Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Onhan tää BFV täyttä sitä itseään, mikään ei tunnu toimivan ja alunpitäen mainostettuja toimintoja tuskin tullaan näkemään pelissä koskaan, kuten haavoittuneen raahaaminen.. Lisäsisältö tuntuu olevan kerran viikossa tuleva hassuhattu, jonka avaamiseen menee muutama tunti.
Pelistä puuttuu ainakin tähän mennessä kokonaan BF1:n mappien tunnelma, tästä ei välity sodan kauheus mitenkään.

Kovat suunnitelmat ja roadmapit kyllä löytyy, mutta tuntuu että ei tästä taida enää mitään merkkiteosta tulla. Kehittäjät kusee useamman asian samalla kun korjaavat jonkun asian, tuntuu että tätä laivaa ei ohjaa kukaan.

Kaiken kruunaa tämä epileptikoille suunnattu spawniruudun välkkyminen, luulisi että tämän tyylinen bugi olisi korjattu hotfixillä about samantien.

Isolla budjetilla melko ala-arvoinen tekele ainakin tällä hetkellä.
 
Uusik ToW oli vielä helpompi kuin kuvittelin. Käytännöss yhdellä elämällä lähes tulkoon saa kaiken tarvittavan. Ihan naurettavaa.

Mut miten toi Rush kuuluu voittaa puolustajana? Pommit on siten, että lähes 99% varmuudella sinne on yhden hyökkääjän helppo käydä se laittamassa ja sit tankki suojelee pommia. Ihan älytön pelimuoto.
 
Kyllähän se on jo viime vuonna ilmoitettu, että maaliskuussa tulee uusi mappi. Itseasiassa käsittääkseni kaksi mappia Kreikkaan, joista sitten tehdään operaatio myös, kuten tulevissakin keisseissä.

Panzerstorm on ihan nimensä mukainen ja oikeastikin ollut pelkkää peltoa. Se on tankkimappi ja siihen todella hyvä. Nyt pätsin jälkeen sitä muutettiin isolla kädellä ja suojaa löytää jalkaväkenäkin. Ideahan on nimenomaan mennä niillä ajoneuvoilla lipulta toiselle, eikä juosten. Siinä kulminoituu koko bäfän idea.
Jos kyseisessä mapissa olisi jokin muu pelimuoto kuin konkka, pelaisin sitä ihan mielelläni. Juuri hetki sitten kävin daily orderin 1000 pistettä konkassa pelaamassa tuossa mapissa ja kelpaa oikein hyvin Grand operaatio siitä.

Ja tosiaan mappi/mapit tulee ihan ennakkoon ilmoitetun aikataulun mukaan ensi kuussa ja tässä välissä tullut kokoajan uusia aseita ja tankkeja kuten pitikin. Eli sikäli ei mun mielestä sieltä oo mitään hätiköiden julkaistua tullut.

Ei siinä kyllä kulminoidu koko bäfän idea. Aika vahvasti sinä otat pelisarjaan kantaa ja esität mielipiteitä faktana siihen nähden, että omien puheidesi mukaan sinulla ei kuitenkaan ole kokemusta yhdestäkään niistä Battlefieldeistä, jotka olivat hittejä ja joita veteraanit pitää pelisarjan parhaina teoksina.

Tottakai saa olla mitä mieltä tahansa ja millä kokemuksella tahansa, mutta sanansa voisi ehkä valita paremminkin. Eikä kaikesta tarvii ees vääntää vaikka olisikin eri mieltä. Faktoja on kyllä hyvä korjailla, jos ilmenee vääriä käsityksiä.

Itse olen aina bäfäreissä pitänyt juuri ajoneuvoista, mutta tuo mappi ei tuo mielestäni niistä parhaita puolia eteen, vaan enemminkin korostaa puutteita. Kyseessä kun ei ole mikään tankkisimu. Pelimekaniikkaa tarvittaisi ihan rutkasti lisää, että tuo olisi pelillisesti hauskaa. Nyt se menee siihen, että tankkeja ajaa riviin ja alkaa paukuttamaan kilpaa toisiaan ja korjailemaan itseään. Funny how?

Bäfärin keskeneräisistä ratkaisuista ja aidan alittamisista on westiellä ihan hyvä pätkä:


... eikä tossa edes ole kaikki, mutta tuo kyllä kertoo hyvin siitä miten pihalla ollaan ja miten hyvin toteutus on seurannut lupauksia.
 
Tämän uuden operaation osalta ainakin Panzerstorm toimii todella hyvin. Tankit ei ainakaan nyt ajanut kertaakaan minnekään kauas riviin, vaan breaktrough:ssa höylättiin ja toiset puolusti ja toimi todella hyvin.

On myös eka operaatio mikä on oikeasti hyvä. Muita ei jaksa pelata yhtään. Tarpeeksi pitkät välimatkat poistaa sen älyttömän kaaoksen ja toisaalta perääntyvä tiimi saa rakennettua rauhassa suojat.

Ja eniten mulla kokemusta on 1942 bäfästä joka se paras on kaikilla mittareilla edelleen ja juurikin ajoneuvojen kanssa suhailu sen erotti ja erottaa muista. Sen sijaan olen kyllä pelannut Bf1:n innoittamana 2-4:sta jotka olikin sit monella mittarilla todella huonoja, vaikka hyvääkin löytyi. Sanokoot veteraanit mitä vain, niin 1942 on se paras ja Panzerstorm tuo ihan samoja fiiliksiä esiin oikealla servulla. Joka peli on huonoa huonolla porukalla.
Ja tosiaan tänäänkin konkassa otettiin lipulta auto ja ajettiin toiselle lipulle ja vallattiin, osa tuli tankilla. Fiilis oli todella lähellä vanhaa kunnon wake island menoa ja Panzerstorm toimi äärimmäisen hyvin.
Nyt operaatiossa vielä todella paljon paremmin.

Bugeja on joka bäfässä alussa ollu ihan tolkuton määrä ja niitä korjaillessa on tullut kasa uusia. Hyväksyttävää? Ei, mutta odottiko joku Diceltä oikeasti muuta? Luulisi olleen kaikille itsestään selvää ettei Dice julkaise koskaan mitään ehjänä. Vielä vuosi sitten BF1:ssä oli täysin pelaamisen estäviä bugeja.
Vitosessa ei ole ihan oikeasti pelaamista estäviä bugeja omalle kohdalle osunut kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Tiedän, niitä on ollut, kuten jumiutuminen latausruutuun, pelin kaatuminen jne ja onneksi niitä ei juurikaan itselle ole tullut.
Ne bugit mitä siellä on olleet on sen tyyppisiä ettei äijää aina saa nostettua eloon, tai ei jonkun aidan yli hyppää tms. Sen kaiken hyvän gameplayn rinnalla en suoraan sanottuna jaksa välittää tuollaisista bugeista, aivan sama kun peli on hauskaa. Silti se ei tarkoita et on ok julkaista peli tuossa kunnossa, mutta kuten todettua tuo oli se oletusarvo Diceltä. Kaikki muu olisi ollut yllättävää plussaa.

Mapit on kautta linjan tosi hyviä. Ne vain ei todellakaan istu eri pelimuotoihin tuollaisenaan ja täytyisi lisätä rakennettavia juttuja, juoksuhautoja jne pelimuotoja tukemaan. Frontlinesissa toimii joka mappi. Fjell on typerä kun ei ole käytetty koko karttaa, mutta siinäkin se mappi toimii. Breaktrough muodossa käytännössä nyt tämä Panzerstorm on ainut mikä toimii, muissa ne on ihan karmeaa kuraa. Konkassa yleensä 1-2 lippua on ok, mutta ei koko mappi.
Itsekin kun pääsääntöisesti frontlinesia pelailen, niin ei mulla ole mapeista kyllä mitään pahaa sanottavaa. Rakentelua kaipaisin lisää tarjolle, mutta ne ois vain bonusta.

Tunnelma, no joo, siellä on tekijöinä esim kaasut mitä ei enää ollut WW2:ssa. Toisaalta ne mapit oli todella paljon hämärämpiä, mutta spottaus käytössä. Nyt kun ei ole spottausta mikä on paras muutos ikinä, aiheutti sen että jengi valitti devastationissa ettei näe mitään. Joten ei noista mapeista voi kauheasti synkempiä tehdä.

WW2 oli kaikessa kauheudessaan myös kuin kesäloma WW1:n älyttömyyden rinnalla, joten kyllä mun mielestä WW2 sotimisen meininki on monessa paikassa saatu hyvin esiin, eikä WW1 tunnelmantuojat moninpaikoin edes toimisi. Toki itse kaipaisin mappiin sellaista et esim Rotterdamin mappi olisi tuollainen ja kaikkien räjähdysten jälkeen alkaisi pinnat muuttumaan synkemmäksi eikä vain hajoaisi.

Toki spottauksen poistamisen seurauksena tulee mahdollisuudeksi kämppiminen, mutta kun niistä olisi helppo päästä eroon, jos porukka pelaisi kuten pelimekaniikat on suunniteltu.
1: Sniput vois spottailla porukkaa lähempänä lippua. Flare on ihan korvaamaton.
2: Supportit vois antaa tulitukea jolloin vihuja spottaantuu.
3: Medicit käyttäis savuja.
4: Porukka rakentelis suojia.

Mutta flarella et tapa, savuilla et tapa, jokainen ajattelee Kd:ta. Josta päästään taas siihen et isoin ongelma on se, että peli korostaa liikaa tappojen merkitystä ja jengi pistää voiton edelle oman KD:n.
Selvästi enempi pisteitä savuista, rakentelusta ja spottauksesta ja Kd pois kokonaan scoreboardilta pelin aikana, niin voisi alkaa porukka pelaamaan toisin. Se et vastapuolella porukka istuu paikallaan, ei tarkoita et ite täytyy tehdä samoin.

BF V on kaikista puutteistaan ja sisällön määrästä huolimatta näin lähes 300h jälkeenkin kevyesti tän hetken parasta fps moninpeliä konsoleilla ja voittaa niin BF4:n, BF1:n, kuin Codin. Gameplay ja Gunplay on yksinkertaisesti todella hauskaa jopa yksin pelatessa ja etenkin arki aamupäivisin servut on täynnä kunnolla pelaavaa porukkaa ja fiilis ja tunnelma on kokoajan hyvä.
 
Vähän täälläkin alkaa pikkuhiljaa käyrä tohon pelaamiseen olemaan laskusuhdanteessa ja kuherruskuukausi alkaa olla ohi. Parasta oli tuo edellinen Tow, missä piti saada lopuksi 20 tappoa hyökkäyksessä. Mulla taisi olla 17, kunnes tekivät sen muutoksen, ettei tarvinnutkaan kuin viisi ja mulla näytti kaikki tehtävät olevan suoritettuna, mutta kappas, eipä näkynyt Stugia mulla missään. Luin foorumilta, että vaatii "vielä yhden tapon lisää", minkä jälkeen tuli ruudulle teksti, että ToW suoritettu, mutta eipä vieläkään ilmestynyt uutta tankkia mihinkään. Hienosti toimii ja mukava hinkata noita tehtäviä, kun suorittamalla niitä ei mitään toivottua tapahdukaan.

Jospa sitä alkais odottelemaan Insurgencyn julkaisua ja kattelis tätä vaan silloin tällöin siinä välissä hyvän kaveriporukan kanssa.
 
Kun ensimmäisen kerran liityin tuon uuden operaation palvelimelle, luulin, että taas oli joku bugi käynnissä, kun mitään ääntä tai tekstiä ei näkynyt, vain hiljaisuutta ja paikallaan olevaa kuvaa. Siis edes paria virkettä ei ole nauhoitettu tähän operaatioon, ei yhtään mitään. Ei ole bugi. Suurenmoiset (grand), kerronnalliset, elokuvalliset (cinematic) operaatiot (operation) olivat valehtelua pelin markkinoinnissa. BF1:ssä oli pataljoonien välissäkin tarinankerrontaa, joka muuttui tilanteesta ja joukkueesta riippuen. Nyt tässä ei ole uusissa operaatioissa ilmeisesti mitään muuta kuin valkoista tekstiä mustalla ruudulla pari virkettä latauksen aikana. Iso downgrade, vaikka operaatioiden luvattiin olevan paljon parempia ja tarinankerronnallisia.
 
Kun ensimmäisen kerran liityin tuon uuden operaation palvelimelle, luulin, että taas oli joku bugi käynnissä, kun mitään ääntä tai tekstiä ei näkynyt, vain hiljaisuutta ja paikallaan olevaa kuvaa. Siis edes paria virkettä ei ole nauhoitettu tähän operaatioon, ei yhtään mitään. Ei ole bugi. Suurenmoiset (grand), kerronnalliset, elokuvalliset (cinematic) operaatiot (operation) olivat valehtelua pelin markkinoinnissa. BF1:ssä oli pataljoonien välissäkin tarinankerrontaa, joka muuttui tilanteesta ja joukkueesta riippuen. Nyt tässä ei ole uusissa operaatioissa ilmeisesti mitään muuta kuin valkoista tekstiä mustalla ruudulla pari virkettä latauksen aikana. Iso downgrade, vaikka operaatioiden luvattiin olevan paljon parempia ja tarinankerronnallisia.

Tuo on yksi, mutta toinen on se, että minusta kun siitäkin oli paljon henkselien paukutusta, miten nyt se mitä tapahtuu ensimmäisenä päivänä, vaikuttaa merkittävästi seuraavien päivien operaatioihin. Täh? Eihän se vaikuta yhtään mitään. Ok...muutama kymmenen tickettiä enemmän tai vähemmän voi olla, mutta varsinkin kaikkien tasapainotuskuminauhamekanismien ansiosta, sillä ei ole yhtään mitään merkitystä miten päivä 1 tai päivä 2 menee. Tarinallisesti nuo operaatiot on nyt ihan hulvattomia logiikaltaan. Pelillisestikin se on täysin järjetöntä, että vaikka teet millaisia puolustusvoittoja kahtena ekana päivänä, niin vain viimeisellä päivällä on väliä hävitäänkö vai voitetaanko.

Jälleen kerran, hieno visio paperilla on vesitetty toteutuksessa totaalisesti.

Se hyvähän tuossa grand operationssissa on, että pelimuodot vähän vaihtelee. Mutta ei siinä oikein mitään muuta ole. Eipä olis ollut niin komeaa markkinointia, jos oltaisi sanottu, että "Tässä on tämmöinen uskomaton pelimuoto, missä itseasiassa ne normaalit pelimuodot vähän välillä vaihtelee. Mut mapit ei sit koko ajan kyllä vaihdukaan."
 

Tuolta saa katsottua omia statseja jos joku ei ole vielä tietoinen sivustosta. Statsit kuvastavat kyllä täydellisesti omaa pelityyliä, kun ajoneuvoilla on vaivaiset 19 tappoa. Pelitunteja on kertynyt 67 tuntia ja Medicin osuus tästä on 45 tuntia. Harmillista, ettei tilastoista näe, montako kuolemaa on tullut kesken kaiken, kun nostan kaveria ylös, sillä niitä on paljon! Jalkaväkimiinalla yllättävän vähän tappoja, 91. Osaako joku sanoa, montako jv-miinaa voi olla maassa ennen kuin edelliset alkavat katoamaan? Käytännössä aina sama kaava - lipun valtaus, miinat ammuslaatikolle ja uudet mukaan.

Se on kyllä sanottava, että jos mä mahdun itsemurhahakuisella tyylilläni maailman top 0,9% joukkoon lääkepussukoiden jakajana, niin ei taida olla kovin suosittu hahmoluokka! Sitä en tosin tiedä, mitä "heals" tarkoittaa - pelkästään annettuja parannuspisteitä vai myös lääkepakettien viskelyä.

Vaan tulipas kuuma tänään pelatessa, piti käydä suihkussa pelien jälkeen. Jännitys oli niin käsinkosketeltavaa. Viimeinen matsi oli kaikkein tiukin, seitsemän tiketin erolla voitto kotiin. Viiden suomalaisen jaetuilla tiimeillä mentiin voitosta voittoon. Monta suomalaista nimeä tuli nähtyä tämän päivän peleissä, niin omien puolella kuin vastustajankin leirissä. Tuo aina ihan uutta potkua, kun näkee suomalaisen nimen ja haastaa toisen kuvitteelliseen skabaan pisteitä keräämällä tai vastapuolen voittamalla.
 
Täällä 52 pelituntia, rankki on 60. Support-luokkaa eniten pelannut, siellä maailman Top-32 %. Rakennan asemat ja korjaan rikki menneet. Siinä lienee pääsyy hahmoluokan valintaan. Muuten Assault ja Medic. Ajoneuvoissa ja lentokoneissa en ole viihtynyt.

Jäänyt tämän pelaaminen nyt vähemmälle, kiitos Apex Legendsin.
 
Tuo Battlefield tracker on kyllä kätevä sivusto, josta helppo seurata omaa edistymistä ja tasoa muiden sivustoa käyttäneiden joukossa.

Playtime: 202h

Kills: 15,568
Deaths: 6,062
K/D: 2,57(Top 8%)
Kills/min: 1.29

Wins: 440(Top 3%)
Losses: 275
Win %: 62%

Heals: 17,811(Top 10%)
Resupplies: 2,218
Orders completed: 2,473(Top 5%)

Overall score/min: 488.07
Paras score/min hahmoluokka: Medic 581.95

Assault peliaika: n. 72h, tappoja:5,889
Medic: n. 47h, 3986
Support: n. 40h, 3192
Recon: n. 30h , 1819
Tanker: n. 11h, 584
Pilot: n. 1h, 5

Eniten käytetyt aseet/tapot:
StG 44/ 1,293
Suomi KP/-31/ 835
MG 42/ 799
Turner SMLE/ 755
M1928A1/ 749
ZK-383/ 741
M1A1 Carbine/ 716
Selbstlader 1916/ 676
Krag-Jorgensen/ 622
Kar98k/ 489

Omasta mielestä hyvät tilastot. Mahdollisimman paljon olen pyrkinyt pelaamaan eri hahmoluokilla ja eri aseilla. Yksi tilasto, mihin en aivan tyytyväinen kuitenkaan ole, on score/min. Siihen pyrin jatkossa kiinnittämään huomiota entisestään.

Meikäläinen on tosin aika kova suorittamaan noita assingmentteja, joten nuo ei aina kannusta pelaamaan niin, että scoren saisi maksimaaliseksi.

Kohta olen kuitenkin jo suorittanut kaikki Proficiency assigmentit pois lukien muutama haulikko ja self loading riflet, joten välillä on pitänyt unohtaa scoreilut, että saa nuo ärsyttävimmät sniper haasteet pois alta :D

Joka tapauksessa peliajasta jo näkee, että mä tykkään tästä pelistä aivan älyttömästi. Ja kun on omasta mielestään vähänkään hyvä pelaamaan, niin kyllä se motivoi.

Assingmentteja on kiva suoritella. Siinä pääsee samalla testaamaan eri aseita, joita ei välttämättä muuten tulisi käytettyä. Esim Bren gun oli itselle positiivinen yllätys. Myös Medicin MP40 on aivan hullu vekotin.
 
Itselle merkkaa lähinnä voittoprosentti, joka on 71,9. Yksin en tällaisiin lukemiin pääsisi. Terveisiä mahtaville tiimikavereille :)
 
on tää vaan hankalaa padilla pelata,varsinkin tähtäys ja osumat.pitäis saaha toi oikee tatti kohilleen.
Välillä on menny pelit kohtalaisesti,sit taas menee ihan vihkoon turhia kuolemia tulee vieläkin.
Ois pitäny hommata pc:lle mut tuli hommattua toi pleikka niin jotain pelejä sillekkin.
 
Minkähänlainen tuosta Firestormista tulee? Yksinpelin megalomaanisen kokoiset kartat ja last man standingin pelimekaniikat? Se puol vuotta on DICEllä yritetty miettiä miten tappava näkymätön seinä saatais koodattua liekkimereksi, mutta pelimoottori ei vaan riitä(?). Siinä sitä riittäis hämmästeltävää, että mikä esti tämän julkaisun jo marraskuussa. Kenties suuri EA:n ylijohtaja on lausunut, että semmoinen tulimeri pitää vaan peliin saada ja annetaan vielä muutama kuukausi lisäaikaa. Mutta kun ei tule, niin ei tule. Kenties "alkudemossa" liekkimeri näkyy kameran pannatessa ja samalla ruudun päivitys notkahtaa jonnekin 10fps:n paikkeille.

...nyt on ilmeisesti Norjan operaation kolmatta päivää tasapainotettu niin kovasti, että siinä mennään joka kerta last man standingiin, vaikka liput olisi miten yksipuolisesti hallussa. Tai sitten on nyt tapahtunut muutoin uskomattomia sattumia, kun aiemman 4 kuukauden aikana olen päässyt last man standingiin vain kerran ja nyt päivityksen jälkeen molemmilla kerroilla kuin ko. operaatiota on tullut pelattua. Mites muilla?

Last man standing -pelimuoto ei kyl tunnu kovin vetävältä. Että siinä suhteessa nyt on ne pienet toiven rippeet Firestormin osalta laskeneet. Voiko se tulla olemaan hyvä ja hauska?
 
Tämän päivän peleistä pieni tarina. Oli alkuun ihan kivaa liikuskella maaston varjoissa ja mäkien takana. Laitoin taktisiin paikkoihin miinoja niin kuin ennenkin ja kyttäsin luotien tulosuuntia, kiertäen pahimmat paikat. En-muista-missä-mapissa on keskellä karttaa "C", eli se iso lentokonehalli. Hiiviskelin sen ympärillä ja tarkkailin joukkuetovereiden liikkeitä. Paniikissa juokseville jaoin lääkepussukoita ja katselin, mistä vihollinen voisi iskeä. En liikkunut, vaan odottelin hetken, vihollinen ilmestyi hallin ulkopuolelle ja rupesi ampumaan joukkuetovereitani - iskin kylkeen suojasta.

Odotin taas, josko tulisi muita - ei tullut, joten suljetusta ovesta sisälle ja varovainen vilkaisu käytävän molempiin päihin. Laitoin miinat yhdelle päätyovelle ja jäin laatikon suojaan. Odottelin rauhassa, enkä rynnännyt suin päin halliin ja pian näkyi liikettä - kolme helppoa tappoa, kun eivät osanneet odottaa varovaista lähestymistäni. Tapani mukaan vaihdoin paikkaa ja kurkistelin taas halliin. Yksi joukkuetoveri pyyteli herätystä - katselin nurkkia ja tipautin taas yhden vihollisen. Savut maahan ja nostin kaatuneen. Miinani räjähtivät käytävällä, joten alkoi olla turhan monta suuntaa, mistä vihollinen voisi yllättää. Heitin savut käytävälle ja kuulin askeleita samasta suunnasta, missä miinat olivat olleet. Uusia miinoja ei ollut, joten hieman suojatulta savujen suuntaan ja laatikon taakse piiloon. Vihollinen lähestyi, mutta ennen kuin ehdin painaa liipasinta...

Aikaa oli kulunut liikaa, joten vihollisia oli jo toisessakin päässä käytävää. Siihen loppui yhden miehen ristiretki ja saldo oli 6-1.

Tällainen hiiviskely ja taktinen pelaaminen oli oikein kivaa vaihtelua, mutta kyllähän sitä alkoi kaipaamaan omaa, tuttua tiimiä. He olivat kyllä samalla serverillä, mutta ryhmä oli täynnä.

Tekeekin mieli kysyä kanssapelaajilta, että rikotteko koskaan omaa ns. mukavuusaluetta ampumapeleissä? Ylläolevan esimerkin mukainen hiiviskely ja kyttäily on kaukana siitä, mikä vastaa omaa käsitystäni toiminnasta, mikäli minkäänlaisia riskejä ei oteta. Vielä rankempaa olisi koettaa pärjätä vain ajoneuvoilla, kun 99,9% peliajasta sujuu jalkamiehenä. Miten muilla, pärjäättekö ilman tankkeja vai pitääkö hahmona olla aina se etulinjan kova assault, joka voittaa 1vs1-tilanteet helpommin?

Kertokaapa, olisi mielenkiintoista kuulla.
 
Mä ainakin pidän ylipäätään mielenkiinnon yllä sillä, että pelailen usein eri aseilla. Esim kaikki päivähaasteet teet, on ne millä aseella tai pelimuodossa vaan. Sen lisäksi joka päivä pyrin pelaamaan jonkun aikaa aseella mikä ei vielä ole levelillä 10.
Ja ylipäätään käytän keskimäärin yhden roundin aikana nykyisin aina vähintään kolmea eri luokkaa ja yleensä vielä assault/support osastolta 2-3 eri asetta.
Eli ei oikein ehkä päde muhun enää se mukavuusalueelta poistuminen, kun tuntuu et kaikki alkaa olemaan mukavuusaluetta. Mutta muutos bf1:n pelkästä medicistä on hurja ja snipuilua piti paljon opetella, samoin haulikolla menoa ja medicin päätöntä juoksentelua.
Kaiken kaikkiaan pyrin pelaamaan ja vaihtamaan roolia ja pelitapaa oman squadin, että mapin tapahtumien/sijaintiin mukaan.

Esim frontlinesissa tosi usein huomaan ettei pommeille hyökkäys etene. Kuoleman jälkeen medic alle ja pommit täyteen savua ja itse virittämään. Jos kuolen, yleensä savut rohkaisee muut liikkeelle.
Toisaalta jos squadi on täynnä assaulttia, olen usein supporttina jakamassa panoksia. Tai jos tankkeja ei tuhota otan itse assaultin.

Kaiken kaikkiaan BF1:n keskimatkan pelitapa on muuttunut hyvin etulinjassa olemiseen, mutta toisaalta varsinkin yksin pelatessa välillä haluaa rentoa pelailua iltapäivään ja silloin makaan ärsyttävänä kämppäyssnipuna jossain kaukana. Toisaalta squadin kanssa puolustaessa saatan istua lipulla ammoboxin vieressä pelkästään ampumassa flare gunilla vihuja kartalle. Tulee muuten tosi nopeasti käsittämättömän kovat pisteet ilman et ampuu aseellaan laukaustakaan.
 
Nii, harmi vaan kun uudet aseetkin kopioidaan suoraan Battlefield 1:stä. On tää kyllä keskeneräisin Battlefield koskaan, no onneksi sai 15€:lla PS4:llä kokeilla, ei tästä sen enempää olis maksanutkaan.
Uusilla aseilla tarkoitat ilmeisesti noita Tides of War aseita? Kuinkas moni noista jo tulleista oli Bäfä ykkösessä?
 
Ylös Bottom