Tämän uuden operaation osalta ainakin Panzerstorm toimii todella hyvin. Tankit ei ainakaan nyt ajanut kertaakaan minnekään kauas riviin, vaan breaktrough:ssa höylättiin ja toiset puolusti ja toimi todella hyvin.
On myös eka operaatio mikä on oikeasti hyvä. Muita ei jaksa pelata yhtään. Tarpeeksi pitkät välimatkat poistaa sen älyttömän kaaoksen ja toisaalta perääntyvä tiimi saa rakennettua rauhassa suojat.
Ja eniten mulla kokemusta on 1942 bäfästä joka se paras on kaikilla mittareilla edelleen ja juurikin ajoneuvojen kanssa suhailu sen erotti ja erottaa muista. Sen sijaan olen kyllä pelannut Bf1:n innoittamana 2-4:sta jotka olikin sit monella mittarilla todella huonoja, vaikka hyvääkin löytyi. Sanokoot veteraanit mitä vain, niin 1942 on se paras ja Panzerstorm tuo ihan samoja fiiliksiä esiin oikealla servulla. Joka peli on huonoa huonolla porukalla.
Ja tosiaan tänäänkin konkassa otettiin lipulta auto ja ajettiin toiselle lipulle ja vallattiin, osa tuli tankilla. Fiilis oli todella lähellä vanhaa kunnon wake island menoa ja Panzerstorm toimi äärimmäisen hyvin.
Nyt operaatiossa vielä todella paljon paremmin.
Bugeja on joka bäfässä alussa ollu ihan tolkuton määrä ja niitä korjaillessa on tullut kasa uusia. Hyväksyttävää? Ei, mutta odottiko joku Diceltä oikeasti muuta? Luulisi olleen kaikille itsestään selvää ettei Dice julkaise koskaan mitään ehjänä. Vielä vuosi sitten BF1:ssä oli täysin pelaamisen estäviä bugeja.
Vitosessa ei ole ihan oikeasti pelaamista estäviä bugeja omalle kohdalle osunut kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Tiedän, niitä on ollut, kuten jumiutuminen latausruutuun, pelin kaatuminen jne ja onneksi niitä ei juurikaan itselle ole tullut.
Ne bugit mitä siellä on olleet on sen tyyppisiä ettei äijää aina saa nostettua eloon, tai ei jonkun aidan yli hyppää tms. Sen kaiken hyvän gameplayn rinnalla en suoraan sanottuna jaksa välittää tuollaisista bugeista, aivan sama kun peli on hauskaa. Silti se ei tarkoita et on ok julkaista peli tuossa kunnossa, mutta kuten todettua tuo oli se oletusarvo Diceltä. Kaikki muu olisi ollut yllättävää plussaa.
Mapit on kautta linjan tosi hyviä. Ne vain ei todellakaan istu eri pelimuotoihin tuollaisenaan ja täytyisi lisätä rakennettavia juttuja, juoksuhautoja jne pelimuotoja tukemaan. Frontlinesissa toimii joka mappi. Fjell on typerä kun ei ole käytetty koko karttaa, mutta siinäkin se mappi toimii. Breaktrough muodossa käytännössä nyt tämä Panzerstorm on ainut mikä toimii, muissa ne on ihan karmeaa kuraa. Konkassa yleensä 1-2 lippua on ok, mutta ei koko mappi.
Itsekin kun pääsääntöisesti frontlinesia pelailen, niin ei mulla ole mapeista kyllä mitään pahaa sanottavaa. Rakentelua kaipaisin lisää tarjolle, mutta ne ois vain bonusta.
Tunnelma, no joo, siellä on tekijöinä esim kaasut mitä ei enää ollut WW2:ssa. Toisaalta ne mapit oli todella paljon hämärämpiä, mutta spottaus käytössä. Nyt kun ei ole spottausta mikä on paras muutos ikinä, aiheutti sen että jengi valitti devastationissa ettei näe mitään. Joten ei noista mapeista voi kauheasti synkempiä tehdä.
WW2 oli kaikessa kauheudessaan myös kuin kesäloma WW1:n älyttömyyden rinnalla, joten kyllä mun mielestä WW2 sotimisen meininki on monessa paikassa saatu hyvin esiin, eikä WW1 tunnelmantuojat moninpaikoin edes toimisi. Toki itse kaipaisin mappiin sellaista et esim Rotterdamin mappi olisi tuollainen ja kaikkien räjähdysten jälkeen alkaisi pinnat muuttumaan synkemmäksi eikä vain hajoaisi.
Toki spottauksen poistamisen seurauksena tulee mahdollisuudeksi kämppiminen, mutta kun niistä olisi helppo päästä eroon, jos porukka pelaisi kuten pelimekaniikat on suunniteltu.
1: Sniput vois spottailla porukkaa lähempänä lippua. Flare on ihan korvaamaton.
2: Supportit vois antaa tulitukea jolloin vihuja spottaantuu.
3: Medicit käyttäis savuja.
4: Porukka rakentelis suojia.
Mutta flarella et tapa, savuilla et tapa, jokainen ajattelee Kd:ta. Josta päästään taas siihen et isoin ongelma on se, että peli korostaa liikaa tappojen merkitystä ja jengi pistää voiton edelle oman KD:n.
Selvästi enempi pisteitä savuista, rakentelusta ja spottauksesta ja Kd pois kokonaan scoreboardilta pelin aikana, niin voisi alkaa porukka pelaamaan toisin. Se et vastapuolella porukka istuu paikallaan, ei tarkoita et ite täytyy tehdä samoin.
BF V on kaikista puutteistaan ja sisällön määrästä huolimatta näin lähes 300h jälkeenkin kevyesti tän hetken parasta fps moninpeliä konsoleilla ja voittaa niin BF4:n, BF1:n, kuin Codin. Gameplay ja Gunplay on yksinkertaisesti todella hauskaa jopa yksin pelatessa ja etenkin arki aamupäivisin servut on täynnä kunnolla pelaavaa porukkaa ja fiilis ja tunnelma on kokoajan hyvä.