Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Kyllä mäki assigmenteista tykkään ja niiden vuoksi jaksan peliä pelata yksinkin.
Mutta otetaan esimerkkinä pari viime(tän) viikon ToW tehtävää:
1: Tee lentokoneisiin damagea 400 pistettä
-> Ideana ihan kiva. Mutta todellisuus oli se, että jokainen tuhosi Airbornen kuljetuskoneita, millä ei ole pelin etenemisen kannalta mitään merkitystä.
Ennemmin vaikka 200 damagea ihmisen ohjaamaan koneeseen.

2: Suplaa itseäsi toisten ammo boxeista, tai sit muita omistasi.
-> Jälleen ymmärrän idean. Kukaan ei käytä boxeja, joten yritetään saada innostuta niiden pariin.
Mutta kun todellisuus oli se, että squadillinen kavereita istui basessa ja jakoi toisilleen laatikot sen 15 kertaa. Sit otettiin pussit takaisin ja mentiin pelaa.

Ei noissa vaan ole järkeä tuollaisenaan, kun sieltä on 4-10 tyyppiä ”poissa pelistä” tälläisten tehtävien ja assigmenttien vuoksi.

Ja mitä toi kertoo esim ammo boxeista? Ne ei ole kauhean hyviä. Kyllä niistä pitäis saada ammusten lisäksi enemmän kranuja jne.
Muutenkaan en ymmärrä kranujen rajoittamista yhteen. Ne on suhteellisen tehottomia kun vertaa ykköseen ja juuri kaikki räjähtely tekee sodasta sodan tuntua. Käytännössä kaikissa pelimuodoissa tankkeja on liian vähän, lentokoneita liian vähän. Siihen yhdistetään vieläpä se, että kranut on vedetty minimiin.

Tank conquestissa oli sodan fiilistä kun kokoajan räjähteli, ykkösessä taas viskeltiin (tehokkaampia)kranuja kokoajan.
 
Onkohan tulossa ns omien servereiden teko/vuokra mahdollisuuta kuten oli nelosessa? sisi mukavampi pelailla jos servujen sääntöje jne voisi muutella hc jne sekä rajata servulle tiettyjä mappeja, nyt kun tulee mapit joita ei jaksa kahlata läpi niin pitää aina vaihtaa servua.
 
Hyvät pelit taas eilen. Kommenttien sijaan laitan kerrankin videon omasta suosikkimapistani, jossa tuli pelattua yksi parhaista otteluista lääkintämiehenä. Miinoja roppakaupalla, koohottamista ympäri kaupunkia ja monia läheltä piti -tilanteita.




Vain omat kommenttini kuuluvat videolla. Tallensin videoklipin hieman liian aikaisin, joten valinta parhaaksi squadiksi jäi näkemättä ja loppusaldot laitoin pikkukuvaksi.
 
2: Suplaa itseäsi toisten ammo boxeista, tai sit muita omistasi.
-> Jälleen ymmärrän idean. Kukaan ei käytä boxeja, joten yritetään saada innostuta niiden pariin.
Mutta kun todellisuus oli se, että squadillinen kavereita istui basessa ja jakoi toisilleen laatikot sen 15 kertaa. Sit otettiin pussit takaisin ja mentiin pelaa.

Ei noissa vaan ole järkeä tuollaisenaan, kun sieltä on 4-10 tyyppiä ”poissa pelistä” tälläisten tehtävien ja assigmenttien vuoksi.

Ja mitä toi kertoo esim ammo boxeista? Ne ei ole kauhean hyviä. Kyllä niistä pitäis saada ammusten lisäksi enemmän kranuja jne.
Muutenkaan en ymmärrä kranujen rajoittamista yhteen. Ne on suhteellisen tehottomia kun vertaa ykköseen ja juuri kaikki räjähtely tekee sodasta sodan tuntua. Käytännössä kaikissa pelimuodoissa tankkeja on liian vähän, lentokoneita liian vähän. Siihen yhdistetään vieläpä se, että kranut on vedetty minimiin.

Tank conquestissa oli sodan fiilistä kun kokoajan räjähteli, ykkösessä taas viskeltiin (tehokkaampia)kranuja kokoajan.

Täähän oli juuri hyvä assigmentti, koska se opetti pelaajille kuinka ammuslaatikko toimii. 95% pelin pelaajista ei tunnu käsittävän mikä on ammuslaatikko ja miten sitä käytetään. Assaultit saa tärkeitä ammuksia tankkien torjuntaan juuri noista boxeista tai isoista supply stationeista, ei mistään muualta.

Ihan hyvä vaan että naattispammia on kerrankin rajoitettu. Bf4:n tai Bf1:n naatti spammissa ei ollut mitään järkeä tai kivaa. Itseäni risoo että assaultti saa kantaa rifle grenadea samaan aikaan sinkojen kanssa. Parempi olisi antaa se, vaikka jollekin toiselle luokalle ja/tai vähintään rajoittaa ammusten määrä yhteen + lisäriin ammuslaatikosta.

Ja olen rankasti eri mieltä lentokoneista. Niitä ei ole tippaakaan liian vähän, vaan koko ajan siellä useampi metallilintu lentää taivaalla. Useammin aikamoisia riesoja ja paras countteri olisi lentää hävittäjää, mutta nekin hoitavat mieluummin ground strike hommia.
 
Täähän oli juuri hyvä assigmentti, koska se opetti pelaajille kuinka ammuslaatikko toimii. 95% pelin pelaajista ei tunnu käsittävän mikä on ammuslaatikko ja miten sitä käytetään. Assaultit saa tärkeitä ammuksia tankkien torjuntaan juuri noista boxeista tai isoista supply stationeista, ei mistään muualta.

Ihan hyvä vaan että naattispammia on kerrankin rajoitettu. Bf4:n tai Bf1:n naatti spammissa ei ollut mitään järkeä tai kivaa. Itseäni risoo että assaultti saa kantaa rifle grenadea samaan aikaan sinkojen kanssa. Parempi olisi antaa se, vaikka jollekin toiselle luokalle ja/tai vähintään rajoittaa ammusten määrä yhteen + lisäriin ammuslaatikosta.

Ja olen rankasti eri mieltä lentokoneista. Niitä ei ole tippaakaan liian vähän, vaan koko ajan siellä useampi metallilintu lentää taivaalla. Useammin aikamoisia riesoja ja paras countteri olisi lentää hävittäjää, mutta nekin hoitavat mieluummin ground strike hommia.
Assigmentin idea tosiaan olisi hyvä, mutta kun viikon aikana niitä laatikoita oli base täynnä ja kentällä vain hieman normaalia enemmän. Ja kun niistä ei juurikaan niitä kranuja saa, jotta niiden avulla esim tankin tuhoaisi, ei niistä ole kuin ihan marginaalinen hyöty ja siksi kukaan ei niit käytäkään, eikä muihin pelimuotoihin siirtyessä niitä enää näkynytkään. Kertoo vain siitä, ettei boxi toimi tälläisenään, kuten vielä ykkösessä.

Siinä olet ihan oikeassa ettei siinä ykkösen naattispammissa mitään järkeä ollut, mutta tässä kranut on todella paljon helpommin väistettävissä ja niiden merkitys on täysin olematon kokoajan. Sen vuoksi äärimmäisen harva käyttää kranuja ylipäätään ollenkaan. Ja kun taistelukentällä kuulet linnunlaulun useammin kuin räjähdyksen, niin silloin sieltä puuttuu iso osa sodan fiilistä, mikä kyllä pitäisi vielä WW2:ssa olla läsnä.

Granade rifflestä olen samaa mieltä vaikka itse sitä käytänkin, se sopisi jollekin muulle luokalle paremmin. Itse välillä vedän tuo ”pääaseena”. Viikonloppunakin vedin koko illan tappaen sillä oikealla pääaseella alle 5 vihua ja kranaatteja ammuslellen sit tapoin muut.

Lentokoneita voi ilmassa olla, mutta näin maapelaajana on ehkä kerran viikossa tilanne miss kuolen edes lentokoneeseen, silloinkin jonkun yhden lentäjän toimesta muutaman kerran. Bf1:ssä saattoi roundissa kuolla 15 kertaa niihin. Lentokoneiden ääni ei hetkauta nykyisin mitenkään.
Sama juttu tankkien kanssa. Tank Conquest on ainut muoto ollut missä on tunne, että on taistelutantereella ja tankkeja vähän piti varoa. Kaikissa muissa muodoissa niitä tulee etsittyä ja jahdattaua.
 
Assigmentin idea tosiaan olisi hyvä, mutta kun viikon aikana niitä laatikoita oli base täynnä ja kentällä vain hieman normaalia enemmän. Ja kun niistä ei juurikaan niitä kranuja saa, jotta niiden avulla esim tankin tuhoaisi, ei niistä ole kuin ihan marginaalinen hyöty ja siksi kukaan ei niit käytäkään, eikä muihin pelimuotoihin siirtyessä niitä enää näkynytkään. Kertoo vain siitä, ettei boxi toimi tälläisenään, kuten vielä ykkösessä.

Siinä olet ihan oikeassa ettei siinä ykkösen naattispammissa mitään järkeä ollut, mutta tässä kranut on todella paljon helpommin väistettävissä ja niiden merkitys on täysin olematon kokoajan. Sen vuoksi äärimmäisen harva käyttää kranuja ylipäätään ollenkaan. Ja kun taistelukentällä kuulet linnunlaulun useammin kuin räjähdyksen, niin silloin sieltä puuttuu iso osa sodan fiilistä, mikä kyllä pitäisi vielä WW2:ssa olla läsnä.

Itseasiassa on hyvä idea heittää heti matsin alussa laatikko baseen, koska jokainen taistelija saa laatikosta ylimääräisen lippaan ja molempiin gadget slotteihin yksi tarvike lisää. Toki niitä saa myös supply stationeista, jotka on valmiiksi rakennettu baseen, mutta jos on vaikka kiire transport vehicleen eikä kerkiä koukata aina niiden kautta.

Suosittelen kaikkia tätä ketjua lukevien siirtyvän pussukoista laatikoihin, koska laatikoista saa:
  • spottiflareja (snaipperilla näitä ei ole koskaan liikaa)
  • ap- ja at-miinoja
  • smoke launcherin kuteja (myös rifle grenade launcheriin)
  • PIAT:n ja panzerfaustin ammuksia.
  • dynamiitteja

Ainoa mitä ei saa on ne heitettävät naatit ja hyvä niin. Niitä saa sitten supply stationeista.

Kyllähän tuolla taistelukentällä paukkuu ja paljon. Assaultit aloittaa aina matsit purkamalla kaikki mahdolliset rakennukset maan tasalle, kun taskuun saa 3x PIAT ja 3x rifle grenade kutia. Ainoa vika tavallisessa frag grenadessa on sen pitkä sytytin, mutta en ehkä lähtisi sitä lyhentämään, vaan pikemminkin voisin nostaa blast radiusta.
 
Itseasiassa on hyvä idea heittää heti matsin alussa laatikko baseen, koska jokainen taistelija saa laatikosta ylimääräisen lippaan ja molempiin gadget slotteihin yksi tarvike lisää. Toki niitä saa myös supply stationeista, jotka on valmiiksi rakennettu baseen, mutta jos on vaikka kiire transport vehicleen eikä kerkiä koukata aina niiden kautta.

Suosittelen kaikkia tätä ketjua lukevien siirtyvän pussukoista laatikoihin, koska laatikoista saa:
  • spottiflareja (snaipperilla näitä ei ole koskaan liikaa)
  • ap- ja at-miinoja
  • smoke launcherin kuteja (myös rifle grenade launcheriin)
  • PIAT:n ja panzerfaustin ammuksia.
  • dynamiitteja
Ainoa mitä ei saa on ne heitettävät naatit ja hyvä niin. Niitä saa sitten supply stationeista.

Kyllähän tuolla taistelukentällä paukkuu ja paljon. Assaultit aloittaa aina matsit purkamalla kaikki mahdolliset rakennukset maan tasalle, kun taskuun saa 3x PIAT ja 3x rifle grenade kutia. Ainoa vika tavallisessa frag grenadessa on sen pitkä sytytin, mutta en ehkä lähtisi sitä lyhentämään, vaan pikemminkin voisin nostaa blast radiusta.
En tiedä mistä löydät tuollaisia servuja, kun itsellä korkeintaan tankit pistää rakennuksia matalaksi. Kranuja ei käytä kirjaimellisesti ketään ja piattiakin muutama tyyppi illassa.
Laatikoista ottaa 1/20 tyypistä jotain, yleensä ei kukaan vaikka nenän eteen heität.

Ja esim kun tarviit sinkoon lisää ammuksia, ei tuon laatikon yksi lisää auta yhtään mitään.
 
Se on nimenomaan BF V:n paras puoli, että sota keskittyy enemmän jalkaväen välille ja ajoneuvot ovat vain murto-osa sitä. Olettaisin, että aikaisempien Battlefieldien perusteella tankkien ja muiden ajoneuvojen halutaan edelleen olevan niitä taistelukenttien kauhuja, joita on vaikea tuhota, mutta alueet ja lippujen valtaussektorit ovat niin laajoja, että osaava sotilas pystyy kyllä välttelemään tankkeja.

Jos vertaa esimerkiksi Battlefield 1:een, niin siinä tankit saattoivat vain odotella spottaantuvia vihollisia ja tarkka kuski ei tarvinnut kuin yhden yrityksen tuhotakseen avuttoman sotilaan, jonka sijainti paljastuu "tägin" myötä. Lisäksi tankkien sisällä matkaavat sotilaat saivat kaikessa rauhassa ammuskella kookoolla näkökenttään osuvia sotilaita. BF V:ssä tankin kookoomies on jatkuvasti alttiina tulelle ja tankkeja saa posautettua paljon helpommin taivaan tuuliin, kun ryhmä puhaltaa yhteen hiileen.

Ja lisätään vielä, että peli nimenomaan kannustaa liikkumaan lipulta lipulle. Harvoin tulee tilannetta, että ammukset, räjähteet ja muut varusteet olisivat loppu, kun lipun valtauksen yhteydessä voi taas täyttää varastot kerralla ja nakata ansat vihollisen varalle ap- ja at-miinojen muodossa.

Sen verran tankeista ja snipuista, että tankkeja näkee varsin usein taustalla ampumassa, eivät ne toiminnan keskelle mene tai noutaja tulee hyvin nopeasti. Tankkien ohella snipujen tärkein tehtävä on spotata ja heikentää vihollisten miehitystä lipulla, jota ollaan menossa valtaamaan. Näiden kahden ryhmän kanssa on vain se huono puoli, että jos lipun alueella ei olla, niin tärkein tehtävä jää tekemättä. Tuosta voi toki olla montaa mieltä, mutta tarvittaessa pitää sen verran rohkeutta olla, että tilanteen sitä vaatiessa rynkky kouraan ja lipun alueelle. Laitetaan vaikka naama nurmeen jos koko ajan on se tunne päällimmäsenä, että kohta tulee nappi otsaan.

Larzilta erittäin hyvä listaus, olen alkanut arvostamaan laatikoita paljon enemmän, kun ennen tuli vain viskeltyä ammuspussukoita edessä juokseville joukkuetovereille. Sitä kannatan myös, että kranujen vaikutusaluetta voisi suurentaa.
 
Oli kyllä poikkeuksellisen nopeasti tehtynä ToW. Rush on kyllä pelimuotona Frontlinesin ohella parhaat muodot. Enkä kyllä käsitä miksi nämä on rajallisen ajan pelimuotoja. Kyllä niihin pelaajia riittäisi.

Tehtävät oli kyllä kivoja tällä viikolla, joskin ei mitään haastetta ollut. Palkinto tosin täysin turha jälleen.


Edit: BR muodosta aika paljonkin infoa:
 
Joko kaatuneiden tiimikavereiden raahaaminen on pelissä vai onko tehty perus EA:t ja jätetty kokonaan vaan toteuttamatta?
Siitä puhuivat jo joulukuun lopulla, tai tammikuun alussa. Eivät yksinkertaisesti saa sitä toimimaan kunnolla ja saattaa jäädä kokonaan pois ennemmin, kuin pistää lisää todella bugista meininkiä.
 
Pelasin rush-modea. Jengi kyykkii puskissa ja muualla ulkokehällä. Vastustajalla 2-3 kaveria käveli kunniakujaa läpi 4/4 kylläpä vtutti.
 
Pelasin rush-modea. Jengi kyykkii puskissa ja muualla ulkokehällä. Vastustajalla 2-3 kaveria käveli kunniakujaa läpi 4/4 kylläpä vtutti.

Tätä se oli eilenkin. Pelimuoto on oikea kämppijöiden unelma ja se tuhoaa liikkuvan pelityylin lähes täysin. Kaksi peliä pelattiin, molemmista voitto ja sitten alkoi ketuttamaan se vastustajan kykkiminen ja saamattomuus.

Mielessä oli jo Battlefield Bad Company 2:n kerrassaan loistavat rush-mapit - pelimuoto oli kuin luotu niihin karttoihin. Odotukset olivat tuon myötä liian korkealla, mutta ei jäänyt silti kovin positiivista kuvaa. Puolustusvuorot hieman parempia, mutta aika lailla oman squadin varassa se oli, kun porukka kyttäsi tappoja ties missä, välittämättä kohteesta.
 
Aika jännä. Tänään just kaverille sanoin et eka pelimuoto missä esim snipuja ei juuri ollenkaan.
Kaikki menee aktiivisesti lipulle, niin hyökkääjät kuin puolustajat.
Ollut todella hyvää vääntöä ja pommeja puretaan todella tiuhaan, mutta myös asetetaan.
Jotenkin just eka pelimuoto ollu missä ei oo tarvinnut oman squadin aina ehtiä joka paikkaan, kuten kaikissa muissa. Todella hyviä vääntöjä ollut eilen ja tänään.
Aika hurja ero kyllä sit servuissa. Ite pelannut tuota pelimuotoa nyt joku 8h kahteen päivään ja ollu vissiin neljällä servulla. Pelkkää positiivista sanottavaa.

Mut näinhän se on joka pelimuodossa, ne on just niin huonoja kuin pelaajat on.
 
Muuten mukava pelimuoto tuo rush ja kartatkin ok, mutta puolten tasoerot liian isot lähes joka pelissä. Läpijuoksuja hyökkääjille tai puolustajat saa hakemalla hakea että näkisi vastuksia.
 
Ylös Bottom