Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

BioShock Infinite

Vastaus: BioShock Infinite

Oletko aivan varma että vika on levyssä eikä esimerkiksi PS3:ssa?

Eipä ole ilmennyt ennen vastaavanlaisia ongelmia minkään levyn kanssa. Ja toi PS3 on suht uusi, toista vuotta vasta viettelee.. Ei kyllä pikaisella googlauksellakaan löytynyt mitään sen suurempia valituksia, ettei peli olisi toiminut. Kummallista :mad:
 
Vastaus: BioShock Infinite

Nosto, kaverin pleikkarilla kokeiltu, eikä toiminut sielläkään. Lagasi vähän eri kohdassa vaan. Eihän ne nyt saatana voi myydä peliä AMAZONISSA joka ei toimi, eihän :mad::mad: Onko minulla oikeutta pyytää uutta peliä tilalle? En ole niin perehtynyt noihin oikeuksiin.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Hieno fiilis kun on maksanut tuosta season passista ja sai tuollaisen ripulin ensimmäisenä DLC:nä. Alkaa vähän turhauttamaan.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Nosto, kaverin pleikkarilla kokeiltu, eikä toiminut sielläkään. Lagasi vähän eri kohdassa vaan. Eihän ne nyt saatana voi myydä peliä AMAZONISSA joka ei toimi, eihän :mad::mad: Onko minulla oikeutta pyytää uutta peliä tilalle? En ole niin perehtynyt noihin oikeuksiin.

Eipä ne siellä Amazonilla tiedä, että levyssä on vika, ennen kuin sitä kokeilee.

Palautus hoituu varsin helposti - toimit vain palautusohjeiden mukaan. Linkki sivulle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: BioShock Infinite

Eipä ne siellä Amazonilla tiedä, että levyssä on vika, ennen kuin sitä kokeilee.

Palautus hoituu varsin helposti - toimit vain palautusohjeiden mukaan. Linkki sivulle

Amazonille palautettu, uusi VPD:ltä tilattu joka saapui tänään ja toimii moitteettomasti :) Joten ei suurempaa vahinkoa tällä kertaa.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Sepä oli sellanen peli. Muutaman tuntia sitä kesti, kunnes peli ei tallenna tietystä kohdasta enää. Pelasin nyt eteenpäin, vaikkei ollut tallentanutkaan viimeksi. Savepointtiin, exit, ja sama homma taas samasta kohtaa lataa pelin. Pitäkää tunkkinne.

E: Joo offlinessa tietty. Ttu mitä kikkailua.

E2: Noniin. Eli chaptereista valitsemalla sai pelailtua loppuun.

Noniin. Elikkäs laitetaan tähän samaan omat säälittävät ajatelmat pelistä. Alku oli lupaava, mutta loppua kohden kyllä jotenkin, ei into lopahtanut, mutta kun näki, että peli ei tarjoakaan sitä mitä odotti niin pieni pettymys päällimmäisenä. Peli näyttää jeesjees, konsepti maailmasta sinne yläilmoihin on toiminut yllättävän hyvin. Mutta, sillä verukkeella ja seurauksella, että peli on aivan järkyttävän yksinkertaistettu joka tavalla, mistä en yllättäen pidä. Odotin vähän vaihtelevampaa, mutta täysin putkessa mennään silti.

Juonen skippaan, koska siitä en jaksanut ymmärtää miljoonan takinkäännön jälkeen yhtään mitään. Sama kuin kakkososassakin. Melko mitäänsanomatonta, mutta yrityksestä sentään jonkinlainen lampaanperse vältettiin.

Toiminta... Jokseenkin petyin. Jotenkin, en tiedä muistanko ihan väärin, mutta aseet näyttää ja kuullostaa munattomimmilta kuin ennen Bioshockeissa. Vähän lelumainen fiilis.

Ympäristöä ja muuta hilpettä. Kolusin kyllä ahkerasti ja tein kaikkea, mutta aikaa meni kyllä todella vähän. Rahaa löytyi aina paljon, mutta jäi ainakin vigorit päivittelemättä monen osalta. Aseitakin jonkun verran. Alkaako uusi peli tietty puhtaalta pöydältä? No game +? Miinus tälle jos näin.

Iso miinus ihan periaatteesta jo tuolle kaksinainakaunihimpi-systeemille. Se toimi tässä paremmin kuin muissa peleissä. Mutta en todellakaan tykkää, että peli jymähtää johonkin kohtaan sen toisen henkilön takia joka jumittaa koko polun.

Potentiaalia oli vaikka mihin, mutta mun mielestä sitä kaikkea ei käytetty läheskään. Jotenkin tuntuu, että tämäkin oli vain konsolinsa vanki koko peli. Ei nämä tunnu antavan periksi sen ihmeemmälle. Niin paljon monessa asiassa joudutaan joustamaan, mikä näkyy viimeisessäkin taistelussa.

Plussaa sen sijaan on pakko antaa siitä, että vaikka tarina ei ihan jaksanut koukuttaa sen enempää, niin se oli miellyttävämmin yhdistetty pakollisiin "Call of duty"-kohtauksiin. Eli siis, tiedätte varmaan nimityksen mitä pitäisi käyttää, eli nämä kun pudotaan jostain, ähistään kamerakulmasta ärsyttävästi, noustaan ylös... Blackouttia iskee pahasti mulle. Moviescene, jotain? Anyone?

Hyvinkin voisi joskus vielä uudestaankin pelata. Loppupeleissä, uusi läpipeluu antaa enempi pelistä ulos kaikella tapaa, ainakin mulle. Yksinkertaisuuskin maksaa noiden achievementtien kohdalla enemmän takaisin. Koska mun mielestä tämä on odotettua vastoin miljoona kertaa simppelimpi kokonaisuus, kun rapturet. Hyvässä ja pahassa. 8-/10
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: BioShock Infinite

Jopa oli tarina. Harvoin sitä jää pelin loppumisen jälkeen miettimään, että mistä nyt loppujen lopuksi olikaan kyse. Noh, googlettamalla löytyi ihan hyviä selvennyksiä. En väitä, että kyseessä on paras tarina ikinä, mutta aivan selvästi haastavimpia.
Paluu Raptureen aiheutti hieman samankaltaisia viboja, kuin paluu Ishimuralle Dead Space 2 :ssa. :)

Pelin hyvyys ei siis tietenkään pohjaudu ainoastaan tarinaan. Gameplay on myös viihdyttävää, vaikka kyse onkin aikalailla putkijuoksusta. Vigoreille ja aseille peukku ylöspäin.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Pelasin alkuviikosta Telltalen The Walking Dead Season 1:n (5 episodia ja lisäksi sen tyhjänpäiväisen dlc:n 400 days) ja pidin siitä kovasti, pätevästi käsikirjoitettu vaikkakin rajoittunut, pelimekaniikaltaan köykäinen ja valinnat osoittautuivat silmänlumeeksi. Ihmeen nopeasti kuitenkin sen fiilikset unohdin, kun tartuin helmeen, jonka nimi on.

Bioshock Infinite
. Peli on jo "vanha", mutta välttelen spoilereita tekstissäni parhaani mukaan, sillä vaikka tämä, kuten koko Bioshock sarja on FPS-peli niin se on kuitenkin sydämeltään ja ensisijaisesti tarina. Ja Infiniten tarina on kiinnostava, koukuttava ja saa ahmimaan itsensä, kun aidosti haluaa tietää, että mitä, miten, mihin.

Jos ensin tämän pelin kannalta se absoluuttisesti tärkein ohjeistus pelaajille: Valitkaa itsellenne sopiva vaikeustaso.

Aloitin hardilla ja vaikka olen aika kokenut niin Bioshockin kuin FPS:n pelaaja niin se oli ehdottomasti virhe. Hardilla peli menee ajoittain aikamoisen vaikeaksi, joka saa taistelun tuntumaan työläältä ja runsaalta keskittymisen samalla hajotessa itse tarinasta selviytymiseen. Pelatkaa normalilla tai jos sekin tuntuu hankalalta niin easy. Tärkeintä tässä on se tarina ja itselleen pitää antaa mahdollisuus keskittyä siitä nauttimiseen, muutoin peli ei välttämättä avaudu täydessä loistossaan.


Viime yönä en meinannut millään saada unta (joskus aamu 8:lta nukahdin), joten kuuntelin yön aikana kolme ns. spoilercastia joissa käsiteltiin Bioshock Infiniteä. Paljon peliä kehuttiin ja kritiikillä oli käytännössä kolme kärkeä.

1) Taistelua ihan liikaa ja se välillä hukutti mainion tarinan.
- Ymmärrän kritiikin, mutta vieritän tästä osan kritisoijien omaan niskaan. Kuten aiemmin sanoin, sopivan vaikeustason valinta on tässä se avain. Hardilla aloittaessani koin osin samoin, kun samoja taistoja joutuu hinkkaamaan monien kuolemien kautta niin meneehän se työlääksi. Lisäksi, kun pelaaminen on paniikinomaista henkiinjäämistaistoa niin keskittyminen menee siihen, ja ei pysty/ehdi hyödyntämään pelin tarjoamaa monipuolisen taktista variointimahdollisuutta taisteluissa. Ja taistelun tiimellyksessä menee helposti tarina vähän ohitse. Siinä missä noin 8 tunnin hard tasolla pelaaminen tuotti varmaan reilu sata kuolemaa ja tarinassa oleellisia osia meni vähän ohi silmien/korvien niin luovuttaessani tuosta maskuliinisesta pätemistarpeesta, aloittaessani pelin alusta uudelleen vaikeustasolla normal nousi pelistä nauttiminen aivan toisiin sfääreihin. Varmaan syynä pääosin sopivampi vaikeustaso, mutta myös ekalla peluuyrityskierroksella opitut asian niin taistelut muuttuivat taktisemmiksi, nautittavimmiksi, ehdin katsella, miettiä, strategioida, ymmärtää paremmin käyttää ilmavaijereita. Huomasin tarkemmin miten hienosti peli heti alussa viittaa mitä tuleman pitää niin sisällön kuin juonenkin kannalta. Vaikeustason ollessa sopiva en kokenut, että taistelua olisi ollut erityisesti liikaa, koska ne hoituivat sujuvasti ja monipuolisesti. Normal-tasolla pelatessani taisin kuolla koko pelin aikana reilusti alle 10 kertaa.

2) Tarinan tiettyjä elementtejä kritisoitiin.
- Joo, valintoja pelissä tehtiin, niiden merkitys, no, minusta jos niitä jäi ihmettelemään niin oli missannut paljon pelin pointista ja tarinasta. Ja lopputulos oli minun ymmärtääkseni looginen. Tuo yksi oleellinen tarinaelementti oli sellainen, jota on äärettömän haastavaa käyttää niin, että sen lopulta saisi pysymään kasassa. Mysteerien ja kummallisuuksien luonti on suhteellisen helppoa verrattuna siihen miten ne saa toteutettu tyydyttävästi sisäisen logiikan säilyessä ja nauhojen sitoutuessa yhteen. Lisäkysymykset asiasta vaikkapa Lostin tai uuden Battlestar Galactican käsikirjoittajille.

3) Kontrolleja moitittiin myös.
- Minun ainut valittamiseni kontrolleista oli siinä, että välillä ei sitä kursoria meinannut saada tunnistamaan poimittavia esineitä, mutta tuo nyt oli pieni harmi. Muutoin kontrollit olivat minusta aivan ok eikä taisteluissa pärjääminen niistä jäänyt kiinni. Voi olla, että COD-janarit eivät vaan osaa.

Minä moittisin pelissä lähinnä paria asiaa.
* Kahdet taistelut olivat vähän itseään toistavia, kun saman proseduurin joutuu lyhyen ajan sisään tekemään kolmesti niin se menee jo vähän suorittamiseksi.
* Alun puhtaan fiilistelykatselun olisi soinut jatkua vähän pidempään, kenties pelin käsikirjoittajakin olisi mielellään näin tehnyt, mutta syynä saattoi olla sama kuin Alan Waken tapauksessa, jossa alkua olisi käsikirjoittaja halunnut pitkittää tunnelman aikaansaamiseksi, mutta pelijonnet kyllästyvät ja siirtyvät seuraavaan peliin jos ei pääse nopeasti räiskimään.

Muilta osin en hirveästi vikaa pelistä löytänyt, upeita ja nautittavia juttuja senkin edestä.

- Tarina oli huikea, tiettyjä teemoja olisi ehkä voinut tutkiskella syvällisemminkin, mutta se olisi ehkä mennyt turhan osoittelevaksi, nytkin asiat kävivät kyllä selviksi. Tarina pysyi haastavuudestaan huolimatta kasassa ja se onnistuttiin päättämään älyllisesti tyydyttävästi. Kun on pelin pelannut kerran lävitse niin uskon, että uudellee peluuarvoa on mukavasti. Sillä paitsi, että pelin pystyy pelaamaan varsin erityylillä lävitse, käyttäen eri asioita, vigoreita ja taktiikoita niin kun tietää tarinan on varmasti mahtavaa bongata niitä juttuja pelin aikana, sillä vaikka peli ei aivan kaikkia tarinapalikoita pelaajalle jaakaan kuin aivan lopussa niin se antaa silti erittäin hyvin vihjeitä mistä on kyse, mihin tämä voisi johtaa, ja tuo tyyli on minulla lähellä sydäntä. Tv-sarjoissa/elokuvissakin miltei parasta on se, että katsojalle käytännössä annetaan mahdollisuus sen aikana oivaltaa asia ennenkuin se hänelle paljastetaan.

- Ajoittain pelatessa suorastaan oikeasti jännitti, että mitähän tässä kohta tapahtuu/löytyy/seuraa, erityisesti aika lopussa kun hetken mennään liki kauhuelokuvamaisemissa niin tunnelma ja jännitys oli ainakin minulla korkealla.

- Tarinankerronta on toteutettu upeasti. Pelissä ei tainnut juuri cutscenejä olla, joka on se helpoin tapa kertoa tarinaa vaan haastavasti tarina kerrottiin pelaamisen ohessa, tapahtumin, lyhyin dialogein, äänitallenteiden, pelaajan katsomien videonpätkien sekä ympäristön patsaiden, kuvien ja tekstien kautta. Jos pelin juoksee kiireellä lävitse niin melko varmasti missaa oleellisia juttuja tarinasta.

- Peli on tyylikäs, sarjalle tyypillisesti persoonallinen ja kiinnostava ympäristö. Saa viihtymään maisemissaan, saa luotua uskomattoman hyvän tunnelman, paitsi että hahmot tuntuvat tekevän jotain eivätkä vain seiso jossain luoden siihen elävyyttä niin äänimaailma oli aivan huikea. Niin elämisen äänet, musiikki, laulut kuin soundtrack yleensäkin toimi upeasti. Jo ihan alussa, kun lähestyt puistoa niin kuulet sen jo kaukaa, erityisesti kun pelasin kuulokkeilla niin tuo oli ihan huikeaa kuunneltavaa.

- Yksityiskohdat jotka nostavat fiilistä, pieniä juttuja, jotka nostavat hymyä huulille tai saavat muuten luotua tunnelmaa.

- Päähahmot, pelaaja ja Lissu toimivat upeasti. Elizabeth on mainiota matkaseuraa, reagoi asioihin hyvin, auttaa taisteluissa ja rahankeruussa, ja pärjää itsekseen. Jos jokin asia usein peleissä ärsyttää niin se, jos seuralaista pitää suojella tai hoitaa jotain saattotehtäviä, nyt ei ollut onneksi tarvetta, kyllä Elizabeth pärjää. Lisäksi oli mahtavaa miten hän ei jäänyt kököttämään kuolleena paikalleen tilanteissa, jossa hänellä ei ollut erityistä tehtävää, kuten kovin usein peleissä, vaan aina hän puuhaili jotain joka toi ihan erilailla elämää häneen. Lisäksi pienet eleet, ilmeet, kommentit toivat hänen persoonallisuutta, hienosti ohjelmoitu hahmo.

- On valitettu jossain miten panokset loppuivat välillä kesken. Minulla ei ollut tuon suhteen mitään ongelmaa missään vaiheessa peliä. Kun käytössä on aseiden lisäksi vigorit ja ympäristön tarjoamat vaihtoehdot (erityisesti ne missä Lissu pystyi auttamaan) niin panosvajaus ei minulla iskenyt. Miettii vain mitä tekee, mitä hyödyntää eli ei vain mene ja räiski vaan tuumaa strategiaakin välillä niin hyvin sujuu.

Valitse siis sopiva vaikeustaso ja käsissäsi on aivan mahtava peli, jossa tarinankerronta on luultavasti niin hyvää kuin se vain tuon sukupolven konsolipelissä voi olla.

Sopiva vaikeustaso tuottaa myös sen, että taistelut ovat monipuolisia ja nautittavia eivätkä tunnu niin työläiltä ja liioitelluilta määränsä puolesta.

Pelasin pelin käytännössä kahdessa päivässä, mikä on tarinan itsensiteetin säilymisen kannalta tietysti tärkeää. Aikaa läpipeluuseen minulla meni noin 15 tuntia, kolusin paikat huolella, katselin, aistin ja tutustuin pelin tarjoamaan tarinaan, mutta tuohon aikaan en kuitenkaan juurikaan haahuillut aivan turhia tai joutunut kuolema-uusimiskierteeseen, normal tasolla kun homma toimi.

Tämä on todellakin tarina, joka kannattaa nauttia rauhassa ja keskittyen, läpi juosten tai liian vaikealla taistelulla pelaten homma ei varmasti avaudu niinkuin on tarkoitus.

Jos viime vuonna tätä parempi peli tehtiin niin sen on täytynyt olla noin suunnilleen galaksit räjäyttävä.

Bioshock sarja on kyllä timanttia, jos pelit on kokematta niin suosittelen estoitta, jopa (minusta aika syyttä) haukuttu kakkososa, jonka toteutti muut kuin Irrational Games, oli nautittava peli.

Minulla ei ole aavistustakaan jatkuuko tämä pelisarja, ja mihin tämä tästä edes seuraavaksi voisi lähteä, mutta uuden sukupolven konsolit antaisivat tietysti mahdollisuuden tehdä kaiken vielä paremmin, laajemmin ja tyylikkäämmin. Erityisesti Bioshockien monipuolinen tarinankerronta voisi hyötyä paljonkin siitä, että koneissa olisi taas ihan erilailla potkua. Kiimassa ostan jos jatkoa seuraa.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Ken Levine päätti että tämä oli tässä ja noin vain sulki koko Irrational Games pelistudion. Se niistä Bioshockeista sitten. Vähän keljuttaa.

Vähän tulee mieleen toiset julkkissuunnittelijat Peter Molyneux ja Cliff Bleszinski, jotka myös heittivät pyyhkeen kehään ja lähtivät kehittelemään pelien sijaan enemmänkin sosiaalisia kokeita. Tai no, jälkimmäinen taisi pitää sapattivapaata, mutta nyt ilmeisesti aktivoitumassa. Eivät kuitenkaan pistäneet studioitaan lihoiksi siinä samalla, toisin kuin Levine näköjään nyt.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2014-02-18-irrational-games-to-be-dissolved
 
Vastaus: BioShock Infinite

Meikäläinen joutu ainakin toistaiseks luovuttamaan siihen tehtävään missä pitää Ilmalaivoja pudotella linnulla. Tuntu niin vaikealle että hermot olis menny ennenkuin se menee läpi. Peli ei muutenkaan tuntunu missään vaiheessa hyvälle. Jos tämä olis ollu eka osa niin ne kaks muuta olis jääny pelaamatta oli sen verran huono peli omasta mielestä. Pitää katsoa netistä videot mitä olis tapahtunu, toisaalta ei kyllä hirveästi kiinnosta onneks tästä tuli maksettua vain joku 11€ kun oli se iso alennus livessä sillon keväällä. Jos Bioshock vielä jatkuu niin minun osalta se loppu tähän rimanalitukseen.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Itellä oikeastaan aivan päinvastaset kokemukset. :)

En ole muista Bioshockeja pelannut (edelliset odottavat vielä hyllyssä, että joskus ehtii avaamaan pelikonetta), mutta tästä tykkäsin aivan mahottomasti. Samoihin aikoihin (vuoden alussa?) tuli pelailtua myös The Last of Us, jota kehutaan abouttiarallaa parhaaksi peliksi ikinä, ja tämän koin todella paljon mielenkiintoisemmaksi ja viihdyttävämmäksi. Tiedän, kaksi sattumanvaraisesti valittua peliä, joilla ei ole keskenään paljoa tekemistä, mutta pelikokemuksena tämä oli todella omaan makuun istuva. Tuo lintuhomma tosiaan oli suht paha. Vaati useamman yrityksen ja aimo määrän ammuksia, että onnistui se päästä läpi.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Itellä oikeastaan aivan päinvastaset kokemukset. :)

En ole muista Bioshockeja pelannut (edelliset odottavat vielä hyllyssä, että joskus ehtii avaamaan pelikonetta), mutta tästä tykkäsin aivan mahottomasti. Samoihin aikoihin (vuoden alussa?) tuli pelailtua myös The Last of Us, jota kehutaan abouttiarallaa parhaaksi peliksi ikinä, ja tämän koin todella paljon mielenkiintoisemmaksi ja viihdyttävämmäksi. Tiedän, kaksi sattumanvaraisesti valittua peliä, joilla ei ole keskenään paljoa tekemistä, mutta pelikokemuksena tämä oli todella omaan makuun istuva. Tuo lintuhomma tosiaan oli suht paha. Vaati useamman yrityksen ja aimo määrän ammuksia, että onnistui se päästä läpi.

Varmasti oli vaikeuksi päästä jo senkin takia että en ollu hirveesti kierrelly eri paikkoja pelin edetessä ja aseet oli boostaamatta ja mitkä lie vigorit vai mitä ne nyt tässä oli kans aika lussuja (ennen ne oli plasmideja nimeltään). Ärsytti se raiteilla keikkuminenkin suuresti tässä. Siitä plussaa että se tyttö oli hyvä lisähahmo jota ei tarvinnu suojella yhtään, yleensä jos pitää peleissä tekoälyä suojella tahtoo ohjaimet tällä pelaajalla lentää. Peli tuntu paljon lyhyemmällekin kuin kaks ekaa. Tosin muisti voi tehdä tepposet kun on niin pitkä aika niiden pelaamisesta.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Meikäläinen joutu ainakin toistaiseks luovuttamaan siihen tehtävään missä pitää Ilmalaivoja pudotella linnulla. Tuntu niin vaikealle että hermot olis menny ennenkuin se menee läpi.

Toi on älyttömän helppo jos sul on se luoteja torjuva vigor kertaalleen upattuna, ammut vaan sen suojeltavan pylvään täyteen niit suojapalloja niin ei vättämättä tarvi edes tappaa ketään.
 
Vastaus: BioShock Infinite

nyt en muista onko se boostattu tais se ainakin jollain tavalla olla, mutta pelin taisin jo poistaa kovalevyltä niin se pitäis uudestaan ladata. Taitaa nopeampaa olla katsoa vaan youtubesta loppu. Mutta neuvo oli hyvä ei tullu edes mieleen.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Itsellä oli samat fiilikset pelatessa, joten voin suositella Youtubea. Ei se peli siitä parane :)

Mutta mikäli peliä ei voi jättää tappioon eikä tuota vigoria satu olemaan, voi yrittää kääntää erityisesti vaarallisimpia vihollisia jatkuvasti toisiaan vastaan. Aallon saapuessa pyytää linnun iskemaan pari kertaa kannelle ja kääntää sitten vaarallisimmat kohteet vahingontuottajista liittolaisiksi, jotka myös vetävät tulta itseään kohti. Ukot tappavat itsensä jonkin ajan kuluttua, joten tämä tapa muodostuu stressaavaksi pelikentän mikromanageroinniksi. Tikku-ukkojen aaltojen välillä taas oli muistaakseni pieniä taukoja, jolloin saattoi rientää raidetta pitkin ilmalaivojen luokse ylätasanteelle.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Itsellä oli samat fiilikset pelatessa, joten voin suositella Youtubea. Ei se peli siitä parane :)

Mutta mikäli peliä ei voi jättää tappioon eikä tuota vigoria satu olemaan, voi yrittää kääntää erityisesti vaarallisimpia vihollisia jatkuvasti toisiaan vastaan. Aallon saapuessa pyytää linnun iskemaan pari kertaa kannelle ja kääntää sitten vaarallisimmat kohteet vahingontuottajista liittolaisiksi, jotka myös vetävät tulta itseään kohti. Ukot tappavat itsensä jonkin ajan kuluttua, joten tämä tapa muodostuu stressaavaksi pelikentän mikromanageroinniksi. Tikku-ukkojen aaltojen välillä taas oli muistaakseni pieniä taukoja, jolloin saattoi rientää raidetta pitkin ilmalaivojen luokse ylätasanteelle.

Toi on kans hyvä konsti, itellä ei ollu ekalla pelikerralla kumpaakaan käytössä ja epätoivo meinas iskee kun noin 50 kertaa yritin ennenkuin pääsin läpi. Siinä 1999 modessa on kyl melkeen pakko olla noi käännytys tai suoja vigorit päivitettynä tai vähintään se asuste jolla voi lyömällä käännyttää viholliset toisiaan vastaan, muuten ei tuu mitään. Itelle tää oli eka bioshock mitä pelasin ja olin kyl erittäin vaikuttunut pelistä tuli jopa 5x pelattua läpi mikä on erittäin harvinaista nykyään. Enkä ikinä olis tätäkään peliä pelannut jollei sitä plus jäsenyydellä ois ilmaiseksi saanut. Mun mielestä koko pelin vaikein kohta oli se haamun toinen kohtaaminen, siinäkin toi suoja vigor on huomattava etu.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Bioshock Infinite on ehdottomasti yksi tämän vuosikymmenen lempipeleistäni :) en tosin ole vielä päässyt lopputulemaan kumpi Bioshock vai Bioshock Infinite sitten lopulta sen pidemmän korren vie. Pakko muuten tuosta DLC:stä vielä sanoa, että ehdottomasti ostamisen arvoinen. Yllätyin todella paljon, kuinka hyvin ne pystyivät sitomaan pelit yhteen ja sellainen tunteiden myrsky kyllä kävi läpi kun DLC loppui. Suosittelen siis pelamaan jos Bioshockeista noin muutenkin tykkää. Arvoisensa lopetus pelisarjalle ehdottomasti.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Kannattaako ostaa season pass PS3-versioon? Se on nyt tarjouksessa ja hyllyssä on korkkaamaton Bioshock Infinite. Haluaisin kaikki samat jutut kuin Complete Editionissa, mutta season pass ei sisällä aivan kaikkea, sanoi google.

Jos ostan season passin, voinko hankkia jostain ne puuttuvat dlc:t?

Helldiversin kanssa kävi niin, että ostin paketin jossa oli peruspeli ja yksi varustepaketti. Silloin ei ollut muuta tarjolla. Nyt Storessa on joku superhypermega-edition, joka sisältää kaikki mahdolliset jutut. Mutta Store sanoo että et voi ostaa, kun olet ostanut sen pienemmän paketin.

En halua että tämän Bioshock Infiniten kanssa käy näin.
 
Herätetään tämäkin eloon. Tulipahan pelattua PS4:llä läpi ja vähän mietteitä, elikkä heti aluksi että olihan peli mekaniikoiltaan tottakai melko pahasti aikaamme jäljessä ja olihan se selvää mutta muuten tarinaltaan hyvä ja hauskaa pelattavaa. Varmana mielipide olisi aivan eri jos olisi ps3/xo360 aikoihin tätä pelannut mutta ompahan taas yksi Bioshock pelattu läpi. Kakkonen on vielä itsellä kokematta. Remasterointi oli myös hyvin toteutettu ja pelin värikkyys ja tekstuurit olivat hyvää luokkaa ruudunpäivityksen lisäksi, aikalailla semmoinen:

8/10
 
Jostain syystä 2K Games halusi julkaista aiemman BioShock: The Collectionin uusiksi, ja siinä sivussa ainakin PS4:llä Infiniten nimeksi muuttui BioShock Infinite: The Complete Edition. Samalla kaksi ekaa Biosukkaa saivat PS4 Pro -päivityksen.

Myös Xbox One -versiot ovat tänään päivittyneet, mutta tietoa mahdollisesta X1XE-tuesta en onnistunut löytämään.
 
Ylös Bottom