Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Siinä jonkun yritystä yhdestä Chalice Dungeon Bossista eli MAJOR SPOILER!!

Sen verran brutaalilta näyttää, et oli pakko jakaa tännekin. Epäilen saanko ikinä näitä tapettua ;)

[video=youtube;uvicX9t4jI8]https://www.youtube.com/watch?v=uvicX9t4jI8[/video]]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Okei, vielä sellainen kysymys, että toimivathan ne nettiominaisuudet ihan kuten euroversiossakin? Olen aiemmin ostanut lähinnä offline-pelejä.

Aina on hyvin toiminut itsellä nämä netin yli pelattavat. Tästä en mene varmaksi sanomaan josko eu-serverit vielä pystyssä tiistaina, saati pelaajia. Jenkkitilillä ilmeisesti pelaat vastaavilla servuilla.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Aina on hyvin toiminut itsellä nämä netin yli pelattavat. Tästä en mene varmaksi sanomaan josko eu-serverit vielä pystyssä tiistaina, saati pelaajia. Jenkkitilillä ilmeisesti pelaat vastaavilla servuilla.

Okei, kiitoksia. Hitto vie kun alkoikin polttelemaan. Sata dollaria saisi ~92 eurolla. Siitä varmaan riittäisi mahdollisesti tulevaan DLC-materiaaliinkin. Voi perseensuti.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Sata euroa saa 80 eurolla jos tilaa Anttilasta alekoodin kanssa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls-neitsyys on menettämättä, eli hyppään suoraan kohti tuntematonta Bloodbornin siivittämänä. Laittakaas noobielle dont ja do lista eli mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lähinnä kiinnostaa että esim. kannattaako /pitääkö maailmaa tutkia aarteiden löytämisen toivossa vai pikemminkin edetä suoraviivaisesti. Löytyykö sivukujilta liian vahvoja örrimörrejä ja kuolon korjatessa menetin sen minkä olin vaivalla lootannut?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls-neitsyys on menettämättä, eli hyppään suoraan kohti tuntematonta Bloodbornin siivittämänä. Laittakaas noobielle dont ja do lista eli mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lähinnä kiinnostaa että esim. kannattaako /pitääkö maailmaa tutkia aarteiden löytämisen toivossa vai pikemminkin edetä suoraviivaisesti. Löytyykö sivukujilta liian vahvoja örrimörrejä ja kuolon korjatessa menetin sen minkä olin vaivalla lootannut?

Kuolo voi korjata sivukujilla, mutta ehdottomasti silti kannattaa kaikki nurkat kääntää ylösalaisin. En ole ihan varma, mitä Bloodbornessa kuolema tuo tullessaan, mutta ainakaan Souls-peleissähän et kuolessa periaatteessa menetä kuin ns. valuuttaa ja senkin saat takaisin, jos palaat ruumiin luokse. Varovasti vain eteenpäin kaikki nurkat tutkien, niistä kuolemista kyllä sitten oppii :D Valuuttaa kun tuhlaa sitä mukaa kuin sitä tulee, niin ei harmita sit niin paljoa, jos sen sattuu menettämään. Aina ei tietenkään ruumiilleen palata kuolematta uudestaan ;)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Aina ei tietenkään ruumiilleen palata kuolematta uudestaan ;)

Eikös se niin ollut että jos kuolee uudelleen kun on palaamassa ruumiilleen niin silloin ne vanhalla ruumiilla olleet valuutat katoaa?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eikös se niin ollut että jos kuolee uudelleen kun on palaamassa ruumiilleen niin silloin ne vanhalla ruumiilla olleet valuutat katoaa?
Juurikin näin. Mutta en siis todellakaan tiedä onko Bloodbornessa sama juttu.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Laittakaas noobielle dont ja do lista eli mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Tulet kuolemaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Tämä on sun päivärytmi seuraavien viikkojen ajan.

PRO-TIP: Älä luovuta. Piste.

Lähinnä kiinnostaa että esim. kannattaako /pitääkö maailmaa tutkia aarteiden löytämisen toivossa vai pikemminkin edetä suoraviivaisesti.
Kahden ensimmäisen Soulsin yksi tärkeimmistä helpottajista oli tutkiminen ja oikoreittien avaaminen. Kuollessa kaikki tapetut viholliset respawnaavat. Eli reittien tahkoamisesta voi tulla välillä melkoista pakkopullaa. Oikoreitit avaavat suoria reittejä mm. pomoihin ja uusiin alueisiin. Kentät on monesti rakennettu aika nerokkaasti. Äläkä pelkää ajatella laatikon ulkopuolella. Monien salaisuuksien löytäminen tuntuu glitchaamiselta. Esim. voit hyvin löytää salaisen alueen kartan rajalta, kulkemalla tekstuurien laitaa pitkin. Tai pelialueen ulkopuolelle pudottautumalla paljastuu piiloitettu esine. Kaikki tälläinen on osa pelisuunnittelua

PRO-TIP: Suoraviivaisella etenemisellä saa yksisuuntaisen lipun tuonelaan.

Löytyykö sivukujilta liian vahvoja örrimörrejä ja kuolon korjatessa menetin sen minkä olin vaivalla lootannut?
Varusteet eivät häviä minnekkään. Vain kerätty kokemus ja ne saa takaisin tappamalla se vihollinen, joka riisti henkesi. Olettaen tietenkin että pääset sinne saakka kuolematta. Silloin kokemus häviää todellakin tuhkana tuuleen. Soulseista poiketen enään ei siis riitä pelkkä sielun löytäminen. Itse käyttäisin taso-pisteet aina kun ne voi käyttää. Näin minimoit kuolemasta aiheutuvat seuraukset.

Loppuun kattavat ohjeet Bloodbornen nettiominaisuuksista. Näiden hyödyntäminen on oleellista selviytymisesi kannalta.

Cooperative Play rules
  • The goal of cooperative play is to join forces and work together to defeat enemies, and ultimately the boss enemy in that level.
Initiating cooperative play
  1. Host uses the Beckoning Bell item
  2. Guests use the Small Resonant Bell item
  3. Host and guest (up to 2 guests) are connected, and play within the Host’s game
Cooperative Play Completion
  • Once players successfully defeat the boss enemy in the area they are joined to, the guests receive a bonus reward and are returned to their own game.
Cooperative Play Incompletion
  • If the host or guest(s) die, or a guest uses the Silencing Blank item, the guest(s) are returned to their own world/game, and do not receive the bonus reward.
Password
  • Multiplayer matchmaking for cooperative play is automatic and random. However by setting a password for your session, other players can enter the same password and be joined to your game. Passwords can be up to 8 letters long.

Versus Play Rules
  • When a host is in an area where a “bell-ringer woman” is present, Versus PvP invasions are possible.
Initiating Versus play <Random Invasion>
  1. Guest uses the Sinister Resonant Bell item
  2. Host begins cooperative play, or uses Sinister Resonant Bell to summon the bell-ringer woman
  3. Guest is transported to host’s game
  4. Host and guest play in Host’s game
Versus Play Completion
  • If the guest is able to defeat the host, s/he will receive a reward and be returned to his/her game/world.
Versus Play Incompletion
  • If the guest dies, or the host makes it to the boss fight area, or if the guest chooses to use the Silencing Blank item, the guest is returned to his/her own game without receiving a reward for completing the versus play session.
Notes

bloodborne-online-screen-04-ps4-us-06mar15


Using the Notebook item, you can leave hints, messages, and gestures for players to discover within their own game via the Messenger creatures that appear on the ground. You can also interact with Messengers you find to read notes left by others, and can votie them as Fine (helpful) or Foul (misleading). Just because another hunter has left advice behind, that doesn't mean they're being truthful; ambushes and pitfalls abound in Yharnam, even from other players, so beware.


Specter

bloodborne-online-screen-05-ps4-us-06mar15


Players will leave behind a tombstone when they die that appears in other players’ games. If you touch one of these tombstones within your game, you can view a sort of replay of their final moments, and hopefully get a hint as to how they met their end so you can avoid the same fate.


Player Ghosts

bloodborne-online-screen-01-ps4-us-06mar15


You may see player ghosts - white phantoms of other players currently playing the game in the same area as you - which may give you hints as to how to proceed.

Lähde: Playstation.com
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Juurikin näin. Mutta en siis todellakaan tiedä onko Bloodbornessa sama juttu.

En kans. Eilen tylsyyspäissäni kattelin yhtä striimiä, niin siinä se pelaaja kuoli, ja sitten kun se lähti ruumiillensa takaisin niin jossain vaiheessa matkaa se tappoi yhden vihun niin se sai siitä vihusta takaisin ne pudottamansa 'veret', ja välillä pelaaja ehti ruumiinsa luo. Voiko tuossa olla sellainen että tietyn ajan kuluessa ne pudotetut veret tosiaan siirtyy jollekin vihulle, ja jos ehtii tarpeeksi nopeasti kuolinpaikkaan niin saa ne noukittua maasta.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

En kans. Eilen tylsyyspäissäni kattelin yhtä striimiä, niin siinä se pelaaja kuoli, ja sitten kun se lähti ruumiillensa takaisin niin jossain vaiheessa matkaa se tappoi yhden vihun niin se sai siitä vihusta takaisin ne pudottamansa 'veret', ja välillä pelaaja ehti ruumiinsa luo. Voiko tuossa olla sellainen että tietyn ajan kuluessa ne pudotetut veret tosiaan siirtyy jollekin vihulle, ja jos ehtii tarpeeksi nopeasti kuolinpaikkaan niin saa ne noukittua maasta.

Foeman tuossa ylempänä sanoikin, että sun täytyy tappaa se vihollinen joka tappoi sinut. Helpommin sanottu kuin tehty, jos käyt väärän hepun kimppuun :D Muutenkin tässä varmaan ainakin aluks tulee paljon vahinkokuolemia tai siis tulee vahingossa pullattua vihuja, kun ne eivät ole yhtä staattisia kuin Souls-peleissä olivat.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kuolisin varmaan itkuun ja nauruun, jos kaikki aseet ja esineet olisi suomennettu :D Ei siitä toki haittaa ole vaikka sellainen vaihtoehto olisi, mutta hyvin epätodennäköistä.
Prepare thyselves! Bloodborne on kuin onkin täysin lokalisoitu suomeksi tekstien osalta. Ääninäyttelyä ei sentään tällä ensimmäisellä kotimaisella ole.

Asia on tänään varmistettu pelin eurooppalaisella myyntiversiolla.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Bloodborne on kuin onkin täysin lokalisoitu suomeksi tekstien osalta.
Ohoh. Melkoinen veto. Miten ihmeessä ne on onnistunut tässä... Souls-peli on oikeasti viimeinen peli, jonka odotin näkevinäni suomeksi. Niin paljon tarinaa on kuitenkin taas piiloitettu esineiden ja varusteiden kuvauksiin. Huhhuh, tämä on ihan pakko nähdä omin silmin. Eiköhän tästä saa vähintään sitä huumoria synkkyyden keskelle. Ja propsit kääntäjälle! Kyseessä ei varmasti ole ollut ihan mikään yksinkertainen käännöstyö.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Prepare thyselves! Bloodborne on kuin onkin täysin lokalisoitu suomeksi tekstien osalta. Ääninäyttelyä ei sentään tällä ensimmäisellä kotimaisella ole.

Asia on tänään varmistettu pelin eurooppalaisella myyntiversiolla.

Enpä olisi uskonut. Hienoahan se toki on :) Koko trendi itse asiassa, kun yhä useampi peli on lokalisoitu suomeksi. Itse pelaan tosin silti englanniksi ettei tarvitse lukea kääntäjän tekstiä vaan alkuperäistä ;)

Olen utelias kyllä tietämään, miten jotkin asiat ovat suomennettu. Kirkhammer = kirkkovasara? :D

Ja propsit kääntäjälle! Kyseessä ei varmasti ole ollut ihan mikään yksinkertainen käännöstyö.

No ei varmasti :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Praise the Sun! > Siunaa Aurinkoa!

En malta odottaa! :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ei ole tainnut tosiaan olla suomentajalle ihan helpoimmasta päästä ;)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Foeman tuossa ylempänä sanoikin, että sun täytyy tappaa se vihollinen joka tappoi sinut.

Niihä hän ehti joo, tuli kirjotettua päällekäin.

Nyt oli tililtä velotettu ennakkotilaus! Uuuuuuuuuuu!!
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Wtf lokalisoitu suomeks, aika turha idea sinänsä koska en näe kenenkään joka tämän pelin vakavsti ottaa pelaavan suomenkielellä. Tuhoa koko idean kun lukee asiat suomeks, eieieiei [emoji23]
 
Ylös Bottom