Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Metascore tällä hetkellä 93 :)
Korkeiten arvosteltu Souls-peli tähän mennessä. Eiköhän tuo tuosta vielä pykälän pari laske. Siellä on varmasti muutamat arvosanat vielä saamatta. Mutta jos lukemia hakee? Tuskin pettyy.

---

Ei voi vieläkään esiladata ilmeisesti...
Pre-load alkanee tiistaina noin kello 14. Näin on tapahtunut aikalailla kaikkien keskiviikkona julkaistavien digipelien kanssa.

---

Mutta ehkä vastaus on 'koska Bungie'..
Jaaettämitämitämitä? Nyt meni kyllä niin ohi hilseen... Tai oikeastaan. Parempi ettet edes vastaa.

Tämä peli ei ole selvästi sinua varten, joten jatkahan matkaasi siitä muualle.

Ei voi ymmärtää noita 9..10 arvosteluja, jo tuo grafiikan laatu pudottaa pojon pois ja tuo latausaika kuollessa sanoo että kaupan hyllylle jää.. tarinan kerronnan olemattomuus ja vanhanaikainen kankean näköinen pelattavuus on kyllä aika moisia menneessä elämistä tai tahallista kiusausta pelintekijältä.
Mutta ehkä vastaus on 'koska Bungie'..

Näitä ihmisiä ei vaan ymmärrä jotka sanoo että souls peleissä on vanhanaikaninen ja kankea pelattavuus, se on parasta mitä pelimaailmassa on tapahtunut pitkään aikaan. DeS sen kehitti ja se oli siinä ehkä hivenen kankea, mutta DS sen sijaan teki siitä lähes täydellistä ja loppu on historiaa.

Meikä ei ole ihan varma pidänkö tästä BB tyylistä ilman kilpiä niin paljon mutta aika näyttää. Tosin vihollisten liikkeet ovat toooooodella hitaita ja niitä on helppo lukea millon ne tulee verrattuna DS ja DSII.

Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Näitä ihmisiä ei vaan ymmärrä jotka sanoo että souls peleissä on vanhanaikaninen ja kankea pelattavuus, se on parasta mitä pelimaailmassa on tapahtunut pitkään aikaan. DeS sen kehitti ja se oli siinä ehkä hivenen kankea, mutta DS sen sijaan teki siitä lähes täydellistä ja loppu on historiaa.

Meikä ei ole ihan varma pidänkö tästä BB tyylistä ilman kilpiä niin paljon mutta aika näyttää. Tosin vihollisten liikkeet ovat toooooodella hitaita ja niitä on helppo lukea millon ne tulee verrattuna DS ja DSII.

Edit: niin ja aikamoista ilotulitusta arvostelijoilta, ainakin jotka halusivat et peli floppaa niiden suhteen tulevat kyllä pettymään. Se saa myös toivottavasti pelille lisää ostajia kuten Huttu [emoji12]

No niin ja vituikshan se meni kun piti editoita eikä lainata... Älä tee aamulla juuri herättyäsi tälläsiä asioita, pitäis jo tietää.

Yhtään en ihmettele korkeita arvosanoja. Jo kaltaiseni souls-noviisi ymmärtää, että nyt ollaan isojen asioiden äärellä. Eilisilta meni pelin parissa ihmetellessä, että täällä ei olekaan kukaan pitelemässä kädestä tai vinkkejä ei tulekaan ruutuun samalla tavoin kuin normaalisti pelaamissani peleissä. Kartasta ei tietoakaan ja kantapään kautta tuli opittua muutama asia. Kuolemanpelko on koko ajan läsnä ja todella tarkkana saa olla ympäristön kanssa. Ovien takaa kuuluvat vaikerrukset ja syöpäiset yskimiset nostavat ihokarvat pystyyn. Välillä on pakko pysähtyä ihastelemaan tätä sairaan kaunista maailmaa. Ahdistavaa, mutta ah niin nautittavaa. Hidetaka Miyazaki sai juuri uuden fanipojan.

Joo no mä alan jo vähän tottumaan uuteen tyyliin, mutta silti välillä kyllä kaipaa kilpeä. Muutaman kerran kuollut ihan sen takia, kun iskenyt paniikki ja hakannut mitä sattuu nappejakin :D Kilven takana oli aina hetki aikaa miettiä seuraavaa siirtoa. Pidän joka tapauksessa hyvänä ratkaisuna tätä, jo senkin takia ettei olisi liian samanlainen Soulsien kanssa. Mietin vaan miten oudolta tulee oleen Scholar of the First Sinin pelaaminen parin viikon päästä :D

Lisäys: 10 spoiler-free tips for a player new to the "Souls" series.

Tuossa muutama ihan hyvä vinkki Souls-noviiseille. Ei mitään kovin ihmeellistä, mut kannattaa lukaista.

Penteleen Jim F*cking Sterling Son(nimileikin ymmärtänevät ne, jotka tietävät mihin pikku kohuun se liittyy) antoi tälle niin kovaa suitsutusta, että pakkohan peli on nyt viimeistään hankkia. Luotan miehen arviointikykyyn enemmän kuin kaikkiin muihin sivustoihin yhteen laskettuna.

Meikä ei ole ihan varma pidänkö tästä BB tyylistä ilman kilpiä niin paljon mutta aika näyttää.
Joo no mä alan jo vähän tottumaan uuteen tyyliin, mutta silti välillä kyllä kaipaa kilpeä.
Tätä uudistusta odotan Bloodbornessa kaikista eniten.

Taisi olla kolmas pelikerta ensimmäistä Dark Soulsia kun työstin ensimmäisen Dex- ja Stamina-hahmon. Nopealla ja ketterällä hahmolla liikkuminen (ja pyöriminen!) oli useasti kilpeä tehokkaampaa. Mutta ylivertaisuudessaan kilpeen tuli silti AINA palattua. Vaikka niin kovasti olisinkin halunnut pelata ketterällä hahmolla... Kilpi rajoitti pelityylin aina siihen tiettyyn muottiin. Hyvä ettei siihen ole nyt "ollenkaan" mahdollisuutta.

Hidetaka Miyazaki sai juuri uuden fanipojan.
Bandicoot, Bandicoot, Bandicoot. Voi kuule, minkälainen videopelien aarreaitta sinua odottakaan! Bloodin jälkeen testiin Demon's Souls ja Dark Souls. ;)

EDIT:

Spoilerivapaan mielipiteen Bloodbornesta tarjoilee Eurogamer.

What becomes increasingly evident about Bloodborne is the scale, with the city of Yarnham opening up in a manner reminiscent of Boletaria Castle and then going even further. The hub suggests a Demon's Souls type of structure, with distinct areas, but this is not the case - there are areas hived-off from the others, as there were in Dark Souls, but an enormous part of Bloodborne's world is continuous with no loading screens.
The most important thing about Bloodborne is that, despite the surface similarities, it plays and feels very different. Who knows how I'll feel in a few months? But first impressions are easy. Bloodborne is brilliant.

Keskiyöhön pitäisi jaksaa vielä odotella.

Meikäläisen pitää odottaa vähintäänkin se kuukausi, koska rahatilanne on vähän heikko.

Oli muuten eilen hauska seurata Neogaffissa olevaa Bloodborne ketjua, jonka otsikko vaihtui kahden minuutin välein. Jollakin on ollut todella legendaariset fiilikset. :D

Tähän mennessä hauskimman pistekollaasin on tarjonnut Gameinformer:

Tätä uudistusta odotan Bloodbornessa kaikista eniten.

Sanoinhan minäkin pitäväni sitä hyvänä ratkaisuna, vaikka kilpeä välillä kaipaakin :) Kyllä siitä yli pääsee. Ennen kaikkea tuo uusi taistelumekaniikka toimii todella hyvin, siitä paistaa oikein läpi miten loppuun asti hiottu se on. Ja sitä paitsi tuo tyyli sopii koko pelin teemaan jotenkin paljon paremmin kuin kilven takana kykkiminen :D

Huh huh, eka bossi nurin viidennellä yrittämällä. Ensin tuntui aivan mahdottomalta, mutta sieltä ne lääkkeet löytyi. Nyt on hyvä fiilis.

Kysymys niille, joilla on PS4 tyyppiä "imuri". Onko tämä sellainen peli, joka huudattaa PS4:sta täysillä? Ittellä esim. Telltalen Game of Thrones huudattaa täysillä, mutta Destiny vain vähän. Peli kiinnostaisi, mutta aika epämiellyttävää pelata noita pelejä, jotka saa ton laitteen huutamaan täysillä.

Edit: niin ja aikamoista ilotulitusta arvostelijoilta, ainakin jotka halusivat et peli floppaa niiden suhteen tulevat kyllä pettymään. Se saa myös toivottavasti pelille lisää ostajia kuten Huttu [emoji12]

Hehe mä oottelen tätä itseasiassa aika innoissani, vasta viime päivinä kun olen noita striimeja katsellut niin hype on noussut ja oon nähny millainen peli tämä sitten on :) Tiedän jo että olen jossain nurkassa itkemässä äitiä kun möröt kiusaa ja satuttaa :D Cooppia täytyy kyllä ehdottomasti kokeilla, ainakin niiden Chalice luolien kanssa.

En onneksi nähnyt striimeissä mitään salaisuuksia, vaan lähinnä sitä ihan alkua joten peliin pääsen käytännössä ihan neitsyeenä sisään.

Hyviä arvosteluja myös tullut!

Ihan noobikysymys vielä, voiko oman pelihahmon pilata sillä että laittaa statseja väärään paikkaan? Tai no, ehkä vääriä paikkoja ei ole vaan sitten pitää muuttaa pelityyliä?

Löytyykö jo co-opista kokemuksia, saako ne tietyt kaverit sinne samaan peliin suht helposti?

Mites inveivaajat, onko kokemuksia? Siellä on varmasti näitä kavereita jo jonoksi asti. Käytännössä ovat pelanneet peliä jo monta päivää 24/7, joten varmasti tulevat sotkemaan juuri sinun pelin.. :D

Muissa souls peleissä en kovin paljon tunkeutunut muiden peliin häröilemään. On käynyt mielessä, että ehkä tässä voisi siihen jopa panostaa enemmän. Varo vaan huttu, mä tulen sun peliin ja lakaisen sun hahmolla lattioita. ;):D

Ihan noobikysymys vielä, voiko oman pelihahmon pilata sillä että laittaa statseja väärään paikkaan? Tai no, ehkä vääriä paikkoja ei ole vaan sitten pitää muuttaa pelityyliä?

Mä luulen ettet sä varsinaisesti pysty pilaamaan hahmoas, mutta varmasti hallaa voit sille tehdä huonoilla valinnoilla :D Luultavasti jollain pelityylillä kuitenkin aina pystyy pelaamaan, vaikka miten ne laittaisit (ainakin jos unohtaa ääripäät). Statsit mitä laitat ovat joka tapauksessa lopullisia eli ei kannata hutiloida ;) Itse olen toistaiseksi melko varovasti laittanut vitality/stamina/strength, kun en oikein tiedä mikä olisi järkevää.

Jos Suomi storesta lataa niin pääsee jo tänään pelaamaan vaikka julkkari on huomenna?

Edit: Ilmeisesti ei, jotkut onnekkaat vaan saaneet jo pelin :(

Mä luulen ettet sä varsinaisesti pysty pilaamaan hahmoas, mutta varmasti hallaa voit sille tehdä huonoilla valinnoilla :D Luultavasti jollain pelityylillä kuitenkin aina pystyy pelaamaan, vaikka miten ne laittaisit (ainakin jos unohtaa ääripäät). Statsit mitä laitat ovat joka tapauksessa lopullisia eli ei kannata hutiloida ;) Itse olen toistaiseksi melko varovasti laittanut vitality/stamina/strength, kun en oikein tiedä mikä olisi järkevää.

Ei varmasti täysin pysty pilaamaan, jos peli yhtään mukailee Souls-pelejä niin hyvä suositus on aloittelijalle ensisijaisesti vaikkapa pitää statsit STR ja DEX sellaisissa lukemissa kuin lemppariaseeseen vaaditaan, ja samalla nostella vitalitya ja endurancea tasaisesti. Sitten kun tietää haluaako STR vai DEX painotteisen hahmon niin rupeaa myöhemmin siihen panostamaan enemmän. Mutta paha neuvoa vielä kun en ole peliä pelannut. :)

Tämän videon voisi nimetä uudelleen: KonsoliFIN pelaa julkaisu viikolla Bloodbornea.

Ylös Bottom