Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Hyvältä maistuu. Kirjoittelen laajemmin kokemuksia "veteraanina" kunhan töistä kotiudun.

Pelkäsin turhaan ilman kilpeä seikkailua. Taistelu on erittäin nautittavaa ja väistely on nopeaa ja tulee hyvä onnistumisen fiilis kun onnistut väistämään joko rivivihulaisen tai bossin iskuja. Peli on tunnelmaltaan aivan mahtava, erilaisia ääniä kuuluu joka puolelta ja itse ainakin säikyn varsin paljon ja pelonsekaisin tuntein edetään. Kuitenkaan mitään halpaa vihollista ei vielä ole vastaan tullut ja kuolemat on omista virheistä johtuneet.

Onlinea kokeilin toiseen bossiin ja sain kutsuttua toverin avukseni, joten sekin puoli toimi viimein. Aika vaikea oli löytää apuja kun ei tainnut moni nettiauttamiseen vielä päässyt. Enkä itsekkään tiedä vielä miten pääsen muita auttamaan.

Sen enempi itse sisältöä spoilaamatta niin bosseja olen kaksi kaatanut ja ovat haastetta tuoneet. Ensimmäinen meni ensi yrityksellä ja toinen ehkä 5-6 yritystä vaati.

Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla jossain välin noita salasanalla tuettuja online vääntöjä niin minnuu voipi lisäillä kaverilistalle.

Täällä läpipeluuni ensimmäinen osa, jos ketä kiinnostaa:

Ensikommentteina, latausajat on pitkät kuten uutisoitu, eilen iltapäivällä alkoi lataamaan ja vieläkin latasi aamulla...
Kävin puoliltaöin offlinessa kerran pikaisesti kuolemassa, jospa illemmalla pääsisi jo onlineen kuolemaan.

Mulla oli aamulla sellainen pulma että peli väitti ettei se ole kokonaan asennettuna eikä täten voi käyttää Online-toimintoja.
Kuulostaa siltä ettei peli ole vielä täysin latautunut. Bloodin lataukset hidastui lähestulkoon kaikilla eilen illalla:

Onneksi ei ole aikaa pelata, koska tuo lataa aivan järkyttävän hitaasti, ehkä giga tulee tunnissa.
...eilen iltapäivällä alkoi lataamaan ja vieläkin latasi aamulla...

Aivan kuten täälläkin todetaan. Ekat 14gb tuli ihan mukisematta. Sen jälkeen lataukset alkoi madella aivan saatanasti. Peliä pääsi pelamaan vajaallakin latauksella. Mutta tosiaan ilman Online-ominaisuuksia.

Tsekkasitko Information-kohdasta, kuinka paljon peli oli ladannut siitä 30gb:n kokonaisuudesta? Se pelkkä 5gb:n paketti ja Completed-läiskä eivät riitä Online-ominaisuuksien käyttöön.

EDIT:

VINKKI DIGIVERSION LATAAJILLE: Ladatkaa peli Rest Modessa. Nopeuttaa latausta.

No niin tänään pääsee sit loputkin (tai suurin osa) aloittamaan kuoleman täytteisen matkansa salaisuuksia pursuavaan Yharnamiin! :) Pidetään toisiamme kädestä kiinni ;)

Kiinnostaisi kuulla täysin uuden pelaajan kommentit pelimenestyksestä ja oppimiskynnyksestä. Sellaisen, joka ei ole aiemmin Souls-pelisarjaa kokenut.

Minä ainakin osun tuohon kategoriaan ja voisin muutamalla sanalla kertoa fiiliksistä.

Olin lukenut ja katsonut videoita Bloodbornesta ja ylipäätään aiemmista Souls-peleistä, joten tiesin mitä tuleman pitää. Siitä huolimatta ettei aiempaa kokemusta ollut, päätin hypätä syvään päähän ilman kellukkeita. Koin että on ihan hyvä, jos pääsee pois omalta mukavauusalueeltaan tutustumaan erilaiseen vihujen kuritustapaan. Siksi lähdin liikkeelle hyvin varovasti edeten ja joka nurkan koluten. Viholliset eivät missään nimessä ole liian haastavia, ja usein ne tippuivat yhdellä huitaisulla. Haastetta tulee jos vihollisia tulee päälle yhtä aikaa monta ja pelaajalle iskee hätäpaniikki sekoitettuna pakokauhuun, jolloin helppo väistöliike muuttuu ylivoimaiseksi tehtäväksi. Olennaisia asioita taistelussa ovat iskujen ja väistöjen rytmitys sekä vihollisen toimintamallin tunnistaminen. Usein tämä tulee ilmi yrityksen ja erehdyksen kautta ja saat lukea ruudusta "you are dead" tekstiä tuon tuosta.

Toinen asia mikä saattaa nostaa noobien verenpainetta, on checkpointtien vähyys. Kun kuolet, saatat aloittaa melko kaukaa edellisestä kuolemastasi ja tilannetta ei helpota se, että kaikki vihut ovat spawnanneet takaisin. Niin ja säilöön laittamattomat bloodit ovat kadonneet. Ja juuri kun niillä olisi voinut ostaa lisää helaa tai moletoveja. Ei auta, yrittänyttä ei panna näin halvalla. Josta päästäänkin seuraavaan noob-tippiin: älä lannistu. Nyt n. 4 tuntia samoja paikkoja tahkonneena alan saada kiinni ideasta paremmin ja nyt osaan jo houkutella yhden vihun ryhmästä lähemmäs. Eli taktiikoita pitää miettiä. Toisaalta eilen etenin erään paikan läpi juoksemalla. Koska olen tämmöinen keräilijäluonne, tykkään koluta paikkoja oikein huolella. Usein se tarkoittaa sitä, että alue on tyhjennettävä kaikista vihuista ja siksipä oma aikani on mennyt tähän. En ole edes vielä tavannut ensimmäistä bossia vaikka mahdollisuus siihen olisi jo ollut.

Kaiken kaikkiaan, tämä peli vaatii erilaisen lähestymistavan kuin on ehkä tottunut. Tämä vaatii myös pitkää pinnaa ja oikeanlaista asennoitumista. Mutta PARASTA tässä on ehdottomasti se, että kun onnistuu löytämään hyvän oikopolun tai laittaa lauman vihuja matalaksi, niin se onnistumisen tunne on todella upea. Peli on palkitseva ja reilu, eikä siinä ei ole mitään mikä ei olisi opittavissa. Tässä pelissä pahin vihollinen olet sinä itse.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kuulostaa siltä ettei peli ole vielä täysin latautunut. Bloodin lataukset hidastui lähestulkoon kaikilla eilen illalla:

Aivan kuten täälläkin todetaan. Ekat 14gb tuli ihan mukisematta. Sen jälkeen lataukset alkoi madella aivan saatanasti. Peliä pääsi pelamaan vajaallakin latauksella. Mutta tosiaan ilman Online-ominaisuuksia.

Tsekkasitko Information-kohdasta, kuinka paljon peli oli ladannut siitä 30gb:n kokonaisuudesta? Se pelkkä 5gb:n paketti ja Completed-läiskä eivät riitä Online-ominaisuuksien käyttöön.

EDIT:

Foeman, kyllä mä osaan tarkistaa että onko joku latautunut kunnolla, ja eilen mulla ei tosiaan montaa tuntia ton koko paketin lataamiseen mennyt, kerrankin linjat oli kuumina ja sisään tuli 10mb/sek koko latauksen ajan.

Tarkistin nimenomaan tuolta informaatio-kohdasta ja siellä luki että Valmis, 30gb ladattu tai jotai sinnepäin eikä sisään tullut enää yhtään dataa. Päivityksen asensin siinä vaiheessa kun koko peli oli latautunut.

Googlailin niin monella tuntuu olevan samaa ongelmaa, peli on oikeasti ladattu kokonaan mutta jostain syystä peli luulee että ei ole. Joillakin oli jopa niin pahasti että eivät vissiin päässeet ekaa pomoa pidemmälle koska peli ei suostu uskomaan että on kokonaan asennettuna.

Toinen asia mikä saattaa nostaa noobien verenpainetta, on checkpointtien vähyys. Kun kuolet, saatat aloittaa melko kaukaa edellisestä kuolemastasi ja tilannetta ei helpota se, että kaikki vihut ovat spawnanneet takaisin. Niin ja säilöön laittamattomat bloodit ovat kadonneet. Ja juuri kun niillä olisi voinut ostaa lisää helaa tai moletoveja. Ei auta, yrittänyttä ei panna näin halvalla. Josta päästäänkin seuraavaan noob-tippiin: älä lannistu. Nyt n. 4 tuntia samoja paikkoja tahkonneena alan saada kiinni ideasta paremmin ja nyt osaan jo houkutella yhden vihun ryhmästä lähemmäs.

Se matka itse asiassa toiselta lampulta seuraavan oikoreitin avaamiseen oli melko pitkä, tai lähinnä siinä on tuhoton määrä vihuja. Laittaa heti luun kurkkuun pelaajille :D Itselläkin tuntui etten etene mihinkään, kun koko ajan yritän tyhjentää sitä rovion ympärystää uudestaan ja uudestaan. Siitä sai heti kunnon fiiliksen päälle, kun lopulta uusi oikoreitti avautui :)

Se matka itse asiassa toiselta lampulta seuraavan oikoreitin avaamiseen oli melko pitkä, tai lähinnä siinä on tuhoton määrä vihuja. Laittaa heti luun kurkkuun pelaajille :D Itselläkin tuntui etten etene mihinkään, kun koko ajan yritän tyhjentää sitä rovion ympärystää uudestaan ja uudestaan. Siitä sai heti kunnon fiiliksen päälle, kun lopulta uusi oikoreitti avautui :)

Juurikin näin. Heti alkuun luulot pois. Otin tuon alun pelimekaniikan opettelun kannalta. Testasin eri juttuja ja katselin mikä toimiin mihinkin.

Unohtui mainita edellisessä viestissäni että loistava peli kaiken kaikkiaan kyseessä :)

Pari tuntia tuota puolen yön jälkeen pelasin ja kyllähän maistui. Eka bossi kaatui suht helposti, taisi mennä kolmannella yrityksellä. Ehkä suurimman vaikutuksen teki äänimaailma, kaikki erilaiset äänet ja huudot ovat todella karmivia.

Ja ensimmäistä kertaa souls-pelissä huusin säikähdyksestä.

Eipä ainakaan minulla nopeuttanut. Yön aikana ladannut hurjat 3 gigaa! ***** PSN. Nyt näyttää 24,33Gt/29,88Gt eli eipä vieläkään pääse online pelaamaan.. ehkä illalla sitten. :mad:

Pari tuntia tuota puolen yön jälkeen pelasin ja kyllähän maistui. Eka bossi kaatui suht helposti, taisi mennä kolmannella yrityksellä. Ehkä suurimman vaikutuksen teki äänimaailma, kaikki erilaiset äänet ja huudot ovat todella karmivia.

Eipä ainakaan minulla nopeuttanut. Yön aikana ladannut hurjat 3 gigaa! ***** PSN. Nyt näyttää 24,33Gt/29,88Gt eli eipä vieläkään pääse online pelaamaan.. ehkä illalla sitten. :mad:

Kokeilehan pistää lataus tauolle ja hetken päästä uudestaan päälle.

Hyvä video, josta perusasiat tulevat hyvin esille. Eikun lisää tulemaan kiitos.

Eka osa jäi vähän sisältököyhäksi kun lähinnä tutorial ja hahmonluontia oli. Mutta varmasti hyviä vinkkejä tulossa niin kannattaa seurailla. :)

Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Juuri tästä syystä ostan pelit levyillä.

Voi taivas, kun meinas pumppu taas pettää. Toinen bossi kuoli jollain lähemmäks 10. yrityksellä ja luulin jo kuolleeni ite, mut jäi about 10hp :D yhden coopinkin yritin aikaisemmin, mutta kuolin silloinkin :D toistakin yritin, mutta kukaan ei vastannut kellon soittoon eli pari insightiä meni tavallaan hukkaan. Kaippa niitä aina lisää saa. Mutta nyt on taas hyvä fiilis :)

edit: eli jos oikein olen käsittänyt, pitäis mun maailmassa olla nyt jossain joku kelloheppu, joka voi kutsua pvp-heppuja ellen tapa sitä :D odotan innolla milloin joku tulee tekeen musta muhennosta ;)

Mulla on tuo US Storen versio. Eilen tuskailin tuon hitaan lataamisen kanssa myös. Ensimmäiset n.25GB tuli hetkessä, sitten tuntui että hyytyi dramaattisesti ja tuli joku 0.01GB minuutissa tahtia tai vieläkin hitaammin.
Koitin sitten rest-modea, vaihdella eri tunnusten välillä, ei mitään apua. Sitten muistin tuon vanhan kikan - jonkun aiemman pelin osalta jonka kanssa kävi samoin - pistää Googlen DNS:t (8.8.8.8 ja 8.8.4.4) ja avot, alko lataamaan melkein normaalivauhdilla.

Pääsin siis eilen illalla jo onlinea testaamaan. Itsekin tuota rovion ympärystää tyhjentelin useampaan otteeseen, ehdin siinä välissä törsätä jo melkein kaikki kulutustavaranikin ja tietysti menettää isoja kasoja valuuttaa. Lisäksi aloin miettimään että olisi mukavampi hieman erilaisella aseella. Eli tänään lähtee alusta, tuo ensimmäinen sessio laskettakoon harjoitukseksi. :D

Ei mitään aiempia kokemuksia Soul peleistä. Anttilasta peli lähtisi tuohon n 42€ hintaan, ei varmaan paha sijoitus? Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.

Lisäksi aloin miettimään että olisi mukavampi hieman erilaisella aseella. Eli tänään lähtee alusta, tuo ensimmäinen sessio laskettakoon harjoitukseksi. :D

Tähän asejuttuun vinkki, laitan varalta spoilerin taakse.

Ne kaikki aloitusaseet tulevat hyvin nopeasti myyntiin sinne Hunter's Restiin kauppiaalle. Itsekin ostin muut aloitusaseet juuri ja kokeilin niitä. Eli välttämättä ei tarvitse uudelleen aloittaa.

Ei mitään aiempia kokemuksia Soul peleistä. Anttilasta peli lähtisi tuohon n 42€ hintaan, ei varmaan paha sijoitus? Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.
Yleinen elämänohjeeni on, että jos jokin tuntuu kiinnostavalta ja hinta on sopiva, niin ei muuta kuin paalua tiskiin.

Mites tuo noin halpa on? oon ollu aina siinä uskossa että digitaaliversio storesta on aina halvempi kuin kaupasta haettu? storessa makso 59,95e

Mites tuo noin halpa on? oon ollu aina siinä uskossa että digitaaliversio storesta on aina halvempi kuin kaupasta haettu? storessa makso 59,95e

Menee offtopiciksi, mutta NetAnttilaan on voimassa 30 % alennuskoodi yhdestä pelistä. Lisätietoa varmaan oli tuolla peli- ja konsolitarjoukset ketjussa.

Ylös Bottom