Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tarpeeksi kun lueskeli täällä, niin piti käydä ds2:n ennakkovaraus vaihtamassa tähän! Työllä ja tuskalla menty edelliset nimikkeet läpi, joten illalla leuka rintaan ja päin seinää! ;)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mikä nimi? En pillastu läpästä tai muustakaan..ei huolta :)
Destinystä ja Alienista viisastuneena en tule ostamalla tämmöisiä Bloodborneja :-D

Tuo videolla esiintyvä FRANCIS [emoji1]

Ajattelin sinun kunniaksi ostaa eka alienin ja katsoa, että oonko pekkaa parempi.. Epäilen, mut.. [emoji57]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tuli vähän avauduttua vitutuskäyrän ollessa korkeimmillaan, mutta niin joo tosiaan eipä ole tullut aikaisempia tekeleitä pelattua.
Hyvä pelihän tämä on ja vaikeusasteesta olin tietoinen. Aika pitkälti oman perseilyn takia tulee heitettyä veivit, tuo vihollisten uudelleen tappaminen vaan vähän tahtoo syödä miestä sen 10:n kerran jälkeen.
Kun vaan malttaisi rauhassa hoidella nuo taistelut tieltä. Vähän tahtoo sortua usein siihen, että yrittää liian nopeasti lanata ukkoo kylmäksi ja hyvin äkkiä sitä ollaankin itse siellä huilaamassa kylmänä mukulakivillä.
Täytyy nyt tässä pienen paussin jälkeen koittaa uusiks ja vähän rauhallisemmalla tyylillä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Vaikee peli vai turhauttava ?

Mä voin ainakin rehellisesti sanoa ettei Souls-pelit eikä tämä ole vielä kertaakaan turhauttanut minua. Okei olen ennen Bloodbornea pelannut lähinnä vain ensimmäistä Dark Soulsia, mutta kuitenkin. Normaalisti peleissä turhaudun todella nopeasti, varsinkin jos joutuu samaa kohtaa pelaamaan useaan otteeseen. From Software vaan jotenkin on osannut tehdä asiat niin ettei mun hermojen päälle käy, vaikka 15min pelin jälkeen aina kuolisin samaan kohtaan. En edes tiedä mikä siihen on suurin syy. Mikä tahansa muu peli jäisi hyvin nopeasti kesken.

edit: En siis todellakaan sano etteikö joskus kirosanoja lentelisi :D Pointti oli lähinnä siis se, ettei muutaman kymmenen tunnin Souls-urani aikana ole tullut tilannetta, että turhauttaisi tappaa uudestaan ja uudestaan samoja vihollisia. Se vaan jotenkin niin kuuluu näihin peleihin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Uijjui, kun peli vaan paranee edistyessään. Uusia ja todella upeita paikkojakin saanut auki. Vaikka peli ei graafisesti aivan terävintä kärkeä ole, niin tyyli ja tunnelma on jotain sellaista, että sanattomaksi vetää.

Tuli myös kokeiltua tuota muiden huntereiden auttamista ja hyvin homma toimii. 3 keikasta kaikista tultu voittajina ulos.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pelisession päätteeksi yllätin kuitenkin itseni ja tapoin ensimmäisen pomon ensimmäisellä yrittämällä! :D
Ois menny mullakin ekalla jos healtti itemit ei ois loppunu kesken. Seuraavalla kerralla pikkusen grindasin levua ja ostin paremmat kamppeet ennen kuin menin uudestaan yrittään bossia. Meni eka bossi lähes heittämällä läpi tokalla yrittämällä :cool:

Mitä tulee souls sarjaan, tämä bloodborne heti alkuun on maistunut paremmalta kuin esim demons/dark souls 1/2, mutta se voisi johtua siitä että souls sarja on jo tuttu niin tiesi jo miten kannattaa pelata bloodbornea.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Läpi meni, aikaa kului n. 25h. En kaikkia bosseja käynyt listimään. New game plussaan saman tien..
Loppu tuli ihan kulman takaa.. Täysi yllätys.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Dark Souls 2 on alkanut maistumaan puulta nyt kun olen kellottanut kolmella hahmolla yli 400 tuntia, joten Bloodborne tuli erittäin hyvää saumaan! Mutta..

.. koska digiversion latautumisen hitaudella peloteltiin, kävin hakemassa Anttilasta aidon asian. Patchi näyttää kuitenkin valuvan yhtä hitaasti kuin digitaalinenkin versio, eli tunnissa on tullut ehkä yksi giga (normaalisti menisi joku 10 - 20 min kolmessa gigassa tällä yhteydellä). Tämähän on melkein samanlaista tuskaa kuin MC Collectionin install/update -pelleily julkkaripäivänä!

Hyvää kannattaa toivon mukaan kuitenkin odottaa. Näin Demon'sin ja kummankin Darkin veteraanina sormet syyhyävät jo päästä iskemään peli tulille ja katsomaan mitä Fromin ykköstiimi on saanut aikaan. Spoilereitakin olen onnistunut tähän asti välttelemään ja mitään videoita tai ennakkoja en ole katsonut. Tiedossa on vain se, että ukolla on ampuma- ja lyömäase. Tässä odotellessa esitän kuitenkin vielä kysymyksen kaikille Bloodbornen pariin ehtineille Souls-veteraaneille:

Miten rankkaisit Bloodbornen vaikeustason verrattaessa Demon's Soulsiin, Dark Soulsiin ja Dark Souls kakkoseen? Oma mielipide näistä kolmesta on vaikeimmasta helpoimpaan (DLC:t mukaanlukien) Demon's Souls, Dark Souls 2, Dark Souls. Jos DLC:t ottaa pois, on Dark Souls 2 omaan makuun helpoin. Kovin moni tältä foorumilta ei luultavasti ole Bloodbornea vielä läpi ehtinyt vetämään, mutta perstuntuman varmaan voi kertoa jo muutaman bossin niittäneenä. ;)

EDIT:

Ja siinähän pamahti jo ensimmäinen läpipeluuilmoitus! :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kyllä sääliksi käy niitä jotka eivät ennen Souls pelejä ole pelanneet. Sen verran vaikeaa settiä on myös "veteraanille" että edes ekalle bossille olla vielä päästy. :)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Läpi meni, aikaa kului n. 25h. En kaikkia bosseja käynyt listimään. New game plussaan saman tien..

Mulla tulee meneen luultavasti huomattavasti enemmän aikaa. Ainakin toistaiseksi oon menny tosi hitaalla temmolla, toisen bossinkin jälkeen palasin viä vanhoille nurkille, kun muistelin et jotain jäi tutkimatta.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Miten rankkaisit Bloodbornen vaikeustason verrattaessa Demon's Soulsiin, Dark Soulsiin ja Dark Souls kakkoseen?

En osaa verrata kuin ensimmäiseen Dark Soulsiin ja ainakin ensimmäisten tuntien perusteella tuntuu selvästi vaikeammalta tämä, mutta vaikea sanoa mitä jatko tuo tullessaan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Oletteko saaneet kilisteltyä ketään apuun? Itse en oo, mutta olen päässyt pari kertaa jeesimään toisia.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Miten rankkaisit Bloodbornen vaikeustason verrattaessa Demon's Soulsiin, Dark Soulsiin ja Dark Souls kakkoseen? Oma mielipide näistä kolmesta on vaikeimmasta helpoimpaan (DLC:t mukaanlukien) Demon's Souls, Dark Souls 2, Dark Souls.

DLC:tä en ole DS2 pelannut, mutta muuten on kaikki läpi höylättynä ja satoja tunteja kaikkiin kulutettu. Bloodbornen vaikeustasoa ehkä vielä liian aikaista verrata kokonaisuutena, kaikkihan nämä alussa tuntuu haastavilta, mutta kun jipot oppii niin voipi aika huoleta juosta. Alkumutujen jälkeen rankkaisin tämän aika lähelle kuitenkin Demon's Soulsia, jota pidän näistä Souls-peleistä haastavimpana. Tässä on jotenkin sama fiiliskin. Dark Soulsit eivät koskaan juuri tuntuneet niin "haastavilta".

Bloodbornen haastaavuus tulee myös siitä että tämä on erilainen ja erityylinen kuin Soulsit, joten uusi ja uuden opettelu on aina vähän jännittävää.

Äsken tuli pienimuotoinen ragequit, spoilaa toisen bossin jälkeisiä alueita:
Pääsin Old Yarnamiin vai mikä lie ja siellä tornissa se konekiväärimies, ei jumalauta. Pääsin torniin asti että nyt kosto elää... Mutta ryökäle onkin vikkelä ja kova kettu, jätän suosiolla myöhempään ja käyn kirjoittamassa vain sinne viestin "Quickstep ahead"

Tuli nyt Co-oppia kokeiltua ja auteltua muita alku bosseissa. Bossin kaadosta saa näköjään noita Insight juttuja ja vissiin vähän "verta" tai mitä sieluja ne tässä nyt ovatkaan. Ei kauaa tarvinnut summonointia kyllä odotella. :) Aika vähän taitaa auttajia olla.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Hain tänään itsekin omani, ja parin tunnin jälkeen hieman sekavat fiilikset. Kyseessä siis meikäläisen ensimmäinen Souls-peli. Ennakkoon ajatukseni oli, että kuka tahansa perusvihuistakin voi lähettää manan majoille. Asiahan ei ihan näin ole, sillä ainakin ihan alun vihollisia vastaan pärjää varsin mukavasti, kun vain koko ajan pitää ajatuksen mukana pelissä. Sitten tulee se mutta. Heti kun noita perusjamppojakin tulee enemmän kuin kaksi kerralla kimppuun, niin löydän itseni katselemasta kuoleman jälkeistä latausruutua. Pitkälle pärjää sillä, että koittaa juuri yksi tai kaksi kerrallaan houkutella vihollisia kimppuun ja hoitelee ne pois ennen kuin herättää koko kylän mielenkiinnon. Valitettavasti seinä tuli siinä kohtaa vastaan, kun pelissä tuli ensimmäinen pitempi katu, joka oli ihan täynnä porukkaa. En tiedä, pitäisikö vielä aloitus-levelillä ja -kamoilla olevan hahmon niistä selvitäkään, mutta kyyti oli joka tapauksessa erittäin kylmää. Muutama kuolema samoille tienoille sai keskittymisen siinä määrin herpaantumaan, että ajattelin jatkaa vasta huomenna. Voihan olla, että huomenna kyseinen kohta taittuu ilman suurempia ongelmia. Tällaiset ensifiilikset täällä päin, kyllä siinä piru vie vaan haastetta löytyy!
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Harmi kun ei toimi nuo muiden pelaajien haamut omassa pelissä. Tarkoitan siis noita verilätäköitä, mistä painamalla näkee toisen pelaajan hetket juuri ennen kuolemaa. Toisten viestejäkään ei näkynyt ennenkuin laitoin yhden viestin kokeilumielessä itse. Onko muilla ollut vastaavanlaista?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Oletteko saaneet kilisteltyä ketään apuun? Itse en oo, mutta olen päässyt pari kertaa jeesimään toisia.

Pari kertaa olen kilistellyt apua ja toisella kerralla sain kaverin. Olikos se niin, et jos haluan auttaa muita niin tarttee ostaa se 10 insightiä maksava itemi?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mulla tulee meneen luultavasti huomattavasti enemmän aikaa. Ainakin toistaiseksi oon menny tosi hitaalla temmolla, toisen bossinkin jälkeen palasin viä vanhoille nurkille, kun muistelin et jotain jäi tutkimatta.

Joo, itsekin menin noin nurkkia kierrellen, mutta silti kaikkea mahdollista tuntui jääneen huomaamatta. Kertoo jotain pelin tasosta, kun samantien oli pakko aloittaa uudelleen. Tällaista ei ole viimeaikoina hirveästi tapahtunut.
Täytyy sanoa, että on aivan loistavaa ympäristön suunnittelua. Välillä jäänyt vain ihemttelemään rakennuksia ja maisemia muutenkin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pari kertaa olen kilistellyt apua ja toisella kerralla sain kaverin. Olikos se niin, et jos haluan auttaa muita niin tarttee ostaa se 10 insightiä maksava itemi?

Jep, mutta se maksaa vain yhden insightin. Sulla pitää vain olla 10 kasassa, että se Hunter's dreamissa oleva kauppapaikka aukeaa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Joo piti kyseisen pelin takia nähdä oikeen vaivaa ja rekisteröityä tänne.
Heti aluksi ilmoitettakoon, että olen pelannut kaikki aiemmat sarjan pelit läpi, joten lähdin enemmän tai vähemmän luottavaisesti tämänkin tekeleen kimppuun. Tähdet olivat oikeissa asennoissa ja peli saapui jo eilen. Eilen kaksi ensimmäistä pomoa kaatui suhteellisen kivuttomasti (3-10 yrittämän välillä) ja pari seuraavaa odotteli viestien perusteella olemattomien sumuverhojen takana. Näistä lähtökohdista lähdettiin tähän päivään... (SYVÄ HUOKAUS) Aluksi ajattelin alkaa pelata alusta, jotta voisi lukea muiden viestit ja saisi koluttua huomaamatta jääneet paikat läpi ja ehkä pelattua muiden kanssa kimpassa. Ensimmäiselle pomolle kaikki meni hyvin. Sain siltä pataan... toistuvasti... en paranna hahmoa, kyllä se perkele kaatuu..... ei näy apuja, kuolen vielä muutaman kerran. Ei vaan pääse iholle, kaveri kanveesissa ja kamera perseessä. OK palataan eiliseen hahmoon. Hirviöhän siellä heti odotti. Saan siltä pataan... toistuvasti... blood vialit loppu... ei tahdo farmata, hirveä ikävä kiintiömäärän estatus flaskeja. Toinen Pomo. se melkeen kaatu ekasta... melkeen kaatu tokasta... Kudit loppu, Hirvee ikävä kilpeä.

Sitten loppu huipennukseen. Halusin päästä kokeilemaan monin peliä, joten sorruin ja hain netistä vinkkejä.
Eli insightin piti olla 10 jotta sain ostettua tavaraa, noh päätin nostaa sen kerrasta 20 kun itemejä kuitenkin oli varastossa. Ja sanotaan nyt vaikka että se muutti pelimaailmaa mielenkiintoisella tavalla. Jonain toisena päivänä tapa olisi luultavasti ilahduttanut. Tänään se sai aikaan sen, että tunnen pilanneeni hahmon tai vähintäänkin luoneeni oman henkilökohtaisen helvetin. Halusin saman aikaisesti heittää ohjaimen TV:stä läpi ja käpertyä lattialle ulvomaan surua ja turhautumista.

Päivän saldona neljä tuntia käytännössä hukkaan ja hävettää myöntää, että olen aiempia osia pelannut. Ehkä huomenna...
 
Ylös Bottom