Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Tatti pystyssä tuli pelattua ekaa kertaa dungeonia. Ihan kuin olisi hetkeksi palannut DS1:n Sen's Fortressiin, joka oli suhteellisen haastava paikka aikoinaan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Alkaa jo mennä hermot ton Rom:in kohdalla:
qosDamFh.jpg

Tässä vaiheessa jo kaipaa Dark Soulsin Estus Flaskeja takaisin. Ei tarvinnu farmata mitään healtti itemejä jos bossi tuhosi sut.

Uh, suosittelen että hoitelet noi pikkuhämyrit pois ennen kuin meet Romin kylkeä kutkuttelemaan. Ja niiden pikkusten kanssa varovasti, isket kylkeen tai takaata niin tippuvat yhdestä tai kahdesta iskusta. Sä et muuten pääse millään lyömään Romia kunnolla.

Ja käytäs Bolt paperia, tehoaa kuin Raid kärpäsiin. Sain siltä kerralla puolet heloista pois kun hoidin ensin pienet alta, sitten bolttia päälle ja kylkeen hakkaamaan, ja vaikka se alkaa teleporttaamaan niin jatka lyömistä, se ottaa silti damagea.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Meni tänään tuo Rom hämähäkki helposti yksin läpi. Paras taktiikka tuossa oli....
se, että käyttää 5 tai 6 tasolle kehitettyä sähkönuijaa ja parannus esineitä on tappiin asti. Ensimmäisessä vaiheessa kannattaa tappaa kaikki pikkuhämikset, jotta voi rauhassa ladata aseen R2 liikkeen pohjaan ja toistaa tuon pariin otteeseen, niin Romin elinvoimat ovat lähellä puolta. Toisessa osuudessa, kun se rupeaa taikomaan, niin ei välitä pikku hämiksistä, vaan pysyttelee siinä lähettyvillä ja iskee kahdesti ja juoksee/rollaa turvaetäisyydelle.

Toisen pelaajan kutsuminen vaikeuttaa tuota bossia siten,.....
että parvekkeelle ilmestyy yksi hyönteis vihu ja bossissa tuli enemmän hämähäkkejä.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Itse pelasin juuri ekan dungeonin ehkä läpi, kun kolmannen bossin jälkeen ei enää löytynyt reittiä eteenpäin. Bosseista..

.. sen verran, että ensimmäisenä vastaan tuli jättizombie koukkukäsillä, johon kuolin kertaalleen. Seuraavalla tasolla oli kolmen ison ukon gank squad, joista yksi ampui ja kaksi yritti hakata. Tappelu oli kuitenkin helppo, koska ukoilla ei ollut erityisen paljon hitpointseja. Ehkä jopa helpoin vastaan tullut "bossi". Kolmostasolla vastassa oli palava koira, joka oli uhkaavasta ulkomuodostaan huolimatta myös aika helppo tapaus. Sitä pystyi jopa rauhassa läpsimään välillä naamalle kun pakitti pois päin ja se seurasi kävellen. Zombia lukuunottamatta en kuollut näihin bosseihin kertaakaan, joten ehkä kelpo kirves +7 oli liian tehokas tähän ykkösluolastoon..?

Romia olen kokeillut vasta kerran ja maistiaisen perusteella ei vaikuta ainakaan niin pahalta kuin eräs toinen löytämäni bossi, nimittäin..

.. Amygdala, johon on mennyt yritys jos toinenkin. Nyt kun on sitä tullut harjoiteltua yksin, summonin kanssa ja itse summonoituna, niin en ole vielä kertaakaan nähnyt sen kuolevan, joten näyttää pelistä löytyvän varsin vaikeitakin bosseja. Yhdellä avustusreissulla saatiin hakattua se ehkä viiteen prosenttiin, mutta sitten ajoitin pompun väistön väärin ja kuolin heti..

Peli on siis maistunut oikein hyvin ja äsken mainitulta bossilta turpaan ottaminenkin saa vaan yrittämään kovemmin, mutta.. kun kyseessä on "Souls", tulee (ekalla) läpipeluurundilla kuoltua paljon ja se tarkoittaa runsasta latausruudun tapittamista. Senpä takia onkin vaikea ymmärtää miten summonointiaika on nopea kuin mikä, mutta kuoleminen ja/tai pikasiirtyminen tarkoittaa puolen minuutin odotusta. Sama latausruutu tulee vastaan myös farmatessa, jota on mm. rajallisten veripullojen, patruunoiden ja upgrade-matskujen takia vähän niinkuin pakko harrastaa. Uutta patchia odotellessa.

Jaan vielä pari höpsöä glitchiä, jollaisia en muista aikaisemmissa FROM-tekeleissä tavanneeni:

- Metsän ekan lampun vieressä oleva ovi. Oven takana olevassa mökissä ei kuitenkaan ole aina mitään grafiikkaa lattian ja keskellä olevan korokkeen osalta, joten suunnistaminen on vähän hankalaa. Jos saa arvottua itsensä hissille ja se lähtee alaspäin, grafiikat latautuvat. Tämän paikan bossi on onneksi jo tapettuna, joten kyseiselle lampulle ei ole enää tarvetta mennä. ;)
- Old Yarnhamissa vähän ennen kuin metsämies alkaa tykittämään. Yksi alueen tulta pelkäävistä perusvihollisista upposi lattiasta läpi siten, että vain pää näkyi. Eihän tässä vielä mitään, mutta kun se pystyi hyökkäämään sieltä maan sisästä ja liikkumaan perässä. Itse en yllättäen pystynyt tätä myyrämiestä rankaisemaan. :D
- Jotkut NPC-hunterit pakittavat raja-alueillaan karkuun ja juoksevat yhtäkkiä Gamebryo-peleistä (mm. Fallout 3, Oblivion..) tuttua supervauhtia takaisin ja sitten taas pakki päälle. :confused:
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Täällä tullaan peräddä huomattavasti hitaammalla tahdilla, eilen meni vasta kakkospomo 'lievän' väännön päätteeksi. Varmaan reilut 20 kertaa koitin yksin ja sitte piti soitella kelloa! Nyt se rankaisee ku tuli aiemmat osat mentyä velhoina soul arroweja heitellen :D sain myös hankittua apukilikellon, ja yhen clericin kävin auttamassa kumoon.. On tää vaan hieno peli!!
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Jotkut NPC-hunterit pakittavat raja-alueillaan karkuun ja juoksevat yhtäkkiä Gamebryo-peleistä (mm. Fallout 3, Oblivion..) tuttua supervauhtia takaisin ja sitten taas pakki päälle. :confused:

Joo tähän olen törmännyt itsekin.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Nyt on peli läpäisty ensimmäisen kerran ja ei muuta kun NG+ tulille. Leveleitä oli loppuvaiheessa jo 85, kun oli tullut paikkoja koluttua ja pari viimeistä bossia meni aika helpolla yksin läpi. Nythän tuo peli vasta alkaa. :D
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Niillä ihmisillä kellä Small resonant bell tekee jatkuvasti/välillä lost connection to nertwork. Returning to title screen-ilmoitusta :

Huomasin että jos et paina X:ää ja jäät odottamaan niin haku jatkuu silti. Jos peli löytyy ja painat sen jälkeen X:ää, niin kas kummaa ja peli jatkuu eikä tarvitse käydä alkuvalikossa.

Tämä tietty kannataa tehdä paikassa josta on viholliset siivottu nurkista pyörimästä kun et pysty puolustatumaan kun se error viesti on ruudussa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Minulla paloi käämit Chalice Dungeonin bossiin.

Nimittäin tämä:
Pthumerian Descendant. Ruma mies steroideissa. Ihan älyttömän nopea ja väistely liki mahdotonta. Ja kun saa puolet hp:sta pois niin se helvettiläinen ottaa toisen shotelin mukaan ja iskee jotain sairaita comboja. En millään jaksa uskoa että voitan tuon rehdisti :D No pian uutta yritystä.

Kaverin kanssa tätä jamppaa vastaan oteltiin tuossa pari päivää takaperin... Meni hillittömäksi nauramiseksi, kun paniikissa niitä iskusarjoja vuoroin yritettiin väistellä. Harmittaa vieläkin etten tajunnut tallentaa videolle ensimmäistä yritystä ja sitä paniikkia tämän herran kanssa. Olin lopuksi aivan hiestä märkä ja vaikka dunkkuun tuli, ei voinut kuin nauraa ja fiilistellä, kuinka siistiä menoa oli. :D

Kyseisestä tappelusta:
Kannattaa käyttää sähkö- tai tulipaperia.

Tappelu muistuttaa paljon ensimmäisen Dark Soulsin Artoriaksen kanssa käytyä mättöä, joka on omissa kirjoissa ylivoimaisesti siistein pomotappelu koskaan. Eli tykkäsin todella tästäkin matsista. :)
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Löytyipä jännä otus Chalice Dungeonista
[video=youtube;JhtaZHSTxog]https://www.youtube.com/watch?v=JhtaZHSTxog[/video]
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Löytyipä jännä otus Chalice Dungeonista
[video=youtube;JhtaZHSTxog]https://www.youtube.com/watch?v=JhtaZHSTxog[/video]

Oisit koittanu jotain eleitä et alkaako jutteleen mitään kun ei suoraan päälle käyny. Itse säikähdin kyseistä otusta ja vedin turpaan :D
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Oisit koittanu jotain eleitä et alkaako jutteleen mitään kun ei suoraan päälle käyny. Itse säikähdin kyseistä otusta ja vedin turpaan :D

Ens kerralla sitte jos tulee vastaan. Kyl toi aika pelottava kokemus oli itellekki :D
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Tosta yllä mainitusta ja omasta kokemuksesta sen kans...
Itse huitaisin kerran kun ei reagoinut mitenkään kun yritin saada keskustelemaan. No tän jälkeenhän tämä kävi kimppuun ja healtit nakkas aika nollaan. Ei vissiinkään mikään ystävällinen tyyppi vaikka siltä voi näyttääkin ;)
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Se mikä tossa otuksessa oli aika mielenkiintosta

että se tuntu pysähtelevän tollasten "monumenttejen" kohille siellä, eli joku patsas tai seinällä oleva juttu jne, ja tuntu tuijottelevan niitä.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Se mikä tossa otuksessa oli aika mielenkiintosta

että se tuntu pysähtelevän tollasten "monumenttejen" kohille siellä, eli joku patsas tai seinällä oleva juttu jne. ja tuntu tuijottelevan niitä.

Edelleen epäilen jollain eleellä olevan merkitystä tämän olion käyttäytymiseen.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Viimeinen bossi..

eli siis Gehrman. Jumalauta, kun on paha vastus. Olen tuota reilu 20 kertaa koittanut, eikä vaan kaadu sitten millään. Bossi on suht helppo vielä puoleen väliin, kunnes se buffaa itsensä ja siitä tulee supernopea, jolloin visceral attackin tekeminen vaikeutuu huomattavasti. Parhaimmillaan oon saanut n. 80 % hp:ista pois. En muista että mulla ois koskaan ollut näin paljon vaikeuksia bossissa, vetää vertoja jopa Ornstein & Smoughiin. Ainain Bloodbornen vaikein bossi, selvästi (kaikki vapaaehtoiset bossit oon hoitanu, pl. chalice dungeon).

Aseena on axe+10 ja oon lvl81. Jotain vinkkejä toki otan vastaan niiltä jotka ovat Gehrmanin voittaneet! Ärsyttävintä tässä on ehkä se, että joutuu vähän väliä grindaamaan vialeita/panoksia lisää. Tulee ikävä estusta.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Kysyisin tuosta 10 000 blood echoa maksavasta medaljongista, jonka voi ostaa hunter's dreamista. Sen nimi on suomiteksteillä Metsästäjäpäällikön medaljonki.(:D) Minkä portin se oikein avaa? Avaako se sen yhden ison portin cathedral wardin lähistöllä, jonka voi myös avata kylläkin löytämällä toisen reitin portin taakse vai avaako se sen portin joka on ihan pelin ensimmäisessä paikassa, kun klinikan ovista kävelee pihalle ja kääntyy oikealle? En haluaisi tuhlata turhaan 10 000 blood echoa, jos se avaakin tuon Cathedral wardin lähellä olevan ison portin, koska sain sen portin auki jo muita reittejä pitkin.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Kysyisin tuosta 10 000 blood echoa maksavasta medaljongista, jonka voi ostaa hunter's dreamista. Sen nimi on suomiteksteillä Metsästäjäpäällikön medaljonki.(:D) Minkä portin se oikein avaa? Avaako se sen yhden ison portin cathedral wardin lähistöllä, jonka voi myös avata kylläkin löytämällä toisen reitin portin taakse vai avaako se sen portin joka on ihan pelin ensimmäisessä paikassa, kun klinikan ovista kävelee pihalle ja kääntyy oikealle? En haluaisi tuhlata turhaan 10 000 blood echoa, jos se avaakin tuon Cathedral wardin lähellä olevan ison portin, koska sain sen portin auki jo muita reittejä pitkin.

Se avaa sen Cathedral Wardin portin.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Kysyisin tuosta 10 000 blood echoa maksavasta medaljongista, jonka voi ostaa hunter's dreamista. Sen nimi on suomiteksteillä Metsästäjäpäällikön medaljonki.(:D) Minkä portin se oikein avaa? Avaako se sen yhden ison portin cathedral wardin lähistöllä, jonka voi myös avata kylläkin löytämällä toisen reitin portin taakse vai avaako se sen portin joka on ihan pelin ensimmäisessä paikassa, kun klinikan ovista kävelee pihalle ja kääntyy oikealle? En haluaisi tuhlata turhaan 10 000 blood echoa, jos se avaakin tuon Cathedral wardin lähellä olevan ison portin, koska sain sen portin auki jo muita reittejä pitkin.

Se avaa sen Catherdal Wardin portin.

E: Myöhässä.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Viimeinen bossi..

eli siis Gehrman. Jumalauta, kun on paha vastus. Olen tuota reilu 20 kertaa koittanut, eikä vaan kaadu sitten millään. Bossi on suht helppo vielä puoleen väliin, kunnes se buffaa itsensä ja siitä tulee supernopea, jolloin visceral attackin tekeminen vaikeutuu huomattavasti. Parhaimmillaan oon saanut n. 80 % hp:ista pois. En muista että mulla ois koskaan ollut näin paljon vaikeuksia bossissa, vetää vertoja jopa Ornstein & Smoughiin. Ainain Bloodbornen vaikein bossi, selvästi (kaikki vapaaehtoiset bossit oon hoitanu, pl. chalice dungeon).

Aseena on axe+10 ja oon lvl81. Jotain vinkkejä toki otan vastaan niiltä jotka ovat Gehrmanin voittaneet! Ärsyttävintä tässä on ehkä se, että joutuu vähän väliä grindaamaan vialeita/panoksia lisää. Tulee ikävä estusta.

Ite käytin sellasta kuin old hunter bonea (teleportti väistön tilalle), helppo väistää iskut sen avulla..

Se löytyi sit
abandoned old workshopista, cathedral wardin oikealla puolen olevan tornin alakerrasta

ja viimesestä bossista spoileria, lukeminen omalla vastuulla
kannattaa kerätä vähintään 3 one third of umbilical cordeja ja käyttää ne ennen gehrmania

Nyt on tullut paukuteltua noita chaliceja, ja alun pakkopullan jälkeen alkoi löytyä haastetta noista loranin chaliceista.. Tuleekohan noitten bosseista randomilla rewardit, veli sai yhestä bossista trophyn arvoisen jalokiven ja ite en..?

Tällä hetkellä ng++ läpi ja pikkuhiljaa vois miettiä uuen hahmon luontia.. tai pelin.. :D
 
Ylös Bottom