Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Borderlands - Pandoraa loottaamassa

Vastaus: Borderlands [PS3]

Vaikuttaa siis siltä, että kannattaa mennä tehtävien tuomien "ohjeiden" mukaan (vs että menisi tuntemattomalle alueelle tutkimaan jo "etukäteen" ns. huvikseen)?
Alussa maailma on niin rajattu muutenkin, että mitään ylimääräistä tutkimusmatkailua ei oikeastaan edes pääse tekemään. Myöhemmässäkään vaiheessa siitä ei varsinaisesti ole iloa kuin korkeintaan piilotettujen aselaatikoiden ja rahapalkintojen metsästämisen verran. Tai toki expaa saa aina hiljalleen lisää, kun niitä loputtomia rakkikoiria ja muita mönkiäisiä teurastaa ohi kulkiessaan.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Tuli tuosta aikanaan napattua ainoa platinani sofar. Ainoa tympeä asia mitä itse muistan pelistä, on alueelta toiselle vaeltaminen usein jalkaisin. Kuollakkaan ei huvita (vaikka se nopeuttaa) 3 miljuunaa rahaa kannossa niin meni useita satoja tuhansia kuollessa.

Mutta kertakaikkiaan loistopeli. Voisi joskus huvikseen pelata uusiksi läpi.
Kakkososaa odotellessa.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Kuollakkaan ei huvita (vaikka se nopeuttaa) 3 miljuunaa rahaa kannossa niin meni useita satoja tuhansia kuollessa.

Eikös tuo saveta aina kun pelin lopettaa (ja välillä automaattisesti)? Ainakin alun perusteella kun laittaa exit niin se savettaa..
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Perhana. Ostin nyt sitten GOTY-version (normi-versio sekin muoveissa hyllyssä) siinä toivossa, että kaikki lisärit (Zombie Island/Underdome Riot/Secret Armory/Robot Revolution) olisivat LEVYLLÄ, mutta eiköhän sieltä tullut vastaan joku kertaluonteinen latauskoodi.. Siinä taas Blu-rayn lisäkapasiteettia käytetään hyödyksi.. :rolleyes:
Jeps, tuo oli kyllä... Noh... Mielenkiintoisin GOTY pitkään aikaan :D Lisäosat jäänevät ikuisesti kokematta mutta kyllähän jo pelkkä peruspelikin oli hieno esitys siitä, miten FPS ja RPG voidaan yhdistää, vaikkei se nyt sitten sen kummempaa tarkoittaisi kuin että reitiltä ei isommin harhailla ennen kuin hahmon level on asiallisella tolalla.

Marraskuussahan peliin on ilmeisesti luvassa patchia, jolla level cap nousee kahdeksalla kaikille, eli perusversiossa 58:een ja Knoxxin omistajille 69:een. Tuon myötä voisikin jo aloitella toisen läpipeluukerran; Rixaa kompaten loistopeli.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Onko yhtään tarkempaa tietoa päivityksen päivämäärästä?
Ei. Alunperin päivityksen piti tulla jo lokakuun alkupuolella, mutta jostain syystä siitä aikataulusta lennettiin ohi ja komeasti. Tämän hetken uusin tieto on vain "in few weeks".

Update! Eilen annettu virallinen ilmoitus kuuluu näin:

The Title Update is finished and in the process of being reviewed for launch. We are almost green lit across the board for this free update to be launched, but we still need just one more light to turn green. In other words – we’re *almost* there! We expect that last light to turn green within a couple of weeks, possibly sooner. Once this happens, the Title Update will be made immediately available for all platforms.

Lähde: Gearbox
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Borderlands [PS3]

Heh, aika alussa tuli jo selväksi, ettei lv.7:n äijällä välttämättä kannata lähteä lv.10-11 äijän kimppuun jos ei ihan pakko ole.. Bone Head oli yllättävän tiukka siinä suhteessa, vaikka ei mikään "boss" edes ollut. Mutta menihän se sitten snipulla.

Mites, mulla nyt se shield joka palauttaa myös healthiä hitaasti (standard healing shield). Onko tuo ominaisuus vain tietyissä suojissa (health palautuu)? Sain meinaan nyt jonkin thermal-suojan, jossa isompi capacity ja recharge rate..

Noh, ehkä pitää tutkaila vähän Borderlands Wikia tms.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Mites, mulla nyt se shield joka palauttaa myös healthiä hitaasti (standard healing shield). Onko tuo ominaisuus vain tietyissä suojissa (health palautuu)?
Niin aseilla kuin panssareillakin on erilaisia ominaisuuksia, ja niitä voi sitten oman harkintansa ja pelityylinsä puitteissa hyödyntää eri tavoin.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Pleikalle tullut nyt v.1.05 patch, juuri latasin.

Title Update 1.41 Released - Gearbox Software Community

Title Update 1.41 Notes:
Level cap increase of 8 levels for all players.
[-]Original Borderlands players will now be able to achieve level 58.
[-]Owners of The Secret Armory of General Knoxx can achieve a record setting increase to a maximum level of 69.
Enemies now scale to new level caps throughout the whole game as long as playthrough 2 has been completed.
Item drops (with the exception of COM Decks) will now scale to new enemy level caps.
DLC4 Achievement/Trophy glitches that have affected some users will now properly award players for obtaining these achievements.

Borderlands fans, new and old, will now be able to hunt and kill more in Pandora than ever before with this new free Title Update for Borderlands! Players with the original Borderlands will now be able to achieve Level 58 on all their characters, up from Level 50, while owners of The Secret Armory of General Knoxx can achieve a record setting maximum level of 69, up from 61! Players who have also completed playthrough 2 will now be able to challenge themselves in every place in Pandora! Every enemy and boss will scale to the players level, giving players the chance to enjoy past zones all over again.

Virallisella forumilla patchia ilmeisesti kutsutaan "1.41".. :

"PS3 - Title Update 1.05
PC/Steam - Title Update 1.41
XB360 - Title Update 5

We are calling it 1.41 as it seems to be the natural way of signifying what it is after all these weeks of communicating it that way."
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Kysymys (online) co-opista. Kaveri hieman kokeillut tätä ja mietti miten co-op pelit toimisivat kun mulla lähestytään jo leveliä 30 ja sillä ehkä 2 tms.. Onko järkevää vain aloittaa uusi peli (hahmo) nollista ja pelata sitten co-oppia?

Toinen kysymys liittyy DLC-osioihin. "Pärjääkö" näissä jos pelaa pelin vain kerran läpi (eli ei saa sitä leveliä 50 tms) ja siirtyy siitä DLC:n pariin? Rehellisesti sanottuna tuskin jaksan pelata normi-peliä kahta kertaa läpi..
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Toinen kysymys liittyy DLC-osioihin. "Pärjääkö" näissä jos pelaa pelin vain kerran läpi (eli ei saa sitä leveliä 50 tms) ja siirtyy siitä DLC:n pariin?

Näyttäisi pärjäävän. Itse olen pelannut tuota perustarinaa ja DLC tarjontaa sekaisin. Tuollaisessa on tietysti omat riskinsä. Ainakaan vielä ei ole kuitenkaan tullut mitään maata kaatavaa vastaan mitä juoni osastoon tulee.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Kysymys (online) co-opista. Kaveri hieman kokeillut tätä ja mietti miten co-op pelit toimisivat kun mulla lähestytään jo leveliä 30 ja sillä ehkä 2 tms.. Onko järkevää vain aloittaa uusi peli (hahmo) nollista ja pelata sitten co-oppia?

Ehdottomasti uusi hahmo, jolla pelaatte co-oppia ja sitten toinen hahmo jolla sooloat tms eteenpäin.

Btw jos tarvitsette online seuraa niin voin kanssa tulla mukaan uudella hahmolla (ei muutakuin inviteä) :). Mun nykyinen hahmo (Siren) hiihteleen 17 levelin kieppeillä. Mukava pelata pitkästä aikaa uudelleen tätä, kun ei edes pääse jelppimään vanhoilla hahmoilla (lvl 50 äijä meni YLODiin) :D.

Joutuu keräileen kaiken from the scratch mikä ei ole huono homma lainkaan kun ei pääse alusta asti keltaisilla aseilla kukkoileen :>
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Ehdottomasti uusi hahmo, jolla pelaatte co-oppia ja sitten toinen hahmo jolla sooloat tms eteenpäin.

Tätä vähän arvelinkin, kuulostaa sinänsä loogiselta.

Co-op on kaverin tuntien vielä vähän epävarmaa yhteisen ajan yms takia, joten vaikea sinänsä suunnitella sen pidemmälle. Itse vedän nyt ainakin (perus) tarinan kerran läpi ennen mitään muuta. Nyt on "flow" päällä. ;)
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

"Pääpeli" meni tuossa läpi ja pääosin jäi erittäin positiivinen maku. Toistoa tietysti oli, mutta sen joutuu tavallaan open world -peleissä hyväksymään. Kuitenkin tehtävät vaihtuivat aika nopealla tahdilla, mikä piti pelaamisen virkeänä.

Mutta pakko antaa kritiikkiä pelin lopusta. Eli..
se loppuboss "The destroyer" oli taas niin tylsä, hajuton ja mauton lonkeroboss kuin olla voi. Matka sinne oli myös suunniteltu niin, että aika paljon pateja meni matkalla, ja koska en heti hoksannut mihin ampua, niin tuli ensimmäistä kertaa pelissä pula pateista. Jouduin sitten juoksemaan takaisinpäin että sain lisää pateja automaatista - ja sitten taas takaisin bossin luo.. Noh, helppohan se lopulta oli kun pysyi vain kivipaalin takana ja tykitti välillä sitä silmää kuin hullu. Joku 500 patia tms varmaan tosin meni machine gunista (tai vastaava)..

Zombie-DLC vedetty myös läpi ja olihan se sopivan "erilainen". Ehdottomasti sellainen DLC josta voisi harkita jotain maksaakin (jos niitä lataisin, aika harvoin lopulta). Vielä olisi 3 muuta pelaamatta, joista se areena-DLC jää varmasti yksinpelinä väliin.

Yksi kysymys vielä leveleistä (voi olla tyhmä): Mulla nyt pääpelin ja zombi-DLC:n jälkeen edelleen "eka pelikerta" menossa ja joku level 42. Voinko siis jatkaa samalla "ekalla pelikerralla" tuonne lv.50 asti tai jopa yli? VAI siis pitääkö jossain vaiheessa aloittaa "pelikerta 2" että saa levelit tarpeeksi ylös? Toista pelikertaa tuskin jaksan, mutta jos 50 tulisi täyteen näitä DLC-osioita ym pelaamalla.. Kysymys myös liittyy siihen, että vasta tuli joku päivitys liittyen näihin leveleihin (josta laitoin viestiä aiemmin ketjussa).
 
Vastaus: Borderlands [X360]

Loistava peli, kiitti suosituksista. En kyllä ikinä olis uskonut, että tämän näköinen peli iskisi yhtään, mut niin vain ja näin. 9½/10, suht vahvasti.

Tuo Goty-version hinta kyllä tippuu tuota pikaa, eikä kyllä kauhean kallis ollut julkkariksikaan (gamesta alle 30e).

Taitaa olla noin 18h takana, ja levelillä 27. Alku oli hankalaa tottakai, mut onneksi muillakin mitä satuin lukemaan sivuja taaksepäin. Nopeesti se siitä lähti, kun tajusi tehdä kaiken mitä tehtävissä on missioneja. Tämä herra kun ei ole mikään mestari muuteskaan.

Eipä oikeestaan mitään moitittavaa, toki tuo sama mikä muillakin, eli bossi jää jumittamaan (kävi vain sledgen safehoussissa tuo tosin, noloanoloa...). Alkupelistä onnistuin ajoneuvot aina kusemaan jotenkin ettei niillä päässyt enää mihinkään (esim. Aria badlands, hyppyri ja siihen vauhdinotto, aina niihin puolittaisiin renkaisiin sivussa/kaiteen pätkiin :D). Jestas mikä torvi oon.

Aika karmeesti koukuttaa, olis tossa sivistyksen alla Bad company kakkonenkin, mut vasta kampanjaa, ni tätä hehkutellaan. ;)

Millon noita lisäreitä kannattais pelailla, vai pystyisikö edes?
 
Vastaus: Borderlands [X360]

Millon noita lisäreitä kannattais pelailla, vai pystyisikö edes?

Tais olla niin, että kunhan on teleporttitolppaan pääsy niin voi lisäreitä mättää.
Kaverin kanssa vedettiin lisäreitä vasta sitten kun oltiin peli menty co-oppina läpi, noihin kun saa ihan kohtuullisesti aikaa kulumaan. Vielä olis knoxista puolet pelaamatta ja claptrap kokonaan, mutta kun meinaa olla ruuhkaa pelijonossa.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Kyllä ne levelit nousee playthrough 1:lläkin, mutta varmaan hitaammin kuin pt2:n jälkeen. Level cappihan on nyt uusimman päivityksen jälkeen 58 ja General Knoxxin kanssa 69.

Innostuin kanssa juuri pitkästä aikaa Borderlandsista (kun tutkin mitkä kaikki savet hävisi wanhan ps3:n hajottua :mad:) ja hölkkäsin Lilithillä peruspelin läpi. Sen jälkeen juoksin pt2:n - meni loppujen lopuksi aika äkkiä kun ei tehnyt muita kuin välttämättömät missionit. Sitten zombieilla ja General Knoxxilla nousikin levelit luontevasti 69:ään. Nyt vaan tuli Crawmerax-niminen seinä vastaan ja pitäisi farmata vähän kovempaa pyssyä... joten ajattelin aloittaa vaihteeksi hunterilla uuden pelin ja varmaan hommata loputkin DLC:t.

Knoxxissa piisaa sisältöä mukavasti ja sitä voi suositella, vaikka kömpelö ajelu ja autotappelu onkin hiukan turhan isossa roolissa. Knoxx itse on myös yksi pelin hauskimpia hahmoja. Robot Revolutionia tai Moxxia en ole vielä kokeillut.
 
Vastaus: Borderlands [PS3]

Kyllä ne levelit nousee playthrough 1:lläkin, mutta varmaan hitaammin kuin pt2:n jälkeen. Level cappihan on nyt uusimman päivityksen jälkeen 58 ja General Knoxxin kanssa 69.

Jees, katsotaan missä ollaan kun Knoxx (jos edes yksin pääsen
Crawmeraxin.. => Luin, että vaikea jopa neljällä, joten kannattaako edes kokeilla? EDIT: Täällä jotain kikkaa jos pelaa yksin: http://borderlandsguide.com/forum/definitive-crawmerax-strategy-any-class-solo-or-group & täällä yksi lukuisista YouTube-videoista, eli juostaan vasemmalla kulmaan pienen "nyppylän taakse": http://www.youtube.com/watch?v=rTT7giQc194
) ja Robot Revolution on pelattu. Jos sais edes tuon 50 täyteen.. Itsellä ei kyllä riitä mielenkiinto vetää toiseen kertaan koko peliä, alkaa jo nyt olla pääpelin ja zombie-osion jälkeen pientä taisteluväsymystä ilmassa. Mutta kyllä se siitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Borderlands [PS3]

Tuosta Knoxx DLC-lisäosan "secret bossista".. Onko kukaan päässyt sitä
viime aikoina yksin niin, että hyödyntää tuota semi-glitchiä - eli juoksee heti hissistä vasempaan reunaan sinne kulmaan pienen suojan taakse ja itse Crawmerax jää jostain syystä "paikalleen"? Vähän kuin täällä: YouTube - Crawmerax glitch kill . Sitten noita kriittisiä paikkoja voi napsia, koska itse boss ei varsinaisesti hyökkää.. Itse kokeilin useamman kerran juosta tuonne paikkaan (varmaan 1 miljoona meni rahaa, heh) ja aina lähtee lähes heti henki kun mato-apulaiset tulevat paikalle tai sitten itse boss. Ei mitään jakoja... Eikä mitään jakoja yksin ainakaan normi-tyylillä, koska itsellä level 43..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Borderlands [PS3]

Tuosta Knoxx DLC-lisäosan "secret bossista".. Onko kukaan päässyt sitä
viime aikoina yksin niin, että hyödyntää tuota semi-glitchiä - eli juoksee heti hissistä vasempaan reunaan sinne kulmaan pienen suojan taakse ja itse Crawmerax jää jostain syystä "paikalleen"? Vähän kuin täällä: YouTube - Crawmerax glitch kill . Sitten noita kriittisiä paikkoja voi napsia, koska itse boss ei varsinaisesti hyökkää.. Itse kokeilin useamman kerran juosta tuonne paikkaan (varmaan 1 miljoona meni rahaa, heh) ja aina lähtee lähes heti henki kun mato-apulaiset tulevat paikalle tai sitten itse boss. Ei mitään jakoja... Eikä mitään jakoja yksin ainakaan normi-tyylillä, koska itsellä level 43..

En sano nytten aivan 100% varmuudella, mutta muistaakseni tuo on korjattu jossain päivityksessä. Eli glitch ei enään toimi. Saatan väärässäkin olla, mutta itsellä tälläinen mielikuva.
 
Ylös Bottom