Call of Duty 4: Modern Warfare (2019)

No siis auto aimista valittaminenhan on vakio, joka on näissä Call of Duty-langoissa toistunut vuosia. Silti se on jännä, että jos jokaisella on samat mahdollisuudet auto aimin ansiosta, niin miksi siellä on silti vuodesta toiseen ne samat hurjat päälliköimässä listojen kärjessä? Tuosta Gimblen tekstiseinästä tulee kuva, että mitään taitoa ei tarvitse ja se voittaa joka kerta joka näkee ensinnä. Jokainen voi nyt ottaa pienen hetken ja miettiä 1v1-tilanteita kentällä, että meneeköhän nyt noin kuitenkaan. Lähellekään.

Auto aim on lisä, joka tuo sen pienen tasoituksen hiiripelaajaa vastaan, ja nyt jos koskaan se on tärkeä lisä peliin jossa serverit pyörii pääosin crossplayna.

Siis henkilökohtaisesti mulle on aivan yksi ja sama, että mitä mieltä Gimble tästä pelistä on. Tai auto-aimista. Ei se mua kiinnosta, mutta kyseessä on siltikin hänen mielipiteensä ja jos olet eri mieltä, niin silloin voit vasta-argumentoida kunnolla, kuten juuri yläpuolella teitkin. Ei tietenkään tarvitse olla edes etäisesti samaa mieltä ja toisen mielipiteet voi haastaa. Silti tollanen "eli siis valitat vaan koska et pärjää" -nälviminen on täysin umpipaska ja alaikäinen vasta-argumentti, jos sitä nyt edes argumentiksi kehtaa kutsua. Sitä pystyykin käyttämään kivasti vastineena lähes jokaiseen kritiikkiin ja antaa kuvan, että tätä peliähän ei saa siis kritisoida:

"Tässä pelissä on noi askeläänet ihan vinksallaan" -> Valitat koska et pärjää
"Mun mielestä noi thermal-tähtäimet on aika ylitehokkaita" -> Valitat koska et pärjää
"SBMM toimii kyllä ihan miten sattuu" -> Valitat koska et pärjää
"Hitto että on Warzonen palvelimilla pingit katossa, kun ei osumat rekisteröidy" -> Valitat koska et pärjää

Itelle on kyllä hyvin maistunu tää Warzone.
Kannattaa muuten tehä loadoutti jossa on Pila, nopeesti saa nuo helikopterit pois pelistä.

Hauska tapaus oli kun testasin että voiko pärjätä miten pitkään silleen että ei poimi mitään loottia, eli pelkkä pisla ja kämppii, tulos oli 3. sija :D.

Joo mukava peli. Huomaa että jotkut eivät tajua tuon oman loadoutin mukana tulevien perkkien tärkeyttä. Nysvätään sen ekan aseen kanssa ekassa talossa. Ärsyttävää tosiaan että jos ei tajua jo ajoissa että rinkulaan kannattaa lähteä niin se voi tosiaan olla jo liian myöhäistä aika aikasessa johtuen tasoeroista.

Tässä nyt muutamia pelejä pelanneena haluaisin kysyä teidän mielipiteitä hyvistä loadouteista? Itse en ole pelannut tätä uusinta codia ollenkaan joten melkein kaikki attachmentit yms muut lukkojen takana. Itsellä muistaakseni nyt lvl 28. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Siis henkilökohtaisesti mulle on aivan yksi ja sama, että mitä mieltä Gimble tästä pelistä on. Tai auto-aimista. Ei se mua kiinnosta, mutta kyseessä on siltikin hänen mielipiteensä ja jos olet eri mieltä, niin silloin voit vasta-argumentoida kunnolla, kuten juuri yläpuolella teitkin. Ei tietenkään tarvitse olla edes etäisesti samaa mieltä ja toisen mielipiteet voi haastaa. Silti tollanen "eli siis valitat vaan koska et pärjää" -nälviminen on täysin umpipaska ja alaikäinen vasta-argumentti, jos sitä nyt edes argumentiksi kehtaa kutsua. Sitä pystyykin käyttämään kivasti vastineena lähes jokaiseen kritiikkiin ja antaa kuvan, että tätä peliähän ei saa siis kritisoida:

"Tässä pelissä on noi askeläänet ihan vinksallaan" -> Valitat koska et pärjää
"Mun mielestä noi thermal-tähtäimet on aika ylitehokkaita" -> Valitat koska et pärjää
"SBMM toimii kyllä ihan miten sattuu" -> Valitat koska et pärjää
"Hitto että on Warzonen palvelimilla pingit katossa, kun ei osumat rekisteröidy" -> Valitat koska et pärjää
Joo siis kyllä, olen sun kanssa täysin samaa mieltä, ei toi oikein argumenttina toimi, että dumataan henkilön pelitaidot ja sivuutetaan sillä keinolla konteksti. Otinkin lähinnä kantaa tuohon Gimblen tekstiin, en niinkään tuohon nälvimiseen.

En myöskään ihan täysin kategorioisi askeläänien vinksallaan olemisia tai muita "rikkinäisyyksiä" esimerkeiksi yllä käytyyn keskusteluun, ne kun ovat virheitä pelissä. Auto aim taas on tietoisesti koodattu ominaisuus, joka on ollut Codissa 10 vuotta.

Olen katsonut PUBGia striimeistä todella paljon, mutta se oma tuntuma aseisiin puuttuu. Pelin ilmestyessä oli niin paljon kaikenlaista BR-peliä ympärillä, että jotain oli pakko jättää väliin. Ajattelin, että ehkä se joskus tulee plussana ulos tai vielä parempana versiona uudelle konsolisukupolvelle. Yksin tuota ei kuitenkaan välttämättä jaksaisi, tiimipelaaja kun olen aina ollut. Katsotaan, ehkä joskus. Tai viimeistään sitten, kun tarkoitus ostaa peli-PC kesän jälkeen – vaikka se onkin kaukana padilla pelaamisesta.
Otat PSNow 7 päivän trialin ja testaat sieltä PUBG, niin ei mene rahat hukkaan jos et tykkää ;)

Onko se vaan mun yhteys vai onko muilla vaikeuksia löytää pelejä?

Edit: Yhteen lobbyyn pääsin ja siellä porukka kans valitti samaa.

En tiedä voinko. Arvostelin taannoin PSNow-palvelun medialta saadulla koodilla, joten ehkä siinä samalla meni myös oma trial-mahdollisuus. Voin kuitenkin kokeilla.
Pitäisi onnistua, kun ovat jo pariin kertaan resetoineet noi trialit kaikille :)

Viikko tahkottu, pääasiassa plunderia ja yleensä kavereiden kanssa. Välillä yksi random mukana.
Pirun hyvä peli, ei voi muuta sanoa.
Viimeksi mk kombolla pelannut cod2 niin pakkohan tämä oli asentaa kun sai konsolille saman setin.
Osuminen 10v tauon jälkeen oli aika kaameaa mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa :D

Aim assistit tuli vähän yllärinä. Varsinkin lähellä ei kestä hiirellä napsia ohi tai kuolo korjaa aika äkkiä. Toki kauas hiirellä on sitten selvä etu. Ei siinä pakkohan se noin on olla, muuten ei crossplayssä ole mitään järkeä. En siis valita vaan huomiona :)

Eiköhän tähän saa tuhlattua melko monta tuntia vapaa-aikaa(valitettavasti).

Edit: aika laginenhan tämä on välillä kun ei rekkaa osumia vaikka kaveri tulee suoraan kohti.

Viimeksi muokattu:
Kovia huhuja, Modern Warfare 2 remaster julkastaisiin huomenna. Pelkkä kampanja, MP mappeja tulis nykyiseen peliin.

Ilmeisesti Ranskassa pleikkarilla saaneet jo ostettua tuon storesta ja päässeet pelaamaan.

Meneekö offtopiciksi vai kehtaako kysyä, että oliko tähän jostain viralliselta taholta jo vahvistettu, ettei tuo multiplayer ole tulossa peliin edes myöhemmin päivityksellä? En vaan ymmärrä, että miksi verrattaen moni internetissä jaksaa seota vanhasta yksinpelistä, kun noiden codien kamppikset ovat olleet aina paria tähtihetkeä lukuunottamatta melko keskinkertaisia.

Näinköhän "No russian" on mukana alkuperäisenä vai liekö sensuroitu nykymaailman mielensäpahoittajien hyväksynnän mukaiseksi?

Meneekö offtopiciksi vai kehtaako kysyä, että oliko tähän jostain viralliselta taholta jo vahvistettu, ettei tuo multiplayer ole tulossa peliin edes myöhemmin päivityksellä? En vaan ymmärrä, että miksi verrattaen moni internetissä jaksaa seota vanhasta yksinpelistä, kun noiden codien kamppikset ovat olleet aina paria tähtihetkeä lukuunottamatta melko keskinkertaisia.

Näinköhän "No russian" on mukana alkuperäisenä vai liekö sensuroitu nykymaailman mielensäpahoittajien hyväksynnän mukaiseksi?
Ei ole mun mielestä vahvistettu mitään, toivottavasti joskus saataisiin se multiplayer myös. Sitähän fanit ovat eniten toivoneet. Xboxillahan MW2 on mahdollista pelata taaksepäin yhteensopivuuden ansioista, mutta serverit vaikuttavat olevan aika tyhjiä tällä hetkellä.

Toisaalta ihan järkevää etteivät julkaise multiplayeria nyt, koska pelaajakunta jakautuisi turhan moneen suuntaan uusimman MP:n, Warzonen ja MW2 välillä.

Tuorein huhu kertoo, että tähän uusimpaan Modern Warfareen oltaisiin tuomassa vanhojen MW-pelien karttoja yhteensä n. 60 kappaletta. Lisäksi sieltä on tulossa rehamsterointi vielä MW3:nkin yksinpelikamppiksesta. Kuulostaa ihan järkevältä ja uskottavalta, mutta kannattaa nauttia väite silti suolan kera.

The Gaming Revolution has been told that MW will become a best of type Modern Warfare game. There's 60 maps in the works for the game including MW2 fan favorites. TGR has also heard that MW3 Remastered has also been finished. Activision decided to cancel the MP for MW2R so they wouldn't split the fanbase.

Lähde: Resetera

No nämä remasteroidut kampanjat ja vanhojen pelien mapit mukaan huhuja oli jo paljon ennen julkaisua, toivottavasti saadaan nuo 60 mappia niin olis aika kova juttu.

Itselle taas enemmän kiinnostaa kampanja ja MW2:ssa se oli siihen aikaan aivan loistava. Itseasiassa sen moninpeli tappoi aikoinaan itseltäni CoD:n moninpelien pelaamiset kokonaan.

MW1 Remasterin kampanja oli aivan loistava ja yritin syksyllä siihen perään pelata sitten MW2:sta PC:llä, mutta se oli aivan hirveätä tuohon Remasteriin verrattuna. Joten eiköhän tuo tule jossain vaiheessa pelattua läpi, kun MW2 Remasterin löytää tarjouksesta. Sitten on vielä MW3 tarina, josta ei ole mitään kokemusta.

Fiksuahan se on, että moninpeli jätetään kokonaan pois ja ei jaeta pelaajia eri pelien kesken. Infinite Warfaresta aikoinaan pelaajat lähtivät pelaamaan MW1 Remasterin, joten toista kertaa eivät näköjään tee samaa virhettä.

Ylös Bottom