Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Vaikka yksinpeli ei täällä varmaan pahemmin kiinnosta, niin tuli sekin tuossa vedettyä läpi. Varsin positiivinen maku jäi ja vaikka lähestymistapa oli erilainen, niin päästiin asteen paremmaksi kuin viimeisin kilpailija MoH.

Pelin tarina oli taas vähän turhankin sekava (tavallaan yksinkertainen, mutta tehty osin tarkoituksella sitten sekoittamaan pelaajaa yms), mutta tuohon 50-60-lukujen meininkiin se sopi paremmin kuin vastaavat sekavuudet MW2:ssa. Omaan makuun peli toimi muutenkin paremmin kuin MW2. Siellä 8-9/10 maastossa jossain mentiin Black Opsissa.

Onkohan nykytrendi nyt sitten se, että pelissä täytyy olla useita lyhyehköjä tehtäviä, joissa ikään kuin koko ajan vaihdetaan tyyliä ja miljöötä? Ehkä nyt olisi tilausta tehdä vastaava peli, mutta pidemmillä ja syvemmälle menevillä tehtävillä. Moderni sota tuntuu nyt olevan melkoista pikaruokaa ja kilpailua siitä, että kuinka monta erilaista tehtävää saa ujutettua yhteen yksinpelikampanjaa.. Ja sitten nopeasti onlineen.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tosi yleinen, näin nyt ensikertaa... :rolleyes:

Ei ehkä sun kohalla oo tullu, mutta mun on.:rolleyes:

Eiköhä vesinokkaeläin oo nähny tollase jollain. Voin kuvitella. "OMG joku on tehhy pokepallon, vähä siistii! Meen ite tekee samanlaisen heti!!!"
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tilasin itselleni joululahjaksi black opsin PS3:lle. Olen hieman huolestunut siitä, mitä muut pelaajat ovat siitä kertoneet. Useiden pelaajien mukaan ainakin netissä pelaaminen on käytännössä mahdotonta näiden yhteysongelmien ja konsolin jäätymisien takia. Luin black opsin foorumilta, että uusi päivitys (1.04) korjaisi ainakin useimmat yhteysongelmat, mutta mitään juttua tuosta jäätymisongelman korjaamisesta en löytänyt. Enkö vain ole löytänyt vai onko tosiaan niin, että tuota konsolin jäätymistä ei aiota korjata?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Oli siinä kyllä ihmettelemistä, kun toisen prestigen jannulla oli 15 prestigen animoitu title käytössä..
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Oli siinä kyllä ihmettelemistä, kun toisen prestigen jannulla oli 15 prestigen animoitu title käytössä..

toi on ilmeisesti mahollista haksata jotenkin käyttöön koska mä näin kans kaverin joka oli ihan alkuleveleillä, tyyliin 23-25 lvl. ja animoitu toi titteli käytössä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Oon ton pokepallon nähny sen tuhat kertaa. Väri vaan muuttuu.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

toi on ilmeisesti mahollista haksata jotenkin käyttöön koska mä näin kans kaverin joka oli ihan alkuleveleillä, tyyliin 23-25 lvl. ja animoitu toi titteli käytössä.

Ei oo hax. glitch. just so u know.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tilasin itselleni joululahjaksi black opsin PS3:lle. Olen hieman huolestunut siitä, mitä muut pelaajat ovat siitä kertoneet. Useiden pelaajien mukaan ainakin netissä pelaaminen on käytännössä mahdotonta näiden yhteysongelmien ja konsolin jäätymisien takia. Luin black opsin foorumilta, että uusi päivitys (1.04) korjaisi ainakin useimmat yhteysongelmat, mutta mitään juttua tuosta jäätymisongelman korjaamisesta en löytänyt. Enkö vain ole löytänyt vai onko tosiaan niin, että tuota konsolin jäätymistä ei aiota korjata?

Joo moni näköjään valittaa, mut itellä toiminut loistavasti...niinku aiemmatkin CoDit. ;)

Omasta mielestä peli on CoD -sarjan paras. :cool:
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Miksi pitäis istua koko pelin jos on flak jacket käytössä? Edelliseenkään viestiin en viitsinyt edes vastata, kun oli aivan älyttömiä letkauksia. En edelleenkään ymmärrä pointtiasi. Omasta mielestä pelin ärsyttävin "elementti" on naattispämmäys jos vastustajilla party, joilla suurella osalla warlordit. Lightweight+marathon+ump rynnimiset vielä menee, mutta naattisateet ärsyttää. Ja ei, flak jacket ei (ikävä kyllä) auta jos samaan kohtaan sataa 2-3 naattia.

@Zodiac

tuskin korjaavat mitään yksinpelistä. Ei korjannu WaWissakaan yksinpeliseivin bugia. Kerran poistin vahingossa WaWin patchin kun piti jonkun muun pelin poistaa, ja puoliväliin pelattu veteran-save olikin kateissa. Ennen kuullut jos vaihtaa pleikkarista toiseen ja tallennus mennyt piloille (esim eri firmware) mutta kun päivitti WaWin ennen kun alotti pelaamisen. :confused:

Aseisiin jää clan tagit+emblemit jos ne on ostanut. Vissiin noi eri linssit ja linssien väritykset myös jää.

En nyt meinannu, että pelkästään siksi, että on toi fat fäg käytössä niin pitäisi istua nurkassa, vaan noihin neuvoihin, että mee semmoseen paikkaan mihin se nikko ei pääse tai pistä nurkkaan kleikka ja tuhoa nikko sillä. Pitäiskö mun sitten vaikka Firing Rangessa kiivetä sinne keskitorniin ja hihitellä siellä, että heheeeee eipä pääse nikko mua tappamaan? Pelkästään sinne keskelle pääseminen ilman kuolemaa on jo melkoinen suoritus.

Ja eihän noihin nikkoautoihin tule kuoltua läheskään niin paljoa, jos vetää kuuden hengen suomipartylla omalla hostilla ja on jotku tiimi kämpit pystyssä miinojen, fat fägin ja sen ihme maskiperkin kanssa. Tolla yhdistelmällä 2-3 jätkää jos istuu, on ne mahdotonta tappaa yksin, ainakaan hyvällä KD:lla, jos kämppijät siis osaavat hommansa.

Ja luulitko, että jos tulet herjaamaan tänne minua/muita ja menet henkilökohtaisuuksiin niin taputan sua olalle ja tarjoan kaljan? Jep, valoja tauluun.

Nyt viiden prestige puolessa välissä ja itse olen havainnut seuraavat asiat todella ärsyttäviksi aikaajoin.

Lagi ja FPS: Pelit katkeilee, peli jäätyy ja neljän palkin yhteyksillä voi pingi silti olla siellä 100 huippeilla. Vähänkin parempia pelaajia vastaan voi tehdä pelaamisesta täyttä tuskaa, kun pääset itse ampumaan vastustajaa 0,5-1s myöhemmin kuin hän.

Puukko: "Askeläänet kuulet vasta kun vihollinen on muutaman metrin päässä sinusta ja jos satut päästämään vihollisen niin lähelle, olet kuollut. Siitä huolen pitää Treyarchin uusin luomus aseteknologiassa, automaatti-puukko. Puukko, joka on tämän pelin suurin syöpä. Nappia painamalla saat hahmon tekemään monen metrin loikan, tappaen vihollisen siihen paikkaan. Ensimmäistä kertaa peleissä puukottaminen on noloa puukottajalle, eikä suinkaan hänen uhrikseen joutuneelle taistelijalle." Ei vois paremmin sanoa. Ite kun ehdin jo innostua, kun huomasin ekoista videoista, ettei commando perkki ole enää mukana. Ei tietenkään ole mukana, kun se on jokaisella taistelijalla nyt defaulttina. Kyseinen artikkeli kannattaa lukea täältä, jos vähänkin kiinnostaa kilpapelaaminen. Toki PC:llä pelattaessa täysin erilaista monella tapaa, pelkästään jo siksi, että kaikki perkit ja shitstreakit on kielletty promodessa automaattisesti. Ja vielä aiheeseen liittyvä video. Tuo on LANilla eli tuon matkan se vähintään lungeaa aina, lagisella hostilla puukon lungen matka kasvaa vielä noin 5-15 metriä tuosta. Muutenkin tuon puukon kanssa tulee lagisilla hosteilla ongelmia, kun monesti tuo imu heittää sen pelaajan vihollisen ohi, joka tietää yleensä itselle kuolemaa.

Autoaim ja flinch: Autoaim-"wallhack" joka on kaikilla defaulttina tekee varsinkin SaDi peleistä tuskaa. Sen kun skannaat seinät läpi ja sitten kun autoaim tarttuu tiedät missä vihu sijaitsee ja käyt tuubilla/lokki pro sotalordi pro combolla tappamassa hänet. Flinch nyt on muuten vaan välillä melko naurettavaa, kun yksi osuma heittää tähtäimen taivaalle ja 1v1 hävitty.

Spawnit: Tekevät tällä hetkellä sitten taas respallisista pelimuodoisto melkoista sirkusta. Täyttä paskaa yrittää oikeasti vähän vakavammin pelata ainakin ennen päivitystä.

Hitboxit: Voit ampua kaverista ohi ja silti osuu tai vastaavasti voit ampua suoraan kaveria mahaan, mutta kaikki kudit menevät läpi.

Ja mitä noihin perkkeihin yms tulee, niin eihän se nyt jos pari kertaa kuolee yhden jätkän noobitoobiin, mutta sitte ku tulee kokonainen party, joilla on just kaikki nikkoautot, last standit, noobitoobit yms niin peli-ilo on melko matala. Nimimerkillä oon pelannu kymmeniä pelejä, joissa ainoat kuolemat on tullu just nikkoautoista, noobitoobeista yms.

Ja onko esim chopper gunner turha killstreak, koska sen aikana vihut voi tappaa sut? Ite voin laskea yhden käden sormilla kuolemat nikkoautojen ja chopper gunnerien yms aikana tulleet kuolemat. Riippuu täysin siitä pistääkö sen nikon tulille keskellä kenttää (niin kuin useimmat jenkeistä tekevät) vai meneekö jonnekkin vähän suojaisampaan paikkaan tai heittää nikon sitten kentälle, kun on saatu respa blokattua jonnekkin muualle. Toki noita nikkoauton aikana tulleita kuolemia tulee, kun respat on perseestä ja vihu voi respata sun päälle, mutta yleensä kuolema on omaa huonoutta. Ei sillä, spy plane ja counter spy-plane on hyödyllisimpiä killstreakkeja imo. Siihen kylkeen vielä blackbird niin hyvä tulee.

Eikä tässä nyt ole tarkoitus lytätä koko peliä huonoksi. Pelistä löytyy paljon hyvää, mutta tietyt asiat tullessaan liian monesti vastaan alkavat hetkessä pilata koko ilon pelaamisesta. Onneksi päivitys on jo tuloillaan, jolloin useat näistä asioista saadaan toivon mukaan korjattua. Sitten osa voidaan korjata pelkästään menemällä barebones/custom peleihin. Pleikkarin puolella on vaan niin paljon vähemmän tätä kansaa, joka oikeasti tykkää lähteä samalta linjalta peleissä, vaan tykkäävät enemmän suurista ja näyttävistä räjähdyksistä. Hyvä peli, turhan casual-painotteinen vain omaan makuun ja aivan liikaa bugeja vielä tässä vaiheessa.

PS. Tota pokepalloa näkee kyllä joka pelikerralla, jos vain kehtaa selata pelaajien emblemit läpi. Ja nyt testasin niin prestigettäessä säilyy aseen emblemi ja clan tag, reticle, reticle color, layoutit, riddlet ja noi emblemin osat. Ristiriitaisesti lenssien värit ja esimerkiksi kasvomaalaukset eivät säily.

EDIT: Ja yleensä tuo nikkoauto kuolema tulee silleen, että samaan aikaan, kun tulee kuulutus kaartaakin Tommi Mäkismäisesti nikko nurkan takaa ja buustaa suoraan sun jalkoihin. Onneksi kuitenkin tuo nikkoinnostus on selvästi laantunut sitten ekojen viikkojen. Ainoa hyvä puoli tuossa nikossa on se, että tarjoaa spy planelle vaihtoehdon ensimmäistä kertaa. Tosin toi nikko oltais voitu toteuttaa silleen, että se buusti-ominaisuus kokonaan pois ja jos sillä lähtee liian pitkälle kierrokselle/liian kauas alkaa kamera pätkiä/pätkäisee kokonaan.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

En nyt meinannu, että pelkästään siksi, että on toi fat fäg käytössä niin pitäisi istua nurkassa, vaan noihin neuvoihin, että mee semmoseen paikkaan mihin se nikko ei pääse tai pistä nurkkaan kleikka ja tuhoa nikko sillä. Pitäiskö mun sitten vaikka Firing Rangessa kiivetä sinne keskitorniin ja hihitellä siellä, että heheeeee eipä pääse nikko mua tappamaan? Pelkästään sinne keskelle pääseminen ilman kuolemaa on jo melkoinen suoritus.

Ja eihän noihin nikkoautoihin tule kuoltua läheskään niin paljoa, jos vetää kuuden hengen suomipartylla omalla hostilla ja on jotku tiimi kämpit pystyssä miinojen, fat fägin ja sen ihme maskiperkin kanssa. Tolla yhdistelmällä 2-3 jätkää jos istuu, on ne mahdotonta tappaa yksin, ainakaan hyvällä KD:lla, jos kämppijät siis osaavat hommansa.

Ja luulitko, että jos tulet herjaamaan tänne minua/muita ja menet henkilökohtaisuuksiin niin taputan sua olalle ja tarjoan kaljan? Jep, valoja tauluun.

^tämän osan kun viestistä olisit jättänyt näpyttämättä niin olisi voinut tuon tajuttoman raamatun lukea jotenkuten ilman suunnatonta sekasortoa ajatusmaailmassani. Ei ole tarkotus liittyä riitaan tai muutenkaan osoittaa sormella mutta nikkoautotaistelut meni jo ohi, turha niistä on enää lähteä keulimaan, tai ylipäätään mistään muutenkaan. Eihän kukaan pakottanut ketään käyttämään "fat fagia" tai muitakaan, yleensä vain jos tänne joku tulee poraan että peli menee päin ****** jostain syystä niin ihmiset yrittää neuvoa siinä vaiheessa miten sen pelin ei tarvitse mennä päin ******. Mutta eei siihen on sitten vastattava "noi ei todellakaa toimi hei ellei oo joku kämpperi..." jepa jep-
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Ihmisten asialla jälleen. Eilen tuli tahkottua vitos prestigen 42 levelille ja tänään kun pistin pelin pyörimään huomasin ilokseni, että peli data oli korruptoitunut ja oli heittänyt levelille 36.. Sinäänsä pieni juttu, mutta osaa kyllä kaikkien muiden vatun vikojen lisäksi pistää vihaksi.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

TIEDOTUSASIAA TURNAUSTOIMINNASTA
suunnittelen 2011 vuoden alussa alkavaa virallista, sponsoroitua COD:BO-liigaa. Mahdollisesti mukaan haluavat voivat suunnistaa tänne: Keskustelua tulevasta KFIN SD-liigasta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Sattuisiko tässä pelisä pysymään classeihin laitetut aseet, kun aloittaa prestigen? Tarkoitan siis, että kun olen tehnyt classin "AK47", jossa nimensä mukaan aseena on AK47. Saanko siis kyseisen classin käyttöön jälleen taas, kun olen prestigessä levelillä 38, vai miten tämä nyt menee?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Sattuisiko tässä pelisä pysymään classeihin laitetut aseet, kun aloittaa prestigen?

Ei vaan custom luokat pitää tehdä aina uudelleen prestigessä, eli mitään tuollaista ei jää ns. muistiin.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Ei vaan custom luokat pitää tehdä aina uudelleen prestigessä, eli mitään tuollaista ei jää ns. muistiin.

No voi. En taida sitten lähteäkään prestigelle, jos joudun olemaan ilman AKta 37 leveliä. Me kun olemme Red Dot AKn kanssa aivan erottamattomat ja sen ovat myös vastustajat huomanneet. AK kun sopii meikäläisen hyppysiin loistavasti.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pitäiskö mun sitten vaikka Firing Rangessa kiivetä sinne keskitorniin ja hihitellä siellä, että heheeeee eipä pääse nikko mua tappamaan? Pelkästään sinne keskelle pääseminen ilman kuolemaa on jo melkoinen suoritus.
Ei pitäisi, pienissä kentissä kuten Firing Range ja Nuketown, kannattaa vähän miettiä sitä omaa pelityyliään/perkkejä, varsinkin jos tuota jumaloimaasi nikko-autoa tuntuu esiintyvän paljon. Lisäksi ihan yksinkertaisesti juuri tuossa Firing Rangessa se miten liikut on melko lailla pääosassa. Älä rynni keskellä kenttää, sillä sinne ne Nikko autot tuppaavat hakeutumaan.
Mutta se tosiaan Nikko-keskustelusta, toisia ja toisten kännisiä siskoja tuntuvat haittaavan, kun taas itseäni eivät haittaa tippaakaan.

Lagi ja FPS
Puukko
Spawnit
Hitboxit
Autoaim ja flinch: Autoaim-"wallhack" joka on kaikilla defaulttina tekee varsinkin SaDi peleistä tuskaa. Sen kun skannaat seinät läpi ja sitten kun autoaim tarttuu tiedät missä vihu sijaitsee ja käyt tuubilla/lokki pro sotalordi pro combolla tappamassa hänet. Flinch nyt on muuten vaan välillä melko naurettavaa, kun yksi osuma heittää tähtäimen taivaalle ja 1v1 hävitty.
Nuo ensimmäiset tuossa ovat ihan hyviä huomioita ja ovat olleet tiedossa ja niitä on sata kertaa tällä foorumilla hoettu, varmasti korjaantuvat/parantuvat päivityksen myötä.
Tuota lihavoitua taktiikkaa käyttää varmasti todella moni, peleissä näkee hyvin usein pelaajia jotka ovat ikäänkuin spraymaalaamassa seiniä. Todella tappava ja suosittu taktiikka, josta on muodostumassa muille pelaajille vakava ongelma. (tai sitten ei)

Ja mitä noihin perkkeihin yms tulee, niin eihän se nyt jos pari kertaa kuolee yhden jätkän noobitoobiin, mutta sitte ku tulee kokonainen party, joilla on just kaikki nikkoautot, last standit, noobitoobit yms niin peli-ilo on melko matala. Nimimerkillä oon pelannu kymmeniä pelejä, joissa ainoat kuolemat on tullu just nikkoautoista, noobitoobeista yms.
Melko huono tuuri on, jos kymmeniä tuollaisia pelejä olet pelannut, itselleni ei ole sattunut yhtäkään. Jossain vaiheessa varmastikin tuo tilasto tasoittuu ja peli-ilo palaa myös sinne.
Noobitoob on mielestäni enemmänkin harvinaisuus tässä pelissä, jota näkee erittäin harvoin jos koskaan.

Ja onko esim chopper gunner turha killstreak, koska sen aikana vihut voi tappaa sut? Ite voin laskea yhden käden sormilla kuolemat nikkoautojen ja chopper gunnerien yms aikana tulleet kuolemat.
Tämä johtuu siitä, että olet niin hyvä pelaaja. Suurin osa tosiaan käyttää noita suojaamattomissa paikoissa. Vielä kun opit väistämään autoja, niin sinua ei pysäytä mikään ja voit lisätä nimierkkiisi muutaman xX:n eteen ja taakse.

Nuo Chopper gunner ja Gunship ovat muuten itseasiassa melko huonoja killstreakkeja, kun ne saa ammuttua 10 sekunnissa alas, kun on Strela käytössä.

Eihän kukaan pakottanut ketään käyttämään "fat fagia" tai muitakaan, yleensä vain jos tänne joku tulee poraan että peli menee päin ****** jostain syystä niin ihmiset yrittää neuvoa siinä vaiheessa miten sen pelin ei tarvitse mennä päin ******. Mutta eei siihen on sitten vastattava "noi ei todellakaa toimi hei ellei oo joku kämpperi..." jepa jep-
Näinhän se on, neuvoja tässä yritetään antaa, mutta jos ei ole samaa mieltä, niin sitten sieltä kaivetaan "siskonikin vihaa pikku kaljoissaan nikkoja"-kortti esille.

Me kun olemme Red Dot AKn kanssa aivan erottamattomat ja sen ovat myös vastustajat huomanneet.
;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom