Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
Tämä on kuin keskustelisi jonkun puupään kanssa. Toisten kirjoitusten vääristely, ei ainakaan omasta mielestäni kovin arvostettua touhua ole.
Mainitsin puukon kuuluvan melko yleisesti sotilaan varustukseen (koska mielestäni se kuuluu peliinkin) ja sen jälkeen SINÄ olit se joka vei keskustelun naurettavasti tuonna intin käymisen puolelle. Siihen kevyet keulimiset lääkintämiehenä olemisesta ja jonkin sortin lähihoitajakoulusta, niin oli taas iTz:n uskottavuusarvo kohdillaan.
Vaikea on keskustella, kun keskustelu ei pysy aiheessa ja mukaan otetaan milloin pikkusiskon pikkukaljoissa vihaamat rc-autot ja milloin suomen armeija ja lääkäriopinnot...
Siis, itsehän sinä aloit puhumaan pelin realistisuudesta ja oikeista sodista vetoamalla tuohon last stand perkkiin. Tuon intin otin lähinnä siksi mukaan, että siellä opin jotakin sodasta, yleisistä haavoittumiseen johtaneista syistä jne. Siinä samassa opin, että oikeassa sodassa ihmiset eivät mene aina last standiin silloin kuin ne eivät ota riittävästi osumaa.
Siis, sanoit että last stand tuotiin tähän peliin tuomaan realismia. Silti koko perkki ei muistuta mitenkään realismia. Pointti tossa sun jutussa?
Painotan myös, että mut kyllä tunnetaan jäätävistä esimerkeistä. Ne on monesti yliampuvia ja pilke silmäkulmassa kirjoitettua, niihin ei kannata siis suhtautua otsa rypyssä.
Joku voi haukkua mua pelleksi, joku voi nauraa niille hyvässä tai pahassa mielessä, ei kiinnosta. Vapaa netti taisi joku WikiLeaks joskus tokaista.
Itsehän sinä vääristelet minun sanomiani ja yrität dissata olemattomia perheenjäseniäni. On ilmeisesti hankala ymmärtää, että toiset ihmiset omaavat myös omanikäisiä, 20 vuotiaita, vastakkaan sukupuolen edustajia. Intti tuli tähän keskusteluun mukaan osaksi ihan sun omasta syystä, kuten myös noi "lääkärin opinnot", kun aloit puhumaan Codista, realismista, oikeista sodista ja last standista samassa lauseessa. Yhdyn siinä kuitenkin sinuun täysin, keskustelu on ajautunut jonnekin aivan uusille ulottuvuuksille, sinänsä kokemushan se on tämäkin.
Tuo on juuri yksi niistä asioista jota viesteissäni yritin esille tuoda. Peli on tehty massaa varten, eikä noita "kilpaturnauksia". Turnauksissahan on ymmärtääkseni ikäänkuin kaikki "kiva" kielletty, joten siinä mielessä melko onneton argumentti.
Itseäni ei ainakaan edes kiinnostaisi pelata peliä tuollaisilla "turnaussäännöillä". Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni, mutta uskon sen edustavan tuota "suuren massan" mielipidettä.
Ja pointti on ymmärretty ja hyväksytty. Silti olen monesti tuonut esille Halo-sarjan ja sen playlistit. Tämän olette kuitenkin joko ohittaneet tai haukkuneet naurettavaksi esimerkiksi. Peli voi olla massalle, mutta yksi playlist, se on ainoa jota vaadin. Siihen on onnistuttu muissakin peleissä, MIKSI EI TÄSSÄ?
Lisäksi jos second chanse perkki on noin suosittu, että viisikin vihua sitä parin neliön sisällä käyttää, niin eihän se voi muiden mielestä sitten olla kovin huono, vaan onkin suosittu ja arvostettu perkki. Miksi se muuten olisi mukana pelisarjan julkaisusta toiseen?
Tekeekö jokin suosittu asia pelissä siitä samalla arvostetun? Nyt en ymmärrä. Olet hiukan hukassa. Yleensä nämä suositut ja "arvostetut" ominaisuudet ovat sellaisia, jotka parantavat mahdollisuuksiasi menestyä muita vastaan. Eihän kukaan halua hävitä? Ei tietenkään, silloin käytetään kaikki mahdollinen, joka mahdollistaa voiton suuremmalla todennäköisyydellä. Ja tuossa edeltävässä kappaleen ekassa lauseessa vääristelet taas sanomiani...
Ensinnäkin, "vallihaudoista siirrytty valloittamaan rakennuksia". paljompa tieto puhuu...
Äh, tarkoitin, että sodan kuva on muuttunut. Toki se nyt perkele on muutakin kuin talojen valloittamista. -_-' Talojen valloituksella meinaan myös muuta kuin sotatilassa olevia valtioita sotimassa, kuten vaikkapa SWATtien toimintaa. En tiedä miten tämä liittyy taas mihinkään, mutta piti hiukan oikaista omia kirjoituksia ja sun kärjistyksiä.
Nyt olet sitten kärjistänyt jokaisen vastalauseesi joko vertaamalla Haloon tai FIFAan, tai muuten uskomattomilla vertauskuvilla, esim:
Onko jotenkin uskomatonta, että vaadin tähän peliin jotakin ominaisuutta Halosta? Ottaen kuitenkin huomioon, että Codiin on jo lainattu Halosta kymmeniä ominaisuuksia. Toi yksi ominaisuus kun kuitenkin tyydyttäisi useita pelaajia ja antaisi myös casualeille mahdollisuuden tutustua kilpapelaamiseen.
Ja ettet oo verrannu oikeeseen sotaan? mites tää= kukaan ei pystyis oikeessa elämässä lungettaa kymmenen metrin puukkolungee vihun selkään.. jos ampuu oikeesti snipulla rintaan, niin kukaan ei jää perseelleensä tjsp.. ja mitäs noi on?
Juu Lillyn jälkeenhän tuon laitoin. Perustelinkin jo aiemmin viestissäni miksi tuollaista paskaa suolsin. Jos noi ominaisuudet on kerran realismin takia mukana, miksei ne ole realistisesti toteutettu?
Ei se peli niin vakava ole (se on vain privapeli, ei mikään klaanimatsi!) jos ei mikkiä juuri silloin satu olemaan. Jos osaat pelata, et sä sieltä mihinkään lennä...
Niin, että jos servulle on tungosta niin joku nevari ilman mikkiä ei saa kikkiä? Ollaanpa nyt hasse rehellisiä toisillemme.
Voithan kasaa kaverit partyyn ja pistää pienimuotoiset pelit pystyyn ja kokeilla.
Siksi ollutkin ajatuksena ostaa peli boxille. Ja tässä on kohta oltu kuukausi sairaslomalla niin alkanu käymään aika pitkäksi ja Codillahan sitä aikaa on yrittäny tappaa, kun muukin tekeminen on loppunut. ; )
Aika hurjat TDM-väännöt vissiin, ne mitä ite alkuleveleillä vetelin menemään oli vielä hieman menoa kun uus peli, mutta nyt kun kokeilisin pelata yhdenkin, kaikki venailevat että tulee tyyppi nurkan takaa (näinhän se TDM oikeastikin voitetaan).
Näinhän se juurikin on. TDM:ssä ei ole mitään syytä liikkua, koska ei ole pakottavaa tarvetta. Siksi en tajuakkaan miksi jotkut hakkaavat GB:ssä TDM -ladderia. Mutta itse pelaan tota TDM:ää lähinnä hupimielessä. Antaa muiden istua, itse juoksentelen ympäri kenttää ja tapan porukkaa miten tapan. Ihan sama mitä numerot ovat pelin jälkeen. Silti noi epäreilut kuolemat välillä harmistuttavat ja paljon.
Miksikö second chance on kielletty kilpaturnauksissa? Miksi suurin osa muistakin paskaperkeistä ja epätasapainosimmista perkeistä on kielletty? Kuten aseetkin? Miksi tuubi jne. on kielletty? Koska halutaan mahdollisimman tasapainoinen, enemmän taito- kuin tuuri/kämppipelaamiseen perustuvaa peliä (nopeatempoista, joutuu osata tähtäämään ja pelaamaan joukkueena jne.) kuin piilo-juggernaut, naattisadetta alkuryntäyksille ja puskaröllejä kentälle.
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä, heh. Mutta ehkä nyt tajuat miksi toi perkki välillä nostaa tota pulssia hengenvaarallisen korkealle?
edit: Ainiin, et jaksa pelaa SD:tä, demolitionia jne. mutta TDM:ää jaksat pelata, koska siellä on yleensä huonoimmat pelaajat kentällä. Helppoja tappoja.
Itse pelasin MW2:ssa kaikista eniten domia, sitten Sadia. MW1:ssä pelasin eniten Sadia, sitten domia. Enpä huomannut pelaajissa mitään eroa. Yhtä hyviä/huonoja pelaajia löytyi jokaisesta pelimuodosta ja sijoitukset scoreboardilla olivat samaa luokkaa, siis publalla. Ja hyvät statsit publalla ei taas kerro mistään mitään. Ja kyllä tämän pelin Sadipeleissä tulee monesti pelejä, joissa puolet on guesteja, jotka eivät ole peliin koskaan ennen koskeneet ainakaan pelitaitojen perusteella. Esim mercenaryssa näitä ei ole.
Muistan sabotage-pelit MW2:ssa. Täyttä "ihanuutta". Pelit kesti vähintään sen 30min, kukaan ei tehny objektivea vaan kaikki vaan sleijas. Sen jälkeen sitten tuli se sudden deaddi ja kaikki iskivät ilmaan jokaisen killstreakkinsa. Olihan se tavallaan ihan hauskaa...tai sitten ei. Ja kyllä, noin kävi TODELLA USEIN. Ei aina, mutta reilusti yli puolissa pelaamistani peleistä (ja niitäkin pelejä tuli kuitenkin kymmeniä). Sadissa sitten taas oli nämä tuubit, danger closet, lokki prot jne. Domissa noi haittaa vähän siinä mielessä, että tuubikuoleman jälkeen ei tarvii aina venata rundin loppuun. BO:ssa noi respat on objektive pelimuodoissa kaikista huonoimmat, vaikka ei ne hyvät oo TDM:kään.
Kysyn ihan mielenkiinnosta, jos sinä kuolet, se on siis joku brittikurahost, jenkkipelle tai muuten vaan jonkun karvakäden puolen megan mokkulayhteys ja vika on pelissä?
Eih, kuten jo joskus kirjoitin, kuolen pelissä monesti siksi, että olen vain huonompi kuin toinen. Silti tiedän paljon pelaajia Liven puolelta, jotka ovat miljoonia kertoja parempia pelaamaan kuin minä ja jotka ovat myyneet pelin vain ja ainoastaan siksi, että tässä pelissä tulee liian usein vastaan tilanne, jossa sinulle ei anneta edes mahdollisuutta voittaa 1v1 kamppailua. Joko vihu respaa selkään, joko peli lagaa tai sitten joku heittää tuubilla tmv massuun. Näitä tulee myös itsellä vastaan harmittavan usein. Toki joskus lagisissa tilanteissa olisin vaikkapa LAN-tilanteessakin hävinnyt 1v1:n, mutta nyt siihen battlen voittamiseen ei annettu edes mahdollisuutta. Se kismittää. Toki teidän suomihosteilla proasetuksilla (?) nämä eivät ole niin suuri ongelma. Muita random factoreita riittää silti, joka on myös monien syy myydä tämä peli.