Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Miksi se piti korjata, en ole itse ehtinyt pelailemaan kyseisellä perkillä nyt hetkeen joten en tiennyt edes että muutettu, mutta en tosiaan nähnyt siinä mitään pahaa. Kunnon meininkiä vaan. Oli jopa riskiä siinä mielessä, että mikähän tuleeko sentry gunin tilalle esim pelkkiä panoksia vai vaikka hulikopteri... lotto harline pro, mä diggasin kyl.
Voihan sen care packagen yhä vaihtaa. Olihan tuo aivan overpower systeemi kun itsekin sai neljällä tapolla kerran tuon turretin + carepackagen vaihdettua siten että käteen jäi sitten niillä neljällä tapolla chopper gunner ja gunship.
Nyt tuo on balanssissa ja edelleen pääsee sen itse paketin lottoamalla vaihtamaan, mikä oli alunperinkin tarkoitus.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kusikohan tää pätsi taas... Ekat pelit ton pätsin jälkeen meni ihan hyvin, mut nyt pienen tauon jälkeen rupes oikeen tulvimaan connection interruptedia (ei oo tullu viime päivityksen hotfixin jälkeen kertaakaan). :E
Äsken meni poikki 5 kertaa putkeen, katotaan jatkuuko vai oliko huonoa tuuria.

Sama homma täällä. Kymmenkunta pelii meni ihan loistavasti ja sit alko interruptia tulee ruutuun niin maan perkelesti. Ja sit ku ettii pelii niin meni välillä aivan hyvin mut sitte yhtäkkii joutu oottaan n.10min. Pari hosti ongelmaa siin sivussa... Voi pojat...ehkä vielä joskus.:confused:
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tämä on kuin keskustelisi jonkun puupään kanssa. Toisten kirjoitusten vääristely, ei ainakaan omasta mielestäni kovin arvostettua touhua ole.
Mainitsin puukon kuuluvan melko yleisesti sotilaan varustukseen (koska mielestäni se kuuluu peliinkin) ja sen jälkeen SINÄ olit se joka vei keskustelun naurettavasti tuonna intin käymisen puolelle. Siihen kevyet keulimiset lääkintämiehenä olemisesta ja jonkin sortin lähihoitajakoulusta, niin oli taas iTz:n uskottavuusarvo kohdillaan.
Vaikea on keskustella, kun keskustelu ei pysy aiheessa ja mukaan otetaan milloin pikkusiskon pikkukaljoissa vihaamat rc-autot ja milloin suomen armeija ja lääkäriopinnot...

Siis, itsehän sinä aloit puhumaan pelin realistisuudesta ja oikeista sodista vetoamalla tuohon last stand perkkiin. Tuon intin otin lähinnä siksi mukaan, että siellä opin jotakin sodasta, yleisistä haavoittumiseen johtaneista syistä jne. Siinä samassa opin, että oikeassa sodassa ihmiset eivät mene aina last standiin silloin kuin ne eivät ota riittävästi osumaa.

Siis, sanoit että last stand tuotiin tähän peliin tuomaan realismia. Silti koko perkki ei muistuta mitenkään realismia. Pointti tossa sun jutussa?

Painotan myös, että mut kyllä tunnetaan jäätävistä esimerkeistä. Ne on monesti yliampuvia ja pilke silmäkulmassa kirjoitettua, niihin ei kannata siis suhtautua otsa rypyssä. ;) Joku voi haukkua mua pelleksi, joku voi nauraa niille hyvässä tai pahassa mielessä, ei kiinnosta. Vapaa netti taisi joku WikiLeaks joskus tokaista.

Itsehän sinä vääristelet minun sanomiani ja yrität dissata olemattomia perheenjäseniäni. On ilmeisesti hankala ymmärtää, että toiset ihmiset omaavat myös omanikäisiä, 20 vuotiaita, vastakkaan sukupuolen edustajia. Intti tuli tähän keskusteluun mukaan osaksi ihan sun omasta syystä, kuten myös noi "lääkärin opinnot", kun aloit puhumaan Codista, realismista, oikeista sodista ja last standista samassa lauseessa. Yhdyn siinä kuitenkin sinuun täysin, keskustelu on ajautunut jonnekin aivan uusille ulottuvuuksille, sinänsä kokemushan se on tämäkin.

Tuo on juuri yksi niistä asioista jota viesteissäni yritin esille tuoda. Peli on tehty massaa varten, eikä noita "kilpaturnauksia". Turnauksissahan on ymmärtääkseni ikäänkuin kaikki "kiva" kielletty, joten siinä mielessä melko onneton argumentti.
Itseäni ei ainakaan edes kiinnostaisi pelata peliä tuollaisilla "turnaussäännöillä". Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni, mutta uskon sen edustavan tuota "suuren massan" mielipidettä.

Ja pointti on ymmärretty ja hyväksytty. Silti olen monesti tuonut esille Halo-sarjan ja sen playlistit. Tämän olette kuitenkin joko ohittaneet tai haukkuneet naurettavaksi esimerkiksi. Peli voi olla massalle, mutta yksi playlist, se on ainoa jota vaadin. Siihen on onnistuttu muissakin peleissä, MIKSI EI TÄSSÄ?

Lisäksi jos second chanse perkki on noin suosittu, että viisikin vihua sitä parin neliön sisällä käyttää, niin eihän se voi muiden mielestä sitten olla kovin huono, vaan onkin suosittu ja arvostettu perkki. Miksi se muuten olisi mukana pelisarjan julkaisusta toiseen?

Tekeekö jokin suosittu asia pelissä siitä samalla arvostetun? Nyt en ymmärrä. Olet hiukan hukassa. Yleensä nämä suositut ja "arvostetut" ominaisuudet ovat sellaisia, jotka parantavat mahdollisuuksiasi menestyä muita vastaan. Eihän kukaan halua hävitä? Ei tietenkään, silloin käytetään kaikki mahdollinen, joka mahdollistaa voiton suuremmalla todennäköisyydellä. Ja tuossa edeltävässä kappaleen ekassa lauseessa vääristelet taas sanomiani...

Ensinnäkin, "vallihaudoista siirrytty valloittamaan rakennuksia". paljompa tieto puhuu...

Äh, tarkoitin, että sodan kuva on muuttunut. Toki se nyt perkele on muutakin kuin talojen valloittamista. -_-' Talojen valloituksella meinaan myös muuta kuin sotatilassa olevia valtioita sotimassa, kuten vaikkapa SWATtien toimintaa. En tiedä miten tämä liittyy taas mihinkään, mutta piti hiukan oikaista omia kirjoituksia ja sun kärjistyksiä.

Nyt olet sitten kärjistänyt jokaisen vastalauseesi joko vertaamalla Haloon tai FIFAan, tai muuten uskomattomilla vertauskuvilla, esim:

Onko jotenkin uskomatonta, että vaadin tähän peliin jotakin ominaisuutta Halosta? Ottaen kuitenkin huomioon, että Codiin on jo lainattu Halosta kymmeniä ominaisuuksia. Toi yksi ominaisuus kun kuitenkin tyydyttäisi useita pelaajia ja antaisi myös casualeille mahdollisuuden tutustua kilpapelaamiseen.

Ja ettet oo verrannu oikeeseen sotaan? mites tää= kukaan ei pystyis oikeessa elämässä lungettaa kymmenen metrin puukkolungee vihun selkään.. jos ampuu oikeesti snipulla rintaan, niin kukaan ei jää perseelleensä tjsp.. ja mitäs noi on?

Juu Lillyn jälkeenhän tuon laitoin. Perustelinkin jo aiemmin viestissäni miksi tuollaista paskaa suolsin. Jos noi ominaisuudet on kerran realismin takia mukana, miksei ne ole realistisesti toteutettu?

Ei se peli niin vakava ole (se on vain privapeli, ei mikään klaanimatsi!) jos ei mikkiä juuri silloin satu olemaan. Jos osaat pelata, et sä sieltä mihinkään lennä...

Niin, että jos servulle on tungosta niin joku nevari ilman mikkiä ei saa kikkiä? Ollaanpa nyt hasse rehellisiä toisillemme. :p

Voithan kasaa kaverit partyyn ja pistää pienimuotoiset pelit pystyyn ja kokeilla.

Siksi ollutkin ajatuksena ostaa peli boxille. Ja tässä on kohta oltu kuukausi sairaslomalla niin alkanu käymään aika pitkäksi ja Codillahan sitä aikaa on yrittäny tappaa, kun muukin tekeminen on loppunut. ; )

Aika hurjat TDM-väännöt vissiin, ne mitä ite alkuleveleillä vetelin menemään oli vielä hieman menoa kun uus peli, mutta nyt kun kokeilisin pelata yhdenkin, kaikki venailevat että tulee tyyppi nurkan takaa (näinhän se TDM oikeastikin voitetaan).

Näinhän se juurikin on. TDM:ssä ei ole mitään syytä liikkua, koska ei ole pakottavaa tarvetta. Siksi en tajuakkaan miksi jotkut hakkaavat GB:ssä TDM -ladderia. Mutta itse pelaan tota TDM:ää lähinnä hupimielessä. Antaa muiden istua, itse juoksentelen ympäri kenttää ja tapan porukkaa miten tapan. Ihan sama mitä numerot ovat pelin jälkeen. Silti noi epäreilut kuolemat välillä harmistuttavat ja paljon.

Miksikö second chance on kielletty kilpaturnauksissa? Miksi suurin osa muistakin paskaperkeistä ja epätasapainosimmista perkeistä on kielletty? Kuten aseetkin? Miksi tuubi jne. on kielletty? Koska halutaan mahdollisimman tasapainoinen, enemmän taito- kuin tuuri/kämppipelaamiseen perustuvaa peliä (nopeatempoista, joutuu osata tähtäämään ja pelaamaan joukkueena jne.) kuin piilo-juggernaut, naattisadetta alkuryntäyksille ja puskaröllejä kentälle.

Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä, heh. Mutta ehkä nyt tajuat miksi toi perkki välillä nostaa tota pulssia hengenvaarallisen korkealle?

edit: Ainiin, et jaksa pelaa SD:tä, demolitionia jne. mutta TDM:ää jaksat pelata, koska siellä on yleensä huonoimmat pelaajat kentällä. Helppoja tappoja.

Itse pelasin MW2:ssa kaikista eniten domia, sitten Sadia. MW1:ssä pelasin eniten Sadia, sitten domia. Enpä huomannut pelaajissa mitään eroa. Yhtä hyviä/huonoja pelaajia löytyi jokaisesta pelimuodosta ja sijoitukset scoreboardilla olivat samaa luokkaa, siis publalla. Ja hyvät statsit publalla ei taas kerro mistään mitään. Ja kyllä tämän pelin Sadipeleissä tulee monesti pelejä, joissa puolet on guesteja, jotka eivät ole peliin koskaan ennen koskeneet ainakaan pelitaitojen perusteella. Esim mercenaryssa näitä ei ole.

Muistan sabotage-pelit MW2:ssa. Täyttä "ihanuutta". Pelit kesti vähintään sen 30min, kukaan ei tehny objektivea vaan kaikki vaan sleijas. Sen jälkeen sitten tuli se sudden deaddi ja kaikki iskivät ilmaan jokaisen killstreakkinsa. Olihan se tavallaan ihan hauskaa...tai sitten ei. Ja kyllä, noin kävi TODELLA USEIN. Ei aina, mutta reilusti yli puolissa pelaamistani peleistä (ja niitäkin pelejä tuli kuitenkin kymmeniä). Sadissa sitten taas oli nämä tuubit, danger closet, lokki prot jne. Domissa noi haittaa vähän siinä mielessä, että tuubikuoleman jälkeen ei tarvii aina venata rundin loppuun. BO:ssa noi respat on objektive pelimuodoissa kaikista huonoimmat, vaikka ei ne hyvät oo TDM:kään.

Kysyn ihan mielenkiinnosta, jos sinä kuolet, se on siis joku brittikurahost, jenkkipelle tai muuten vaan jonkun karvakäden puolen megan mokkulayhteys ja vika on pelissä?

Eih, kuten jo joskus kirjoitin, kuolen pelissä monesti siksi, että olen vain huonompi kuin toinen. Silti tiedän paljon pelaajia Liven puolelta, jotka ovat miljoonia kertoja parempia pelaamaan kuin minä ja jotka ovat myyneet pelin vain ja ainoastaan siksi, että tässä pelissä tulee liian usein vastaan tilanne, jossa sinulle ei anneta edes mahdollisuutta voittaa 1v1 kamppailua. Joko vihu respaa selkään, joko peli lagaa tai sitten joku heittää tuubilla tmv massuun. Näitä tulee myös itsellä vastaan harmittavan usein. Toki joskus lagisissa tilanteissa olisin vaikkapa LAN-tilanteessakin hävinnyt 1v1:n, mutta nyt siihen battlen voittamiseen ei annettu edes mahdollisuutta. Se kismittää. Toki teidän suomihosteilla proasetuksilla (?) nämä eivät ole niin suuri ongelma. Muita random factoreita riittää silti, joka on myös monien syy myydä tämä peli.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Sabotage... paras pelimuoto, HC HQ:n lisäksi.

Kannattaa ostaa peli boxille, todennäköisesti oikeat korjaukset (jos niitä tulee) tulee "toimimaan" Xboxilla, mappilaajennukset ja toimivampi nettipeli muutenkin sen puolella (omasta mielestä). Ostaisin sen boxille, jos jaksais 1-2 pelin takia muutenkaan ostaa koko laatikkoa.

Esitin "paremmat pelaajat näistä pelimuodoista" huonosti, kokeillaan uudestaan:

TDM:ssä harvoin näkee "hyviä pelaajia", kun taas SD:ssä tulee useammin näitä pelaajia, jotka näyttävät osaavan pelaavan. Näin se on yleensä ollut. Toki se on vain publapeli, mutta silti omasta mielestä tasoero (yleensä) on ollut suuri TDM-SD. Noh, MW2:ssa ja Black Opsissa eri asia kun niin suuret massat pelaamassa, nelosessa jäi aika usein pelaajien nimiäkin publalta mieleen ja usein joutu samoihin peleihin, kun peliyhteisö oli siltä osin pienempi. Nythän jokaisella Timolla ja Jarnolla on jo codi, koska "kaikilla on se". Muistan hyvin harvan nimen esim. MW2:n publalta, ja nekin naamat taitaa olla joskus nelosessa tavattu.

Eniten kuitenkin publalla pelattaessa, jos ei halua pelkästään "rentoo publaa" on saada joku klaani vastaan. Oli se sitten joku listalla olevien party jota vastaan joinaan taikka brittiläinen gb-klaani. Pelistä tulee mielenkiintosempi (niin kauan, kun kleikat, tuubit jne. pysyy poissa). Ilmeisesti nykyään oikeastaan mistä pelimuodosta tahansa löytyy minkä tasosta porukkaa vain(en itse hirveästi pelaa publaa,ei tuttu asia,kunhan tuhoan kaikki kun levutan...). Kun "aikoinaan" nelosessa aloitin pelaamaan SD:tä, suurin osa oli jotain 9-10 prestige ukkeleita kun itse vasta lähestymässä ensimmäistä prestigeä... ja kun meni takaisin TDM/domi, oli siellä lähinnä omatasosiani nyyppiä. :)
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Jos sais toivoa tähän aiemmista codeista jotain, ni S&D:hen lootien viereen kunnon nurtsit joihin voi mennä pötköttään röllipuku päällä ja odottaa että joku tulee plänttimään. Sitte vaivihkaan sinkoutuu defusee tän pahaa aavistamattoman pöntön selän takaa. Cod4:ssa toi oli hupaisaa publapeeloilua.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kokeilin FAQin DMZ-ohjetta, eli pdf:n mukaista. Restarttasin eka purkin, PS3 asetukset eivät testiä hyväksyneet "DNS-virhe 80710102".
Oliko tuo PS3:lle antamasi IP-osoite DHCP-avaruuden sisä- vai ulkopuolella?

Ipconfig näyttää: DNS-palvelimet 212.149.120.42 ja 213.140.164.26 = onko tämä oikein jos kuitenkin PS-asetuksiin erit? Purkki Webstar EPR2325R3
Nuo näyttävät olevan AinaCOMin DNS-palvelimet. Laittaisitko kokonaisuudessaan ipconfigin sylkäisemät tiedot? Tässä nyt kovasti hämää se, että PC vaikuttaisi olevan sillatun yhteyden takana (koska se saa DNS-osoitteet suoraan palveluntarjoajalta eikä reitittimeltä).

Koska jäin odottamaan vastausta niin kokeilin vaan helppoja asetuksia, aikaisemmin tänään niilläkin tullut NAT2 mutta nyt iski NAT3 kehiin - JA ARVAAS MITÄ :) nyt NAT3 on BO:n mukaan "NAT:Open" = Elikä WTF?
Tuolle ilmiö löytyi selitys noista Microsoftin NAT-artikkelin lopussa olleista slideista:

Sometimes difficult to detect strict NATs – they’ll look like open NATs one minute, and completely fake us out

Eli joissain olosuhteissa STRICT-tyyppiset NATit näyttävät avoimilta, ja silloin voi tulla väärä tulkinta ja peli näyttää tyypiksi OPEN.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Domen mukaan PS3 ei saa lisäkarttoja ollenkaan ensi vuoden aikana.
http://dome.fi/pelit/uutiset/cod-black-ops-laajenee

Jos näin on niin Mikkisofta on maksanut hunajaa niistä...
Tuo on kyllä todella hanurista jos noin tapahtuu, muistaakseni toki vuosi sitten liikkui vastaavanlaisia huhuja, jotka eivät toteutuneet.

Treyarch leikkii kyllä tulella, jos ei huomioi PS3 pelaajia yhtään paremmin tässä "ensimmäisessä" pelissään. Tuskin on mahdollistakaan, että PS3:lle tulisi eri karttapaketti kuin boxille.

Muuten on kyllä kehuttava tuota Treyarchia siitä, että kuuntelevat hyvin pelaajia ja tekevät nopeasti päivityksiä.
Toista se oli MW2:n aikaan kun kuukauden päivät meni esimerkiksi siinä, että carepackage clitchin saivat korjattua.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Call of Duty: Black Ops

The Call of Duty®: Black Ops First Strike downloadable content pack will launch worldwide, first on Xbox LIVE® February 1, 2011. The content pack will feature four new multiplayer maps, including Berlin Wall, Discovery, Stadium and Kowloon, and a new Zombie map called Ascension.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Oisivat jättäneet tämän päivityksen julkaisematta, edellisen päivityksen hotfixin jälkeen toimi ilman ongealmia, nyt taas johdon kuvaa läiskyy ruutuun :/
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Oliko tuo PS3:lle antamasi IP-osoite DHCP-avaruuden sisä- vai ulkopuolella?
Jos tarkoitat että mulla on DHCP server - yes ja Starting local addresses 192.168.0.10 ja Number of CPEs 245 niin pitäisi olla 192.168.0.255 yksi enemmän niin jo ulkopuolella ja taakse päin sisäpuolella, ymmärsinkö oikein? niin mikä pitäisikö olla, nyt meni 192.168.0.20?


Nuo näyttävät olevan AinaCOMin DNS-palvelimet. Laittaisitko kokonaisuudessaan ipconfigin sylkäisemät tiedot? Tässä nyt kovasti hämää se, että PC vaikuttaisi olevan sillatun yhteyden takana (koska se saa DNS-osoitteet suoraan palveluntarjoajalta eikä reitittimeltä).

Noilla ainacomin dns palvelimilla kun manuaalisesti lisäilin ip-asetuksianiin toimi ja sain NAT2 ja moderate statuksen bopsissa.

Laitan emännän koneen ipconfigin tiedot ko se on purkissa langalla kiinni ja hän ei VIELÄ ole juuttunut jälleen sinne hemmetin FARMVILLEENSÄ :mad:

Ensisijainen DNS-liite . . . . . :
Solmutyyppi . . . . . . . . . . . : Tuntematon
IP-reititys käytössä . . . . . . : Ei
WINS-välityspalvelin käytössä . . : Ei

Ethernet-sovitin Lähiverkkoyhteys:

Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Eth
ernet NIC
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-0F-EA-2E-D0-62
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Kyllä
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä
IP-osoite . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.12
Aliverkon peite . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-palvelin . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-palvelimet . . . . . . . . . : 212.149.120.42
213.140.164.26
81.16.78.3

Jotta tulee kaikki tarvittava tieto, niin purkista löytyi tommosia http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._476963523730_793248730_5879495_3846074_n.jpg

Lisäksi muutama settingsi jos restarttauksen yhteydessä unohdin jonkin oleellisen.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._476963528730_793248730_5879496_2214723_n.jpg
Tommosia valikkoja löytyy jos mietityttää
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._476963533730_793248730_5879497_7198745_n.jpg


Tää oli ihan mahtava, alko tekee itsekin mieli tehdä tommosia videoita tai olla mukana tekees. On se äijä.

EDIT.
Oisivat jättäneet tämän päivityksen julkaisematta, edellisen päivityksen hotfixin jälkeen toimi ilman ongealmia, nyt taas johdon kuvaa läiskyy ruutuun :/
MULLAKIN nyt uusi patchi vaikutti negatiivisesti kun kahden tunnin sessiossa jääty kolmesti, ei ole kertaakaan aikaisemmin tehnyt niin, ei edes edellisen patchin kanssa vaikka silloin monilla tuntu jäätyminen alkaneen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pelasin eilen crackedissa TDM. Heitin kaksi care packagea ja kummatkin menivät maasta joten en voinut saada niitä . nyt kysynkin onko kenelläkään tapahtunut samanlaista?

E:peli jäätyi samassa pelissä
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pelasin eilen crackedissa TDM. Heitin kaksi care packagea ja kummatkin menivät maasta joten en voinut saada niitä . nyt kysynkin onko kenelläkään tapahtunut samanlaista?

Ihan "normaalia". Kerran viskottiin joku 10 pakettia kolmestaan havanassa ja kaikki meni maasta läpi. Naurettiin... :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Jos tarkoitat että mulla on DHCP server - yes ja Starting local addresses 192.168.0.10 ja Number of CPEs 245 niin pitäisi olla 192.168.0.255 yksi enemmän niin jo ulkopuolella ja taakse päin sisäpuolella, ymmärsinkö oikein? niin mikä pitäisikö olla, nyt meni 192.168.0.20?
Muuta tuota DHCP-avaruuden kokoa, se on ihan suotta noin valtava. Laita se vaikka kymmeneen, niin silloin DHCP antaa osoitteet 192.168.0.10-19, ja se .20 on jo avaruuden ulkopuolella.

Noilla ainacomin dns palvelimilla kun manuaalisesti lisäilin ip-asetuksianiin toimi ja sain NAT2 ja moderate statuksen bopsissa.
Käy se tietysti noinkin.

Itse suosin sitä tapaa, että reitittimellä määritän PS3:n MAC-osoitteelle tietyn IP-osoitteen. Tällöin PS3 voi hakea kaikki asetuksensa automaattisesti. Tämä ei tosin tietenkään toimi siinä tapauksessa, jos reititin haluaa DMZ:n olevan DHCP-avaruuden ulkopuolella.

Tommosia valikkoja löytyy jos mietityttää...
Ottaisitko kuvan vielä DMZ Host -valikosta ihan varmuuden vuoksi?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Oisivat jättäneet tämän päivityksen julkaisematta, edellisen päivityksen hotfixin jälkeen toimi ilman ongealmia, nyt taas johdon kuvaa läiskyy ruutuun :/

Tämä oli meikäläisen kannalta paras päivitys. Pelistä on lagi pienentynyt huomattavasti ja ei yhtään johtoa vielä, mute toimii ja partyt pelaa. Sniputtelin parin päivän ajan ennen päivitystä ja se oli yhtä helvettiä. Heti pätsin jälkeen on ihan erilaista ollut sniputtaa kun osuukin johonkin. Nyt ekan kerran huomaan etua hostista, aikaisemmin tuntui että oli vain haittaa.

Hitboxit on kyllä pirun huonot tässä pelissä ja siihen kun yhdistää vähän enemmän healttiä, niin sniputus on välillä pirun hankalaa. Snipan kanssa Second Chance perkki on kyllä hieman pirullinen, miehet tippuu hyvin mutta kun on parikin vastassa ja toinen pitää tappaa kahdesti, niin ei tahdo keritä ampua molempia vaikka ovat kaukanakin.

ps. sen verran täytyy moittia, että on tullut 4 täys jäätymistä pelien aikana.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Domen mukaan PS3 ei saa lisäkarttoja ollenkaan ensi vuoden aikana.
CoD: Black Ops laajenee | Dome.fi

Jos näin on niin Mikkisofta on maksanut hunajaa niistä...


Vahvana mutuna väitän, että toi Microsoftin hankkima etuoikeus kestää vain joitain viikkoja. Samaan tapaan kuin MW2:nkin kanssa, jolloin ne tuli Xboxille 2 viikkoa muita ennen. Ei tuo olisi Activisionin kannalta hyvää bisnestä rajoittaa lisärit vain yhdelle alustalle, eikä Microsoft ikinä maksaisi sellaisesta etuoikeudesta tarpeeksi.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Muuta tuota DHCP-avaruuden kokoa, se on ihan suotta noin valtava. Laita se vaikka kymmeneen, niin silloin DHCP antaa osoitteet 192.168.0.10-19, ja se .20 on jo avaruuden ulkopuolella.
Laitoin nyt CPEs 19 jolloin käsitykseni mukaan 192.168.0.30 jää ulkopuolelle jonka laitoin DMZ hostiin. Vastaan jatkosta seuraavassa kappaleessa...

Käy se tietysti noinkin.

Itse suosin sitä tapaa, että reitittimellä määritän PS3:n MAC-osoitteelle tietyn IP-osoitteen. Tällöin PS3 voi hakea kaikki asetuksensa automaattisesti. Tämä ei tosin tietenkään toimi siinä tapauksessa, jos reititin haluaa DMZ:n olevan DHCP-avaruuden ulkopuolella.
...yritin antaa PS3 MAC-osoitteelle tuota .30-osoitetta. Vastaus siihen löytyy linkin takaa kakkoskohdasta. Ensimmäinen kohta on vastaus siihen, kun yritin ihan PC:lle antaa MAC-osoitteen avulla kiinteätä osoitetta. Huom, en ole yrittänyt nyt restarttaamisen jälkeen kenellekään aikaisemmin muutenkaan antaa kiinteitä ja jotenkin tökkii mielestäni niiden antaminen - siis en vain saa niitä kiinteiksi vaikka aikaisemmin ne (kai) menivät kiinteiksi, mutta missän ei tästä ole infoa ollut koskaan varmistukseksi! Kiinteäksi siis saan pleikan vain jos manuaalisesti IP määritetään pleikassa tai että helppo-asetuksilla DMZ on DHCP:n sisäpuolella.

Siis tuo että vain nuo Ainacomin DNS-palvelinosoitteet toimivat jäi edelleen hämäräksi, osaatko selittää?
Ottaisitko kuvan vielä DMZ Host -valikosta ihan varmuuden vuoksi?
Tottahan toki http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._477071273730_793248730_5881441_6589679_n.jpg
1. siis PC:lle kiinteätä, 2. PS3:lle kiinteätä 3. DMZ-host valikon näkymä kokonaisuudessaan.

Entäs ne portit? Mistä näen onko ne antamasi auki? Työkaveri antoi linkin Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router mutta siis jos siinä on ulospäin näkyvä IP-osoite ja kokeilen vaikka porttia 80 niin Closed on vastaus kuten kaikkeen muuhunkin mitä testasin - ei kai se nyt niin voi olla vai?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

...yritin antaa PS3 MAC-osoitteelle tuota .30-osoitetta. Vastaus siihen löytyy linkin takaa kakkoskohdasta.
Ei se MAC-osoitteen osoittaminen tietystikään onnistunut, koska se .30 menee DHCP-avaruuden ulkopuolelle.

Eli vielä rautalangasta:

1) Määrität PS3:lle IP-asetukset manuaalisesti (IP Address = 192.168.0.30, Subnet Mask = 255.255.255.0, Default Router: 192.168.0.1, Primary DNS = 192.168.0.1, Secondary DNS = 0.0.0.0).

TAI

2) Annat PS3:n hakea kaikki asetukset automaattisesti ja määrität PS3:n MAC-osoitteelle haluamasi IP-osoitteen DHCP-avaruuden sisäpuolelta (192.168.0.10-29).

Kummassakin tapauksessa DMZ:lle määritellään PS3:n IP-osoite (onpa se sitten ykkösvaihtoehdon mukainen .30 tai kakkosvaihtoehdon mukainen .10-29). Mutta koska emme varmuudella tiedä, miten DMZ käyttäytyy juuri tuolla reititinmallilla, kokeile varmuuden vuoksi kumpaakin tapaa. Osa reitittimistä antaa käyttää DMZ:tä DHCP-avaruuden sisällä, osa taas ei.

Siis tuo että vain nuo Ainacomin DNS-palvelinosoitteet toimivat jäi edelleen hämäräksi, osaatko selittää?
Periaatteessa pitäisi riittää, että verkkoa käyttävälle laitteelle (esim. PS3, PC) annetaan DNS-osoitteeksi reitittimen osoite (eli 192.168.0.1 reitittimesi tapauksessa). Tiedä sitten, onko kyseisen laitteen oma juttu, että sille ei tuo kelpaakaan, vaan se haluaa varsinaisten DNS-palvelimien osoitteet (jotka normaalisti tulevat palveluntarjoajalta automaattisesti reitittimellesi).

Entäs ne portit? Mistä näen onko ne antamasi auki?
Oma ymmärrykseni loppuu tässä kohtaa. Testasin tuota antamaasi linkkiä sekä PC:n että PS3:n selaimella, ja tarjosinpa sille mitä tahansa varmasti avaamaani porttia, se väitti sitä suljetuksi. Voi olla, että portti näkyy avonaisena vasta, kun siellä on jokin palvelu vastaamassa. PS3:n selaimellahan tuota on siten mahdotonta todeta.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kummassakin tapauksessa DMZ:lle määritellään PS3:n IP-osoite (onpa se sitten ykkösvaihtoehdon mukainen .30 tai kakkosvaihtoehdon mukainen .10-29). Mutta koska emme varmuudella tiedä, miten DMZ käyttäytyy juuri tuolla reititinmallilla, kokeile varmuuden vuoksi kumpaakin tapaa. Osa reitittimistä antaa käyttää DMZ:tä DHCP-avaruuden sisällä, osa taas ei.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Siis käytännössähän olen nyt kokeillut molemmilla tavoilla, niin että ulkopuollea ja niin että sisäpuolella. Nyt on päällä tällä hetkellä nuo manuaaliset valinnat, MUTTA Ainacomin DNS-palvelmien osoitteilla, koska ei hyväksy muuta. Voi olla kuten sanoit, että johtuu laitteesta.

Jokatapauksessa molemmilla vaihtoehdoilla on tuloksena BOpsissa moderate ja sehän oli se alunperimmäinen kysymys/ongelma. Syytämmekö nyt siis allekirjoittanutta, BOpsia vai kenties purkkia?
 
Ylös Bottom