Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

kaikilla aseilla pärjää mut eri tavoin esim mp5 on läheltä helkkarin hyvä ja ak on taas kauempaa parempi...ne oli mun mielipiteet....
niin ja tuota ku laittaa perkit kuntoo joka aseeseen niin hyvin menee

Infinity wardin codeissa on mun mielestä paljon parempi ase balanssi.1.Ei löydy selvästi ylivoimaisia aseita ja melkein kaikkia voi käyttää ja pärjätä. Cod 5: MP40, Black Ops: AK74u, Famas ja toisesta ääripäästä kiparis, UZI, 2.sniperit.

1. MW2 & esim. UMP?? aka AK74u = UMP 45
2. No mikäs vika noissa snipereissä oikein on? Siis sen lisäks, et niitä on liian vähän.

Infinity wardin codeissa on mun mielestä paljon parempi ase balanssi. Ei löydy selvästi ylivoimaisia aseita ja melkein kaikkia voi käyttää ja pärjätä. Cod 5: MP40, Black Ops: AK74u, Famas ja toisesta ääripäästä kiparis, UZI, sniperit.

Onko koskaan käynyt mielessä, että nuo suosituimmat aseet saattavat olla seurausta myös siitä, missä järjestyksessä ne saa unlockattua?

AK74u ja Famas ovat aseet, jotka jengi ostaa ensimmäisinä ja sen takia ne ovat käytetyimmät. Alussa tai prestigen jälkeen on rahaa tilillä 0€ (€=cod point). Kun rahaa ensimmäisten leveleiden aikana kertyy, niin sitä kuluu ensimmäisenä ainakin itselläni perkkeihin 2000€/kpl ja equipmentteihin, esimerkiksi Claymore 5000€.
Sitten kun rahaa on säästynyt, niin onkin jo AK-74u tai Famas auki. Sitten rahaa taas kuluu aseen varusteluun ja asetta mihin on ostettu kaikki mahdollinen, onkin jo suurempi kynnys vaihtaa toiseen.

Uskotko, että Famas olisi suosituin ase jos Ak-47, Commando tai G11 olisi käytettävissä heti leveliltä 1 alkaen?
Tai olisiko AK-74u niin suosittu jos se olisi tuo jonka saa avattua viimeiseksi?

Lisäksi uskon, että Galil voisi olla suositumpi ase kuin Famas, jos ne aukeaisivat toisessa järjestyksessä. Nyt Famasin saa juuri ennen Galilia käyttöön ja siksi sillä pelataan enemmän.

SMG:t
MP5K: Heti käytössä
Scorpion: 7
MAC-11: 11
AK-74u: 17
Uzi: 23
PM63: 28 tai 29
MPL: 35
Spectre: 41
Kiparis: 41, koska kaikki muut pitää olla ostettu, jotta tuon saa auki

Assault Riflet:
M16: Heti käytössä
Enfield: 4
M14: 9
Famas: 14
Galil: 20
AUG: 26
FN FAL: 32
AK-47: 36/38
Commando: 44
G11: 44, koska kaikki muut pitää olla ostettu, jotta tuon saa auki

1) Panostamisesta puheenollen. Codia pelaava yhteisö keksii miljoonia parannusehdotuksia näihin peleihin ja suurin osa on ihan hyviä. Itse keksisin kymmenkunta tästä samantien. Tuntuu että Treyarch on peliä tehdessä laiska eikä viitsi keksiä juuri mitään uutta kun tietää että rahaa tulee kumminkin paljon. Cod 4 tekijä Infinity Ward: 2. maailmansodasta siirryttiin nykyaikaan, sarjaan esitettiin killstreak rewardit, perkit, attatchmentit yms xp hommat.
Cod 5 tekijä Treyarch: Siirryttiin takaisin historiaan. Cod 4:stä kopioitiin kaikki isoimmat gameplayhyn vaikuttavat tekijät: 3,5,7 killstreakit, perkit ja attatchmentit ne ei ollut samoja, mutta toimi kaikki samalla periaatteella. Tankit toki tuotiin peliin ja se osoittautui virheeksi. Cod 6 tekijä Infinity Ward: Iso gameplayhyn vaikuttava tekijä tuotiin peliin eli killstreak rewardeja on iso lista mistä valita 3 mieluista. Löytyy care pakettia, itse ohjattavaa vehjettä yms yms. Peli osoittautui paskaksi, mutta hyviä UUSIA ideoita oli paljon.
Sitten taas Black Ops jossa Treyarch lähes kopioi killstreak rewardit esim. counter uav, care package, sentry gun. No toihan Treyarch cod pointsit ja wager matchit myönnettäköön että itse tykkään tästä.

2) Infinity wardin codeissa on mun mielestä paljon parempi ase balanssi. Ei löydy selvästi ylivoimaisia aseita ja melkein kaikkia voi käyttää ja pärjätä. Cod 5: MP40, Black Ops: AK74u, Famas ja toisesta ääripäästä kiparis, UZI, sniperit.

1) Hyvää tekstiä, ja kieltämättä itsestänikin tuntuu vähän että Treyarch on tehnyt Black Opsin vähän puolivaloilla, ajatellen vain juuri tuota että "kyllä peli myy sama minkälaisen me tehdään."
Itse aloitin CoD4:sta konsolipelien pelaamisen, ja kaikki oli tuolloin uutta ja ihmeellistä. (Ehkä siinä syy miksi CoD4 on edelleen ehkä se paras CoD IMO) Treyarchin World at War taas oli täydellinen pettymys itselleni, ei tule yhtäkkiä mieleen yhtäkään asiaa missä se olisi ollut parempi kuin CoD4. Tämä peli poistuikin kokoelmastani melko nopeasti.

Mw2:n kohdalla hype oli taas kovempi, näyttiväthän trailerit ym. videot/kuvat todella hyviltä! Paljon oli mainostettu juuri näitä uusia "keksintöjä", mitä ei CoD4:ssa ja World at Warissa ollut. Aluksi kaikki killstreakhärvelit ym. uudet jutut tuntuivat hienoilta ja kaikkia piti päästä testaamaan, mutta valitettavasti peliajan kasvaessa tästä pelistä paljastui paljon niitä ei niin mukavia puolia. (Killstreakien perässä juoksevat pikkukakarat, nuubituubi + danger close -yhdistelmä jne.) Hyvä peli IW:ltä, paljon olivat keksineet hyviä juttuja, mutta kaikkien toteutus ei vaan mennyt ihan nappiin IMO. Selvästi parempi peli kuitenkin kuin World at War, mutta ei yltänyt CoD4:n tasolle.

Black Opsin suhteen otin huomattavasti hillitymmän asenteen, ja tarkoitus oli katsoa että mitä sieltä tulee. Itse tykkään pelistä, vaikka grafiikat eivät yllä Mw2:n tasolle. Tuntuu että Treyarch korjasi Mw2:sta nuo ärsyttävimmät piirteet, mitkä laskivat Mw2:n arvosanaa IMO. (Nuubituubien tehoa vähennetty; killstreak tapot pitää ansaita ihan itse ampumalla, eikä istumalla puskassa kun helikopteri hoitaa homman; jne.) Killstreak palkinnot ovat omasta mielestä hyviä, nyt vielä kun nikkoautotkin ovat vähentyneet, niin sekään ei enää haittaa että 2-3 tappoa riittää tuohon rc-autoon. (Porukka vissiin tajunnut kumpi on hyödyllisempi, nikko vai spy plane?)

Onhan Treyarch tuonyt tähän kuitenkin paljon uutta, kuten mainitsemasi Wager matchit ja "cod-rahan". Eilisen useamman tunnin pelaamisen ajan peli katkesi ainoastaan yhden kerran, joten ehkäpä nuo BOpsin yhteysongelmat ovat pikku hiljaa loppumassa. Pelaaminen oli oikeastaan ensimmäistä kertaa hauskaa, kun ei tarvinut jatkuvasti katsella sitä vilkkuvan johdon kuvaa/"connection interrupted"-tekstiä. Oma pelikin sujuu ihan eri malliin, kun lagia ei ole ja saa ns. kaikki tehot irti... :D

Enkä tiedä tarviiko peliin tuodakaan aivan älyttömästi uusia juttuja, jos aikaisempaa viilaamalla saa hyvän pelin aikaiseksi. :) Omasta mielestäni IW teki ehkä liian suuria muutoksia CoD4:sta ---> Mw2:een. Tuli liikaa yhdellä kertaa kaikkea uutta... :)

2) Itse taas luulen, että Black Opsissa on paras asebalanssi. Onhan tässä tuo AK74u, joka on ainakin selvästi paras SMG pitkälle matkalle, ja ainakin se on selvästi käytetyin ase pelissä. Assault rifleistä löytyy monta asetta, millä saa hyvin tuhoa aikaiseksi. (M16, AUG, Famas, Commando, Ak-47, G11, Galil..)

Samaa kysyn kans kuin JouCo, että mitä vikaa snipuissa on? Nythän ne on juuri hyvin balanssissa. Mw2:n yksi murheenkryyni oli juuri se, että snipun käyttäminen oli naurettavan helppoa. (Mistä taas johtui suuri 360 noscope/quickscope jannujen määrä) Black Opsissa snipun käyttö vaatii edes vähän taitoa pelaajalta itseltään. Olen nähnyt useamman pelaajan, joka oikeasti osaa pelata tuolla snipulla ja saa sillä hyvää jälkeä aikaiseksi. (Omalta kaverilistaltakin löytyy useampi tyyppi, joka osaa homman tuolla snipulla) :)

Onkos tuo G11 mistään kotoisin, vai peseekö AK tai Commando sen kuitenkin?:rolleyes: Ajattelin vaan, että kannattaako sitä varten ostaa kaikki mahdolliset muut aseet jotta sen saa auki?

Tuli taas piiiiiitkästä aikaa testattua mw2:ta ;). Black opsia n. kuukauden pelanneena yllätyin kuinka hienolta mw2 näyttää. Huomasin myös, että nykyään ei niitä perseilijöitä tulekkaan vastaan joka matsissa, vaan jopa nautin pelaamisesta (toisin kuin ennen bopsin julkaisua). Voi olla etten vähään aikaan palaa black opsin pariin :D

Onkos tuo G11 mistään kotoisin, vai peseekö AK tai Commando sen kuitenkin?

Burstiase, jos luonnistuu M16 pelaaminen niin sitten kannattaa avata tuokin millä voi ampua nopeammin uudestaan burstin jälkeen (ainakin omasta mielestä?) ja saa kiinni snipu tähtäimen yms jos niitä tarvitsee.

Onkos tuo G11 mistään kotoisin, vai peseekö AK tai Commando sen kuitenkin?:rolleyes: Ajattelin vaan, että kannattaako sitä varten ostaa kaikki mahdolliset muut aseet jotta sen saa auki?

Itse olen ottanut sen nyt jo toisella prestigellä putkeen käyttöön heti, kun pääsee tuohon lvl 44. Vaatii vaan alkuun ehkä 5 peliä totuttelua burstiin, kun tulee käytettyä siihen asti aina Famasia tai Galilia. Mutta minulla toimii tosi hyvin jopa noissa ahtaissa kentissä. Ei ehkä kannata rynniä joka hökkeliin kuten SMG:llä, mutta maltilla tulosta tulee. Ja nimenomaan sillä low-powered scopella. Siinä näkee sen tähtäimen ympärillekin aika hyvin niin toimii minusta paremmin kuin ACOG-tähtäin muissa aseissa. Ja attachtmentit tuohon on aika rajalliset. Kaksi eri tähtäintä ja sen on sit siinä.

Harmittaa vaan, kun jää sitten aina käyttämättä tuo Commando, joka silencerin kanssa on myös yksi lempiaseita. No ehkä seuraavalla prestigellä ottas Commandon ja perkiks ghostin ja luopus siitä flak jacketista.

Noihin yhteyksiin vielä sen verran, että minulla tuntuu tulevan aina, kun on aloittanut pelaamisen, noita "töpselin-kuvia" ehkä kolme-neljä ensimmäistä kenttää, jonka jälkeen ne loppuvat. Onko muut huomannut samaa? Alussa tökkii ja sitten ikäänkuin koneiden lämmettyä kaikki toimii hyvin.
Tosin itse pelikone jäätyy lähes 100% varmuudella kerran tunnissa. Usein, kun on HOSTina.

1. MW2 & esim. UMP?? aka AK74u = UMP 45
2. No mikäs vika noissa snipereissä oikein on? Siis sen lisäks, et niitä on liian vähän.

1. UMP45 ei ollut läheskään yhtä ylivoimainen kuin AK74u, johtuu varmaan siitä, että MW2 kuolee nopeasti assault riflellä läheltä.
2. Snipereissä itsessään ei ole mitään vikaa vaan se, että ne on nerffattu selvästi vaikeammaksi kuin muut. Kukaan ei pelaa sniperillä paremmin kuin esim. Famasilla tai AK74ulla.

Uskotko, että Famas olisi suosituin ase jos Ak-47, Commando tai G11 olisi käytettävissä heti leveliltä 1 alkaen?
Tai olisiko AK-74u niin suosittu jos se olisi tuo jonka saa avattua viimeiseksi?
Ei, varmasti niitä käytettäisiin vähemmän. Muistaakseni puhuin ylivoimaisuudesta, en siitä että kuinka suosittuja ne on.

Jos kaikki aseet olisi käytettävissä leveliltä 1 alkaen niin AK74u ja Famas olisi eniten käytössä.

1. UMP45 ei ollut läheskään yhtä ylivoimainen kuin AK74u, johtuu varmaan siitä, että MW2 kuolee nopeasti assault riflellä läheltä.

Mitähän sää höpötät? UMPpi on varmasti pahin OP ase koko codi historiassa. Olematon rekyyli, tappaa parilla kudilla kentän päästä päähän ja smg:n nopeus nopeisiin tilanteisiin.
Pikku-AK:lla kauas tappaminen vaatii edes etäisen vähän taitoakin. Silu UMPissa ei vienyt aseesta tehoa tuskin lainkaan, mut pikku-AK:ssa silun vaikutuksen huomaa selvästi...
Apupyörä nimitys ei tullut turhasta...

1)
Samaa kysyn kans kuin JouCo, että mitä vikaa snipuissa on? Nythän ne on juuri hyvin balanssissa. Mw2:n yksi murheenkryyni oli juuri se, että snipun käyttäminen oli naurettavan helppoa. (Mistä taas johtui suuri 360 noscope/quickscope jannujen määrä) Black Opsissa snipun käyttö vaatii edes vähän taitoa pelaajalta itseltään. Olen nähnyt useamman pelaajan, joka oikeasti osaa pelata tuolla snipulla ja saa sillä hyvää jälkeä aikaiseksi. (Omalta kaverilistaltakin löytyy useampi tyyppi, joka osaa homman tuolla snipulla) :)

Esim. Optic Predator ja Hutch (myös entinen Optic pelaaja) ''osaa homman snipulla'' ja molemmat sanoo, että sniperia ei kannata käyttää jos haluaa voittaa ja pärjätä. Mun mielestä sniperit ei tällöin ole balanssissa muiden aseiden kanssa.

Mitähän sää höpötät? UMPpi on varmasti pahin OP ase koko codi historiassa. Olematon rekyyli, tappaa parilla kudilla kentän päästä päähän ja smg:n nopeus nopeisiin tilanteisiin.
Pikku-AK:lla kauas tappaminen vaatii edes etäisen vähän taitoakin. Silu UMPissa ei vienyt aseesta tehoa tuskin lainkaan, mut pikku-AK:ssa silun vaikutuksen huomaa selvästi...
Apupyörä nimitys ei tullut turhasta...
Mielipiteeni on ja pysyy.

2. Snipereissä itsessään ei ole mitään vikaa vaan se, että ne on nerffattu selvästi vaikeammaksi kuin muut. Kukaan ei pelaa sniperillä paremmin kuin esim. Famasilla tai AK74ulla.

Sälli ampuu kovilla!

1 Oletko edes pelannut mw2? Siiä riitti tasan 2 asetta ump ja famas.
2 Ei ehkä paremmin mutta vähintäänkin yhtä hyvin, mutta jotkut vetää nuilla yhtä hyvin kun muut rynkyillä. (Soadi)

Jos kaikki aseet olisi käytettävissä leveliltä 1 alkaen niin AK74u ja Famas olisi eniten käytössä.
En usko että Famas olisi suosituin. Galil, AK-47, Commando ja G11 heittävät sen verran kovan haasteen tuohon, että jokin niistä saattaisi hyvinkin syrjäyttää tuon Famasin.

Esim. Optic Predator ja Hutch (myös entinen Optic pelaaja) ''osaa homman snipulla'' ja molemmat sanoo, että sniperia ei kannata käyttää jos haluaa voittaa ja pärjätä. Mun mielestä sniperit ei tällöin ole balanssissa muiden aseiden kanssa.
Tästä päästäänkin siihen, että mitä varten nuo sniperit pelissä ovat. Ei varmasti olekaan tarkoitettu, että pelkällä snipulla voittaa FFA tai TDM pelimuodoissa, varsinkaan MW2 tyylillä jossa mahdollisimman epärealistisesti juostaan sniperi tanassa sisätiloissa vastustajia vastaan ja kerätään näin tappoja.

Mielestäni nuo tuovat oikein käytettyinä hyvän lisän objektiivisiin pelimuotoihin.
Snipereitä on yhtä huono verrata assault rifleihin tai sub machine guneihin, kuin haulikoita, Crossbowta, Ballistic knifeä tai sinkoja.
Sodassa käytetyimmät aseet ovat kuitenkin pääosin assault riflejä, kuten tässäkin. Miksikö? No siksi, että niitä on helpoin käyttää ja niillä saa parasta jälkeä aikaan. Erikoisosaajat ja aseet, kuten sniperit, ovatkin sitten pienempi luku erikseen.

Sälli ampuu kovilla!

1 Oletko edes pelannut mw2? Siiä riitti tasan 2 asetta ump ja famas.
2 Ei ehkä paremmin mutta vähintäänkin yhtä hyvin, mutta jotkut vetää nuilla yhtä hyvin kun muut rynkyillä. (Soadi)
1. MW2 pelannut n. 7 pv, joka pelissä riittää 1 ase jota osaa käyttää.
2. En tunne, en kommentoi.

Jos multa kysytään niin tässä pelissä kaikista aseista vihu kuolee yhtä huonosti. Ja meikä sen tietää kun vihaan ehkäpä eniten sitä, kun pelissä on miljoona asetta (vaikkapa) ja yksi niin sanottu hyvä ase niin sitä sitten jengi käyttää:mad: Itse ainakin pelaan kaikilla aseilla ja en kyllä nää siinä suurtakaan eroa että joku oli voimakkaampi kuin toinen..

mw2 paras ase oli riot shield :D. Jokaisella aseella joutuu tuossa black opsissa ampumaan tuhottomasti että vihu kuolee. hc:ssäkin joutuu hemmetti laulattaa kolme neljä osumaa... python on kait niin sanottu magnum 44 joka pitäisi olla yksi tehokkaimista pistooleista mailmalla niin silläkin pitää läväyttää päähän kolme kertaa ennen kun vihu heittää hokkarit kattoon.

näissä nyky FPS/netti räiskinnöissä on mun mielestä kaikki aseet yhtä paskoja. Tähän voisin vertaa socomiin jossa oli loistava balanssi.

Mut joo. Mitä suositumpi ase. Sen vähemmän meikä käyttää:) (vaikka samaa paskaa eri rekyylillä)

1. MW2 pelannut n. 7 pv, joka pelissä riittää 1 ase jota osaa käyttää.
2. En tunne, en kommentoi.

Kyllä tässä pärjää helposti snipulla, mutta ei läheskään yhtä helposti kuin MW2.
Sniput on tässä erinomaisessa balanssissa ja ovat sellaisia kuin pitääkin.

Kuten Pellervo jo mainitsi että G11 on burstiase, niin riippuu ihan pelaajasta että onko tuo ase "hyvä". Jos ei ole burstiaseisiin tottunut, niin varmasti enemmän tuhoa saa esim. noilla AK:lla ja Commandolla. G11 on kyllä erittäin hyvä ja tehokas ase, kun viitsii pikkusenkaan harjoitella sen käyttöä. :)

1. Ei pidä paikkaansa, yksikään ase Mw2:ssa ei voittanut UMP:a, ihan sama ampuiko toisesta päästä mappia vai metrin päästä. (22 päivää taisi itselläni olla pelikellossa Mw2:sta, niin siinä ajassa kyllä ehti nähdä tuon umpin tehon...:rolleyes:)
2. Black Opsin yksi suurimpia ja parhaimpia uudistuksia Mw2:sta on juuri tuo snipereiden "nerffaaminen". Tai itse asiassa en sanoisi edes nerffaaminen, sillä nyt pelistä on tullut paljon tasapainoisempi. Nyt snipuilla joutuu oikeasti pelata sieltä taka-alalta ja tukea sitä "eturintamaa". Mw2:ssa sniput olivat suoraan sanoen naurettavia, koska siinä pystyi riehumaan snipun kanssa ihan siellä joukon kärjessä... Kyllä se varmasti sylettää, jos ei pystykään enää tekemään youtubeen montagea uskomattomista noscope hetkistä.. Tässä pelissä erottuu ne, jotka oikeasti osaa pelata snipulla.

Okei, perun puheeni snipuista kerta itse Optic Predator ja legendaarinen (?) Hutch ovat näin sanoneet. :rolleyes: Tuo on täyttä valetta, ettei "ei kannata käyttää jos haluaa voittaa ja pärjätä".

Ylös Bottom