Omenanraato
Well-Known Member
Menee toistaiseksi samaan kuin pädipelaajat. Ensi viikolla vasta sit sekoittuu.Miten helposti löyty peliseuraa hiirellä ja näppiksellä. ?
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Menee toistaiseksi samaan kuin pädipelaajat. Ensi viikolla vasta sit sekoittuu.Miten helposti löyty peliseuraa hiirellä ja näppiksellä. ?
Menee toistaiseksi samaan kuin pädipelaajat. Ensi viikolla vasta sit sekoittuu.
Uudet pelurit ei vaan tiedä millaista se karttasuunnitelu oli vanhaan hyvään aikaan ja ovat tottuneet 3 lane mappeihin. Ainut ero on se että uudessa MW kaikki ammuskelu paikat on liian tummia, et nää ampujaa siellä. Pitäisi ihan gameplayn takia parantaa valaistusta vaikka se ei oliskaan realistista.
Myöskin hyvä neuvo on ettei kannata seistä keskellä katua.
Ongelma tossa on siinä, että lähes kaikissa mapeissa on paikkoja missä on pakko mennä esim kadun yli ja siellä on aina pari kämppimässä ja odottamassa, että joku siitä ohi menee.
Toisaalta ei ongelma ole se, että niitä paikkoja on se plus kymmenen. Vaan se, että siellä on paikkoja missä on millin aukko toiselle puolen karttaa, jolloin sitä snipua on lähes mahdoton sieltä tappaa.
Nämä taas aiheuttaa sen, että 95% liikenteestä alkaa siirtymään 2-3 reittiin, jolloin puolet mapista menee hukkaan.
Toinen ongelma on tämä dominationin lipun valtaus. Lippu on keskellä katua ja metrin säteellä siitä oltava. Ei riitä, että tapat siltä ympäriltä muut, kun niihin näkee 60-80m säteeltä 360 asteen alueelta 2-3 kerroksesta ja varmaan 30 paikasta. Ja vaikka tapat siitä jonkun, se spawnaa alle sekunnissa siihen 20m päähän ja tulee tappamaan.
Sain useita tappoja siten, että spawnin lipun viereen ja tapoin sen joka juuri oli mut tappanut.
En tosiaan tiedä onko se huonompaa ollut ennen, mutta ainakin tämä suunnittelu rajoittaa pelaajien variaatioita kentässä todella rajusti ja muuttaa pelin enemmän itseään toistavaksi.
Tosiaan en osaa sanoa millaisia ne codeissa on ennen ollut, mutta ei tämä sen enempää, tai vähempää tunnu aidolta paikalta, kuin muissakaan fps peleissä mitä olen pelaillut.En kyllä ole vastaaviin ongelmiin itse törmännyt, lipun valtaaminen on aina melko helppoa kunhan sitä ei tee yksin. Mutta tämä on se tapa jolla mapit halutaan tehdä, nämä ovat niin sanottuja realistisa karttoja eikä sellasia areenoita mitä aikaisemmin on tehty. Halutaan että tunnet olevasi paikassa joka tuntuu oikealta. Itse pidän tästä ja en kyllä näe mitään ongelmia, camppimistäkin näkee yllättävän vähän.
Tosiaan en osaa sanoa millaisia ne codeissa on ennen ollut, mutta ei tämä sen enempää, tai vähempää tunnu aidolta paikalta, kuin muissakaan fps peleissä mitä olen pelaillut.
Nyt myös tajusin miksi tuo juoksu on mulle ongelma. Vaihdoin pädiin ja tajusin, että juoksu loppuu kun vähänkään yrittää sivuttaisliikettä. Eli se on tosi pieni alue suoraan juostessa missä tatti täytyy pysyä ja kaikki kääntö täytyy tehdä katseella.
Ja tämän jälkeen ei riitä että nappi pysyy pohjassa, vaan se on painettava uusiksi. Muissa kun pystyt menemään myös etuviistoon tatin kanssa ja juoksu pysyy. Eli ei se ohjaimesta kiinni ole. Toteutus vain toisenlainen kuin muissa peleissä.
Ja näytti peli muuttuvan aivan tuhottomasti helpommaksi pädillä pelaten. Kd nousi jokaiselle kierrokselle sinne +2:een, kun hiirellä se oli 0,5-1,5 välillä. Tuo oletuksena oleva tähtäysapu tuntuu olevan todella raju.
Toki on hiirellä viivettä, mutta nyt kun pelkästään pleikan kanssa pääset pelaamaan hiirellä ja olet yleensä ainut hiiri tyyppi pelissä, niin tuo tähtäysapu auttaa vähän turhan paljon hiirtä vastaan. Vaikka toki tietyissä tilanteissa pädillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta hiirtä vastaan.Se oletus tähtäysapu oli itselle liian raju, se alkoi hidastamaan tähtäystä liian aikaisin, vaihdoin siihen joka on muuten samanlainen kuin oletus mutta se alkaa auttamaan vasta kun tähtäin on vihun päällä ja homma parani paljon. Myöskin jos pelaat hiirellä ja näppiksellä telkusta siinä on niin paljon input lagia verrattuna 1ms monitoreihin ettei siitä tule mitään nopeatempoisissa peleissä.
Joo tuntuu että peli on aika helppo. En ole varmaan koskaan pelannut fps-peliä jossa sniputtaminen on näin helppoa. Vaikeinta on olla refleksinä ottamatta ennakkoa.Toki on hiirellä viivettä, mutta nyt kun pelkästään pleikan kanssa pääset pelaamaan hiirellä ja olet yleensä ainut hiiri tyyppi pelissä, niin tuo tähtäysapu auttaa vähän turhan paljon hiirtä vastaan. Vaikka toki tietyissä tilanteissa pädillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta hiirtä vastaan.
On tuo oletus tosiaan aika hurja pädillä. Melkein ”automaattisesti” tulee se 15-20 tappoo vaikka tuntuu ettei ite edes ehdi tähtää.![]()
Eikös deadzone vaikuta vain keskiasentoon? Nyt kun tatti on siellä yläasennossa, niin ei taida se siihen vaikuttaa.Erikoinen tuo juoksuongelma, tuntuu että se korostuu järeämmillä pyssyillä kirmatessa. Saisikohan tuolta viilattua dead zonea josko se vaikuttaisi asiaan. Itse tosin tiedän että ohjain vetelee viimeisiään. L3 möyrii itsellä monessa pelissä hitaasti eteenpäin ja tämä varmaan aiheuttaa sitä että sprintatessa tulee muutakin inputtia.
EDIT2: Ajattelin aluksi että noi kill streakit olisi hyvä muutos aikaisempiin score streakkeihin, mutta väärässä olin. Domination paikoittain täysin pelikelvoton, kun jengi cornercamppaa tappoja streakkien toivossa, eikä kukaan pelaa objectivea, koska eihän siitä saatavilla pisteillä hyödy henkilökohtaisesti mitään. Scorestreakit motivoisivat pelaamaan myös sitä objectivea.
Tämähän on nähty jo usean pelin ajan ettei se pidä paikkaansa ainakaan mitenkään merkittävästi, kyllä siellä silti istutaan yhtälailla.
Varmaan tottumiskysymys. Itse pelannut ihan jokaista sarjan peliä COD4 lähtien, niissä huonommissakin osissa tunteja alla vähintää 50h jokaisessa. Sprinttaamisessa en huomaa mitään erikoista verrattuna esim. Battlefieldiin jota tulee myös pelattua paljon.Eikös deadzone vaikuta vain keskiasentoon? Nyt kun tatti on siellä yläasennossa, niin ei taida se siihen vaikuttaa.
Koitin itse kolmella ohjaimella ja näppiksellä ja samaan ongelmaan törmään jokaisella, joten kyse on enemmän siitä, että mun takaraivossa on se pelimekaniikka mikä fps peleissä on yleensä. Eli voit ilman sprintin katkeamista ottaa suunnan myös etuviistoon. Ja jos on hold asetus, juoksu jatkuu vaikka et nosta näppäintä välissä, kunhan suunta on oikea.
Tämä siis on ihan puhtaasti vain tämän pelisarjan tapa toteuttaa juoksu. Sinällään sen toimivuudessa ei liene siis ongelmaa ja siihen törmää vain, jos vaistomaisesti liikuttaa ukkoa muuten, kuin tähtäystä kääntämällä.
Niinkuin sanoin, niin pelimekaaninen ero. Itse kun olen kaikissa peleissä tähän asti tottunut liikkumaan myös kulmittain. Tai jos juoksu loppuu, niin se kyllä jatkuu jos nappi pohjassa.Varmaan tottumiskysymys. Itse pelannut ihan jokaista sarjan peliä COD4 lähtien, niissä huonommissakin osissa tunteja alla vähintää 50h jokaisessa. Sprinttaamisessa en huomaa mitään erikoista verrattuna esim. Battlefieldiin jota tulee myös pelattua paljon.
Justiinsa pelaan Battlefieldia, niin onhan tässäkin hyppynappi
Oli pakko tuon takia käynnistää se ja tarkistaa tuo. Ärsyttäviä nuo hyppijät on, mutta niitä on aina ollut kaikissa nettipeleissä.