Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Jotkut juniori COD pelaajat valitteli kun kartat on tehty niin että sua voidaan ampua 10 eri paikasta samaan aikaan ja joku oli sit linkannu tän kuvan.

679F45B4-8FC9-4548-AD5F-FAFA9E195BDB.png

Uudet pelurit ei vaan tiedä millaista se karttasuunnitelu oli vanhaan hyvään aikaan ja ovat tottuneet 3 lane mappeihin. Ainut ero on se että uudessa MW kaikki ammuskelu paikat on liian tummia, et nää ampujaa siellä. Pitäisi ihan gameplayn takia parantaa valaistusta vaikka se ei oliskaan realistista.

Myöskin hyvä neuvo on ettei kannata seistä keskellä katua.
 
Miksen saa nostettua esim mp5 tasolle 26 tai m4a1 tasolle 31? Siellö on vielä tavaraa lukon takana mutta exp ei kerry enää aseisiin... Bugi vai?
 
Uudet pelurit ei vaan tiedä millaista se karttasuunnitelu oli vanhaan hyvään aikaan ja ovat tottuneet 3 lane mappeihin. Ainut ero on se että uudessa MW kaikki ammuskelu paikat on liian tummia, et nää ampujaa siellä. Pitäisi ihan gameplayn takia parantaa valaistusta vaikka se ei oliskaan realistista.

Myöskin hyvä neuvo on ettei kannata seistä keskellä katua.

Ongelma tossa on siinä, että lähes kaikissa mapeissa on paikkoja missä on pakko mennä esim kadun yli ja siellä on aina pari kämppimässä ja odottamassa, että joku siitä ohi menee.
Toisaalta ei ongelma ole se, että niitä paikkoja on se plus kymmenen. Vaan se, että siellä on paikkoja missä on millin aukko toiselle puolen karttaa, jolloin sitä snipua on lähes mahdoton sieltä tappaa.

Nämä taas aiheuttaa sen, että 95% liikenteestä alkaa siirtymään 2-3 reittiin, jolloin puolet mapista menee hukkaan.

Toinen ongelma on tämä dominationin lipun valtaus. Lippu on keskellä katua ja metrin säteellä siitä oltava. Ei riitä, että tapat siltä ympäriltä muut, kun niihin näkee 60-80m säteeltä 360 asteen alueelta 2-3 kerroksesta ja varmaan 30 paikasta. Ja vaikka tapat siitä jonkun, se spawnaa alle sekunnissa siihen 20m päähän ja tulee tappamaan.
Sain useita tappoja siten, että spawnin lipun viereen ja tapoin sen joka juuri oli mut tappanut.

En tosiaan tiedä onko se huonompaa ollut ennen, mutta ainakin tämä suunnittelu rajoittaa pelaajien variaatioita kentässä todella rajusti ja muuttaa pelin enemmän itseään toistavaksi.
 
Ongelma tossa on siinä, että lähes kaikissa mapeissa on paikkoja missä on pakko mennä esim kadun yli ja siellä on aina pari kämppimässä ja odottamassa, että joku siitä ohi menee.
Toisaalta ei ongelma ole se, että niitä paikkoja on se plus kymmenen. Vaan se, että siellä on paikkoja missä on millin aukko toiselle puolen karttaa, jolloin sitä snipua on lähes mahdoton sieltä tappaa.

Nämä taas aiheuttaa sen, että 95% liikenteestä alkaa siirtymään 2-3 reittiin, jolloin puolet mapista menee hukkaan.

Toinen ongelma on tämä dominationin lipun valtaus. Lippu on keskellä katua ja metrin säteellä siitä oltava. Ei riitä, että tapat siltä ympäriltä muut, kun niihin näkee 60-80m säteeltä 360 asteen alueelta 2-3 kerroksesta ja varmaan 30 paikasta. Ja vaikka tapat siitä jonkun, se spawnaa alle sekunnissa siihen 20m päähän ja tulee tappamaan.
Sain useita tappoja siten, että spawnin lipun viereen ja tapoin sen joka juuri oli mut tappanut.

En tosiaan tiedä onko se huonompaa ollut ennen, mutta ainakin tämä suunnittelu rajoittaa pelaajien variaatioita kentässä todella rajusti ja muuttaa pelin enemmän itseään toistavaksi.

En kyllä ole vastaaviin ongelmiin itse törmännyt, lipun valtaaminen on aina melko helppoa kunhan sitä ei tee yksin. Mutta tämä on se tapa jolla mapit halutaan tehdä, nämä ovat niin sanottuja realistisa karttoja eikä sellasia areenoita mitä aikaisemmin on tehty. Halutaan että tunnet olevasi paikassa joka tuntuu oikealta. Itse pidän tästä ja en kyllä näe mitään ongelmia, camppimistäkin näkee yllättävän vähän.
 
En kyllä ole vastaaviin ongelmiin itse törmännyt, lipun valtaaminen on aina melko helppoa kunhan sitä ei tee yksin. Mutta tämä on se tapa jolla mapit halutaan tehdä, nämä ovat niin sanottuja realistisa karttoja eikä sellasia areenoita mitä aikaisemmin on tehty. Halutaan että tunnet olevasi paikassa joka tuntuu oikealta. Itse pidän tästä ja en kyllä näe mitään ongelmia, camppimistäkin näkee yllättävän vähän.
Tosiaan en osaa sanoa millaisia ne codeissa on ennen ollut, mutta ei tämä sen enempää, tai vähempää tunnu aidolta paikalta, kuin muissakaan fps peleissä mitä olen pelaillut.

Nyt myös tajusin miksi tuo juoksu on mulle ongelma. Vaihdoin pädiin ja tajusin, että juoksu loppuu kun vähänkään yrittää sivuttaisliikettä. Eli se on tosi pieni alue suoraan juostessa missä tatti täytyy pysyä ja kaikki kääntö täytyy tehdä katseella.
Ja tämän jälkeen ei riitä että nappi pysyy pohjassa, vaan se on painettava uusiksi. Muissa kun pystyt menemään myös etuviistoon tatin kanssa ja juoksu pysyy. Eli ei se ohjaimesta kiinni ole. Toteutus vain toisenlainen kuin muissa peleissä.

Ja näytti peli muuttuvan aivan tuhottomasti helpommaksi pädillä pelaten. Kd nousi jokaiselle kierrokselle sinne +2:een, kun hiirellä se oli 0,5-1,5 välillä. Tuo oletuksena oleva tähtäysapu tuntuu olevan todella raju.
 
Tosiaan en osaa sanoa millaisia ne codeissa on ennen ollut, mutta ei tämä sen enempää, tai vähempää tunnu aidolta paikalta, kuin muissakaan fps peleissä mitä olen pelaillut.

Nyt myös tajusin miksi tuo juoksu on mulle ongelma. Vaihdoin pädiin ja tajusin, että juoksu loppuu kun vähänkään yrittää sivuttaisliikettä. Eli se on tosi pieni alue suoraan juostessa missä tatti täytyy pysyä ja kaikki kääntö täytyy tehdä katseella.
Ja tämän jälkeen ei riitä että nappi pysyy pohjassa, vaan se on painettava uusiksi. Muissa kun pystyt menemään myös etuviistoon tatin kanssa ja juoksu pysyy. Eli ei se ohjaimesta kiinni ole. Toteutus vain toisenlainen kuin muissa peleissä.

Ja näytti peli muuttuvan aivan tuhottomasti helpommaksi pädillä pelaten. Kd nousi jokaiselle kierrokselle sinne +2:een, kun hiirellä se oli 0,5-1,5 välillä. Tuo oletuksena oleva tähtäysapu tuntuu olevan todella raju.

Se oletus tähtäysapu oli itselle liian raju, se alkoi hidastamaan tähtäystä liian aikaisin, vaihdoin siihen joka on muuten samanlainen kuin oletus mutta se alkaa auttamaan vasta kun tähtäin on vihun päällä ja homma parani paljon. Myöskin jos pelaat hiirellä ja näppiksellä telkusta siinä on niin paljon input lagia verrattuna 1ms monitoreihin ettei siitä tule mitään nopeatempoisissa peleissä.
 
Se oletus tähtäysapu oli itselle liian raju, se alkoi hidastamaan tähtäystä liian aikaisin, vaihdoin siihen joka on muuten samanlainen kuin oletus mutta se alkaa auttamaan vasta kun tähtäin on vihun päällä ja homma parani paljon. Myöskin jos pelaat hiirellä ja näppiksellä telkusta siinä on niin paljon input lagia verrattuna 1ms monitoreihin ettei siitä tule mitään nopeatempoisissa peleissä.
Toki on hiirellä viivettä, mutta nyt kun pelkästään pleikan kanssa pääset pelaamaan hiirellä ja olet yleensä ainut hiiri tyyppi pelissä, niin tuo tähtäysapu auttaa vähän turhan paljon hiirtä vastaan. Vaikka toki tietyissä tilanteissa pädillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta hiirtä vastaan.

On tuo oletus tosiaan aika hurja pädillä. Melkein ”automaattisesti” tulee se 15-20 tappoo vaikka tuntuu ettei ite edes ehdi tähtää. :D
 
Toki on hiirellä viivettä, mutta nyt kun pelkästään pleikan kanssa pääset pelaamaan hiirellä ja olet yleensä ainut hiiri tyyppi pelissä, niin tuo tähtäysapu auttaa vähän turhan paljon hiirtä vastaan. Vaikka toki tietyissä tilanteissa pädillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta hiirtä vastaan.

On tuo oletus tosiaan aika hurja pädillä. Melkein ”automaattisesti” tulee se 15-20 tappoo vaikka tuntuu ettei ite edes ehdi tähtää. :D
Joo tuntuu että peli on aika helppo. En ole varmaan koskaan pelannut fps-peliä jossa sniputtaminen on näin helppoa. Vaikeinta on olla refleksinä ottamatta ennakkoa.

Erikoinen tuo juoksuongelma, tuntuu että se korostuu järeämmillä pyssyillä kirmatessa. Saisikohan tuolta viilattua dead zonea josko se vaikuttaisi asiaan. Itse tosin tiedän että ohjain vetelee viimeisiään. L3 möyrii itsellä monessa pelissä hitaasti eteenpäin ja tämä varmaan aiheuttaa sitä että sprintatessa tulee muutakin inputtia.

Onko tuo tosiaan niin että joka pelin jälkeen arvotaan uudet joukkueet? Eli ei mahdollista jatkaa saman vastustajan anaalirankaisua, saati yrittää saada kostettua rematcihssa?
 
Mapit on ehkäpä liian avaria ja laajoja. Oikeastaan se cave on aika jees. Varsinkin realism-muodossa huomasi, että muut kartat ei toimi yhtään, mutta tuo cave on realismilla ihan huikea.

Ennustan tämän pelin kaatuvankin juuri karttasuunnitteluun. Ja juurikin samasta syystä kuin miksi Battlefieldkin kaatui. Kun pelintekijöillä ei ole kirkasta visiota siitä millainen peli tehdään ja yritetään tehdä yhdestä pelistä peli kaikille, niin siitä ei vaan tule timanttista lopputulosta. Ei voi sama mappi, tai edes mapin osa, toimia, jos samoista aineksista väkerretään 6 vs. 6 "pomminpurkua", 10 vs. 10 team deathmatchia saati vielä jotain 32 vs. 32 ajoneuvosotapelimuotoja. Hyvin toimivan mapin voi tehdä tiettyyn pelimuotoon ja tietylle pelaajamäärälle. Semmoista mappia ei olekaan mikä toimis vähän kaikessa.

Toivotaan, että olen väärässä ja siellä ei ole säästelty mappisuunnitelussa ja Betaan on vain haluttu valita ne heikoimmat tuotokset myymään peliä..
 
Erikoinen tuo juoksuongelma, tuntuu että se korostuu järeämmillä pyssyillä kirmatessa. Saisikohan tuolta viilattua dead zonea josko se vaikuttaisi asiaan. Itse tosin tiedän että ohjain vetelee viimeisiään. L3 möyrii itsellä monessa pelissä hitaasti eteenpäin ja tämä varmaan aiheuttaa sitä että sprintatessa tulee muutakin inputtia.
Eikös deadzone vaikuta vain keskiasentoon? Nyt kun tatti on siellä yläasennossa, niin ei taida se siihen vaikuttaa.
Koitin itse kolmella ohjaimella ja näppiksellä ja samaan ongelmaan törmään jokaisella, joten kyse on enemmän siitä, että mun takaraivossa on se pelimekaniikka mikä fps peleissä on yleensä. Eli voit ilman sprintin katkeamista ottaa suunnan myös etuviistoon. Ja jos on hold asetus, juoksu jatkuu vaikka et nosta näppäintä välissä, kunhan suunta on oikea.
Tämä siis on ihan puhtaasti vain tämän pelisarjan tapa toteuttaa juoksu. Sinällään sen toimivuudessa ei liene siis ongelmaa ja siihen törmää vain, jos vaistomaisesti liikuttaa ukkoa muuten, kuin tähtäystä kääntämällä.
 
Itse kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ja kerkesin pari matsia testaamaan noita night missioneita, ennenkuin poistuivat. Harmi kun lähtivät, sillä mielestäni olivat pelin parasta antia. Pelailin aluksi ohjaimella ja sitten vaihdoin hiireen ja näppikseen ja huomaa kyllä, että tuo aim assist tasoittaa hommaa aika merkittävästi. Suurimmat eduthan tuossa mkbssa näkee iholta-iholle tilanteissa, kun hiiripelaajat pystyy kääntymään 180 astetta huomattavasti nopeammin, mutta mitään mkb-dominointia ei kyllä nähty, vaikka niitä lähes joka matsissa olikin mukana. Gunfight (vai mikälie 2vs2) maistui parhaiten frendin kanssa ja kyseisessä pelimuodossa yli 90% matseista vähintään toinen vastustajista oli aina hiiripelaaja. Solona kun pelasin 3 matsia, niin joka matsissa kaikki olivat hiirellä ja näppiksellä. Kaveri pelaa padilla ja omaa aika monta tuhatta tuntia kokemusta codeista. Pärjäsi kyllä helposti 1v2 tilanteissakin kahta hiirtä vastaan helposti. Usein myös se pad-pelaaja saattoi olla vastustajatiimistä sitä hiirtä parempi, että ei tuo hiiri todellakaan ole mikään avain onneen. Mielestäni kuitenkin ihan kiva lisä peliin.

Äänimaailma tuntuu olevan aika sekaisin, kun välillä ihan lähellä aseen laukaiseva kuulostaa olevan 200m päässä. Myös askelien kohdistukset kaikuvat paikoittain aika oudosti ja tuntuu ettei vihollisen sijaintia meinaa paikantaa millään. Enitenhän tuossa pelissä (tai pelisarjassa) itseäni kyrpii nuo hyppijät, jotka pomppii ja loikkii haulikon/smgn/snipun kanssa pitkin kenttää ja hypystä vetävät suoraan dropshotteja yms. Myös headglitchaamista näkee MW:ssä taas paljon enemmän kuin esimerkiksi black opsissa. Joojoo, varmasti nämä "ominaisuudet" ovat osa "pelin metaa", mutta silti ärsyttävää ja epärealistista tollanen jatkuva pomppiminen. Saisivat mun puolesta ottaa hyppynappulan pois koko pelistä, että jäisi pelkkä vault battlefield-tyyliin. Tätä ei todellakaan ole tapahtumassa, kun tuo quickscope-hyppyrotat taitavat olla melko suuri pelaajaryhmä.

EDIT: Sama COD-vaiva edelleen mukana, että solona peliä hakiessa noin 3/4 pelistä heittää keskeneräiseen matsiin, missä kotijoukkue on sopivasti 30 pinnaa tappiolla ja killstreak-buttrape käynnissä omaan päätyyn. Henkilökohtaisesti ärsyttää suunnattomasti liittyä jatkuvasti näihin tappioasema-peleihin, vaikkei siitä loss-merkintää saisikaan.

EDIT2: Ajattelin aluksi että noi kill streakit olisi hyvä muutos aikaisempiin score streakkeihin, mutta väärässä olin. Domination paikoittain täysin pelikelvoton, kun jengi cornercamppaa tappoja streakkien toivossa, eikä kukaan pelaa objectivea, koska eihän siitä saatavilla pisteillä hyödy henkilökohtaisesti mitään. Scorestreakit motivoisivat pelaamaan myös sitä objectivea.
 
Viimeksi muokattu:
EDIT2: Ajattelin aluksi että noi kill streakit olisi hyvä muutos aikaisempiin score streakkeihin, mutta väärässä olin. Domination paikoittain täysin pelikelvoton, kun jengi cornercamppaa tappoja streakkien toivossa, eikä kukaan pelaa objectivea, koska eihän siitä saatavilla pisteillä hyödy henkilökohtaisesti mitään. Scorestreakit motivoisivat pelaamaan myös sitä objectivea.

Tämähän on nähty jo usean pelin ajan ettei se pidä paikkaansa ainakaan mitenkään merkittävästi, kyllä siellä silti istutaan yhtälailla.
 
Tämähän on nähty jo usean pelin ajan ettei se pidä paikkaansa ainakaan mitenkään merkittävästi, kyllä siellä silti istutaan yhtälailla.

No sanotaan vaikka näin, etteivät nuo kill streakit tilannetta ainakaan paranna. Ehkä tuolle camppimiselle tarjoutuu tässä pelissä Black Opseja enemmän spotteja, kun kaikki kentät ei ole sitä Treyarchin tappavan tylsää 3-kaistaa-suunnittelua. Tässä kaikki kartat tuntuivat mielestäni hyvältä ja toivottavasti tuleekin näitä alkuperäisen MW:n kaltaisia avaria mappeja, eikä sitä mielikuvituksetonta Treyarch-tuubaa.
 
Justiinsa pelaan Battlefieldia, niin onhan tässäkin hyppynappi :D

Oli pakko tuon takia käynnistää se ja tarkistaa tuo. Ärsyttäviä nuo hyppijät on, mutta niitä on aina ollut kaikissa nettipeleissä.
 
Eikös deadzone vaikuta vain keskiasentoon? Nyt kun tatti on siellä yläasennossa, niin ei taida se siihen vaikuttaa.
Koitin itse kolmella ohjaimella ja näppiksellä ja samaan ongelmaan törmään jokaisella, joten kyse on enemmän siitä, että mun takaraivossa on se pelimekaniikka mikä fps peleissä on yleensä. Eli voit ilman sprintin katkeamista ottaa suunnan myös etuviistoon. Ja jos on hold asetus, juoksu jatkuu vaikka et nosta näppäintä välissä, kunhan suunta on oikea.
Tämä siis on ihan puhtaasti vain tämän pelisarjan tapa toteuttaa juoksu. Sinällään sen toimivuudessa ei liene siis ongelmaa ja siihen törmää vain, jos vaistomaisesti liikuttaa ukkoa muuten, kuin tähtäystä kääntämällä.
Varmaan tottumiskysymys. Itse pelannut ihan jokaista sarjan peliä COD4 lähtien, niissä huonommissakin osissa tunteja alla vähintää 50h jokaisessa. Sprinttaamisessa en huomaa mitään erikoista verrattuna esim. Battlefieldiin jota tulee myös pelattua paljon.
 
Varmaan tottumiskysymys. Itse pelannut ihan jokaista sarjan peliä COD4 lähtien, niissä huonommissakin osissa tunteja alla vähintää 50h jokaisessa. Sprinttaamisessa en huomaa mitään erikoista verrattuna esim. Battlefieldiin jota tulee myös pelattua paljon.
Niinkuin sanoin, niin pelimekaaninen ero. Itse kun olen kaikissa peleissä tähän asti tottunut liikkumaan myös kulmittain. Tai jos juoksu loppuu, niin se kyllä jatkuu jos nappi pohjassa.
Tottakai menee niin ettei ongelmaa ole, jos tottunu pelailee noin.
 
Justiinsa pelaan Battlefieldia, niin onhan tässäkin hyppynappi :D

Oli pakko tuon takia käynnistää se ja tarkistaa tuo. Ärsyttäviä nuo hyppijät on, mutta niitä on aina ollut kaikissa nettipeleissä.

Oliko Battlefield 3:ssa ja 4:ssa todellakin hyppynappi? Sitä uudempia ei ole tullut juuri pelattua, kun siitä eteenpäin pelisarjan "Battlefrontittaminen" ja HC:n muokkaus pilasi imo koko pelisarjan. Jos kolmosessa ja nelosessa pystyi hyppäämään, niin on muisti todella huonontunut :D Nähtävästi Rainbow Six Siege vaan syöpynyt luihin ja ytimiin, kun se on niitä harvoja FPS-pelejä joita on tullut BF4:n jälkeen pelattua ihan tosissaan. Siegessä ei siis voi hypätä.
 
Tarpeeksi peliä alla todetakseni, että kartat voisi olla parempia. Toki noihin varmaan tottuu ja tietyt rutiinit alkaa toimia ajan kanssa. Alun perusteella ei kuitenkaan ole vakuuttanut. Voi olla syynä myös tuo, että pelaajat katoaa pelimaailmaan liian helposti.

Toivon kovasti, että tähän tulee legendaarisia karttoja vanhoista MW-peleistä. Kullatkoon aika muistot, mutta niistä tykkäsin suurimmasta osasta, etenkin MW2:ssa.

Toki nyt vasta 3 vai 4 karttaa peluussa ja on hyvin mahdollista, että sieltä on vielä loistavia karttoja tulossa.

Kaikki muu maistuukin sitten oikein hyvin. Aseet, killstreakit ja perkit parhautta. Kyllä tästä kova peli tulee.
 
Ylös Bottom