Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Battlefield tuntuu olevan vesitetty liialla poliittisella korrektiudella. Tämä peli taas menee paikoin vähän liian räikeäksi jenkkipropagandaksi. Kuvaavaa on, että on kaksi puolta. Uljas kotka lippuineen ja röyhelöineen. He ovat englantia aksentilla puhuvat! Sitten on se tähtikäärmepääkallo. Englantia murtaen puhuvat! Voi oksennus.

Nauratti tämä ja muistui mieleen taas legendaarinen Duty Calls :D Jaksaa kyllä naurattaa edelleen vuosienkin jälkeen varsinkin tuo loppu, vaikka onhan tuossa tietysti sitä värikynääkin käytetty.

 
Mikähän tähän taas tuli ku äänimaailma muuttu ihan ihmeelliseks kaikumiseks? Alustana xbx. Sama kävi betassa. Onko muilla ongelmaa ollu?

E. Nii joo ja toi matsihaku sekoilee myös vähä väliä.. Aina välillä siel on kaikki core pelit haussa vaikka oon säätänyt vain hc tdm. Sitäki saanu monta kertaa renkata ennen ja jälkeen uusimman päivityksen. Ja uusin päivitys rikko multa äänet ihan vammaseks, huoh
 
Viimeksi muokattu:
Taisi olla 42 lvl taulussa kun lopettelin. Tai siis konsoli jäätyi eikä huvittanut enää laittaa sitä päälle. Tuli testattua TDM, FFA, Domination ja HQ. Kaikki aivan pelikelvotonta torttua sanoisin. Kartat tekee tähän kyllä sen suurimman ongelman. Joka paikasta näkee joka paikkaan. Konsoleilla FOV 60 tekee viel sen että ei voi mitenkään tseikkailla edes joka paikkaan. Kokoajan tulee kuulaa oman näkökentän ulkopuolelta.

HQ pelimuodossa se HQ pönikkä tulee täysin randomilla. Voi siis tulla vaikka samaaan paikkaan uudestaan. Huoh. Yritä mennä valtaamaan HQ:ta. Kuole. Respaa toiselle puolelle kenttää. Juokse 20-30s näkemättä ketään. Kuole luoteihin mitkä tulevat näkökenttäsi ulkopuolelta. Toista X määrä kertoja. Ota huomioon että tässä codissa on viel sarjan hitain juoksu. Tosi intensiivisiä ja hauskoja hetkiä voin kertoa.

S&D:ssä olisi voinut miettiä jossain kentissä noita pommipaikkoja ja/tai respoja tovin pidempää. Ei mitään järkeä että hyökkäävät kerkevät sinne pommille ennen puolustajia. Siinä "Venäjän katukentässä" A pommille kerkiää ainakin hyökkääjät ennen puolustajia joka kerta.

Kuten useaan otteeseen jo täälläkin todettu, niin pelihahmojen jatkuva kiljahtelu taistelukentän tapahtumista on kyllä äärettömän kurjaa. Tämä yhdistettynä aivan liian kovalla oleviin askelääniin ja soppa on valmis. Vähemmän run&gun codi mitä aikaisemmat, sure. Tekijät kai halusivatkin tästä realistisemman, mutta nyt se on tehty pelaamisen kustannuksella. Mielestäni väärä tapa. Liikkumisesta saa liikaa sapiskaa tässä pelissä. Ei haluttu että Dead Silence on must pick perkki. No nyt se on must pick field upgrade joten miten tämä nyt eroaa aikaisemmasta sen suhteen ? Se on jopa tavallaan enemmän pakollinen, ottaen huomioon että varmasti pelisarjan kovimman kopsutukset tässä pelissä. Aivan järkyttävää ääntä lähtee myös kyykyssä hiipimisestä ja oikeastaan kaikista muistakin liikkumisen muodoista. Hirveän kova etu aina sillä kaverilla jonka ei tarvitse puskea. Ja tällä haavaa se Dead Silencekään ei poista sitä ääntä kokonaan. Mielestäni paras ratkaisu olisi madalluttaa rutkasti juoksuääntä, poistaa kokonaan / hiljentää lähes olemattomaksi kyykyssä hiipimisen ääni ja Dead Silencellä saisi nämä kokonaan pois. Voisi olla edelleen field upgrade.

Eniten tullutkin pelattua 2v2 gun gamea. Tosi hauskaa. Mapitkin on sitä yhtä pöheikköä lukuunottamatta hyviä / loistavia tässä. Myös S&D ja Cyber Attack pyörinyt enemmän kierrossa. Kun kerran vihollisen eliminoimalla saa sen pois kokonaan matsista, niin pysyy paketti paljon paremmin kasassa. Ei respaa selkään vihuja yms. Toki S&D ollut oikeastaan aina se ainoa pelimuoto mitä codeissa pelaan, mutta tässä nuo muut tuntuvat vielä extra kurjalle.


Taisin selvittää myös muuten miksi boxilla (myös normi mallit jäätyvät ) peli kaatuu ja sammuttaa koko konsolin. Jotenkin tuntuu liittyvän ylikuumenemiseen. Ekat 3-4h toimi tänään hyvin. Pidin tunnin tauon. Toimi taas about 3h hyvin. Sen jälkeen 1-2 hard crashia / tunti. Tuntuu myös vain pahenevan kokoajan. Vikan uudelleen käynnistyksen jälkeen kerkesi yhden pelin pelata ennen kuin kaatui.
 
Siellä on askelten ääniin tulossa korjausta. Itseä eivät ole häirinneet, pistääpä vain vähentämään juoksuaskeleita ja kuulostelemaan tarkemmin äänimaisemaa realismia pelatessa.

 
Ekat matsit eilen pelailin ja itse pidin ihan pirusti noista askeläänistä vaikka myönnetään, onhan ne ehkä vähän liian kovalla. Mutta mielestäni paljon, paljon paremmin tehty, kun aiemmissa codeissa ja todellakin hyvin pystyi paikantamaan mistä vihu tulee milloinkin. Ainoastaan korkeuseroja oli vähän hankala hahmottaa, ei tiennyt kuuluuko askeleet katutasolta vai samasta kerroksesta missä itse olet.
 
Siellä on askelten ääniin tulossa korjausta. Itseä eivät ole häirinneet, pistääpä vain vähentämään juoksuaskeleita ja kuulostelemaan tarkemmin äänimaisemaa realismia pelatessa.


Killcamista on ollut aina hyvä tarkistaa, miten tarkasti vihollinen kuulee omat askeleet jos sattuu juoksemaan. Katse kääntyy monesti niin aikaisin, että himputin kauas ne kuuluvat jos tulee täyttä munaravia!

Itse toivoisin, että kyykyssä kulkeminen olisi lähes äänetöntä ja dead silence tekisi siitä täysin äänetöntä, kuten Janneus yllä totesikin. Lisänä askeleet voisivat kuulostaa erilaiselta sen mukaan, millaista tannerta tallustaa. Se olisi hieno lisäys.
 
Killcamista on ollut aina hyvä tarkistaa, miten tarkasti vihollinen kuulee omat askeleet jos sattuu juoksemaan. Katse kääntyy monesti niin aikaisin, että himputin kauas ne kuuluvat jos tulee täyttä munaravia!

Jep, tätä samaa käyttänyt kun alkanut usko horjumaan toisten epätodellisen hienoihin suorituksiin. Kuulevat askeläänet, pysähtyvät ja kääntävät piipun valmiiksi.
 
Jep, tätä samaa käyttänyt kun alkanut usko horjumaan toisten epätodellisen hienoihin suorituksiin. Kuulevat askeläänet, pysähtyvät ja kääntävät piipun valmiiksi.
Kerran ihmettelin miten vihu osasi odottaa kun hiippailin yhteen huoneeseen. Killcamin perusteella pirulainen huomasin mun hahmon varjon ja tiesi milloin tulen ovesta sisään. Tuloksena nappi otsaan :D Kannattaa havainnoida ympäristöä.
 
Joo nuo askeläänet varsinkin kyykyssä kävellessä on ihan järjettömät, kuulee kilometrin päästä kaikki äänet ja tiedä onko se oma vai vihu ja onko se ylhäällä vai alhaalla.
 
Tänään tuli semmonen fiilis ettei tee mieli hetkeen palata pelin pariin. Noin 10 matsia jaksoin hinkata mutta sitten riitti. Domination liput, varsinkin B, on täysin aukealla paikalla kymmenien ikkunoiden ympäröimänä. Esim Piccadilly ja se "maaseutu kartta". Sitten kun itse lähtee liikkeelle ja erehtyy kulkemaan jostain randomista ovesta, niin 100% varmuudella sen takana on joko haulikon piippu tai claymore naamassa kiinni. Toki turhautuneena rushin ihan liikaa mutta kuitenkin. Sitten kokeilen kaksi matsia vetää samalla tyylillä kuin vihut. Statsit nousivat n 15/5 tyylisiksi, mutta pelaaminen oli aivan helvetin tylsää.
 
Savut mukaan kun lippua haetaan. Tässä on nälkää ja jo odotellaan illan pelejä. Taso on jotain 37 luokkaa.
 
Ei tässä kyllä kannata päättömästi vaan juoksennella ja räiskiä, pitää taktikoida.

Dominationiossa ei oo tuottanu ongelmia nuo aukeet liput. Heittää savun ja laittaa trophy systemin lipulle nii hyvin saa vallattua.
 
Akatoran mainitsema kartta taitaa olla Arklov Peak. Siinä B on pelin ratkaisevin lippu, koska päätyliput ovat aika kaukana ja spawnit aivan niiden vieressä, joten valtaaminen on vaikeaa.

Tässä yksi domination-erä sen parista. Kerkesin paikalle noin puoli minuuttia taistelun alkamisesta. Alku meni aivan päin sitä itseään, kun rynnin, haastoin ja koetin olla kämppivää vastustajaa nopeampi. Sitten isompi liekki nuotioon ja rauhallista, taktista etenemistä. Lopputuloksena VTOL-hävittäjä, joka teki kivasti tuhoa B:llä ja peli kääntyi. Uutta killstreak-palkintoa tuli koetettua, nimittäin Wheelsonia. Sehän on varsin hauska kapistus, mutta bensaa ei pitkäksi aikaa riitä.

 
No tulihan tämä nyt sitte kumminkin hommattua. Yksinpeliä tullu aamu väännettyä ja iltapäivä moninpeliä.

Toistaiseksi yksinpeli on kyllä ollut kovaa kamaa, moninpelissä perus S&D ja cyber attack on ollut kovassa käytössä. Mahtuu peliin myös omasta mielestä Codin historian paskin mappi, Piccadilly. Tulee liikaa Mw3 downturn flashbackejä.

Mistä noita kelloja oikeen saa, watch select on vaan pimeenä. Vissiin joku rank raja?
 
Mitä enemmän tätä pelaa niin sen paremmin maistuu.

Eri paikoissa on julkaisusta asti parjattu paljon pelin karttoja. Itsekin olin aluksi hieman pettynyt niihin, mutta pakko sanoa että nyt kun ne alkavat iskostua päähän niin eivät ne niin huonoja ole. COD-kansa vain on totutettu yksinkertaisiin 3 lane mappeihin, jotka ovat helppoja oppia ja muistaa.

Redditissä eräässä keskustelussa oli hyvä pointti: viime vuodet on juostu näillä helpoilla kartoilla pelkästään minimappia tuijottaen, mutta nyt täytyykin katsoa mitä ympäristössä tapahtuu. Näin sen pitääkin olla. Vaatii toki totuttelua taas pitkästä aikaa.
 
Nyt on vähän sellainen fiilis, että olisi kulkenut pönttö päässä koko ajan. Vasta eilen huomasin, että tiimikaveri paineli ase pystyssä paljon kovempaa ja ihmettelin, mistä moinen vauhti. Sitten vilkaisin tutoriaaleja ja L3 x2 on ns. supersprintti, jolla voi juosta pienen pikapyrähdyksen tavallistakin kovempaa. Ja onhan siellä myös perkki, jolla huippuvauhdin keston voi tuplata.

Täytyy samalla vetää hieman aiempia sanoja takaisin Piccadillystä. Toisinaan se on harvinaisen rasittava mappi, sillä spawnit ovat kovin kaukana ja ne ovat kuin kuolemanloukkuja vihollisen snaippereille ja kranaattikeskitykselle. Myymälöissä on liian helppo väijyttää vastustajia haulikon kanssa ja rakennustelineet sekä autojen kulmat ovat kyttääjiä täynnä. Ei hetken rauhaa. Aukealla tulee saman tien nappi otsaan jos poistut reunoilta. Bussien välissä pärjää edes jotenkin. S&D:nä tai Cyber Attackissa tämä kuitenkin menee ihan ok.

Dead Silence on kyllä uusi suosikki. Latautuu todella nopeasti ja uudistuu tapoista. Kuvittelenko muuten vain, vai saako sillä hetkellisesti vikkelämmän juoksuvauhdin? Kun askeleet hiljentyvät, niin meno tuntuu jotenkin kepeämmältä.
 
Ylös Bottom