Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]
Laitetaanpa nyt vähän omiakin aatoksia pelistä..
Vertailu COD4:seen on sinänsä vähän turhaa, että kyse on aivan eri pelistä. Eihän tämä ole mikään Fifa 08 --> 09 päivityksen kaltainen juttu.
Pelkkää online moninpeliä pelanneena olen ainakin tällä hetkellä paljon innostuneempi tästä kuin COD4:sta.
Suurin osa mapeista tuntuvat paljon pienemmiltä kuin ennen, toisaalta tämä tuo paljon enemmän toimintaa ratoihin.
Hyvänä asiana pidän sitä, ettei joka kenttään lähdetä siten että 80% pelaajista menee snaipperin kanssa väijymään.
Innolla odotan mitä tulevan pitää, kun jengi alkaa saamaan tuota liekinheitintä käyttöönsä, olen levelillä 28, enkä ole kertaakaan liekinheitintä kenelläkään nähnyt.
Pidän näistä vanhoista aseista hyvin paljon, enkä näe tuossa grafiikassa mitään valittamista. Peli on onnistunut luomaan toiseen maailmansotaan hyvin sopivan synkän ilmapiirin.
Nuo uudelleensyntymis paikat ovat kyllä vähän tökeröt, siitä ei pääse mihinkään.
Panssarivaunut ovat mielestäni aivan loistava lisä peliin, jos ei niitä vastaan halua takertua myllyttämään, niin eipä niistä juurikaan tarvitse mitään välittää, ovat sen verran hitaita, että hyvin harvoin pääsevät yllättämään.
Vaunujen kanssa on toki hauska keskittyä myllytämään koko rundin ajan, tuo niitä varten oleva kranaatti ja sinko mukanaan. Onko niiden tuhoamiseen jotain muuta vinkkiä? Mikäköhän on tehokkain tapa? Niillä yhdillä pommeilla jotka saa singon tilalle pystyy myös niitä horjuttamaan.
Vaunujen käyttäjissä on hyvin paljon eroja, jotkut tyytyvät olemaan paikallaan maalitauluna kuolemaan saakka ja toisia yhdistelmiä joissa vaunu on miehitettu kahdella hengellä on taas hyvin vaikea saada eliminoitua.
Strategisesti tuovat oivan lisän esimerkiksi sabotageen.
Nuo challenget ovat mielestäni toimivammat kuin viimevuonna, tosin perus aseilla vaaditaan eniten tappoja, mutta jengi kyllä menee pääsääntöisesti thompsonit tai konekiväärit käsissään.
Olen pelaillut viime perjantaista lähtien ja ylentynyt samaan tahtiin kuin suurinosa muista pelaajista, on ollut mukava huomata miten kuvaan ovat tuleet yhtäkkiä aina uudet jutut esimerkiksi mitkä aseet ovat yleisimpiä eri päivinä ja edellisenä päivänä on nähnyt pari hyppymiinaa ja seuraavana niitä on kaikkialla.