Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]
Tiedät Pibe kyl et pelaan Suomi ouppenii mielummin ku random tyyppei vastaan, joten mun pointti ei ollut tuo.
Niin tiiän tietenkii, mutta juuri tuo "Kehitä sitä numeroa sun nimen eessä ja auo itelles lisää kamaa käytettäväks - Hei, se onnistuu vain ranked-huoneissa!" - meininki aiheuttaa ranked-huoneiden suosion. Sen takia tekis lähinnä mieli telottaa ihmiset jotka keksi koko idean ja hirttää se itse idea. Nettipelien pelimekaniikan pitäis olla niin loistava ja koukuttava, että se itsessään - ilman auottavia kamoja ja ränkkiä - kantaa pitkälle niin, että kaikki jaksaa pelata päivästä toiseen, kuukaudesta viidenteen ja niin pois päin.
Jo Socom2:ssa meinasi palaa käpy aborttaamiseen sen takia että tilastot oli alle 2:1. Niin kauan aikaa sitten ihmisillä oli jo jonkinlaista vastaavaa käyttäytymistä. Silloin pelattiin silti edes sellaisissa huoneissa kuin haluttiin. Nykyään mukaan on tullut tilastojen lisäksi vielä nämä perkit, aseiden aukomiset ja expailut, ja kaiken tämän myötä nettipelaaminen on melkein pilalla.
Itse Call of Duty 5 - peliä voisin kommentoida vaikka tämän verran:
Otetaan Call of Duty 4, poistetaan sielu ja coolius mikä sillä oli, lisätään mukaan surkea asetasapaino, surkeat kentät, muutamat tankit, lisää perkkejä, ränkkejä ja prestigeitä ---> aivan surkea nettipeli.
Sticky aim suoraan helvetistä (kuka vaan osaa ampua codissa), aivan käsittämättömän nyypät miinat, argharghargh haukuttavaa on loputtomiin. En ihmettele pätkääkään että niin moni on pettynyt codi viitoseen.
Ainut asia mikä CoD5:ssä on hyvää, on Mr. "JUST TELL ME WHERE THE BOMB IS!!!". Kaikki varmaan tietää ketä tarkoitan.