Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Juarez: Bound in Blood [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PurpleHaze
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [PS3 Hype]

Tänään avasin tämän ketjun ensimmäistä kertaa (en tiedä miksi vasta nyt) ja alkoi heti kiinnostaa länkkärimeininki. Olisiko peliä jo pelanneilla tarkempaa kerrottavaa moninpelistä? Ja miksei myös yksinpelistä, siitä olen kuitenkin jo jonkimoisen kuvan saanut. Pelottavan lyhyt jos joku on viidessä tunnissa pelin pelannut läpi. Tosin itse oon aika hidas etenemään, Unchartediin kulutin hieman yli 10 tuntia enkä edes mielestäni pelannut hitaasti.

En nyt rupee sen suurempia jaarittelemaan moninpelistä, johtuen siitä kun ei kauheesti ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Moninpeli on ainakin helppo pelata ja osumia saa helposti, mikä tekee pelaamisesta hauskaa. Ohjettavuus siis on kohillaan, pelimuotoja mitä kokeilin niin oli hyvät vastaan pahikset, eli pahikset räjäyttää eri kohteita ( Esim: Ryöstää pankkeja) ja hyvikset sitten yrittää estää niitä. Sitten on vähän samantapainen kun esim Killzones, että sinä olet Wanted listalla ja tyypit yrittää lahtaa sua ja sun puolella olevat suojelee sua ja pitää pysyä elossa sen tietyn ajan, sitten joku random tyyppi vihollisjengistä on Wanted joka pitää lahtaa. Tapoista saa rahaa joilla sitten voi päivittää aseita ja pelin edetessä aukea uusia ukkeleita joilla on uudet aseet ja taktiikat. Lyhyen kokeilun peruustella moninpeli on ihan OK! Pelattavuus on helppo omaksua, itse vertailen väkisin kaikkia moninpelejä COD4:seen eikä tästä ole ainakaan mulle välttämättä tulossa mitään niin suosittua tavaraa, mutta vaihteluna tämä menee, eikä tiie sitten jos tämä vielä tästä paranee.

Yksinpeli onkin sitten asia erikseen, kyllä tämä on kokeilemisen arvoinen peli. Grafiikka sai mua kyllä hieromaan silmiä, sen verran kauniita noi länkkärimaisemat että välillä pitää pysähtyä ihailemaan niitä kiirehtimättä mihinkään. Grafiikka on kauniimpaa kun oikean elämän maisemat:)

Tuli tuossa eilen pelattua läpi hardilla. Varsin hyvä maku jäi ja pelattuani jatkuvasti Thomasilla tulee varmaan otettua uusintakierros Raylla. Aikaa taisi mittariin tulla reilu 10h. Nämä 5h kaverit ovat varmastikin pelanneet helpommalla sillä hard ei pahemmin salli juoksentelua vaan täytyy edetä aikaslailla rauhassa. Niin ja tuli toki suoritettua kaikki sivutehtävät. Näitä olisi saanut olla lisää. Niinkuin aikaisemmin kirjoitin, tarjosivat mukavan tauon ja vaihtelua itse pääjuoneen.

Copypastesin tämän murosta jonne myös tuli kirjoitettua aiheesta.

Yksinpeli tuntuu hyvältä ja moninpeli kiinnostavalta, mutta miten ranked pelissä teet partyn jos/kun haluaa pelata tuttujen kanssa?

Yksinpeli tuntuu hyvältä ja moninpeli kiinnostavalta, mutta miten ranked pelissä teet partyn jos/kun haluaa pelata tuttujen kanssa?

Niin, sitä minäkin olen miettinyt. Luulen että siinä pitää luoda oma peli, ja sitten kaverit jotenkin kai ilmestyy sinne. Mutta mitään Invite kohtaa sielä ei kyllä näy joka kyllä on hieman hankalaa. Olen myös ihmetellyt että statsien kohalla sä et voi nähää omia saavutuksia, en ainakaan löytänyt semmosta. Sitten joka pelisession jälkeen tulee joku ihmeen Game Over, jonka jälkeen sun pitää hakea uudestaan peliin. Ettei voi vaan jatkua, varmaan jotain päivityksiä alkaa tähäänkin tulemaan. Moninpeli muuten on ihan ok, mutta kärsii pienistä bugeista vielä.

Mie en ole löytänyt invite-namiskaa Ranked-puolelta ollenkaan. Tuo Game Over-katkeaminen on monissa muissa peleissä ollut aikoinaan ihan normaali juttu. Mietin, että onkohan tuossa Ubisoftilla ollut tarkoituksena, että Ranked-servulla ei vain voi huorata leveliä omalla tiimillä paskoja vastustajia vastaan kun joutuu aina hakemaan uutta peliä? Joka tapauksessa ärsyttävä toiminto kun on tottunut erilaiseen lähestymiseen.

Spawnit pelissä osin ihan naurettavia. Useammassa mapissa pääsee resparaiskaamaan ihan tonnilla. Mappirakenteesta johtuen vihut respaavat esim. suljetun kadun päähän suoraan mottiin. Kivääri kädessä ammutaan sitten kuin kaloja ämpäriin.

Yksinpeli on mielestäni viihdyttävä paketti ja ainakin alelaarista kannattaa minusta hankkia ihan kokemuksena. Perhana kun olisivat sisällyttäneet kahden pelaajan co-opin tähän niin pelaisin varmasti toisen kerran läpi. Jos joku peliaikaa ja lyhyyttä miettii, niin tuo 5 tuntia on varmasti pelattu helpolla vaikeustasolla. Itse pelaan hardilla ja varmaan se ja olen pelannut jo useampana iltana paikkoja tutkiskellen ja eri aseilla pelaten sekä esim. kaikki sivutehtävät suorittaen. Kokonaispeliaika varmaan melkein tuplaantuu arvioisin. Nuo duelit vaan tuntuvat välillä aika haastavilta hardilla ainakin aamuyön silmillä pelatessa. Mites paljon menee hermo esim. mediumilla dueleissa?

Mites paljon menee hermo esim. mediumilla dueleissa?
Menee hermo, en tiedä, onko niissä edes vaihtelua vaikeusasteiden välillä, koska sen ajoituksen täytyy mediumillakin osua ihan täysin nappiin. Ajattelin testata seuraavaksi, selviänkö mihin asti very hardilla (jos vaikka tästä napsisi platinan), mutta jos ei ole hauskaa, niin jääköön tohon.

Kaveriporukalla olisi kiva pelata, mutta ilman inviteä voi käydä haastavaksi. Tarttee perustaa oma peli joku ilta ja yrittää haalia sinne tuttuja.

No niin mä ymmärsin, että joku kavereista tekee oman pelin, sitten kun hakee peliin niin näkee esim että JariX449 servun, sitten vaan sinne kaikki tutut ja peli voi alkaa. Mutta en sitten tiedä miten se käytännössä toimii. Mutta kun muutakaan vaihtoehtoa ei oo.

Varmaan jo selvä kaikille, mutta testasin eilen peliä nopeasti koneessa ja ei siinä co-op-pelimuotoa löytynyt..

Menee hermo, en tiedä, onko niissä edes vaihtelua vaikeusasteiden välillä, koska sen ajoituksen täytyy mediumillakin osua ihan täysin nappiin. Ajattelin testata seuraavaksi, selviänkö mihin asti very hardilla (jos vaikka tästä napsisi platinan), mutta jos ei ole hauskaa, niin jääköön tohon.

Kaveriporukalla olisi kiva pelata, mutta ilman inviteä voi käydä haastavaksi. Tarttee perustaa oma peli joku ilta ja yrittää haalia sinne tuttuja.

Itse vetäisin ekan kierroksen hardilla ja lähdin samantien perään very hardilla. En huomaa eroa. Peli itseasiassa tuntuu helpommalta ja etenee vauhdikkaammin kun homma on tuttua. Vaikkakin pelityyli väkisin toisenlainen kun eka kierros meni Thomasilla (tykkään enemmän pelata hänellä ja riflellä) ja nyt Raylla.
Eipä noihin kaksintaisteluihin missään vaiheessa hermo ole mennyt vaikka ainakin parissa jouduinkin yrittämään lähes kymmenen kertaa ennen onnistumista.
vinkki spoilertagilla
kaksintaistelujen vaikeusastehan kovenee pelin edetessä ainoastaan sillä että vihulainen liikkuu aktiivisemmin. Ei kannata kuitenkaan lähteä tähän jatkuvaan liikkeeseen mukaan vaan ennakoida suunta kellonlyöntiin. Liikkeessähän kättä on hyvin hankala pitää riittävän lähellä asetta mikä on koko homman ydin. Käsi pitää olla sormienkäyntietäisyydellä jotta veto onnistuu riittävän ripeästi.

Tulipaha tämäkin peli mentyä läpi, ihan hyvät fiilikset jäi pelistä. Noin 7h siinä meni ja hardilla aloitin suoraan, meinas muutaman kerran palaa hermot kunnolla kun ei vaan päässyt jotain kohtaa läpi. Kaksintaistelu oli omasta mielestäni hienosti tehty, yksinkertainen ja toimiva. Noita salaisuuksia en löytänyt kuin muutaman, mutta eipä niitä jaksanut etsiäkään kunnolla.

Ite vedin Normaalilla ekan kerran, läpäisyssä meni n. 7 tuntia. Voishan sitä mennä vielä toisen kerran Very Hardilla. Netissä tämä peli on imo vielä parempi, kunhan kunnollinen servu löytyy, ja se on aika harvinaista. Useimmilla servuilla on joko surkea ping, tai sitten siellä ei ole pelaajia. Kaksi hahmoluokkaa olen avannut, ja nyt säästän Veteraaniin.

Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [PS3]

Joo, kunnon servut sais kyllä tässä olla. Ottaa kyl päähän että olis niin paljon potenttiaalia tässä moninpelissä, mutta harvoin löytää hyvää servua tai jos löytää niin ei oo pelaajia. Sekä se jokaikinen kerta pelin lopussa oleva Game Over ei kyllä hirveesti piristä. Kun pitää aina hakea uutta servua. Minkätakia pitää tehää asiat melkein hyvin, kun tästä olisi voinut saada hyvän moninpelin. Mut ei, ootellaan taas seuraava ehdokasta.

Onko verkkokokemukset parantuneet noista aiemmista kommenteista? Jos laittaisi hankintaan viikonlopuksi.

No mitä täs COdin hakkerien takia oon pelannut, niin samat systeemit siel vieläkin on. Moninpeli ihan ok, mutta just se servujen haku on mitä on, vaikka se nopeesti tapahtuukin niin aina pelin jälkeen katkee. Pelaajia ei myöskään tunnu olevan hirveitä määriä servuilla liikkeellä. Oman servun kun laittaa pystyyn, niin joskus ne tulee hetkessä täyteen joskus ei mitenkään.

En tiie auttoiko yhtää päätkösen teossa, mutta pienistä ongelmista huolimatta itse kyllä suosittelen kokeilemaan kyseistä peliä.:)

Itsellä myös peli hyvässä vauhdissa ja varsin ok (tosin aika perinteistä) räiskintä-meininkiä. Jokunen trophykin on napsahtanut tilille (tosin niiden
"lauttojen" ampumiseen
meni ehkä yli tunti.. ja sitten missasin kuitenkin kahden seuraavan chapterin trophyt.. ;) ). Sivutehtävät ovat olleet myös hauskoja, joskin nuo duel-kaksintaistelut lopussa eivät ole ihan täysillä omaan makuun.

Sellainen välillä (ei aina, koska usein on sitten aikaakin) tökkii, että kaveri (veli siis) hoputtaa tulemaan perässä, vaikka vihut on tavallaan jo hoideltu ja haluaisi ikäänkuin rauhassa tutkia aluetta (secrets lähinnä, mutta vihuilta tippuu välillä fyffeä ym). Jotenkin älytöntä on se, että kun lähtee hieman taaemmas tutkimaan, niin tulee ilmoitus "älä jätä veljeä" tms ja pahimmassa tapauksessa jopa game over..

Kerran kävi niin, että etenin kenttää aika hyvin ja vihut nurin, ja sitten action taukosi. Noh menin sitten vähän tutkimaan kenttää ja kohta tulikin ilmoitus (veljen jättämisestä) ja tosi nopeasti game over perään. Ja eikun homma tuon takia alusta. Hieman tuollainen haiskahtaa huonolta suunnittelulta, varsinkin kun tekoäly ohjaa toista äijää (ei kunnon co-op).

Muutenkin tuntuu, että peli voisi hyvinkin olla suunniteltu niin, että pelaisi yksin lähes koko ajan. Välillä tarvitsee kyllä kaverin apua ym, mutta en ole ihan vakuuttunut miten paljon apua kaverista on noissa perinteisissä action-kohdissa...

Mutta laadukas perusräiskintä on kyseessä ja tähän mennessä nousee kyllä tuonne 8/10 kategoriaan. Vaikka peli ei ole jatko-osa (taitaa olla "prequel"), niin pari hommaa on onneksi muutettu ekasta pelistä (sitä peliä ei tosin julkaistu PS3:lla). Esim. lasson kanssa on nyt selkeämpää toimia, eikä ainakaan vielä ole tullut vastaan näitä "platformer"-henkisiä kohtia (kiivetään ja heilutaan lasson avulla - ja tiputaan sitten useamman kuin kerran, ei oikein toiminut ykkösessä).

Joo, toi älä jätä veljeäsi ja game over perään oli kyllä aika hanurihommaa, itekki kun tykkään tutkia paikkoja yms. Niin hieman hankalaa kun se veliraukka nyt ei osaa olla hetken yksinään, oli sekin hieman ihmeellistä että minkä takia se veli ei sitten seurannut. Olisin toivonut tähään sellaista tekoälyä mitä oli Resident Evil 5:ses. Tai edes jotain pientä millä olisi voinut sitä veljeä ohjailla tai käskyttää, eikä niin että toinen vaa huutelee perään koko ajan kun toinen taas yrittää vähäsen ihailla maisemia.

Tänään tuli peli vedettyä läpi medium-tasolla. 9 tuntia siinä meni, mutta tuli kyllä kuolemia aika paljon. Hyvä yksinpeli, ei voi muuta sanoa! Nettipeli on hyvää vaihtelua, mutten itse sitä oikein jaksa kun ei edes toimi nuo servut kunnolla.

Yksinpeli 9/10

Nettipeli 7/10

Itselle oli pakko-ostos koska ensimmäinenkin on tullut pelattua ja suosittelen kanssa tätä kaikille länkkäreitten ystäville ,oon ite vast act kakkosen puol välissä,mutta osto ei kaduta varsinkin kun mukana tuli hieno luotiavaimenperä:)(play.comista)tunnelma on hyvä ja ammuskelu on hauskaa, harmi tosiaan että moninpeli ei toimi kunnolla.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tänään tuli peli vedettyä läpi medium-tasolla. 9 tuntia siinä meni, mutta tuli kyllä kuolemia aika paljon.

Heh, mulla meni varmaan 19 tuntia. ;) Noh, mun pelityyli on "hiljaa hyvä tulee", joskin tässä pelissä se ei tosiaan aina onnistunut. Ja pelkästä 1,5 h meni yhteen trophyyn, yms. Mulle 15-20h tuntuu olevan aika normi aika..

Ylös Bottom