Yllä olevaan bossiin meni muistaakseni pari päivää kun kokeile eri picto comboja. Lopulta sieltä löytyi sopiva kombinaatio millä kakkosvaihe meni läpi parilla vuorolla ja vastustaja ei ennättänyt edes alkaa ”totiseksi”. Tuo oli omanlaisensa aivopähkinä, en koe sitä mitenkään cheattaukseksi, kaikki avut vain käyttöön mitä tarjotaan.
Millaista settiä sinulla siellä sitten oli ja oliko mitään vinkkiä netistä?
---
Itse kokeilin rakennella settejä itse mutta pelissä on niin paljon muuttujia, joista monia piti vielä tarkistaa että mitä ne oikeastaan tekee, joten en yksinkertaisesti jaksanut enää yrittää pelkästään omin voimin tuota enää vääntää. Samalla tosin huomasin että eihän tuolla ollut kai kuin kaksi tai kolme eri comboa, jotka eivät edes olleet niin vaikeita. Toki niihin tulee "jälki-iskuja" kun taistelu etenee mutta ne saa torjuttua jos osaa sen alkuperäisen combon ajoitukset.
Tuon taistelun ja combojen opettelussa olisi mennyt kuitenkin niin kauan (peli on myös vähän hidas uusintamatsien kanssa) että en jaksanut enää uutta 30-40 minuuttista vääntöä, joka saattaa ratketa yhteen virheeseen. Ja noissa aiemmissa pitkissä matseissa pysyin pelissä koko ajan mukana kun taas tässä pahimmassa tyypissä se tappaa porukkaa jatkuvasti lopullisesti.
Netistä haetun ohjeen mukaisesti rakennetuilla hahmoillakaan tuo mennyt suorilta läpi vaan siinä oli vielä tuurielementti mukana. Meni varmaan 2-3 tuntia että oli lykky kohdallaan ja sieltä irtosi se vaadittu 50-60 miljoonaa vahinkoa yhdellä iskulla (jotta voi ohittaa sen viimeisen "vaiheen" taistelusta). Pääsin useaan kertaa kakkosvaiheeseen ja parryttelin jo sielläkin osan iskuista mutta niin epäreilu ja v****mainen taistelu ettei kaduta yhtään että en voittanut tuota itse rakennetuilla hahmoilla.
Toisaalta jos tarpeeksi kauan olisi vääntänyt, niin jossain kohtaa olisi hahmojen luminat, levelit ja muut olleet niin kovat että pakostakin olisi saanut sinne tarpeeksi iskuja ja sen olisi voittanut. Valitsin nyt siis myös säästää aikaa.
Mutta yksi ongelma tuosta nyt syntyi: vielä on nimittäin pari paikkaa tutkimatta ja niissä vihuja voittamatta, niin pitäisikö tässä nyt jatkaa tuolla voittoporukalla vai palata johonkin omalla näkemyksellä rakennettuun porukkaan? Omalla tiimillä hommaan menisi varmasti enemmän aikaa mutta muualta lainatulla setillä jää vähän ontto olo, ettei olisi itse päihittänyt kaikkea.
Tosin ei siellä ole enää kuin pelin toiseksi pahimmaksi listattu pomo eikä rivivastukset tuolla tuntuneet olevan kuin taas niitä samoja, joita on hakattu koko pelin ajan. Voisi kai siis sanoa että aika pitkälti pelin järkevä sisältö on ihan itse päihitetty. Itse asiassa vasta tuo pahin pomo oli se, jossa tuli raja vastaan ja halusin homman vain pois alta. Ei se mahdoton ole mutta en vain jaksanut enää uhrata siihen aikaa, erityisesti kun se on niin epäreilu tyyppi. En ihmettele yhtään että porukka jakaa siihen vinkkejä ja valmiita tiimikokoonpanoja.
Pääosan pelistä meni hahmoilla, joita en edes optimoinut juurikaan. Sitten kun alkoi tulla vaikeampia ja/tai työläämpiä vastuksia niin aloin ottamaan henkiinherättäviä apuja ja katselemaan enemmän asioiden synergioita. Isoin luotto oli parryihin, jotka iskivätkin pahimmillaan ihan hirveää vahinkoa, jollaista en saanut millään muilla osaamillani tempuilla tehtyä. Ehkä omat hahmot oli lopulta liikaa "all aroundeja", joille yritin saada sekä elämäparannuksia että iskuvoimaa, kun olisi voinut keskittyä joko vahingon kestämiseen tai sen jakamiseen. Tosin oma ratkaisu oli se, että parryilla annettiin sekä vahinkoa että saatiin elämää takaisin.
Nyt on ongelmana myös se, että kunnolla tajuaa miten älyttömän erilaisia lähestymistapoja tässä voisi olla. Ehkä se on se syy, miksi itse pelailee näitä vähän fiilispohjalta kun ei jaksa jonkun excelin kanssa laskea että mitkä yhdistelmä toimii parhaiten.
Pitäisiköhän sitä nyt sitten nollata hahmojen luminat ja laitella sinne niitä, mitä siellä itsellä oli alunperinkin. Jälleensyntymistä, parryihin keskittymistä, jne. Sitten voisi käydä Endless Toweria testaamassa ja katsoa myös että miten se pelin toiseksi pahin pomo suhtautuu enemmän itse rakennettuihin hahmoihin.