HideoMiyamoto
Well-Known Member
Siitä vielä pieni tunnin mittainen haastattelu parille pelin ääninäyttelijälle.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nyt on kyllä paha tilanne! Black Myth Wukong (noussut yhdeksi parhaista peleistä, joita olen ikinä pelannut) vielä loppuvaiheita vaille kesken, erinomainen South of Midnight kesken, pitäisi pelata Kingdom Come Deliverance 1 vielä kertaalleen läpi boxilla DLC:eineen, jotta pääsisi pelaamaan backlogissa kovasti kuumottavaa KCD 2:ta, ja nyt sitten tuli puskista yhden kaikkien aikojen parhaimman roolipelin, eli Oblivionin erittäin laadukas remasterointi. Eikä siinä vielä kaikki! Nyt sitten pusketaan vielä päälle erittäin laadukkaalla ja tunnelmallisella uudella roolipelillä Clair Obscurin muodossa. Enkä edes mene siihen mitä pelattavaa olisi muutenkin backlogissa - myös Switchillä, boxin ja pleikkarin lisäksi. Huhhuh kertakaikkiaan!No huhhuh! Kovaa settiä näyttäisi olevan tiedossa. Lataukseen vaan, vaikka Oblivion kuumottelee taustalla.
HYI mitkä pisteet. Täytynee laittaa tilaukseen.Löysin tietoa klo 12 aina kello 23 asti joten joskus tänään.Toivottavasti olisi tuo klo 12 niin ehtis ennen töihin lähtöä vähän fiilistelee.
Tykkäsit viestistäni joten oletan että teidän arvostelu tulee olemaan hyvin samansuuntainen.
Arvostelut julki.
![]()
Clair Obscur: Expedition 33 Critic Reviews
Visualize Clair Obscur: Expedition 33's reviews and see how it stacks up against othe games on OpenCritic. With 18 critic reviews, it currently has a 'Mighty' rating and ranks in the 98 percentile.opencritic.com
Näköjään unohtui mainita arviossa. Tosiaan kolme eri vaikeusastetta, Story, Expeditioner (medium) ja Expert. Näin "jälkiviisaanakin" täytyy todeta, että keskimmäisessä oli juuri sopivasti haastetta ainakin meikäläiselle.
No nyt tuli isku vasten kasvoja! Onko tällaiseenkin peliin ihan pakko parryä lykätä?!? Ei helvetti sentään, kun noita parryjä tai millisekunnin ajoituksia vaativia juttuja ei meinaa pystyä välttämään oikein missään peleissä. Itse en nauti tuollaisista mekaniikoista ollenkaan. Väistöt sentään menevät jotenkin, jos ei ole liian tarkkaa ajoitusta vaativaa, mutta sellaista pikkutarkkaa ajoitusnysväämistä en kyllä todellakaan haluaisi joka peliin. Valitettavasti tuntuu olevan ihan mielettömän kova tendenssi tähän nykyään.Ennakkoladattu myös täällä ja lähtee heti töiden jälkeen tulille. Koko loppuviikko onkin sitten aikalailla pyhitetty tälle.
Useammassakin arvostelussa on nostettu esiin tuota, että vaikka peli on tosiaan vuoropohjainen, niin tässä on myös keskeisessä roolissa väistöt ja parryt, jotka varmaankin korkeammilla vaikeusasteilla olisi vielä hyvä olla oikea-aikaisia. No, kohta pääsee kokeilemaan miltä tuo sitten käytännössä tuntuu.
QTE:t on siis tavallaan tulleet/tulossa takaisin. Mario RPG:n uusioversiossakin oli lisänä QTE-suojaukset ja iskujen parannukset. Olettaisin että tässä pelissä lienee jotain vastaavaa. Mario RPG:ssä ne tuntuivat toimivan miten sattuu, joten toivoisin että jos niitä pitää pelissä olla, niin ne myös toimisivat kunnolla. Eikä kuten Mario RPG:ssä tai vaikka muinaisessa Parappa the Rapperissa, jossa tuntui ettei mikään mene rytmissä tai osu kohdalleen.No nyt tuli isku vasten kasvoja! Onko tällaiseenkin peliin ihan pakko parryä lykätä?!? Ei helvetti sentään, kun noita parryjä tai millisekunnin ajoituksia vaativia juttuja ei meinaa pystyä välttämään oikein missään peleissä. Itse en nauti tuollaisista mekaniikoista ollenkaan. Väistöt sentään menevät jotenkin, jos ei ole liian tarkkaa ajoitusta vaativaa, mutta sellaista pikkutarkkaa ajoitusnysväämistä en kyllä todellakaan haluasi joka peliin. Valitettavasti tuntuu olevan ihan mielettömän kova tendenssi tähän nykyään.
Clair Obscurissa rytmiin kyllä tottuu. Trust me.QTE:t on siis tavallaan tulleet/tulossa takaisin. Mario RPG:n uusioversiossakin oli lisänä QTE-suojaukset ja iskujen parannukset. Olettaisin että tässä pelissä lienee jotain vastaavaa. Mario RPG:ssä ne tuntuivat toimivan miten sattuu, joten toivoisin että jos niitä pitää pelissä olla, niin ne myös toimisivat kunnolla. Eikä kuten Mario RPG:ssä tai vaikka muinaisessa Parappa the Rapperissa, jossa tuntui ettei mikään mene rytmissä tai osu kohdalleen.
En itse jaksa etukäteen huolehtia, kun saanut niin paljon kehuja ja hyviä arvosanoja, enkä usko millisekuntien tarkkuuden vaatimiseenkaan.
Tottuu tai ei totu, mutta itse en kyllä pidä tuota rytmipohjaisuutta ollenkaan miellyttävänä peleissä. Ja kyllä ihmettelen, että vuoropohjaiseenkin peliin täytyy tuota rytmipelaamista tuoda. Sitä tulee nykyään siis tosiaan ihan joka tuutista. Ihmeellistä, kun aina pitää olla jotain muotivillityksiä, mitä sitten ängetään joka paikkaan. Toivottavasti tämäkin ”muotivillitys” hiipuu jossain vaiheessa, kuten usein muodissa oleville jutuille jossain vaiheessa käy.Clair Obscurissa rytmiin kyllä tottuu. Trust me.![]()
Tätähän mainostettiin jo jostain pelin ensimmäisistä trailereista lähtien, että kyseessä on uusi "aktiivinen" näkemys perinteisestä vuoropohjaisesta taistelusta. Onko se sitten hyvä vai huono asia on varmaan jonkin verran pelaajasta kiinni, mutta kyllä nämä huikeat arvostelut ainakin sen kertoo, että pelimekaniikan toteutus on varsin onnistunut.Ja kyllä ihmettelen, että vuoropohjaiseenkin peliin täytyy tuota rytmipelaamista tuoda.