Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Clair Obscur: Expedition 33

itselleni peli on vahva musta hevonen vuoden peli ehdokkaaksi, jo pidemmän aikaan ja tosiaan arvosanat on tosiaan sen mukaisia, huomenna sitten aletaan iskemään tunteja sisään niin pirusti. eiköhän tule sellainen 10-12 tunnin stintti vedettyä heti kättelyssä, muutenkin pysynyt aikalailla tarkoituksella blindina pelin suhteen. ei oo tullutkaan nyt puoleen toista viikkoon pelattua mitään.
 
No huhhuh! Kovaa settiä näyttäisi olevan tiedossa. Lataukseen vaan, vaikka Oblivion kuumottelee taustalla.
Nyt on kyllä paha tilanne! Black Myth Wukong (noussut yhdeksi parhaista peleistä, joita olen ikinä pelannut) vielä loppuvaiheita vaille kesken, erinomainen South of Midnight kesken, pitäisi pelata Kingdom Come Deliverance 1 vielä kertaalleen läpi boxilla DLC:eineen, jotta pääsisi pelaamaan backlogissa kovasti kuumottavaa KCD 2:ta, ja nyt sitten tuli puskista yhden kaikkien aikojen parhaimman roolipelin, eli Oblivionin erittäin laadukas remasterointi. Eikä siinä vielä kaikki! Nyt sitten pusketaan vielä päälle erittäin laadukkaalla ja tunnelmallisella uudella roolipelillä Clair Obscurin muodossa. Enkä edes mene siihen mitä pelattavaa olisi muutenkin backlogissa - myös Switchillä, boxin ja pleikkarin lisäksi. Huhhuh kertakaikkiaan!
 
Löysin tietoa klo 12 aina kello 23 asti joten joskus tänään. :D Toivottavasti olisi tuo klo 12 niin ehtis ennen töihin lähtöä vähän fiilistelee.



Tykkäsit viestistäni joten oletan että teidän arvostelu tulee olemaan hyvin samansuuntainen. ;)


Arvostelut julki.

HYI mitkä pisteet. Täytynee laittaa tilaukseen.

@Nikender
Onko minkäänlaisia vaikeusaste asetuksia?
 
Viimeksi muokattu:
2025 on kyllä tulossa mahtava pelivuosi, ehkä jopa kaikkien aikojen paras. Tämäkään ei näemmä pettänyt. Laadukkaita pelejä tullut ja tulee tänä vuonna paljon. Huomenna pitää kyllä heti aloittaa tämän pelaaminen. :)
 
HYI mitkä pisteet. Täytynee laittaa tilaukseen.

@Nikender
Onko minkäänlaisia vaikeusaste asetuksia?
Näköjään unohtui mainita arviossa. Tosiaan kolme eri vaikeusastetta, Story, Expeditioner (medium) ja Expert. Näin "jälkiviisaanakin" täytyy todeta, että keskimmäisessä oli juuri sopivasti haastetta ainakin meikäläiselle. :) Kyllä, kuolemia tuli, mutta ei koskaan niin montaa että olisi päässyt ärsyyntymään.
 
Ee hitto. Tässä kun kuvitteli että mitään ihan pakollista ostettavaa ja/tai pelattavaa ei tulisi ihan heti ja ehtisi Kingdom Comen jälkeen pelata vaikka jonkin lyhyemmän teoksen ennen KCD 2:sta, niin tulee joku tällainen.

Eihän tällaista voi oikein olla tukemattakaan. Pienehkön(?) studion hillityn kokoinen ja vieläpä ilmeisen loistava peli, josta ei edes pyydetä mitään 70-80 euroa. Tällainen on vähän pakko käydä ostamassa vaikka ei heti pelattavaksi ehtisikään. Pitääpä huomenna harkita kaupan kautta kierähtämistä ellei sitten pistä tilaukseen jostain.
 
Jaahas, tämähän tuli aivan täysin puskista. Tänään ennen iltavuoroa avasin tämän threadin ensimmäisen kerran (vai oliko eilen, anyways) ja oli ensimmäinen kerta, kun kuulin koko pelistä. Ihan mielenkiintoiselta vaikutti ei siinä. Nyt töiden jälkeen lukaisin viimeisimmät kommentit ja katsoin perään Fextralifen arvostelun ja tuntuu aivan käsittämättömältä miten tällainen peli voi tulla näin yllättäen. Eikä ole edes täyden hinnan peli ja unohtamatta, että löytyy myös game passista ilmeisesti heti huomenna.

Nooo, katsotaan nyt sit kuitenkin miten itselle maistuu, mutta kyllä viimeistään tämän viikon kiireiden jälkeen lähtee kokeiluun. Kaikki merkit kyllä viittaavat siihen, että iskee ja lujaa. Combat on toki aina se kysymysmerkki, mutta lupaavalta vaikuttaa.
 
joo tunti vielä ja sitten aletaankin iskemään niitä tunteja sisään ihan urakalla. pitkästä aikaa semmonen kunnon pelimaraton, pelin parissa,

edit

jaa täytynee varmaan pelata Boxilla kun 32 gigaa lisämuistia jotka tilasin saapuu tänään ja tuo koneen jäähy on aika vaikea irroittaa itse, kun en ole mikään tietokone expertti, et pitää viedä se tuonne viereiseen liikkeeseen et asentaa muistit 40 euron lisähinnalla. sit onkin koneessa 64 gigaa muistia niin voi vielä enemmän multitaskailla alkoi tulla 32 gigaa vastaan jo noissa AI Hommissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ennakkoladattu myös täällä ja lähtee heti töiden jälkeen tulille. Koko loppuviikko onkin sitten aikalailla pyhitetty tälle.

Useammassakin arvostelussa on nostettu esiin tuota, että vaikka peli on tosiaan vuoropohjainen, niin tässä on myös keskeisessä roolissa väistöt ja parryt, jotka varmaankin korkeammilla vaikeusasteilla olisi vielä hyvä olla oikea-aikaisia. No, kohta pääsee kokeilemaan miltä tuo sitten käytännössä tuntuu.
 
Ennakkoladattu myös täällä ja lähtee heti töiden jälkeen tulille. Koko loppuviikko onkin sitten aikalailla pyhitetty tälle.

Useammassakin arvostelussa on nostettu esiin tuota, että vaikka peli on tosiaan vuoropohjainen, niin tässä on myös keskeisessä roolissa väistöt ja parryt, jotka varmaankin korkeammilla vaikeusasteilla olisi vielä hyvä olla oikea-aikaisia. No, kohta pääsee kokeilemaan miltä tuo sitten käytännössä tuntuu.
No nyt tuli isku vasten kasvoja! Onko tällaiseenkin peliin ihan pakko parryä lykätä?!? Ei helvetti sentään, kun noita parryjä tai millisekunnin ajoituksia vaativia juttuja ei meinaa pystyä välttämään oikein missään peleissä. Itse en nauti tuollaisista mekaniikoista ollenkaan. Väistöt sentään menevät jotenkin, jos ei ole liian tarkkaa ajoitusta vaativaa, mutta sellaista pikkutarkkaa ajoitusnysväämistä en kyllä todellakaan haluaisi joka peliin. Valitettavasti tuntuu olevan ihan mielettömän kova tendenssi tähän nykyään.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt tuli isku vasten kasvoja! Onko tällaiseenkin peliin ihan pakko parryä lykätä?!? Ei helvetti sentään, kun noita parryjä tai millisekunnin ajoituksia vaativia juttuja ei meinaa pystyä välttämään oikein missään peleissä. Itse en nauti tuollaisista mekaniikoista ollenkaan. Väistöt sentään menevät jotenkin, jos ei ole liian tarkkaa ajoitusta vaativaa, mutta sellaista pikkutarkkaa ajoitusnysväämistä en kyllä todellakaan haluasi joka peliin. Valitettavasti tuntuu olevan ihan mielettömän kova tendenssi tähän nykyään.
QTE:t on siis tavallaan tulleet/tulossa takaisin. Mario RPG:n uusioversiossakin oli lisänä QTE-suojaukset ja iskujen parannukset. Olettaisin että tässä pelissä lienee jotain vastaavaa. Mario RPG:ssä ne tuntuivat toimivan miten sattuu, joten toivoisin että jos niitä pitää pelissä olla, niin ne myös toimisivat kunnolla. Eikä kuten Mario RPG:ssä tai vaikka muinaisessa Parappa the Rapperissa, jossa tuntui ettei mikään mene rytmissä tai osu kohdalleen.

En itse jaksa etukäteen huolehtia, kun saanut niin paljon kehuja ja hyviä arvosanoja, enkä usko millisekuntien tarkkuuden vaatimiseenkaan.
 
QTE:t on siis tavallaan tulleet/tulossa takaisin. Mario RPG:n uusioversiossakin oli lisänä QTE-suojaukset ja iskujen parannukset. Olettaisin että tässä pelissä lienee jotain vastaavaa. Mario RPG:ssä ne tuntuivat toimivan miten sattuu, joten toivoisin että jos niitä pitää pelissä olla, niin ne myös toimisivat kunnolla. Eikä kuten Mario RPG:ssä tai vaikka muinaisessa Parappa the Rapperissa, jossa tuntui ettei mikään mene rytmissä tai osu kohdalleen.

En itse jaksa etukäteen huolehtia, kun saanut niin paljon kehuja ja hyviä arvosanoja, enkä usko millisekuntien tarkkuuden vaatimiseenkaan.
Clair Obscurissa rytmiin kyllä tottuu. Trust me. ;)
 
Clair Obscurissa rytmiin kyllä tottuu. Trust me. ;)
Tottuu tai ei totu, mutta itse en kyllä pidä tuota rytmipohjaisuutta ollenkaan miellyttävänä peleissä. Ja kyllä ihmettelen, että vuoropohjaiseenkin peliin täytyy tuota rytmipelaamista tuoda. Sitä tulee nykyään siis tosiaan ihan joka tuutista. Ihmeellistä, kun aina pitää olla jotain muotivillityksiä, mitä sitten ängetään joka paikkaan. Toivottavasti tämäkin ”muotivillitys” hiipuu jossain vaiheessa, kuten usein muodissa oleville jutuille jossain vaiheessa käy.
 
Ja kyllä ihmettelen, että vuoropohjaiseenkin peliin täytyy tuota rytmipelaamista tuoda.
Tätähän mainostettiin jo jostain pelin ensimmäisistä trailereista lähtien, että kyseessä on uusi "aktiivinen" näkemys perinteisestä vuoropohjaisesta taistelusta. Onko se sitten hyvä vai huono asia on varmaan jonkin verran pelaajasta kiinni, mutta kyllä nämä huikeat arvostelut ainakin sen kertoo, että pelimekaniikan toteutus on varsin onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom