Mutta kun eikös se vaan mene niin että hyökätessä on aivan pakko rushata, jos haluaa saada pläntin perille. Jos jäät kämppiin hyökätessä niin normaali perusvarma tiimi hoitaa kyllä sen puolustuksessa. Jos askeleet ovat kaikkien kuultavissa, peli ei mene todellakaan siihen, että tiimit vain odottavat äänähdyksiä sillä, sillä rushimalla pelit viedään 100-0.
On kyllä totta, että tässä liigassa taktiikoilla ei varmaan ole hirveää osuutta voittamiseen kun tiimit ovat arvottu, joten siinä mielessä sillä ei ole niin paljoa väliä sitten (kai). Itselläkin kokemusta muutamasta kymmenestä CM matsista käytännössä random pelaaja tiimillä, joten kyllä sielläkin jämähti usein, kun kaikki eivät tienneetkään mitä tehdä. Toisaalta Dead Silence matseista SD:ssä on harmillisen paljon kokemusta, koska se perustuu pirun usein tuuriin (sattuu katsomaan oikeaan suuntaan) sekä "äänihuoraukseen" johon CM liitetään usein stereotyyppisesti". Siksi Dead Silencen kanssa pelimuodon idea eli pommin plänttäys ei todellakaan korostu, vaan se menee lähes aina siihen perustylsään eliminointiin. 5 sekunnin pläntti toki auttaa asiaan jo kummasti.
Mielestäni toi on aivan ylimitoitettu harhaluulo, että Dead Silence tekisi pelistä nopeatempoisempaa, kun se ei tee. Ensinnäkin järjes käyttö pienenee huomattavasti, kun et joudu ottamaan huomioon ympärillä olevia ääniä ja muistamaan niitä esimerkiksi rundin lopussa, että missäs se olikaan jne.
Ja tiedätkö, että toi kuuloke-arvio liittyy olennaisesti siihen, että perkki on ns. epäreilu. Vai onko sinusta yhtään reilua, että toinen pelaaja olettaa voivansa juosta ilman että ketään kuulee ja lopulta törmäät pelaajaan, joka on odottanut sinua pyssy ojossa puolen minuuttia. Ja vaikka ei olettaisikaan näin, silti on melko epäreilua, että joku pystyy esimerkiksi havaitsemaan strikessä pelaajien määrän A pommin takana kuuntelemalla, mutta toinen tiimi ei voi tehdä näin, koska ei kuule kyseistä "hiljaista askellusta".