Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

COD4 Random S&D spekulointi ja keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Junnuuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: COD4 Random S&D spekulointi ja keskustelu

Vaikka saatkin säännöt päättää niin pyydän silti perusteluja DS:n sallimiselle, ainakin omasta mielestäni yksi epäreiluimmista perkeistä, koska sitä eivät kaikki kuule.

Koska ilman sitä kukaan ei uskaltaisi muuta kuin kämppiä jossain kulmassa, tai mennä koko mapin läpi crouchaamalla ettei vaan kuuluisi pihaustakaan.. Veikkaan kuitenkin että 80-90% pelaa kuulokkeilla näistä KFIN pelaajistakin.

Koska ilman sitä kukaan ei uskaltaisi muuta kuin kämppiä jossain kulmassa, tai mennä koko mapin läpi crouchaamalla ettei vaan kuuluisi pihaustakaan.. Veikkaan kuitenkin että 80-90% pelaa kuulokkeilla näistä KFIN pelaajistakin.

Varoitus, älä lue, jos Dead Silence aihe ei kiinnosta.

Mutta kun eikös se vaan mene niin että hyökätessä on aivan pakko rushata, jos haluaa saada pläntin perille. Jos jäät kämppiin hyökätessä niin normaali perusvarma tiimi hoitaa kyllä sen puolustuksessa. Jos askeleet ovat kaikkien kuultavissa, peli ei mene todellakaan siihen, että tiimit vain odottavat äänähdyksiä sillä, sillä rushimalla pelit viedään 100-0.

On kyllä totta, että tässä liigassa taktiikoilla ei varmaan ole hirveää osuutta voittamiseen kun tiimit ovat arvottu, joten siinä mielessä sillä ei ole niin paljoa väliä sitten (kai). Itselläkin kokemusta muutamasta kymmenestä CM matsista käytännössä random pelaaja tiimillä, joten kyllä sielläkin jämähti usein, kun kaikki eivät tienneetkään mitä tehdä. Toisaalta Dead Silence matseista SD:ssä on harmillisen paljon kokemusta, koska se perustuu pirun usein tuuriin (sattuu katsomaan oikeaan suuntaan) sekä "äänihuoraukseen" johon CM liitetään usein stereotyyppisesti". Siksi Dead Silencen kanssa pelimuodon idea eli pommin plänttäys ei todellakaan korostu, vaan se menee lähes aina siihen perustylsään eliminointiin. 5 sekunnin pläntti toki auttaa asiaan jo kummasti.

Mielestäni toi on aivan ylimitoitettu harhaluulo, että Dead Silence tekisi pelistä nopeatempoisempaa, kun se ei tee. Ensinnäkin järjes käyttö pienenee huomattavasti, kun et joudu ottamaan huomioon ympärillä olevia ääniä ja muistamaan niitä esimerkiksi rundin lopussa, että missäs se olikaan jne.

Ja tiedätkö, että toi kuuloke-arvio liittyy olennaisesti siihen, että perkki on ns. epäreilu. Vai onko sinusta yhtään reilua, että toinen pelaaja olettaa voivansa juosta ilman että ketään kuulee ja lopulta törmäät pelaajaan, joka on odottanut sinua pyssy ojossa puolen minuuttia. Ja vaikka ei olettaisikaan näin, silti on melko epäreilua, että joku pystyy esimerkiksi havaitsemaan strikessä pelaajien määrän A pommin takana kuuntelemalla, mutta toinen tiimi ei voi tehdä näin, koska ei kuule kyseistä "hiljaista askellusta".

Mutta nyt olen varmaan jälleen kerran antanut mielipiteeni vahvasti, toivottavasti ketään ei haittaa, että perustelin kantani. Muut saa toki tehdä samoin. Mun mielipiteillä ei varmasti yksilöllisesti ole paljon arvoa, kun osallistun liigaan vaikka se olisi LMG taisto Shipmentissä. Mieluisimmat toivomukset olen esittänyt (jotka olivat varmaan lähes itsestään selvät joillekkin), uskon/toivon että täällä on kuitenkin muutamia, jotka ovat samoilla/lähes samoilla linjoilla.

:D No eipä se DS kovikaan montaa kaveria ole rohkassut liikkumaan niistä nurkista ennenkään.
Äitiä kädestä jos ei muuten.

Miinat & C4:set vaan mukaan. Paljo kaikkee räjähtävää. Seo kivvoo!

Heh, joku tuolla sanoi, että overgrown ei oikein ole hyvä mappi, koska se on liian iso. 4vs4 pelailuun se on täydellinen mappi ja jos osaat muutaman oikoreitin tai osaat tiimisi kanssa sijoittua, jokainen näkee koko pelialueen. Random tiimeillähän tämä on hankalampaa, mutta kyllä pointtini oli vaan, että ei se nyt iso ole saati huono:)

Niin ja District on kyllä loistava mappi, mutta SNDs pelatuimpia ja suosituimpia ovat ainakin MLG Scrimmien mukaan Crash,Backlot ja Strike, jotka tarjoavat monipuolisia reittejä ja soveltuvat muotoon kuin muotoon, mutta eritoten SNDs, mapit ovat vahvoja.

Niin ja ne sniputtaa, jotka haluaa ja osaa. Ei sitä pitäisi bannata

Mutta kun eikös se vaan mene niin että hyökätessä on aivan pakko rushata, jos haluaa saada pläntin perille. Jos jäät kämppiin hyökätessä niin normaali perusvarma tiimi hoitaa kyllä sen puolustuksessa.
Ei se näin suomalaisten kesken ainakaan mene niin. Useimmiten hyökkäävä joukkue jää kykkimään omaan päähän kunnes puolustajat kyllästyvät ja menevät tapattamaan itsensä. Se vain on kylmä totuus. DS todellakin auttaa tähän. Se antaa sen pienen turvallisuuden tunteen eikä pistä ihmisiä crouchaamaan toisinkuin CM, jossa ei muuta sitten tehdäkään.

Ei se näin suomalaisten kesken ainakaan mene niin. Useimmiten hyökkäävä joukkue jää kykkimään omaan päähän kunnes puolustajat kyllästyvät ja menevät tapattamaan itsensä. Se vain on kylmä totuus. DS todellakin auttaa tähän. Se antaa sen pienen turvallisuuden tunteen eikä pistä ihmisiä crouchaamaan toisinkuin CM, jossa ei muuta sitten tehdäkään.

Kaasu puhuu asiaa. Noi CM matsit menee alkukranujen hiljentyessä ihan kauheeksi asemasodaksi. Se on kylmä totuus. Ainoo lääke ois vaan lyhentää rundin mittaa, mut ennemmin DS on[x] off[ ].

Jos oot campera niin oot campera oli sulla Dead Silence tai ei. Jos oot semi-kämpperi (noin 90% suomalaisista) niin se DS antaa sulle mahiksen lähtee sielt respasta L3 pohjassa eikä O/R3 kerran napauttamalla. Mun pointti on se, että jos haluut kämppii, kämpit. Ne jotka ei haluu kämppii ei tarvi kämppii jos saa käyttää DS. Puolustajalle vitusti helpompaa esim 1v1 tilanteessa kun hyökkääjän täytyy tehdä ratkaisut ku ite pronettaa vaa toisen pommin vieressä äänettömästi kun toinen pitää kovaa ääntä tai joutuu kyykyssä kulkee hitaasti. DS:n kanssa on tasapuolisempaa. Diippari siel 3.perkissä oikein sanoo että istutaan ja ootella ja sitten kun nähdään joku nii porataan tonne ja toivotaan parasta. Hauskinta on se että se on tehokkaampaa kuin se että koitat rushata nopeeta, varsinkin ConModissa jossa juoksua ei saa edes käyttää. Alkunaatit kohilleen, fläsy perään ja taloon istumaan -> Win. Näin se menee kun hyvä joukkue pelaa, valitettavasti. (tästäkin tuli nyt taas jotain syvällistä paskaa:rolleyes:)

Ja eka perk on sitten turnauksessa Bomb Squad. Parit publat pelasin äskettäin ja kleikoihin menee hermot kun niitä tarpeeksi viljellään nurkkiin ja nurmikkoon. Paljastaa liikaa sijaintia ja mahikset ilmasiin tappoihin lisääntyy, unohtamatta sitä huutoa joka tulee kun napsahtaa siihen klikkiin. Tästäkin sen spekuloinnin voi lopettaa kuten Dead silencestäkin, mutta enpä ketään voi kieltääkkään.

Parasta pitää toi ykkösperkki näin koska muuta sieltä ei voi hyväksyä tai se menee siihen perus gb mättöön, ja en tarkoita MLG gb:tä jossa parhaat klaanit pelavat toisiaan vastaan huimilla gb rankeilla ja kokemuksella!1

Mites kun listassa on ainakin pari nimeä, joilla on pelirajoitteita (lue perhe, vuorotyöt), niin noi matsien ajankohdat. Käykö kaikille aloittaa pelit tarvittaessa ysin jälkeen?

Kannattaa ottaa rajoitteet huomioon joukkueita järkätessä. Ohan tietysti viikonloput aikaa pelata jos ei muuten.

Mites kun listassa on ainakin pari nimeä, joilla on pelirajoitteita (lue perhe, vuorotyöt), niin noi matsien ajankohdat. Käykö kaikille aloittaa pelit tarvittaessa ysin jälkeen?

Kannattaa ottaa rajoitteet huomioon joukkueita järkätessä. Ohan tietysti viikonloput aikaa pelata jos ei muuten.

Kyllä uskois että alle 18 vuotiaatkin pääsee pelaamaan 21.00 jälkeenkin, onhan tuolla VPD-liigassakin suurin osa pelattu vasta 21.00 alkaen (ainakin meillä kaikki matsit)

Kuten sanoin aikaisemmin toisessa ketjussa, aion antaa paljon vapautta tiimeille itseilleen päättää miten matsinsa hoitavat. Uskon vahvasti että jos annan esim 3 viikkoa aikaa hoitaa vaikka 6 matsia niin siinä saadaan helposti kaikki järkättyä. Esimerkiksi sunnuntaisin on helppoa pelata kaks matsia putkeen jne. Joka viikolle annan ne "suositukset" ketä vastaan kannattaisi pelaa ettei unohdu jokin matsi.

Lisäksi olen ajatellu ns. "jokeripelaaja" -mahdollisuutta. Tämä toteutuisi siten että matsi on 5v5 mutta toisella tiimillä ei ole kuin 4 pelajaa. Tällöin he voisivat käyttää jokerina ketä tahansa pelajaa jotta saisivat sen viisi täyteen, mutta toisen tiimin täytyy hyväksyä se pelaaja. Jokeri voisi olla kuka tahansa, vaikkapa toisesta joukkueesta. Mielummin ainakin ite pelaisin 5v5 kuin että jouduttaisiin pudottamaan matsi 4v4 jolloinka joku toisesta tiimistä joutuisi huilaamaan. Perjaatteessahan tämä ei ole keneltäkään pois koska toisen tiimiin täytyy hyväksyä aina se pelaaja, että jos ei haluta xXx-ownage-XxX:n olevan jokeri nii sanotaan että ottakaa joku muu. Jos ei halua käyttää jokeri mahista niin sitten tossa tilanteessa pelaan 4v4 tai sovitaan uus aika ja yritys.

Snown viesti oli siis kyllä sarkasmia.
Oon katos salaa reenannu ja mulla on nyt kleikka taktiikat joka mappiin. Voittekin jo ne mitallit antaa katos mulle jos kleikat sallitaan ... ;)

Nii ja jos aletaan tappelee säännöistä, niin meikkiskin haluaa SMOKE NADES ONLY tai en tule koko liigaan kun ihan pyllystä kun toisella onkin deadsilence ja toisella ei ole ja sitten se toinen kuulee sen toisen ja sitten toiselle tulee pahamieli = EI YHTÄÄN KIVAA! :rolleyes:

Oon katos salaa reenannu ja mulla on nyt kleikka taktiikat joka mappiin. Voittekin jo ne mitallit antaa katos mulle jos kleikat sallitaan ... ;)

Nii ja jos aletaan tappelee säännöistä, niin meikkiskin haluaa SMOKE NADES ONLY tai en tule koko liigaan kun ihan pyllystä kun toisella onkin deadsilence ja toisella ei ole ja sitten se toinen kuulee sen toisen ja sitten toiselle tulee pahamieli = EI YHTÄÄN KIVAA! :rolleyes:

Sori, jos olen jälleen negatiivinen, mutta toi smoke vitsi on jo vähän kulunut. Ärsyttävää lukea samat vitsit usein jopa samalta kaverilta (liittyen sääntökeskusteluihin sivustolla kuin sivustolla), kannattaisi sanoa jotain rakentavaa ennemmin kuin olla sillain, että ihan sama mitä tulee älkää itkekö. En siis millään pahalla, mutta en hyvälläkään. :)

Turha tässä varmaan spekuloida miten suomalaiset pelaa missäkin. Karu fakta on, että CM:ssä rushiva tiimi vie niin, että maa järisee, jos pelaajat tietävät mitä tehdä. Rundiaika on kaikista lyhyin eli 2,5 minuuttia, joten kämppimiseen ei ole pahemmin aikaa ellei puolustajat ole sitten huonoja kuten aiemmin mainitsin.

Mutta mainitsin myös, että ehkä tämä turnaus ei ole paras mahdollinen CM:lle, koska pelaamme random tiimeillä, mutta ei silti tarvitse jauhaa puutaheinää siitä, että Dead Silence lisää nopeutta peliin. CG:ssä huomasi jo hyvin kuinka hyvin rushilla viedään muita (CM). Siellä myös huomasi kuinka peli jämähtää hieman keskivaiheilla, kun taktiikoita ei ole riittävästi jatkamaan rushaamista samaan tapaan eri reiteillä.

Sitten kun kummatkin tiimit ovat osaamattomia/taksuttomia menee se helposti siihen odotteluun. Itse olenkin painottanut, että CM olisi paras setti kilpailulliseen pelaamiseen ja sitä se onkin, mutta ehkä sitten DS parempi tähän turneeseen, ei se silti tempoa lisää millään lailla. Aivoista voi vaan jättää yhden lohkon käyttämättä, kun juostaan kuin päättömät kanat ja sitten katsotaan oliko siellä vihu vai ei.

Sitten kun kummatkin tiimit ovat osaamattomia/taksuttomia menee se helposti siihen odotteluun. Itse olenkin painottanut, että CM olisi paras setti kilpailulliseen pelaamiseen ja sitä se onkin, mutta ehkä sitten DS parempi tähän turneeseen, ei se silti tempoa lisää millään lailla. Aivoista voi vaan jättää yhden lohkon käyttämättä, kun juostaan kuin päättömät kanat ja sitten katsotaan oliko siellä vihu vai ei.
Tässä on nyt kokoajan sanottu juuri sitä, että tämä turnaus ei ole kilpailullinen vaan rento. Ja karu fakta on se, että kukaan ei tule rushimaan vaikka sillä kuinka voittaisi sun mielestä. Nyt voit lopettaa sen jauhamisen. Ei jaksa taistella samoista asioista jokaisen turnauksen yhteydessä. Sä oot nyt kirjoittanu samoja esseitä 2 vuotta putkeen, eikös jo riittäisi?

Tässä on nyt kokoajan sanottu juuri sitä, että tämä turnaus ei ole kilpailullinen vaan rento. Ja karu fakta on se, että kukaan ei tule rushimaan vaikka sillä kuinka voittaisi sun mielestä. Nyt voit lopettaa sen jauhamisen. Ei jaksa taistella samoista asioista jokaisen turnauksen yhteydessä. Sä oot nyt kirjoittanu samoja esseitä 2 vuotta putkeen, eikös jo riittäisi?

Ei se riitä. Ainakin mun omasta mielestä kilpailullinen on rentoa ja, jos taas säännöt on huonot tai enemmän nyyppäystävälliset niin ei se ole kivaa, vaikka käyttäisi 0,1% omista taidoistaan. Aika outoja faktoja, kuten ketään ei rushi kuitenkaan yms. mistä moisia? Mutta osallistun nyt kaikkien harmiksi kuitenkin, ei ne säännöt nytkään kehnot ole (perhana tämänkin olen jo maininnut).

Ei se riitä. Ainakin mun omasta mielestä kilpailullinen on rentoa ja, jos taas säännöt on huonot tai enemmän nyyppäystävälliset niin ei se ole kivaa, vaikka käyttäisi 0,1% omista taidoistaan. Aika outoja faktoja, kuten ketään ei rushi kuitenkaan yms. mistä moisia? Mutta osallistun nyt kaikkien harmiksi kuitenkin, ei ne säännöt nytkään kehnot ole.
Ihan kokemuksesta ja puhtaasta järjestä. Nyt puhutaan suomalaisesta cod-yhteisöstä. Täällä on pari klaania jotka pelaa kunnolla joitain laddereita/liigoja. Turhaa koittaa väkisin tunkea jotain ammattilaisten rulesettiä sunnuntaipelaajille. Sanomattakin selvää, että kämpiksihän se menee.

Sori, jos olen jälleen negatiivinen, mutta toi smoke vitsi on jo vähän kulunut. Ärsyttävää lukea samat vitsit usein jopa samalta kaverilta (liittyen sääntökeskusteluihin sivustolla kuin sivustolla), kannattaisi sanoa jotain rakentavaa ennemmin kuin olla sillain, että ihan sama mitä tulee älkää itkekö. En siis millään pahalla, mutta en hyvälläkään. :).

Jep ja sori jos olen jälleen negatiivinen, mutta toi CM "vitsi" on jo vähän kulunut. Ärsyttää lukea samasta jutusta joka keskustelussa (liittyen sääntökeskusteluihin sivustolla kuin sivustollakin). Joten en taida olla ainut joka näitä kuluneita juttuja jokaiseen topickkiin postailee vai? Samat faktat sanot jokaisessa aiheessa aivan kuten minäkin smoke juttujeni kanssa... :rolleyes:

En miekään pahalla enkä hyvällä, mutta ehkä nyt näet minun smoke juttujen yhteyden tähänkin asiaan? Sarkasmin pitäisi haista niin pahasti läpi että huhhuh...

Kiitos.

Ihan kokemuksesta ja puhtaasta järjestä. Nyt puhutaan suomalaisesta cod-yhteisöstä. Täällä on pari klaania jotka pelaa kunnolla joitain laddereita/liigoja. Turhaa koittaa väkisin tunkea jotain ammattilaisten rulesettiä sunnuntaipelaajille. Sanomattakin selvää, että kämpiksihän se menee.

Sun periaatteella se menee siis joka tapauksessa kämppimiseksi, on suomessa kutienkin hyviä pelaajia joilla ei ole hyvää tiimiä esimerkiksi. Suomessa on ehkä pari hyvää tasapainoista klaania, mutta loistavia pelaajia on tosi monia. Tässä turnauksessa, kun ei ole edes paljoa merkitystä pelaako missään tiimissä, jos olen oikein ymmärtänyt.

Ehkä tärkein käytännönesimerkki siitä, miksi deepparin kanssa peli on nopeatempoisempaa on se, että voit esimerkiksi rohkeasti yrittää hyökkääjänä mennä A hallin sisään, koska sinulla on mahdollisuus saada kaveri pois tynnyreitten tai jonkun muun esteen takaa. Dead Silencellä se on lähes mahdottomuus perushyvää pelaajaa vastaan. Tuon kaltaiset tilanteet toistuu joka mapissa ja deeppari todellakin lisää pelin tempoa, sekä tasapainoa hyökkäyksen ja puolustuksen välillä, oltiin sitten suomalaisia tai uzpekistanista.

MUTTA NYT LOPETAN ellei Kaasulla tai jollain muulla ole vielä jotain vastaväitettä. Ymmärsin kyllä, että on melkein sama mitä sanon tai lähes ketään ei välttämättä kiinnosta, kirjoitan sitten vaikka itselleni.

SBX:
Mutta pointti olikin, että sanot joka kerta sarkastisesti samat vitsit, minun jutut ei nyt ole vitsejä enkä näe mitään yhteyttä sun ja mun juttujen välillä. Mutta kuten olen joskus sanonut, en sano mitään ellen koe sitä aiheelliseksi ja tässä oli loistava paikka. Joku heittää väitteen, josta olen eri mieltä. Mielestäni se on järkevämpää kuin heittää jotain "kurasarkasmia", jonka tajuaa naapurin Eskokin varsinkin kun laitat kax hymiöö perään.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sun periaatteella se menee siis joka tapauksessa kämppimiseksi, on suomessa kutienkin hyviä pelaajia joilla ei ole hyvää tiimiä esimerkiksi. Suomessa on ehkä pari hyvää tasapainoista klaania, mutta loistavia pelaajia on tosi monia. Tässä turnauksessa, kun ei ole edes paljoa merkitystä pelaako missään tiimissä, jos olen oikein ymmärtänyt.
Et nyt ymmärtäny mun pointtia. 90% turnaukseen osallistuvista pelaajista pelaa vain cod publaa eikä säännöllisesti klaanimatseja. Tämä tarkoittaa sitä, että se perus tiimipeli ja taktiikat ei ole kovinkaan tuttu juttu -> turhaa tuputtaa ammattilaisten rulesetin konsoliversiota.
Ehkä tärkein käytännönesimerkki siitä, miksi deepparin kanssa peli on nopeatempoisempaa on se, että voit esimerkiksi rohkeasti yrittää hyökkääjänä mennä A hallin sisään, koska sinulla on mahdollisuus saada kaveri pois tynnyreitten tai jonkun muun esteen takaa. Dead Silencellä se on lähes mahdottomuus perushyvää pelaajaa vastaan.
Ihan sama onko sulla deepparia vai ei, kuka tahansa kenellä on tatti vähääkään hallussa ampuu sut sieltä tynnyrin takaa ennenkuin kerkeet itse painaa l1. Erona vaan se, että deepparilla naapurin tilan lehmäkin kuulee kun lähdet hyökkäämään sinne halliin.

Mutta voisitko ystävällisesti säästää minua ja muita jättämällä vastaamatta, koska tämä keskustelu ei liity enää millään tavalla koko turnaukseen. Tuu, vaikka jatkamaan juttua ircciin ;).

edit:
Mutta pointti olikin, että sanot joka kerta sarkastisesti samat vitsit, minun jutut ei nyt ole vitsejä enkä näe mitään yhteyttä sun ja mun juttujen välillä. Mutta kuten olen joskus sanonut, en sano mitään ellen koe sitä aiheelliseksi ja tässä oli loistava paikka. Joku heittää väitteen, josta olen eri mieltä. Mielestäni se on järkevämpää kuin heittää jotain "kurasarkasmia", jonka tajuaa naapurin Eskokin varsinkin kun laitat kax hymiöö perään.
Ehkä snowi tarkoitti, että sun viestien sisältö on samanlaista kuraa, kuin hänenkin? Itse ainakin huomaan yhteyden.

Ehkä tärkein käytännönesimerkki siitä, miksi deepparin kanssa peli on nopeatempoisempaa on se, että voit esimerkiksi rohkeasti yrittää hyökkääjänä mennä A hallin sisään, koska sinulla on mahdollisuus saada kaveri pois tynnyreitten tai jonkun muun esteen takaa. Dead Silencellä se on lähes mahdottomuus perushyvää pelaajaa vastaan. Tuon kaltaiset tilanteet toistuu joka mapissa ja deeppari todellakin lisää pelin tempoa, sekä tasapainoa hyökkäyksen ja puolustuksen välillä, oltiin sitten suomalaisia tai uzpekistanista.

Tässä oon ihan samaa mieltä, ja kaasu, sit heitetään ensin ne savut kun mennään sinne halliin. :cool:

Ylös Bottom