Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Condemned: Criminal Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Kuulemma ainakin sellaista poikkeavuutta (?) on, että pelin FPS ei tahdo pysyä tasaisena. Itse en ole demoa kokeillut, mutta en mitään erikoista huomannnut kyllä kunnon pelissä.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

NapaKettu sanoi:
Kuulemma ainakin sellaista poikkeavuutta (?) on, että pelin FPS ei tahdo pysyä tasaisena. Itse en ole demoa kokeillut, mutta en mitään erikoista huomannnut kyllä kunnon pelissä.

Ruudunpäivitys kakoo taskulamppua käytettäessä. Ja kyllä tuossa pieniä muutoksia on muutenkin, ainakin mitä tuota kenttää katsoin Xboxyden videosta. Kyseessä on ilmeisesti ensimmäinen kenttä, mutta se alkaa about suoraan surmatun naisen luota näytteiden ottamisella. Sen jälkeen mäiskitään ja läiskitään kunnes Thomas heitetään ikkunasta pihalle. Typistetty versio ensimmäisestä kentästä?

Mitä itse peliin tulee, niin säikähdän muutamassa paikassa vieläkin, vaikka olen nyt neljä kertaa pelannut demon läpi. Immersio on erittäin voimakas kiitos hyvien äänien. Visuaalisesti Condemned ei ole mitenkään kovin erikoinen, mutta ainakin se näyttää melkolailla sahalaidattomalta niin TV:ssä kuin monitorissakin (720p).

Demossa jäi ainoastaan huolettamaan toiminnan itseääntoistavuus. Jaksaako samaa monta tuntia, jos vaihtelua ei ole?
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hakkiz sanoi:
Demossa jäi ainoastaan huolettamaan toiminnan itseääntoistavuus. Jaksaako samaa monta tuntia, jos vaihtelua ei ole?
Vaihtelua tulee ympäristöistä, vihollisista ja aseista. Ja kyllä sitä tarinaakin tulee seurattua. Condemnedissä minä tunsin koko ajan tekeväni tekemisiäni syystä. Aina oli joku päämäärä, oli se sitten jonkun löytäminen tai äkkiä pakoon pääseminen.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hakkiz sanoi:
Visuaalisesti Condemned ei ole mitenkään kovin erikoinen, mutta ainakin se näyttää melkolailla sahalaidattomalta niin TV:ssä kuin monitorissakin (720p).

Visuaalisesti näyttää pahasti pc-peliltä. Jotenkin niin perinteisen kliininen tuo ympäristö. Mutta vaikuttaa hyvältä. FEAR tulee kyllä pahasti mieleen...
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Ihan hyvältä vaikutti demon perusteella. Sellanen pikkunen jännitys fiilis on tota peliä pelattaessa, mutta ei ainakaan viellä tullu kohtaa jossa olisin säikähtänyt. :cool:
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hain demon ja hyvältä vaikutti. Ahdistava tunnelma ja hieno ulkoasu. Äänet karmivat ihan oikeasti ja jonkun tavaran tippuminen pöydältä teki hulluksi :) Pakko-ostos!
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Aika itseääntoistavaa tuo demo ja rupesi hieman huvittamaan vihollisten (mitä lie olivatkaan, denoja?) jatkuvat vilahtelut horisontissa. Parissa kohtaa tuli säikähdettyä, kun kääntyessä vihulainen olikin naaman edessä huitomassa putkenpätkällä. Hyvän näköinen peli toki, mutta luulen että vuoden päästä tätä ei muista enää kukaan. Toivottavasti.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Uudelleen muotoiltu Half-Life + sorkkarauta. Kässäri voi olla rautaa, mutta demo ei vakuuttanut. Jää hyllyyn.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Nisupulla sanoi:
Uudelleen muotoiltu Half-Life + sorkkarauta. Kässäri voi olla rautaa, mutta demo ei vakuuttanut. Jää hyllyyn.

Half-Life = sorkkarauta :D

Ihmeen nihkeän vastaanoton muutenkin saanut tuo Condemnedin demo tällä foorumilla; ainakin omasta mielestä kyseessä on kuitenkin kirkkaasti uuden boksin paras julkaisupeli. Pelistä löytyy niin sisältöä, kuin tunnelmaakin, eikä audiovisuaalinen puolikaan heikko ole. Varsinkin äänet loistavat.

Ja mitä tulee pelin itseääntoistavuuteen, niin eipä ainakaan allekirjoittanutta haitannut pätkääkään. Pelissä siirrytään melko nopealla tahdilla alueelta toiselle, jotka ovat kuitenkin kaikki omanlaisiaan, vaikka tyyli mestoissa pysyykin samankaltaisena. Hyvä tarina kantaa pitkälle ja brutaali ja "tehokas" taistelu pitää toiminnan tuoreena koko pelin melko lyhyen keston ajan.

On se kumma kun kaikki itkevät siitä, miten julkaisupelit ovat vain EA:n lisenssiroskaa ja käännöksiä vanhojen konsolien peleistä, mutta jättävät erittäin laadukkaan kauhuseikkailun hyllyyn... Eipä tämä tietenkään kaikille maistu, mutta kannattaa ehdottomasti antaa pelille edes kunnon mahdollisuus. Ja nyt lopetan vuodatuksen ja menen tahkoamaan King Kongia :)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Minä en yleensä edes pidä kauhupeleistä, Resident Evilinkin GameCubella kesken, sillä en yksinkertaisesti halunnut pelata sitä. Sen pelaamisesta uuli epämiellyttävä olo. Juuri muihin kauhupeleihin en ole raaskinut koskea, lukuun ottamatta Eternal Darknessia, joka ei todellakaan ole niin ihmeellinen kuin väitetään. Ei huono, vaan hyvä, muttei todellakaan ihmeellinen.

Pidän Condemnedista.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Knight sanoi:
Minä en yleensä edes pidä kauhupeleistä, Resident Evilinkin GameCubella kesken, sillä en yksinkertaisesti halunnut pelata sitä. Sen pelaamisesta uuli epämiellyttävä olo. Juuri muihin kauhupeleihin en ole raaskinut koskea, lukuun ottamatta Eternal Darknessia, joka ei todellakaan ole niin ihmeellinen kuin väitetään. Ei huono, vaan hyvä, muttei todellakaan ihmeellinen.

Pidän Condemnedista.
Aika omituista, jos et saa Condemnedista samankaltaista ehkäpä ahdistavaa, no epämiellyttävää kuitenkin, fiilistä, jos Resident Evil kuitenkin sitä aiheuttaa. Minulla kyllä hiukan samoja kokemuksia kauhupeleistä, mutta jollain masokistisella tavalla tykkään siitä. Yleensä 1-2h pelaamisen jälkeen on kuitenkin pidettävä hitusen taukoa, että saa hermosto hitusen levätä.

Ja Eternal Darkness on mahtava peli. :)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Minulla taas Resident Evil 4 ei aiheuttanut juuri minkäänlaisia kauhufiiliksiä, mutta tässä pelissä kyllä riittää tunnelmaa. Realistisesti käyttäytyvät viholliset ja äänet luovat kyllä suurimman osan tunnelmasta. Mitenkähän nuo äänet on oikein nauhoitettu? :rolleyes:
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

NapaKettu sanoi:
Aika omituista, jos et saa Condemnedista samankaltaista ehkäpä ahdistavaa, no epämiellyttävää kuitenkin, fiilistä, jos Resident Evil kuitenkin sitä aiheuttaa.
Saanhan minä, mutta jostain syystä pidän siitä nyt.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

puhveli sanoi:
Ihmeen nihkeän vastaanoton muutenkin saanut tuo Condemnedin demo tällä foorumilla; ainakin omasta mielestä kyseessä on kuitenkin kirkkaasti uuden boksin paras julkaisupeli. Pelistä löytyy niin sisältöä, kuin tunnelmaakin, eikä audiovisuaalinen puolikaan heikko ole. Varsinkin äänet loistavat.

Koska kyseessä on uuden boksin paras julkaisupeli, se tulisi siis hankkia? Eipä ole pelien taso todellakaan vielä hääppöinen. Tämä on tietenkin minun mielipiteeni, enkä olekaan ihan jokaista testannut, ainoastaan ns. kärkikahdeksikon.

Minulla ei ole yhtään XO-peliä, vaan pelailen Xboxin vanhoja, väliin jääneitä pelejä vielä toistaiseksi. Forza pieksee PGR:t mennen tullen, aah ihan mahtava peli. :cool:
 
Vastaus: Condemned

Willennium sanoi:
Koska kyseessä on uuden boksin paras julkaisupeli, se tulisi siis hankkia?
No jos peli on kirkkaasti parempi kuin PDZ tai Kameo, niin pakkohan pelin on olla hyvä. Sitä paitsi puhveli kertoi tuossa monta hyvää syytä hommata Condemned.

BTW ainakin minun Condemnedini on vain Condemned, eikä Condemned: Criminal Origins.
 
Vastaus: Condemned

Knight sanoi:
BTW ainakin minun Condemnedini on vain Condemned, eikä Condemned: Criminal Origins.

Tuomittua markkinoitiin pitkään Euroopassakin kokopitkällä nimellä, mutta sitten juuri ennen julkaisua nimestä tiputettiin rikollisuuteen viittaava alaotsikko pois, ehkä kukkahattutätien pelossa. Amerikassa on käytössä koko litania.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tänään tuli pelattua peli läpi ja hyvä kokemushan se oli. Pitänee vielä palata pelin ääreen kun jäi muutamat achievmentit saamatta.

+ Tunnelma
+ Äänet
+ Asenne
+ Jotain muuta kuin räiskintää
+ Kiinnostava tarina

- Lyhyehkö
- Voisi toimia vähän sujuvamminkin
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tänään tuli pelattua läpi. Oli kyllä todella ilkeä ja sairas tunnelma pelissä (hyvässä mielessä). Teki mieli päästä aina äkkiä seuraavaan tallennuspaikkaan ja lopettaa pelaaminen siihen. Muutaman kerran tuli säikähdettyä todella pahasti. Resident Evil 4 ei ole kyllä mitään verrattuna tähän peliin.

Lopussa juoni meni taas vähän yli, tuntuu olevan joku trendi näissä uusissa peleissä. Pelikellon mukaan aikaa läpipeluuseen meni 6h 44min, mutta peli tuntui kyllä huomattavasti pidemmältä johtuen siitä että sitä ei uskalla pelata kovin pitkiä sessioita putkeen.

Kaiken kaikkiaan todella hyvä peli, mutta ei ehkä ihan yllä Kameon tasolle XO:n launchipeleissä.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tänään tuli pelailtua muutama tunti, kun jouluna ei boksin hajoamisen johdosta pystynyt.

Hyvältä vaikuttaa ainakin näin alkajaisiksi. En vain oikein ymmärrä tuota manuaalista tallennusta, kun ladatessa peli alkaa kuitenkin "kentän" alusta, eikä mitään aseitakaan tallennu messiin.
 
Ylös Bottom