Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Condemned: Criminal Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hex sanoi:
Condemned ei ole mikään kesäpeli. Ellei sitten kämpässä ole kunnon pimennysmahdollisuutta. :p

Totta kyllä ja nyt kun tallennukseni tuhoutuivat, peli saa kyllä odottaa syksyyn asti, kun ilta-aurinko paistaa suoraan asuntooni läpi kesän. Sen mitä ehdin peliä pelata sen ostettuani, niin täytyy sanoa, että kyseessä on ihan mukiinmenevä peli, joskaan ei mielestäni mikään aivan mestariteos - tämä tosin johtuu siitä, etteivät kauhupelit juurikaan jaksa enää nykyään innostaa. Ulkoasultaan peli toki on komea kaikkine filtteröinteineen yms. ja tunnelma on parhaimmillaan käsin kosketeltava. Syksy näyttänee minun lopullisen mielipiteeni pelistä. Kyllä tämä kuitenkin tuntuu olevan XO:n parhaimmistoa tällä hetkellä, aina Oblivionin ja PGR3:n jälkeen.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Ennen kuin hommasin itselleni X0:n niin luin arvosteluja/juttuja condemnediin liittyen ja olin ihan törkeen innoissani ko. pelistä. Sitten kun vähän aikaa sitten hommasin boksin ja latasinpelin demon. kiinnostus peliin oli jo laskenut ja demo ei säväyttänyt. Mutta nyt kiinnostuin pelistä kyllä uudestaan ja demokin jo muutamaan kertaan läpäisty. Pakko se on ostaa koko peli :)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Fool_ sanoi:
Ennen kuin hommasin itselleni X0:n niin luin arvosteluja/juttuja condemnediin liittyen ja olin ihan törkeen innoissani ko. pelistä. Sitten kun vähän aikaa sitten hommasin boksin ja latasinpelin demon. kiinnostus peliin oli jo laskenut ja demo ei säväyttänyt. Mutta nyt kiinnostuin pelistä kyllä uudestaan ja demokin jo muutamaan kertaan läpäisty. Pakko se on ostaa koko peli :)

Juu, sen sanon että peliä ei osaa kunnolla arvostaa jos sitä ei vedä läpi. Jos ei arvosta senkään jälkeen, niin sitten peli ei ole vaan kyseisen ihmisen heiniä.

Ajattelin tosiaan runnoa sen vaikeimmalla tasolla vielä läpi, ihan vaan sen taisteludynamiikan takia. Ja siksikin, että joskus on hienoa olla paskat housussa. Pitää rajoittaa sessiot vaan maksimissaan kahteen tuntiin, ettei tarvitse mennä sängyn alle sikiöasentoon itkemään.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Nyt on Condemned:iäkin tullut pelailtua sen verran, että voin omasta puolestani todeta tämän olevan sa*tanan kermainen kokemus!

Oih nämä pimeät huoneet; ne muutamat onnistuneet potkut vihujen päihin, ja tietty se kaikista "viisain" ratkaisu vaihtaa palokirves kahden kudin haulikkoon! :D

Tämä peli kuuluu X0:n yleissivistävään oppimäärään, ja syystä! Suosittelen!
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Onpa omituista, ostan yleensä sellaisia pelejä, mitkä ovat täällä hyviä arvosteluja saaneet.. (poikkeuksia on) Niin nyt täytyy sanoa, että peli on äärettömän tylsä. En jaksa edes läpi pelata tuota , vaan vaihdan eteenpäin.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Niin, näissä kauhu-teemaisissa peleissä on sama jouttu, kun huumori-peleissä: Hyvän kauhun/huumorin määritelmiä on yhtä paljon, kun on yksilöitä määrittelemässä.

Esim. joku saattaa olla ihan pissat housuissa (minä), ja joku muu osaattaa olla ihan että lol samoille asioille. :D
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Huh huh mikä pelikokemus! Nykyään ei oikein mikään peli erotu harmaasta massasta, mutta tämä todellakin erottui edukseen. Ehdottomasti yksi kaikkien aikojen parhaimpia pelejä. Ja tässä puhuu nyt kaveri, joka aloitti pelaamisen silloin kun Game&Watch ja Atari olivat uusia juttuja.

Kauhuelokuvista olen aina tykännyt, mutta verimättö hakkaamispelit olen ihan suosiolla sivuuttanut. Siirryin vasta nyt X360 aikakaudelle ja jostain kumman syystä tämä kiehtoi ja varsinkin kun se vielä alelaarista löytyi. 6 muuta peliä saavat odottaa, että tämä on koluttu viimeistäkin nurkkaa myöten läpi. Tässä pelissä mättö ei ole kuitenkaan itsetarkoitus vaan henkiinjäämisedellytys. Voin todellakin kuvitella, että tätä peliä on ollut hivenen vaikea demota jossain messuilla sen väkivaltaisuuden vuoksi. Onneksi laatu ollaan kuitenkin havaittu väkivallan takaa ja peli onkin pokannut monia palkintoja.

Ensinnäkin, en ole kokenut tälläistä tunnetta sitten Seitsemän leffan ensi-illan. Olin kyseisen leffan jälkeen ahdistunut ja häkeltynyt siitä, miten elokuva pystyi vaikuttamaan minuun niin dramaattisesti. Tämä peli tekee saman tunteen. On erikoista, että samaan aikaan tätä peliä pelatessa haluaisi sulkea konsolin mutta kuitenkin vielä koluta seuraavan huoneen. Tunnelma äänen ja uskottavan ympäristön kera on loistava. Valot, varjot ja tekstuurit ovat todella hienoa jälkeä. Tätä pelatessa oikeasti pelottaa.

Onko kenelläkään tietoa, onko jatkoa luvassa samalta tiimiltä?
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Bandicoot sanoi:
Onko kenelläkään tietoa, onko jatkoa luvassa samalta tiimiltä?

Huhuja Condemnedin jatko-osasto on ollut liikenteessä jo toista vuotta, samoin kuin puheita mahdollisesta elokuvaversiosta (jonka toteutuminen nostaisi pelin kakkososankin todennäköisyyttä):

http://www.oxm.co.uk/articles/news/horror/condemned_the_movie

Saman firman F.E.A.R:han toteuttaa jossain määrin samoja teemoja, vaikka ote onkin reilusti räiskintähenkisempi.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Ite kanssa vedin pelin läpi tossa reilu viikko sitten, helvetin hienosti tehty peli kyllä.

Ainut miinus ehkä siitä että pelin loppuosio turhan paljon räiskimistä ja tappamista.
Siis, pelin alkuhan on helvetin sairas, siis niin pelottava että oikeasti en ole ikinä pelannut näin pelottavaa peliä tai nähnyt näin pelottavaa elokuvaa. Ei tätä OIKEASTI uskaltanut välillä pelata.

Ja tämän läpikin menin kaverin kanssa, yksin pelasin sinne viemäreihin ja ne oli jo helvetin pelottavia. Piti pelata ilman ääniä suurin osa pelin alkuosiosta.

Mutta, peli siis tuli läpi vedettyä ja varsinkin lopussa ollut valintakohtaus oli mielettömän tyylikäs. Tollaisia enemmän peleihin !

Vaikka pelillä ei nyt NIIN paljoa olekkaan uudestipeluu-arvoa niin kyllä tämä peli jää hyllyyni. On se sen verran hieno kokemus, ja ehkä joskus sitten isolta telkulta ja kunnon äänien kera.

Mutta erittäin hyvä peli, suosittelen ehdottomasti ja odotan innolla jatko-osaa.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tulee itku kun en ikinä saanut piestyä viimeistä pomohemmoa... :(
Joskus tämä pitää ottaa uusintakäsittelyyn.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tylsää putkea, eikä edes niin jännä. Rikospaikkojen tutkiminen samaa tylsyyttä, peli kun kertoo mitä pitää tehdä. Jos kakkonen tulee, niin tuossa tutkimisessa on kyllä parantamisen varaa. Pelin lopussa maatilalla rupesi jännityskin nousemaan, kellari oli suorastaan piinaava! Ei oikein jaksa ymmärtää pelin saamaa ylistystä.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Digger sanoi:
Pelin lopussa maatilalla rupesi jännityskin nousemaan, kellari oli suorastaan piinaava! Ei oikein jaksa ymmärtää pelin saamaa ylistystä.
Tunnelma, grafiikka, valot, varjot, äänet...lisäksi juoni parempi kuin useassa nykypäivän elokuvassa. Pelissä todellakin tunsi olevansa siellä, eikä vähiten sen takia että jalat näkyy alaspäin katsottaessaan. Valot kannattaa sammuttaa ja kuulokkeet laittaa päähän. Taskulamppu ja ruosteinen putki. Ei se muuta vaadi päästäkseen nirvanaan...
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Meitä on vaan moneen junaan. Kaikki ei tykkää.

Itse tykkään eniten juuri yksinpeleistä ja varsinkin jos niihin saa keskellä yötä uppoutua ja vetää fiiliksellä. Tässä oli juuri sitä. Aikalailla parasta yksinpelikokemusta boksille kyllä. Putkea tämä on, mutta hyvin tehtyä sellaista. Minulla ei mitään putkia vastaan.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Pakko yhtyä ylistushuutoihin itsekkin kun peli on nyt vihdoin loppuun asti tullut tahkottua. Todella hyvin toteutettu kaikin puolin. Meikäläinen diggaili tosta selvitymismeiningistä ja lähitaistelusta. Ahdistavampi tunnelmakin oli saatu luotua kun missää aikaisemmin pelaamassani pelissä, vaikka Silent Hillit sun muut on tullu pelattua myös. Forbidden Sireneihin en ole koskenut. Pimeä huone ja 5.1 kajarit, niin kylläpäs kelpaa. Yöllä sitten tietenkin kuulokkeet päässä. Visuaalisestikkin oli oikein hyvän näkönen, vaikka GoWit sun muut on tullu lähiaikoina pelailtua läpitte. Aika sairas meininki alkoi olla kun loppua kohti päästiin. Mitäs te jotka olette Feariakin pelanneet, niin pääseekös se lähellekkään Condemedin tunnelmaa? Alkoi vaan jotenkin tekemään mieli lisää tämänkaltaista pelattavaa. Tiedän kyllä, että Fearissa mennään enemmän pyssyt paukkuen.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Palasin takaisin pelin ääreen pari päivää sitten ja läpihän se meni.
Olen vakaasti sitä mieltä, että tämän jälkeen en voi enää pelata kauhupelejä. Mikäänkukaanmissään ei voi ylittää tätä peliä.
Tunnelma, äänet, pimeys... Tämä peli on todellinen taideteos.
Pimeässä olohuoneessa illalla pelatessa kieltämättä muutaman kerran mietti, että josko laittaisi valot päälle.

Jos vähänkään on vinksallaan kauhupelien suuntaan, tätä peliä ei kannata jättää ostamatta!
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Nyt tuli tämänkin ostettua kaiken hypen jälkeen, ja eikun myyntiin takaisin heti pian.

Kauhua tästä pelistä en muuta saanut irti kuin tökeröistä kontrolleista, surkeasta ääninäyttelystä ja todella huonoista 'pelotteluista'. Hahmon etanamainen liikkuminen alkoi rasittamaan heti alkuunsa, sekä tietysti pökkelö liikkuminen, joka sai epäilemään että poliisin ruokavalioon kuului tavallista suurempi annos donitseja.

Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut kovinkaan suurta summa maksaa, olisi varmasti ärsyttänyt enemmän silloin. Parhaat kauhupelit löytyvät edelleen playstation kakkoselta, imo.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Condemnedia tullut jonkin verran nyt pelattua. Olen jossain maanalaisessa juuri ja ketjun yli hypättyäni minut isketään tainnoksiin ja putoan liukuportaat alas. Tuossa kohtaa siis ollaan menossa.

Toistaiseksi peli ollut aika puuduttavaa etenemistä ja tappelua puolihämärissä paikoissa.

Jo niin pitkään ollut tätä yhtä ja samaa, että alan pelkäämään, että koko peli on nyt tätä. Tämä on aika tylsää.

Ostin tämän kun mainostettiin pelottavaa tunnelmaa yms. Ja roskat. Ei tässä mitään jännitystä tai pelkoa luoda. Säikäytyksiä sillä helpoimmalla mahdollisella tavalla eli yhtäkkiä ilmestyy jostain vihulainen. Säpsähdysten aikaan saamiseen nyt ei vaadita mitään ja tuntuu että se on ainut "pelkoaspekti" mitä pelillä on tarjota. Itse olen aika rutinoitunut kauhuelokuvan ystävä, joten ei noi säpsähdykset alun jälkeen toimi kun niihin tottuu, turtuu. Muutenkin pidän sitä alhaisimpana pelottelun muotona, kun taas psykologisen kauhun luonti on se hienoin laji.

Ellei tämä peli tästä kovasti parane niin jää kyllä kovin valjuksi kokemukseksi. Etene, joku tulee varjoista, lyö, etene, joku tulee varjoista, lyö, repeat. Tarina toistaiseksi ollut mitään sanomaton ja toiminta aika tylsää. No, kai on vielä mahdollisuus, että tämä tästä paranisi.

Esimerkiksi Doom oli hyvin mekaaninen pelikokemus, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu, että hauskempaa minulla sen parissa oli.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Onko peli buginen vai vika X360:säni?

Pelissä tulee tilanteita, jolloin astun johonkin huoneeseen ja se onkin täysi täysin pimeä. Pelkkää musta, taskulamppu ei valaise yhtään. Tuntuu kuin peli ei olisi ladannut kyseistä tilaa lainkaan tai ainakaan kyseisen tilan grafiikoita.
Eilen illalla oli lopettava pelaaminen kun kuolin, latasin edellisesti savesta pelin ja näkyi pelkkää mustaa, health-viiva näkyy ylänurkassa mutta muuten täyttä mustuutta. Monta kertaa latasin sen uudestaan ja aina sama. Sammutin sitten koneen.

Toivottavasti kun tänään lataan pelin niin se taas toimisi. Ihmeellisiä ongelmia.

Mutta kummassa vika bugisessa pelissä vai X360:ssä?
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Elmo66 sanoi:
Ostin tämän kun mainostettiin pelottavaa tunnelmaa yms. Ja roskat. Ei tässä mitään jännitystä tai pelkoa luoda. Säikäytyksiä sillä helpoimmalla mahdollisella tavalla eli yhtäkkiä ilmestyy jostain vihulainen. Säpsähdysten aikaan saamiseen nyt ei vaadita mitään ja tuntuu että se on ainut "pelkoaspekti" mitä pelillä on tarjota. Itse olen aika rutinoitunut kauhuelokuvan ystävä, joten ei noi säpsähdykset alun jälkeen toimi kun niihin tottuu, turtuu. Muutenkin pidän sitä alhaisimpana pelottelun muotona, kun taas psykologisen kauhun luonti on se hienoin laji.

Tähän väliin pakko kysyä minkälainen on äänentoistolaitteistosi?
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

noose01 sanoi:
Tähän väliin pakko kysyä minkälainen on äänentoistolaitteistosi?

X360:n pitämän kovan melun takia pelaan käyttäen langattomia kuulokkeita. Äänentoistosta ei jää siis pelinautinto kiinni.
 
Ylös Bottom