Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Condemned: Criminal Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Elmo66, Kyllä mä sanoisin että aika paljon parempi äänentoisto tulee kotiteatterilla ilman niitä kämysiä langattomia kuulokkeita :)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Sitä tuolla kysymyksellä hainkin takaa :)
Itse pelasin tuota pimeässä huoneessa 6.1 pauhaamassa, äänet ovat suuri osa pelin tunnelmaa.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Peliä takana noin tunti ja kuten moni on sanonut niin pitää pelata pienissä pätkissä :)
Uskomattoman ahdistava tunnelma ja vähän väliä tulee hypittyä selkä seinää vasten/nurkkaan ettei pahikset pääse yllättämään. Kohtuullisesti on tullut jo säihkähdettyäkin ja jospa sitä vielä uskaltaisi pelata tänä yönä lisää.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Condemned kakkosta tosiaan tehdään.

Tämä on niitä harvoja pelejä, jotka tulen ostamaan välittömästi ilman harkintaa. Toinen on PGR4.

Synkeä psykoottinen väkivalta kättä pidemmällä ei ole huono asia. Taisipa jossain olla, että moninpeliäkin tulisi. Itseäni ei haittaisi vaikka peli koostuisi vain yksinpelistä ja putkijuoksusta.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Jossain arvostelussa sanottu "More of an experience than a game" pitää aika hyvin kutinsa. Eipä tule mieleen toista näin tunnelmallista ja sisäänsä imaisevaa peliä. Jopa loistavat Bioshock ja Mass Effect ovat aika kevyttä tämän rinnalla.

Kakkos-chapteri vasta suoritettuna ja olen nauttinut jokaisesta hetkestä. Fiilis on melkein sanoinkuvaamaton kun vetää kämpän pimeäksi ja halvat äänentoistolaitteet täysille. Tälläisestä, ajoittain jopa ahdistavasta meiningistä tykkään suuresti :D.

Kyllä kannatti vihdoin tutustua peliin. Pitää vetää pienissä erissä ja verkkaiseen tahtiin, niin tästä nauttii entistä enemmän.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Poro24 sanoi:
Jossain arvostelussa sanottu "More of an experience than a game" pitää aika hyvin kutinsa. Eipä tule mieleen toista näin tunnelmallista ja sisäänsä imaisevaa peliä. Jopa loistavat Bioshock ja Mass Effect ovat aika kevyttä tämän rinnalla.

Kyllä kannatti vihdoin tutustua peliin. Pitää vetää pienissä erissä ja verkkaiseen tahtiin, niin tästä nauttii entistä enemmän.

Näimpä, Condemned on vieläkin voimakkain pelikokemukseni konsolilla. Kyllä niin imaistiin tämä poika pelimaailmaan mukaan että hikoilin paniikkivirtsaa. Halvat 5.1-teatterit tosiaan täälläkin huusi ja säikytteli. Mikään ei ole parempaa kuin hakata Condemnedia pimeässä yksin äänet kaakossa.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tulipa vedettyä kolmen tunnin rupeama äsken ja peli läpi.

Yhdeksän chapteria painostavinta, ahdistavinta ja siisteintä kauhua omassa pelihistoriassani. Viimeinen chapteri sitten lässäyttikin tunnelmaa osittain. Kaikki alkoi näyttävästi palavasta talosta pakenemisella, mutta sen jälkeen homma olikin pelin muusta linjasta poikkeavaa silmitöntä räiskimistä. Vihollisia tuntui tulevan vastaan koko ajan ja joka paikasta. Sen verran loppui huumori, että laskin ihan loppupuolella vaikeustason easylle. Todella sääli, odottelin jotain hienoa, painostavaa ja leuat loksauttavaa lopetusta enkä mitään tälläistä.

Mutta eipä jaksa tuosta lopusta enempiä kitistä. Niin loistava ja vaikuttava pelikokemus tämä oli. Varmasti lähtee huutonetistä ja alelaareista alle parilla kympillä, ostakaa!

Kakkosta odotellaan erittäin suurin odotuksin.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Pitää täysin kutinsa. Peli on loistava ja tunnelmallisin ikinä. Pelottaa vieläkin. Kakkosta odotellessa... synkkää joulua kaikille...
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Bandicoot sanoi:
Pitää täysin kutinsa. Peli on loistava ja tunnelmallisin ikinä. Pelottaa vieläkin. Kakkosta odotellessa... synkkää joulua kaikille...
Sen verran offtopiccia vaikka peli onkin synkkä, ahdistava ja tunnelmallinen, ei jätkät vissiin ole silent hill 1 ja 2 pelanneet? Ainakin omalla kohdallani ne ovat ne The Ahdistavat pelit..
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Vedinpä pelin viime yönä läpi ja jäi siitä aika omituinen maku suuhun.

Kauhupeliksi ei ollut mitenkään järisyttävän erikoinen, niinkuin osa täältä antaa ymmärtää (jepjep, jokaisella oma mielipiteensä).
Tuntui, että pelaisi tavallista FPS "hieman" erikoisemmalla tavalla.
Pienohkoja säpsähdyksiä tuli pari, Mr.Tibbits jäi päällimmäisenä mieleen ja reiästä pomppaava sälli.
Jännitys oli sitä hieman yli keskitasoa (kait olen liikaa aikaa viettänyt RE pelien ja kauhuelokuvien parissa:D).
Kait sitä olisi pitänyt kuulokkeilla pelata koko peli läpi.

Ja noita tutkintakohtauksia olisi saanut olla enemmän ja paremmin toteutettuina.
Sekä tuo viimeinen taso ei ollut niin mieleinen, kiitos liiallisen toiminnan ja epämääräisten örkkien.
Pituuttakin olisi kaivannut lisää vaikka kyllä tuo 8h on aika pitkä tämän lajityypin peliksi.

Juoni nyt oli aika sekalaista loppuakohden, mutta se saikin minut odottelemaan 2osaa innolla.
Näkikö Thomas lopussa näkyjä? Vai muuttuiko hän oikeasti:P

Loppujen lopuksi voi sanoa, että muikea peli tämä on ja antaisin sille itse kouluarvosanalla sen 8/10.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Itsekin tutustuin peliin äskettäin ja tuli pelattua läpi. Taitaa vain 3 achievementtiä enää puuttua koko pelistä. Olin erittäin suuresti yllättynyt pelin tunnelmasta ja siitä kuinka hyvä se on. Nyt vain odotellaan sopivasti jatkoa tähän. Suosittelen kyllä kokeilemaan tätä peliä jos on mennyt ohi.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Nyt olen vihdoinkin itse päässyt tämän pelin makuun ja pakko sanoa, mahtava peli kyseessä. Tunnelma on koko ajan jännittävä, kiitos mahtavan musiikin. Tällä hetkellä olen vasta Central Metro Stationissa, ei ole valitettavasti kauhean paljon ehtiny pelaamaan, kiitos koeviikkojen.

Joka tapauksessa, en aluksi kokenut peliä yhtä pelottavaksi mitä F.E.A.R:ia. Kunnes törmäsin yhteen pahimpaan säikähdykseen, mitä olen kokenut:

Olen siis Central Metro Stationissa, kuljen huoneita pitkin ja löydän melko aukean huoneen. Huoneen sivussa on ovi, jossa on lasinen ikkuna. Ovi itse on lukossa, mutta näen lasin läpi, että joku siellä liikkui. Noh, jatkan matkaa ja huomaan, että oven lähellä on kaide, josta näkee alas, missä se kyseinen tyyppi juoksenteli. Menen katsomaan näkyykö sieltä mitään ja samalla kyseinen äijä hyppääkin kaiteen reunalle, suoraan naaman eteen. :eek: Säikäytti minut kyllä todella pahasti. Tämän takia tämä peli on mahtava! ;)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Joka tapauksessa, en aluksi kokenut peliä yhtä pelottavaksi mitä F.E.A.R:ia. Kunnes törmäsin yhteen pahimpaan säikähdykseen, mitä olen kokenut:

Olen siis Central Metro Stationissa, kuljen huoneita pitkin ja löydän melko aukean huoneen. Huoneen sivussa on ovi, jossa on lasinen ikkuna. Ovi itse on lukossa, mutta näen lasin läpi, että joku siellä liikkui. Noh, jatkan matkaa ja huomaan, että oven lähellä on kaide, josta näkee alas, missä se kyseinen tyyppi juoksenteli. Menen katsomaan näkyykö sieltä mitään ja samalla kyseinen äijä hyppääkin kaiteen reunalle, suoraan naaman eteen. :eek: Säikäytti minut kyllä todella pahasti. Tämän takia tämä peli on mahtava! ;)

Heh, noitahan piisaa. Skriptatut kohtaukset ovat aika psykoottisia, ja sitten nuo "livenä" tapahtuvat pääsevät säikyttelemään ja poistamaan hermoja.

Itselleni aika ikimuistoinen hetki pelin parissa oli, kun...

PHP:
...olin muistaakseni ostoskeskuksessa tai vastaavantuntuisessa varastotalossa, jossa hetken oltua hiljaista pari laukausta napsahti viereiseen seinään. Katsoin sivulle, niin toisella puolen kerrosta vaalea naishahmo huutaa jotain tyyliin "you can't be here" todella sairaalla äänellä ja katoaa juoksemalla portaisiin. Odottelen hermo kireällä jonkun kakkosnelosen kanssa aikani, ja kun mitään ei kuulu, lähden liikkeelle. Eiköhän sama tyttölapsi epätoivoinen psykoosi-ilme kasvoillaan tule kiljuen päälle nurkan takaa jonkun helvetin kirveen kanssa. Piti potkia raatoa vielä kymmenen kertaa ihan varmistaakseni että perkele kuoli!
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Condemned on ollut itsellenikin ehkä se kaikkein ahdistavin pelikokemus koskaan. Erinomainen skriptitapahtumien käyttö (Zuor, odottele vain eteenpäin;)), valojen ja varjojen hienovarainen käyttö (=pimeä, perkeleen pimeää) + vilahtavat varjot, hyvä äänimaailma sekä ilkeän autenttiselta tuntuvat tapahtumasijainnit nostattavat jokainen niskavilloja omalla tehollaan, ja yhdistettynähän kokemus on vain kahta kauheampi. Paria aluetta lukuun ottamatta hylätyt slummit ja muut heitteille jätetyt rakennukset ovat pelin henkeen sopivia ja kuten sanottua, ahdistavia.

Pelasin achien perässä toisen peluukerran helpoimmalla tasolla ja täytyy sanoa, että pelottavuus tippui roimasti. Ensimmäinen peluukerta kaikkein vaikeimmalla oli vielä pädiin kokemattomalle melkoinen kokemus, sillä kuolo korjasi parinkin osuman jälkeen, mikä toi oman jännityksensä pimeillä käytävillä kuljeskeluun. Helpoimmalla hahmo kestää useita osumia ja on lähestulkoon kuolematon, mikä saa pelin vaikuttamaan ehkä liikaakin tavanomaiselta FPS-mätöltä, jossa hiparit ei lopu millään ja medikittejä on joka nurkalla. Suosittelenkin uusien pelaajien lähtevän suosiolla vaikeimmalla pelaamaan maksimaalisen nautinnon takaamiseksi.

Condemned 2 odotellessa. Onneksi siihen ei ole enää kauaa.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Minuun ei tämä tehonnut valitettavasti. Eka kenttä vielä toimi, mutta toisessa jo alkoi pummi- ja narkkarilaumojen pieksäminen lähinnä ärsyttämään. Jäi sitten peli kesken jossain vaiheessa kun ei mielenkiinto vaan pysynyt yllä. Erityisesti kun kuolin luotiin jossain tunnelisokkelossa ja peli heitti vähän liikaa taaksepäin. Taitaa olla melkein kuukausi siitä, tuskin enää jaksan jatkaa.
Hieno äänimaailma kuitenkin ja grafiikatkin on hyvät ikäisekseen peliksi, mutta kun ei pelota niin ei pelota.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tuli tämä(kin) vanha peli pelattua tuossa välipalana. Yllättävän hyvä ja tunnelmallinen kauhupeli, vaikka toistikin hieman itseään (ja jossa oli vähän ehkä turhankin vaikea ja tylsä
loppuboss
verrattuna muuhun peliin). Mutta juuri tuollaisesta "mennään rauhassa ja koko ajan pieni pelko persuuksissa" -tyylistä itse peleissä pidän.

Graffat olivat aika karut (peli kuitenkin yksi 360:n julkaisupeleistä eli jo about 5 vuotta vanha), mutta lopulta se ei kauheasti tunnelmaan vaikuttanut.

Kannattaa kaivaa jostain jos on pelaamatta ja kauhu kiinnostaa. Ei kovin pitkä peli, joten menee tosiaan "välipalana" hyvin.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hyvä peli, paitsi loppu täyttä paskaa:(. Siis se viimeinen kenttä, joku ninja hyppelee voltteja, ja niitä örkkejä tulee joka suunnasta. Alku sentään oli hyvä kun oli vain ihmisiä mätättävänä. Mutta juu, niien ihmisten hakkaaminen oli hauskaa:).
 
Jokos @Miika_- olet hakenut aikuisten vaippoja valmiiksi, kun taisit olla tätä alkamassa pelaamaan? ;)

Itse katsellut tänään tästä läpipeluuvideoita Youtubesta ja kyllä niitäkin katsoessa tullut säikähdettyä pari kertaa :eek:

Tuo rikospaikkojen tutkiminen oli kyllä siistiä ja ehkä itsekkin tulee joskus palattua tämän pariin uudelleen.
 
Ylös Bottom