Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Condemned: Criminal Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

On tullu pelailtua Condemnedia muiden pelien ohessa nyt muutamana päivänä ja täytyy sanoa et on kyl loistava peli! Ainut mikä tossa on tähän mennessä ärsyttäny on: Se jätkä jolla pelataan on aika tökerösti tehtyn ja se potku! Lol! Toinen millä peliä ois voitu vähän parantaa on esineiden hajoaminen esim. Jos lyöt kirveellä telkkaria ni siitä lentää jotain betonin palasia niin ku seinään löis... Muuten on kyllä aika aliarvostettu peli (Tai no ainaki on tähän mennessä tuntunu siltä)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Kyllähän toi oikein mukavalta peliltä vaikutti demon perusteella, vaikka demossa ei oikeen säikähtämään päässytkään. Jännitystä onnistuttiin kyllä luomaa erilaisten räksähdysten ynnämuiden äänähdysten avulla. Äänipuoli siis varsinkin antoi oikein vakuuttavan kuvan eikä graafinen puolikaan pahemmalle näyttänyt, vaikka sillä saralla ei nyt ehkä ihan huippusuorituksestakaan voida puhua. Erittäin positiivinen kuva tosta jäi, ja menee varmaan hankitalistallekkin tässä lähiaikoina.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

sale90 sanoi:
On tullu pelailtua Condemnedia muiden pelien ohessa nyt muutamana päivänä ja täytyy sanoa et on kyl loistava peli! Ainut mikä tossa on tähän mennessä ärsyttäny on: Se jätkä jolla pelataan on aika tökerösti tehtyn ja se potku! Lol! Toinen millä peliä ois voitu vähän parantaa on esineiden hajoaminen esim. Jos lyöt kirveellä telkkaria ni siitä lentää jotain betonin palasia niin ku seinään löis... Muuten on kyllä aika aliarvostettu peli (Tai no ainaki on tähän mennessä tuntunu siltä)
Tämä viikonloppu hakattu täysversiota, olen kanssasi samoilla linjoilla. Aivan mahtava peli, ehkäpä
jatko-osassa lekalla on enemmän käyttöä... ;)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Ainut vika ko. pelissä oli se että ensimmäisellä yrittämällä kotelosta puuttui levy kokonaan :eek: Onneksi pelikauppa oli asiallinen ja sain levyllisen version tilalle.
Jatkossa tarkastan kyllä heti paikanpäällä että levy löytyy kotelosta :rolleyes:

Toivottavasti peli saa jatkoa!
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Jotenkin tuntuu, että tämä loistava peli on jäänyt turhan vähälle huomiolle.

Tämä peli osoittaa Half-laiffien ohella että tiivistunnelmainen putkijuoksu on parasta viihdettä, kun se tehdään oikein. Pelasin pelin läpi yöllä, ja voitte kuvitella paljonko sitä paskaa oli housussa. Surround jauhoi mureasti ympärillä.

Juontakin yleensä solvataan, minun mielestä jopa hyvää tasoa. Yleensä juonet, joita ei selitetä, kaatuvat omaan näppäryyteensä, tai ovat tahallaan tehty sellaiseksi että niistä ei saa mitään loogista tolkkua. Tässäkään ei paljoa selitellä eikä rautalankaa väännetä, mutta kuitenkin juoni tuntuu silti olevan taitavasti rakennettu, eikä tyydy olemaan vain halpa sekoilu. Pelaaja joutuu itse päättämään mistä kaikessa oli kyse. Vaihtoehtoja on monta, ja jokaisessa tuntuu olevan joku logiikka. En tiedä mikä tässä oli, mutta kun peli loppui, olin vieläkin aivan tolkuttoman kiinnostunut siitä mitä kaikki tarkoitti ja aloin penkomaan netistä tietoa. Vähän Lynchmäinen olo tuli.

Lisäksi, tämä peli on aivan perhanan kova teknisesti. Grafiikka (varsinkin liike, varjot, no perhana - kaikki) on aivan upeaa, ja äänimaisema se vasta onkin. Pari kertaa tirautin housuun, kun jännässä paikassa talloin maassa olevaa sälää liikkuessani ja luulin kokoajan vihollisen ryntäävän päälle. (edit: grafiikasta vielä, on helppo olla tajuamatta kuinka hienoa se on. hieman tylsänpuoleinen kenttäsuunnitelu yms. voivat vähän hämätä, mutta katsokaa kunnolla kaikkia yksityiskohtia. Katsokaa liikettä. Ihailkaa vaikka fysiikkaa. Jossain vaiheessa vaan ihastelin kuinka hyvältä peli voi näyttää.)

Ja ehkä väkivaltaisin peli mitä tiedän. Ei, tässä ei lennä päitä tai 5 litraa verta osumasta. Toteutus on kuitenkin sitä luokkaa, että väkivalta tuntuu brutaalilta ja siinä on voimaa. Loppua kohden homma menee aivan kipeäksi.

Lyhyesti: tykkäsin, ja sanoisin että paras X360-peli jonka omistan. Tai ainakin laitan Oblivionin kanssa samalle tasolle. Tiedän, pelit ovat aivan toistensa vastakohtia, mutta nautinnon taso lienee samaa luokkaa minun kohdallani. Sen mitä Oblivionin monesta kymmenestä tunnista noin 10 on todella intensiivistä kuola poskessa runnomista, Condemnedissa se 10 pelituntia on kokoajan laatuaikaa.

Voisin tietenkin nipottaa turhan sokkeloisista kentistä, taistelun toistosta, mutta ei vaan pysty.

Suosittelen jokaiselle. Paitsi lapsille.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Kyllä! Tämä on laatukamaa!

Tuo graffa ja kenttäsuunnittelu on tässä pelissä vähän kahtiajakoinen homma; periaatteessa
kentät ovat melko tylsiä sokkeloita, mutta juurikin pienet yksityiskohdat ja ympäristöjen realistinen
ote tuovat oman lisänsä tunnelmaan. Jäinpä monasti pyörimään jonkun seinän ympärille vain
ihmetelläkseni hienoa bumpmap-efektiä... :D

Väkivalta on toudellakin rajusti toteutettu, ja deekujen hyökkäysanimaatiot ovat paikoitellen
komeata katseltavaa. (Esim. tilanteet joissa vihulainen repii kaapista oven ja tulee huitomaan...)

Toivon totisesti että tästä pelistä tulee jatko-osa. Vähän dynaamisemmin kun totetuttavat
johtolankojen tutkimisen, ja ehkäpä vielä lisäävät hajoavat ympäristöt, niin tekkipuolella aletaan
hipoa taidetta.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Meikäläistä häiritsi aika paljon se, että niitä hihhuleita oli aivan liikaa. Ongelma on oikeastaan tismalleen sama kuin Doom 3:ssa: alkuunsa karmeasta pelistä katooa tietty jännite, kun toimintakohtauksia ei malteta rakentaa riittävän pitkäjänteisesti, vaan pelaajalle tyydytään heittämään vihollisrypäs ryppään perään. Condemnedissä on muutamia varjoilla, äänillä ja jostain rakosesta näkyvillä liikkeillä toteutettuja toiminnanalustuksia, mutta ne ovat kuitenkin varsin pienessä osassa. Jos toimintaa olisi ollut vähemmän, taistelusysteemin yksinkertaisuus ja tilanteiden samankaltaisuus eivät olisi tulleet ongelmaksi.

Loppuvastus oli myös rankka pettymys. Varsinkin taistelun viimeinen taso meni totaalisesti yli. Siinä sattui vielä sellainen bugi, että menetin aseeni enkä voinut poimia maassa olevia aseita ylös. Homma kävi suoraan sanottuna vituttamaan, koska viimeinen kenttä ei muutenkaan ollut pelin parasta antia, joten aivan käsittämättömällä raivolla potkin pomon kuoliaaksi. :)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hakkiz sanoi:
Ongelma on oikeastaan tismalleen sama kuin Doom 3:ssa: alkuunsa karmeasta pelistä katooa tietty jännite, kun toimintakohtauksia ei malteta rakentaa riittävän pitkäjänteisesti, vaan pelaajalle tyydytään heittämään vihollisrypäs ryppään perään.
Jännää, minun kokemukseni pelistä oli aivan päinvastainen; juurikin tuollaisia piinavan
odottelun katkaisevia yllätyksiä ropisi sopivaan tahtiin. Maatilan sisäosuus oli yksi parhaimmista.

Monesti tilanteet ehkä vaikuttivat hieman liian "järjestetyiltä", ja tosiaankin aivan viimeiset osuudet
pelistä olisi voinut jättää väliin. (Tulikohan tekijöillä kiire...?)
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Hakkiz sanoi:
Meikäläistä häiritsi aika paljon se, että niitä hihhuleita oli aivan liikaa. Ongelma on oikeastaan tismalleen sama kuin Doom 3:ssa: alkuunsa karmeasta pelistä katooa tietty jännite, kun toimintakohtauksia ei malteta rakentaa riittävän pitkäjänteisesti, vaan pelaajalle tyydytään heittämään vihollisrypäs ryppään perään.

Doom 3 on mielestäni eivan eri luokkaa. Doom 3 on puuduttava siksi, että se ei anna pelaajalle mitään valtaa mihinkään. Ötökat transporttaavat aina samoihin paikkoihin, taistelussa ei ole dynamiikkaa, ja tätä tapahtuu kokoajan - pelissä ei ole vaihtelusta tietoakaan.

Jos Condemnedissa on myös vähän vaihtelua, sitä ja suvantokohtia on Doom 3:sta tuhannesti enemmän.
Condemnedissa tosiaan on paljon tappelua, mutta tätä on mielestäni tuhannesti miellyttävämpi pelata kuin edeltämainittua Doom3:a, joka alkaa jo suorastaan vituttaa.

Taistelusysteemi toimii ja vastustajat ovat dynaamisia, niillä on myös järkeä. Samoavat pitkin kenttiä, joutuvat itsekin repimään aseet pelimaailmasta, reagoivat asioihin. Ja vaikka peli on pimeä, se osaa joskus käyttää hieman valoisempiakin paikkoja hyödykseen kontrastia hakeakseen.

[
Condemnedissä on muutamia varjoilla, äänillä ja jostain rakosesta näkyvillä liikkeillä toteutettuja toiminnanalustuksia, mutta ne ovat kuitenkin varsin pienessä osassa. Jos toimintaa olisi ollut vähemmän, taistelusysteemin yksinkertaisuus ja tilanteiden samankaltaisuus eivät olisi tulleet ongelmaksi.]

Taas kerran aivan eri kokemus. Monta kertaa varjoilla ja äänillä leikkiminen on reaaliaikaista. Tallot itse maassa olevia sirpaleita ja ihmettelet mistä ääni tulee. Juokset valonlähteiden ohi aiheuttaen seinälle lepattavat varjot. Jos puhut skriptatuista hämykohdista, olen siitäkin eri mieltä. Niitä on meinaan paljon.

Itse taistelu todellakin on simppeliä, ja onneksi. Minulle riittää lyönti, torjunta, taser, potku ja lopetusliikkeet. Animointi ja liike on niin hienoa, ja taistelu kuitenkin simppeliydestään huolimatta dynaamista, että toimii kuin tauti. En kaivannut kertaakaan taistelusysteemiin muutoksia. Toiminta oli niin tiivistä kokoajan, että tunnelmaa sai leikata.

(edit: ja olen itsekin toki sitä mieltä, että taistelua on liikaa, ja välillä sitä on aivan yliliikaa. Jos taistelu olisi yhtä tönkköä kuin Doom kolmosessa, en olisi välttämättä pelannut tätä läpi. Toistoahan tässä oli siltä osalta, toisaalta aloin loppua kohti olemaan huomattavasti parempi tappelemaan ja itseäni siinä vaiheessa kovaa kiinnostanut juoni piti saada selvitettyä, tulee niitä vihollisia vastaan sitten 432213 tai 7.)

[Loppuvastus oli myös rankka pettymys. Varsinkin taistelun viimeinen taso meni totaalisesti yli. Siinä sattui vielä sellainen bugi, että menetin aseeni enkä voinut poimia maassa olevia aseita ylös. Homma kävi suoraan sanottuna vituttamaan, koska viimeinen kenttä ei muutenkaan ollut pelin parasta antia, joten aivan käsittämättömällä raivolla potkin pomon kuoliaaksi. :)[/QUOTE]

Taas eri havainnot. Tykkäsin siitä, että loppu menee aivan kipeäksi, eikä mistään tajua enää mitään. Lopputaistelusta voi juonellisestikin päätellä erinäisiä asioita. Tehokeinot olivat vähän shokeeraaviakin.

No, ei tästäkään pelistä kaikki voi olla samaa mieltä. Itseäni vähän vituttaa pelin vähiin jäänyt huomio, koska mielestäni tämä lähentelee aikalailla mestariteosta, minkä pikku puutteet antaa anteeksi. Tietenkin - tällaisesta pelistä ei saa paljoa irti, jos ei osaa eläytyä pelin maailmaan. Sen tämä vaatii, tätä ei "muuten vaan"-pelaaja osaa välttämättä arvostaa ansaitsemallaan tavalla. Vaati minultakin vähän lapsellista immersiivistä suhtautumista, mutta kyllä toimi.

Niin, ja sen sanon, että pelatkaa hyvät ihmiset yksin, ja hyvällä äänentoistolla.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Paolo sanoi:
Jännää, minun kokemukseni pelistä oli aivan päinvastainen; juurikin tuollaisia piinavan
odottelun katkaisevia yllätyksiä ropisi sopivaan tahtiin. Maatilan sisäosuus oli yksi parhaimmista.
Veikkaisin että Hakkiz viittasi siihen ettei sitä piinaavaa odottelua hänen mielestään ollut tarpeeksi/yhtään.

Itse pelasin öisin surround äänillä, muttei pelottanut. Pelissä oli aivan järkyttävän hyvä taistelumekaniikka, muuten vähän kyseenalaistettava kokemus. Varsinkin nuo vihjeiden etsimiset olivat yksinkertaisesti tylsiä, ei mitään hauskuutta löytynyt niistä. Niitä myös oli hieman liikaa. Tosin olihan se kiinnostava tapa edistää (ennalta-arvattavaa)juonta.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

ja monien mielipiteistä poiketen minä diggasin siitä lopun maatila kentästä kun oltiin ulkona pimeässä.
siellä kun on yksin pimeässä ja vihollisia tulee useampia niin minä ainakin juoksin vaan perkeleesti ja äkkiä ammuin kun halusin sisälle turvaan:D

todellakin loistava peli ja aion sen toistekkin läpi vielä vetää kunhan on tarpeeksi taukoa ettei muista kaikkia säikäytys paikkoja.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

messenjah14 sanoi:
Veikkaisin että Hakkiz viittasi siihen ettei sitä piinaavaa odottelua hänen mielestään ollut tarpeeksi/yhtään.

Itse pelasin öisin surround äänillä, muttei pelottanut. Pelissä oli aivan järkyttävän hyvä taistelumekaniikka, muuten vähän kyseenalaistettava kokemus. Varsinkin nuo vihjeiden etsimiset olivat yksinkertaisesti tylsiä, ei mitään hauskuutta löytynyt niistä. Niitä myös oli hieman liikaa. Tosin olihan se kiinnostava tapa edistää (ennalta-arvattavaa)juonta.

Hmm, peli tosiaan jakanee mielipiteet. Esim. kirjastossa oli paljon hiljaisia kohtia. Toki, vihollismäärää olisi pitänyt karsia pelistä.

Jännä homma tuokin, että itsehän kastelin suurinpiirtein housuni lähes kokoajan. Riippunee täysin henkilöstä, millaiseen maailmaan sitä osaa heittäytyä sisään. Kyllä tämä vaatii tietynlaisen olotilan jo valmiiksi, että tunnelma toimisi kunnolla.

Ennalta-arvattavasta juonesta kysyisin, että mikä juoni oli? Koska eihän siitä voi heittää kuin teorioita. En tajua tuota ennalta-arvattavuutta sikäli yhtään.

Paitsi jos tarkoitat paria kolmea klisettä, niin samaa mieltä, kyllähän muutaman kohdan arvasi.

edit: ja kyllä, pidin vihjeidenkin etsimisestä. se homma jäi vaan vähän torsoksi ja kädestäpitelyksi. Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin, nyt se toimi vaan tekosyynä juonenkuljetukseen ja levähdyshetkiin. Kun kaverin pelaamista katselin, niin huomasin että en ollut kunnolla itse pelatessani keskittynyt juoneen, nyt seuraa vähän enemmän mielenkiinnolla niitä todistepaikkoja.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Tempura sanoi:
Ennalta-arvattavasta juonesta kysyisin, että mikä juoni oli? Koska eihän siitä voi heittää kuin teorioita. En tajua tuota ennalta-arvattavuutta sikäli yhtään.

Paitsi jos tarkoitat paria kolmea klisettä, niin samaa mieltä, kyllähän muutaman kohdan arvasi.
Viittasin juuri noihin kliseisempiin juttuihin, mutta arvasin myös melko alkupuolella kuka Van Horn oli.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

messenjah14 sanoi:
Viittasin juuri noihin kliseisempiin juttuihin, mutta arvasin myös melko alkupuolella kuka Van Horn oli.

Justiinsa. Itse en edes miettinyt koko asiaa, kun tekstien puutteesta johtuen missasin vähän dialogeja ja pulssi oli muutenkin turhan korkealla järkeilyyn.

Kaippa tuo voisi koittaa vetää vaikeammalla vaikeusasteella läpi ja keskittyä tarkkaan kaikkeen. Ja miksei samalla keräisi niitä typeriä lintuja sitten kaikkia myös, kun hommaan kerta väkisin lähtee.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Pakko nyt kantaa omakin korsi tähän kekoon, eli mielestäni peli oli mestariteos alusta loppuun!
Tunnelma erittäin hyvin kohdillaan ja mielestäni vihollisia tuli about sopivasti, ihan mielenkiintoinen juonikin ja kyllä ainakin minut pisti muutaman kerran säpsähtelemään. Kokoinaisuudessaan yli 90pisteen peli heittämällä.
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Dr Evil sanoi:
Kokoinaisuudessaan yli 90pisteen peli heittämällä.
Jep. Pistää kyllä vähän ihmettelemään että vaikka tällainen helmi oli XO:n ensimmäisten pelien joukossa, niin enemmistö vöyhötti jostain geneerisistä auto- ja maailmansotapeleistä... :confused:

Tietysti meitä on moneen junaan, pointtini on vain että peli on todellakin aliarvostettu...
 
Vastaus: Condemned: Criminal Origins

Condemned ei ole mikään kesäpeli. Ellei sitten kämpässä ole kunnon pimennysmahdollisuutta. :p
 
Ylös Bottom