Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Control - Yliluonnollisia voimia ja agenttitarina

Vaikuttaako kotimaisuus ostopäätökseesi?

• Kyllä, lippu salkoon ja torille!

Äänet: 49 42,6%
  • Ei vaikuta

Äänet: 66 57,4%

• Äänestäjiä yhteensä
    115
Okei, jos mahdollisuutta ei ole niin eihän sille mitään voi. Toivottavasti joskus pääset Quantum Breaking kokemaan koska siinä on mahtava pelikokemus joka kyllä pitää otteissaan alusta loppuun.

Näin olen kuullut! Ja Control oli tosiaan ensimmäinen Remedyn peli, mitä olen pelannut, hieman olen Alan Wakea ja Max Paynea katsonut muiden pelaamana. Harvoin valitsen pelattaviani sen mukaan, kuka ne on luonut, tässä tapauksessa niin voisi tehdä. Sen verran innovatiivista ja mukavan erilaista tekelettä ovat puskeneet ulos. CD Projekt Red herätti samanlaisen fiiliksen Witcher 3:lla, joka nosti riman erityisen korkealle.

Pyrin aina kiertämään offtopic-jutut kirjoittamalla jotain ketjun aiheeseen liittyvää, nyt en meinaa enää keksiä tikusta asiaa :). Ensimmäiseksi käyn asennuksen valmistuttua kuuntelemassa credits-osion aikana soivaa kappaletta, se nostaa fiilistä mukavasti. Myös isoilla kaiuttimilla varustettu "musiikkihuone" kuuluu vakiovierailukohteisiin läpipeluun aikana.

Laitoinpa Controlin asentumaan uudestaan. Harmi, että Ashtray Maze tulee niin myöhään vastaan, sitä tekisi mieli tahkota useampaankin kertaan.
Nythän on myös lisäreitä saatavilla. Käsittääkseni AWE-lisärissä pitäisi olla mahdollisuus bossien ja Ashtray Mazen pelaamiseen "valikosta".

Controlin perusversiot eivät saa next gen päivitystä ilmeisesti siksi, koska yhdellä alustoista (PS4, Xbox One, PC) tälle oli jonkinlainen este. Ei varmaankaan lievennä monien ärtymystä, että yhden alustan takia next gen - päivitys estettiin kaikilta alustoilta. Arvauksia voi heittää, mikä alusta on ollut kivenä kengässä.

Minun arvaus on, että tuo on silkkaa paskapuhetta.
Jokainen noista kolmesta on saanut pelejä jotka on toimineet samoin.
PC:lla on nähty vaikka kuinka pelejä joiden kohdalla vanhan version omistaja saa uudet herkut ilmaiseksi, boxilla on smart delivery joten jäljelle jää pleikkari.
Kuitenkin jo ps3 ajalta löytyy pelejä joissa ps3 version omistaja on saanut vaikka paljon myöhemmin julkaistun vita version ilmaiseksi vaikka alunperin koko vita versiosta ei tiedetty mitään.
Joten jos muu ei auta niin tekee tuosta uudesta versiosta sitten vaan cross buy pelin.

Jos on ostanut fyysisen pelin niin lisärit on kuitenkin ollut pakko ostaa storesta joten sen perusteella voi antaa oikeuden ladata uusikin versio ilmaiseksi.
Toki joku on saattanut lainata pelin ja ostaa pelkän season passin, mutta tuollaisia tapauksia ei paljoa varmasti ole.

Kyllä sen toteuttaa voi jos haluaa.

Viimeksi muokattu:
Minun arvaus on, että pellen arvaus yllä on oikein. Kyllä tuossa verenpaine oli koetuksella kun luki tuota julkaisijan höpönlöpöä. Olisivat vaikka sanoneet, että kallistahan se on noita päivityksiä väsätä ja täytyy saada makkaraa pöytään, niin ei häiritsisi yhtä paljon kuin tällainen asiakkaan aliarviointi.

Tavallaan off topic, mutta controllin julkaisija on 505 games joka julkaisi myös indivisible pelin ja mulle tuli heti mieleen tämä twiittaus pelin tekijöiltä.

Porttauksen teki siis erillinen taho, mutta orkkis tekijät eivät edes tienneet, että switch versio on julkaistu ennen kuin saivat twitterissa onnittelu viestejä.
Tuon lisäksi 505 puski ulos vanhan version josta puuttui co-op ja muita ominaisuuksia ja jopa pelin cover art oli väärä.
Varsin hieno julkaisija siis kyseessä.

AWE on nyt julki! A Dark Place -niminen tehtävä lähti just käyntiin itellä. :cool:

Edit. Heti alussa kauheat kylmänväreet pitkin käsiä!

Viimeksi muokattu:
Ja sehän meni nopsaan läpi. Lähinnä sen takia, että tuli nyt oikein pelaamalla pelattua, koska Alan Wake -sisältö kiinnosti sen verta paljon.

Parastahan tässä oli... en tiedä onko tämä spoileri vai ei, luultavasti, joten älä lue, mikäli et halua tietää asiasta sen tarkemmin:
Tässähän käytännössä tunnutaan lupaavan uutta Alan Wake -sisältöä "joidenkin vuosien päästä tulevaisuudessa". Kyllä kiitos!

Ostin aikanaan tähän seasonpassin. Nyt menin storeen lataan ton AWE:n. Se ei lähtenyt latautuun ja sitten huomasin, että olin poistanut koko pelin. Latasin sen uudelleen, mutta nyt en pysty lataan storesta lisäosaa. Mitäs teen? Tai latatuko se sittenkin kun pelikin päivitty samalla. Mistä ilmenee onko lisärin sisältö pelissä?

Ostin aikanaan tähän seasonpassin. Nyt menin storeen lataan ton AWE:n. Se ei lähtenyt latautuun ja sitten huomasin, että olin poistanut koko pelin. Latasin sen uudelleen, mutta nyt en pysty lataan storesta lisäosaa. Mitäs teen? Tai latatuko se sittenkin kun pelikin päivitty samalla. Mistä ilmenee onko lisärin sisältö pelissä?

Kysytääs ihan peruskyssäri enste: kai on peruspelin tarina läpi? Jos on, niin sinne tehtävälistalle pitäisi kyllä ilmestyä A Dark Place -tehtävä. The Foundationilla ja AWE:lla on kokoa Storesta ladattaessa joku ihan mitätön koko, olisko ollu 0 kiloa tms.

Jokos se vaikeustason säätö päivitys tuli peliin, kauheet himot iski päästä pelaamaan kun luki tuon uutisen.

Jos tuohon samaan settiin tuli se multi-launch-kyky, niin kuin kuvittelen, niin sitten vastaus taitaa olla kyllä. Olisikohan nuo vaikeustasosäädöt uutta peliä aloittaessa tahi jossain muualla, kun eivät ainakaan ilman sen suurempia etsimisiä tulleet näkösälle.

Jos tuohon samaan settiin tuli se multi-launch-kyky, niin kuin kuvittelen, niin sitten vastaus taitaa olla kyllä. Olisikohan nuo vaikeustasosäädöt uutta peliä aloittaessa tahi jossain muualla, kun eivät ainakaan ilman sen suurempia etsimisiä tulleet näkösälle.

Tuli asennettua peli uudestaan ja ne löytyy asetukset valikosta, siinä ekalla sivulla ihan alhaalla pitää assist mode laittaa päälle. Kysyy varmaan 5 kertaa oletko ihan varma että haluat laittaa sen päälle, ei ainakaan vahingossa tapahdu. Vaikutti kyllä loistavalta lisäykseltä, sai omaa tai vihun tekemää damagea säätää sliderilla, oli super aim assist mode ja kuolemattomuus mode myös. Eli voi säätää vaikeustason täysin mieleisekseen, tällainen tekisi Souls peleistäkin paljon nautittavempia. 10+ päivitys.

Kyllä. Aivan täyttä pelleilyä ja pelkkää rahastusta. Tämä ei tosiaan ole Remedystä kiinni, mutta saa myös heidät näyttämään raha-ahneilta pahiksilta. Ei hyvä.

Ei tästä Remedyllekkään voi täyttä synninpäästöä antaa. Itse ovat julkaisijansa valinneet ja diilit tehneet.

Ensin DLC:n odotutus Boksilla ja nyt tämä Ultimate edition ovat omalla osalla johtaneet siihen, että peli tulee hankittua vasta valmiina (Ultimate edition) ja kunnon alennuksesta. Sääli sillä ilmeisesti kyseessä on parasta Remedyä vuosiin. Mutta jotain käytäntöjä ei vain voi tukea.

Remedyllä ei ole kyllä hyvä putki näissä tanssiparien valinnoissa. MS:n leirissä pelit jäi vuosikausiksi limboon ja nyt on sitten joku totaalisen osaamaton taho kaverina.

Ultimate Edition näytti olevan boksin stroressa, mutta onkos se nyt niin, että tuota ei tule fyysisenä ollenkaan?

Ylös Bottom