Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Control - Yliluonnollisia voimia ja agenttitarina

Vaikuttaako kotimaisuus ostopäätökseesi?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 49 42,6%
  • Ei vaikuta

    Äänet: 66 57,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    115
Nyt otettu muutama lisätunti illan aikana ja vähän sekavat fiilikset. Ei oo vielä napannut mukaansa, mutta mielenkiintoa riittää sen verran, että pitää päästä näkemään mitä Ahti tarjoilee seuraavaksi, nyt on käyty vähän jäähdyttimiä vasta fiksailemassa. Onpa muuten helkkarin rasittavaa toi Ahdin englannin lausuminen.

Jos jotain valittamista niin kartta on kyllä sieltä paskimmasta päästä pitkään aikaan, voi helvetti, että menee hermot edes taas juostessa kun ei tiedä onko paikkaan pääsy ylä- vai alakerrasta, koska et nää kun vain tuon päällisosan. Kuolema kyllä kutittelee melko aktiivisesti myös, mutta onneks noi 'Hiss'it ei respawnaa joka kerralla uusiksi, toi pelkkä juokseminen edelliseltä tallennuspisteeltä on tarpeeksi ärsyttävää.

Onko silleen, että peli ei opasta noiden skillsien luokse automaattisesti vaan ne pitää itse bongailla? Nimittäin itse kun juoksin vain päätehtävien parissa niin äsken vasta huomasin, että yhdessä mestassa, joka oli kartassa ???- merkattuna löytyikin evade taito. Ongelma on, että kartassa on noita kysymysmerkki mestoi useammassa paikkaa, mutta niihin ei ole pääsyä kaikkiin vielä (tai sitten en vaan löydä reittiä ton helvetin aarrekartan takia). Antaako peli näistä jotain vihiä, että "käyppä nyt tsekkaa" vai pitääkö niitä päivystää vaan säännöllisesti?
 
Nyt otettu muutama lisätunti illan aikana ja vähän sekavat fiilikset. Ei oo vielä napannut mukaansa, mutta mielenkiintoa riittää sen verran, että pitää päästä näkemään mitä Ahti tarjoilee seuraavaksi, nyt on käyty vähän jäähdyttimiä vasta fiksailemassa. Onpa muuten helkkarin rasittavaa toi Ahdin englannin lausuminen.

Jos jotain valittamista niin kartta on kyllä sieltä paskimmasta päästä pitkään aikaan, voi helvetti, että menee hermot edes taas juostessa kun ei tiedä onko paikkaan pääsy ylä- vai alakerrasta, koska et nää kun vain tuon päällisosan. Kuolema kyllä kutittelee melko aktiivisesti myös, mutta onneks noi 'Hiss'it ei respawnaa joka kerralla uusiksi, toi pelkkä juokseminen edelliseltä tallennuspisteeltä on tarpeeksi ärsyttävää.

Onko silleen, että peli ei opasta noiden skillsien luokse automaattisesti vaan ne pitää itse bongailla? Nimittäin itse kun juoksin vain päätehtävien parissa niin äsken vasta huomasin, että yhdessä mestassa, joka oli kartassa ???- merkattuna löytyikin evade taito. Ongelma on, että kartassa on noita kysymysmerkki mestoi useammassa paikkaa, mutta niihin ei ole pääsyä kaikkiin vielä (tai sitten en vaan löydä reittiä ton helvetin aarrekartan takia). Antaako peli näistä jotain vihiä, että "käyppä nyt tsekkaa" vai pitääkö niitä päivystää vaan säännöllisesti?
Ei opasteta skillien luokse ja missasinkin toisella läpipeluulla muutaman, kun en muistanut, että mistä ne löytää :D

Kartta on tosiaan perseestä ja puolet ajasta se ei edes lataudu kunnolla, ellei se ole korjattu nyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei opasteta skillien luokse ja missasinkin toisella läpipeluulla muutaman, kun en muistanut, että mistä ne löytää :D

Kartta on tosiaan perseestä ja puolet ajasta se ei edes lataudu kunnolla, ellei se ole korjattu nyt.
Taistelee kyllä ihan tosissaan kaikkien aikojen surkeimmasta karttatoteutuksesta viimeisimmän God of Warin kanssa. Toki God of War siitä huolimatta yksi kaikkien aikojen pelejä itselleni. Ja kyllä tämäkin erittäin lupaavalta vaikuttaa, kun juuri XSX:llä aloittelin.

Sellainen varmistus, että kannattaako Alan Wake ja Quantum Break pelata kuitenkin loppuun ennen kuin tämän pelaa loppuun? Niissä kai on ainakin joitain juonen kannalta tärkeitä viittauksia Controliinkin. Ovat jääneet aikoinaan jostain syystä molemmat kesken, vaikka ihan hyviltä peleiltä vaikuttivat. Voisin nuo kyllä joka tapauksessa jatkaa loppuun piakkoin.
 
Viimeksi muokattu:
Se tuli taannoin huomattua, että kartta latautuu jälkijunassa, mikäli sitä yrittää katsoa saman tien pikamatkustuksen jälkeen. Huonon suuntavaiston omaavana oli vain pakko alkaa opettelemaan reittejä Jessen näkökulmasta. Muuten meni aivan täydeksi haahuiluksi. Asialla oli toki valoisakin puolensa: Kun tarpeeksi kauan pyöri ympäriinsä niin loottia karttui enemmän, ja rahaa kertyi paljon uudelleen respaavien vihujen ansiosta. Moinen toistaminen vain saattaa käydä hermoille pitemmän päälle. Kovasti tämä kaipaisi esim. Dead Spacen erittäin pelaajaystävällistä reittiviivaa.
 
Eihän se kartta jokaisessa tilanteessa hyvä ollut, mutta kyllä sen kanssa ihan pärjäsi. Eikös se ole osa pelin suunnittelua, että ei ole liian helppo suunnistaa Controlin pelimaailmassa? Mielestäni suunnistaminen ja eksyminen oli hyvin tasapainossa, se ei vaan ollut ihan niin helppoa mitä yleensä muissa peleissä.

Itse toki käytin paljon omia muistikuvia mistä piti mennä minnekin. Pelailen yleensä sen verran rauhassa ts. hitaasti kuin etana, että jää hyvin asiat muistiin.
 
Taistelee kyllä ihan tosissaan kaikkien aikojen surkeimmasta karttatoteutuksesta viimeisimmän God of Warin kanssa. Toki God of War siitä huolimatta yksi kaikkien aikojen pelejä itselleni. Ja kyllä tämäkin erittäin lupaavalta vaikuttaa, kun juuri XSX:llä aloittelin.

Sellainen varmistus, että kannattaako Alan Wake ja Quantum Break pelata kuitenkin pelata loppuun ennen kuin tämän pelaa loppuun? Niissä kai on ainakin joitain juonen kannalta tärkeitä viittauksia Controliinkin. Ovat jääneet aikoinaan jostain syystä molemmat kesken, vaikka ihan hyviltä peleiltä vaikuttivat. Voisin nuo kyllä joka tapauksessa jatkaa loppuun piakkoin.
No Alan Waken voisi pelata ennen tätä, koska tästä löytyy kovasti viittauksia siihen suuntaan ja toinen dlc käsittelee tuota aihetta myös kovasti. Mutta en sanoisi, että mitenkään oleellisesti missaa mitään vaikka tuota ei olisikaan pelannut. Enemmän vain saa irti tosiaan noista viittauksista. Quantum Breakiin en osaa sanoa viitataanko siihen, kun en siitä oikein mitään muista.

Mutta ehdottomasti kannattaa Alan Wake ainakin pelata noin niinku muuten. Omissa kirjoissa se on edelleen Remedyn paras peli. :)
 
Kuolemattomuus päälle ja one shot killit, jos alkaa hermot menemään, mutta haluaa nähdä mitä pelissä tapahtuu ;)

Itse en noita ekalla läpipeluulla käyttänyt, mutta toisella kyllä, niin sai vain räiskiä.
Saako silti achievements :D
 
Tietääkö joku, että voiko tuon Control base gamen poistaa, kun sekä Ultimate että normaali ovat molemmat reilun 40 gigaa. Taitaa syödä nyt turhaa tilaa kovolta?
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210204_154209.jpg
    IMG_20210204_154209.jpg
    4,3 MB · Lukukerrat: 14
Noniin. Nyt on uusi yritys pelin kanssa tosipelaajan asetuksilla eli one shot ja kuolemattomuus. Nyt jos en pärjää niin sitten lopetan pelaamisen kokonaan :D Hyvin on maistunut toistaiseksi. Tarinahan tässä on kyllä sekava, mutta mielenkiintoinen. Ei kun etiäpäin!
 

Liitetiedostot

  • 20210206_015636.jpg
    20210206_015636.jpg
    1,1 MB · Lukukerrat: 31
Noniin. Nyt on uusi yritys pelin kanssa tosipelaajan asetuksilla eli one shot ja kuolemattomuus. Nyt jos en pärjää niin sitten lopetan pelaamisen kokonaan :D Hyvin on maistunut toistaiseksi. Tarinahan tässä on kyllä sekava, mutta mielenkiintoinen. Ei kun etiäpäin!
Juu, jos nyt ei pärjää, niin ehkä onkin aika siirtyä muihin harrastuksiin :D
 
Noniin. Nyt on uusi yritys pelin kanssa tosipelaajan asetuksilla eli one shot ja kuolemattomuus. Nyt jos en pärjää niin sitten lopetan pelaamisen kokonaan :D Hyvin on maistunut toistaiseksi. Tarinahan tässä on kyllä sekava, mutta mielenkiintoinen. Ei kun etiäpäin!
Kantsii googletella mahdollisimman alussa jo mistä löytyy noi ability skills side questit niin peli maistuu huomattavasti paremmin kun on evade, shield ja seize rikastuttamassa taistelua perus pistoolin ja forcen (launch) rinnalla. Päätarina ei noiden luokse opasta.

Jos tähän sais valosapelin niin täähän menis Star Wars Jedi Fallen Orderin jatko-osasta täysin. On forcea, levitaatiota ja laserpistoolia :D

Kymmenisen tuntia takana ja juoni vähän tökkii vieläkin, en jotenkin jaksa kiinnostua tästä sisarus asetelmasta ja heidän historiastaan, mutta muuten tekeminen maistuu, etenkin kun noita skillsejä saanut kehitettyä ja shieldiä voi käyttää myös hyökkäykseen jne, jolloin taisteluun on tullut mukavasti syvyyttä, joten jaksaa juoksennella sivutehtäviä tekemässä ability pointsien toivossa. Myös nuo projektorivideot on mielenkiintoisia ja hyvin tehtyjä.

Pistooliinkin saatu jo sen verran rekyyliä että alkaa tekemään vahinkoa.

Mitä enemmän peliä pelaa niin sitä enemmän muutama juttu alkaa korostuvasti ärsyttää. Mielestäni nämä on kyllä auttamatta vanhentunutta pelisuunnittelua tänä päivänä jo:

- kartta. Nyt sen kanssa tulee jo toimeen, mutta on se vaan helvetin huono. Kartassa näkyy piste, mutta siitä ei erota onko kysessä eka vai viides kerros. Aivan päätöntä edestaas juoksemista, ei näin. Mielestäni tää on vain huonoa, tai vähintään laiskaa suunnittelua tänä päivänä, ei itseä kiinnosta alkaa opetella paikkoja ulkoa, riittää että ne koluaa lävitse joka työpistettä myöten kerran. Paskalla kartalla pelituntien kasvattaminen on vaan väärin

- kuoleman jälkeen paluu checkpointille. Noita savetuspaikkoja on toisinaan todella todella harvassa ja mulle riittää vitutukseen jo pelkkä kuolema, siihen 5min juoksemista kaupan päälle takaisin samaan paikkaan - ei maistu.
Toisinaan vielä paikat on niin helvetin sokkeloita että takasin on jopa vaikea löytää. Vihon viimenen juttu on se, että kuolet, palaat edelliselle savetus mestalle, josta jo muutenkin 10 min matkaa sinne missä henkesi menetit niin sitten kaupan päälle matkalla respawnaa viholliset, jonka jälkeen olet määränpäässä alle puolen enujen. Myös lyhyet cutscenet katsottava uusiksi, jos sellaiset mahtuu mukaan (esim bosseissa).

- toisinaan noita kerättäviä tavaroita on vaikea bongata, ei olisi haittaa jos olisi joku tatin painallus, jolla saisi jonkin batman peleistä tutuksi tulleen vision heijastuksen ympärillä olevista tavaroista, ei tartteis koko tilaa heijastaa, mutta edes lähelle

- mua häiritsee suunnattomasti, että pelin kannessa oleva henkilö ei näytä yhtään pelin päähenkilöltä


Muuten kyllä tunnit juoksee pelin parissa ja vaivatta tuli aamuyön pikkutunneille pelattua, taas :D
 
Viimeksi muokattu:
En usko että karttaa on pelituntien kasvattaminen mielessä suunniteltu. Enemmänkin jos on tarkoituksella vähän "sinne päin" niin syynä on pelin maailma, joka sekin muuttuu jne. Oldest house ei vain kai saa olla helposti hahmotettavissa ja that's it. Luulen.

Checkpointit taas lienee samanlainen pelillinen ratkaisu kuin Souls-peleissä. Eikä peli erityisen vaikea mielestäni ollut, ehkä pari kertaa joutui checkpointille uudestaan ravia ottamaan. Liian tiuhaan ripotellut checkpointit ei tähän ainakaan olisi sopineet ja en oikein tiedä olisiko vapaa tallennuskaan peliin sopivin vaihtoehto. Mielipideasioita toki.

Pelin kantta ja hahmoa pelissä en ole vertaillut. Mikä kansikuva siis eroaa (Perus vai ultimate? Molemmat?) pelin sisäisestä hahmosta?
 
Perkele lähellä oli ettei peli mennyt taas poistoon kun paloi käpy aivan täysin erääseen kohtaan jossa pitää suorittaa tehtävä tiettyyn aikaan. Voi jumankauta mä vihaan enemmän kuin mitään tommosia tehtäviä. Onneksi ei sentäs ole pakollinen.
 
Perkele lähellä oli ettei peli mennyt taas poistoon kun paloi käpy aivan täysin erääseen kohtaan jossa pitää suorittaa tehtävä tiettyyn aikaan. Voi jumankauta mä vihaan enemmän kuin mitään tommosia tehtäviä. Onneksi ei sentäs ole pakollinen.
Taidat meinata
Sitä Training field -kohtaa?
Se oli ainakin vähän ärsyttävä mustakin. :D
 
En tiedä, että mikä tässä Remedyn pelimoottorissa on, mutta tietystä kulmasta katsottuna tulee tuommoista ihme "sotkua".

En tiedä ovatko yrittäneet heijastuksia tai jotakin tehdä, mutta tuota esiintyi jo Quantum Breakissakin ja näyttäähän tuo ihan kamalalta.

Tuon näkee hyvin tuossa seinässä ja ovessa.
 

Liitetiedostot

  • 2-6-2021_8-48-46_PM-35seuksl.png
    2-6-2021_8-48-46_PM-35seuksl.png
    2,9 MB · Lukukerrat: 52
En tiedä, että mikä tässä Remedyn pelimoottorissa on, mutta tietystä kulmasta katsottuna tulee tuommoista ihme "sotkua".

En tiedä ovatko yrittäneet heijastuksia tai jotakin tehdä, mutta tuota esiintyi jo Quantum Breakissakin ja näyttäähän tuo ihan kamalalta.

Tuon näkee hyvin tuossa seinässä ja ovessa.

Mikä alusta? Pc:llä en ole moiseen törmännyt.
 
Mikä alusta? Pc:llä en ole moiseen törmännyt.
Testattu Xbox One, One S, One X, Series S ja PS4 Pro :D

Tuota ei ihan joka paikassa tapahdu, mutta aina välillä ja koska olen testannut neljällä boksilla + yhdellä pleikalla, niin en ainakaan usko, että omissa laitteissa on vikaa :)

Löysin kuvan Resident Evil 2 Remakesta, missä oli maininta "Screen Space Reflections" bugista, niin kaippa tuo on sama (en näistä termeistä mitään tajua)

Linkki kuvaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom