Mielestäni Quantum Breakin isoin ongelma on liiallinen "pelaa kuten haluat" - meininki. Sekään ei toki ole hyvä, jos pelaajaa viedään talutusnuorassa, mutta tuossa pitäisi vähän enemmän mainostaa ja opastaa erikoiskykyjen käyttöä, jotka tekevät pelattavuudesta parhaimmillaan lähes Controlmaisen hauskaa. Tuosta saa herkästi kuvan ensitunteina, että olisi vain tylsää perusräiskintää, jota se ei sitten kuitenkaan ole. Ellei rynni vaan väkisin eteenpäin aivot narikassa. Ja kyllähän ne aikahyppelyt toimii jo tuossa aika kivasti. Suosittelen antamaan tuollekin vielä mahdollisuuden, itse asettaisin sen Remedyn kolmanneksi parhaaksi peliksi ennen Awe1:stä. Tai no, Awe:n tarinan ja tunnelman takia samalla viivalla sen kanssa.
Veikkaan että QB antaa himopelaajille todella paljon, mutta malttamattomammille varmasti pettymys. Kaverini kanssa pelattiin Controlia ja QB:tä peräjälkeen, Control imi hänetkin mukaansa mutta kaveri ei yhtään jaksanut pelata Quantumia, juuri siksi koska ajatteli sen olevan tylsää perusräiskintää parilla satunnaisella aikakikkailulla, eikä millään uskonut kun yritin saada em. syistä jatkamaan hieman pidemmälle. Tarina tuossa poikkeaa Remedyversestä jonkin verran, on enemmän selkeää punaista jenkkilankaa, jonka takia Remedyn sekopäisyydestä pitämättömille tuo voi tarinallisesti toimia jopa paremmin.
Välielokuvat myös toimivat paremmin nykyään, kun peliä ei pelata huonoilla nettiyhteyksillä jollain ekalla Xbox Onella. Kuvanlaatu on hyvä ja niitäkin katsoo mielellään, ja niistäkin se ensimmäinen on tylsin ja tarinaan liittymättömin.