Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cooperin testi

No näköjään.
Pitäisiköhän itsekin lähteä juoksemaan cooperia pitkästä aikaa. Ei ole armeijan jälkeen tullut kertaakaan juostua, joten voisi olla kiva tietää missä mennään...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hege
Horna 1600m??
Voiko kukaan "juosta" noin vähän? Kävelitkö kokoajan?

Pah, ite "sain" cooperista yläasteella 2400 m ja olen siihen tyytyväinen, kun en mitään urheilulajia harrasta. Intissä sitten punttikselle ja lenkille ja tavoittelen 2800 m. Niin ja totta tosiaan, en jaksanut juosta koko cooperia tuolloin yläasteen vikalla(kaan) kerralla, silti 2400 m, eli pientä spekulointia: Jaksaisin intissä koko cooperin ja 2800 m menisi rikki. Vatsaani rupesi vääntämään tämä ikävä kirjoittelu/muistelu cooperin viime sekunneilta, puolikuolleena lösähtäneenä maahan...hyörkhphörkkhh...
 
Itse olen juossut noin 3500 metriä (noin vuosi sitten), mutta kun kympin tulos on tullut alaspäin muutaman minuutin noista ajoista, siis lähemmäs 35 minuutin pintaa, niin eiköhän seuraavalla kerralla mene pari sataa metriä enemmän.

Kyllä lähes jokainen pystyy Cooperin testissä yli 3000 juoksemaan, mutta huomioikaa se, etten väitä, että kaikki harjoittelematta siihen pystyisivät.


PS. Joku sanoi, ettei 3400 metrin suorituksesta saanut ns. kuntoisuusloma. No, ainakin eräissä paikoissa siihen vaaditaan jo lähes yliluonnollinen 4000 metrin ylitys.
 
Itse taisin juosta peräti 2450metriä :( Tuloksen huonoutta selittää kyllä se, etten ollut harrastanut kunnon liikuntaa noin 1,5 kuukauteen sitä ennen, ja vielä tuolloinkin coopperissa nilkka oli todella kipeanä. Yritin kyllä selittää, mutta vastauksesi sain "No, teet sen minkä pystyt". Samaa se jankutti urheilukisoissakin, ja 100metrin juoksun jälkeen ei tuntiin pystynyt inhimillisesti kävelemään :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juha14
No eikös se aikaraja oo se 12min.

Aika huikea tulos, sitä vaan tässä ihmettelin... Jos vertaa että Lasse Virénin suomen ennätys 5000 metrillä on 13min16sek... Ei sun nimi sattuisi olemaan Juha Hellsten?!
 
7. luokalla tuli juostua 3034 metriä, mutta ysillä polvi jouduttiin leikkaamaan eikä sen jälkeen ole oikeen urheilua harrastettua eikä nyt pystyisikään, kun polvet on jälleen aivan sökönä.
 
2695m 8 lk., vaikka en urheile yhtään, paitsi ma-pe pyörällä kouluun (1km) ja takas (1km).
 
Cooperia harvemmin juoksen, mutta kakstonninen meni siihen kymmenen minuutin päälle. Eipä ole kunnossa kehumista.
 
Juoksin 7. luokalla 2750m ja nyt 8. luokalla 2875m eli parannettu koko ajan on. Tavoitteen olisi 9:llä tuo 3000m, mutta viimeistään intissä se menee. Tennistä pelaan pari-kolme kertaa viikossa talvisin, kesäisin juoksen päivässä noin 5km ja pelaan muutaman tunnin tennistä (+ uin mökillä). Voisi sanoa, että mulla on hyvä peruskunto ja vielä aktiivisemmin urheilemalla ja koko vuoden ympäri lenkkeilyllä lähtisi 3200m helposti.
 
Kuukausi sitten meni 2745m. Tulos nousee tasaisesti 200m/vuosi, 2 vuotta sitten juoksin 2300, viime vuonna 2500 ja nyt reilu 2700. Harrastan maastopyöräilyä joten sillä on varmaankin vaikutusta asiaan. Poljin kesälomalla 100km per viikko.

Ensi vuonna pyrin saamaan kolme tonnia rikki! :cool: Pitää polkea ahkerasti..
 
Jokusen viikkoa sitten juoksin, 1850m :D
Kunto on kyllä niin perseestä kuin olla ja voi, pitäis jo pikkuhiljaa ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa treenailemaan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Halleluujaa.. paransin tulostani 50 metrillä tänä vuonna. Nyt siis juoksin 2120. :D


Paransin vielä enemmä kokonaista 200 metriä... mutta kyllä se cooper tulos oli silti alle sen 2000 enkä mee uusinta coopperiin :)
 
Ylös Bottom