Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Hölöpölö-hommia tuollaiset. Vähintään puolet maailman yrityksistä pitäisi tuolla logiikalla haastaa oikeuteen.
Sulla se silmien ummistelu senku jatkuu...

Just tuossa tänään mietin, että tuleehan tästä pelistä kyllä vahvasti mieleen No Man Skyn julkaisu. Paljon tyhjiä lupauksia ja suoranaista valehtelua ennen julkaisua ja lopputuloksena buginen ja selvästi keskeneräinen peli. Pitää vain toivoa, että tekevät samanlaisen täyskäännöksen tämänkin pelin kanssa.
 
Pakko myöntää, että tämä traileri sai hypen nousemaan ennen julkaisua, mutta kyllähän se oli hieman pettymys, kun pelaamaan pääsi.

Ei se maailma vaan tunnut tolta, mitä tossa annettiin ymmärtää. Ainakaan omasta mielestä.

 
Mikäs kohta trailerista ei pidä paikkaansa ?
Ei se vaan tunnu noin elävältä paikalta, mitä tuossa hypetettiin.

En muista, että olisin mitään jengisotia nähnyt, ellei niitä paikallaan seisovia jengiläisiä lasketa, jotka hyökkäävät kimppuun?

Myönnän, että annoin hypen viedä ja ei ihan täyttänyt odotuksia..
 
Kyllä haaste jenkeissä varmasti tärähtää. Tuomio on kysymysmerkki, täytyy seurata osakekurssia
No sitä en itsekään epäile, etteikö haastetta jotkut hönöt asiasta saa aikaiseksi. Lähinnä pointtina, että niin typerää hommaa siinä mielessä, että väittäisin vähintään puolet maailmassa olevista tuotteista olevan ihan helvetisti mainostettuja harjaanjohtavilla asioilla. Jos niin tyhmä on, että oikeasti mainosten perusteella tekee ostopäätökset, niin kyllä silloin ansaitseekin kunnon pettymyksiä sekä sutta ja sekundaa. Itse en anna pennin vertaa arvoa mainonnalle, trailereille tai muulle vastaavalle myynnin edistämiseen tarkoitetulle skeidalle, kun alan aidosti tehdä ostopäätöstä jostakin tuotteesta.
Ei se vaan tunnu noin elävältä paikalta, mitä tuossa hypetettiin.

En muista, että olisin mitään jengisotia nähnyt, ellei niitä paikallaan seisovia jengiläisiä lasketa, jotka hyökkäävät kimppuun?

Myönnän, että annoin hypen viedä ja ei ihan täyttänyt odotuksia..
Kyllä siellä jengisotia on ainakin itselläni näkynyt useampaan otteeseen. Eri asia onko ne mitenkään näyttävästi sinänsä toteutettu, mutta niitä todellakin on. Ainakin tuolla Voodoo Boysien alueella olen niihin aika useinkin törmännyt. Muistaakseni muuallakin.
 
@Pirate fin Varmaan siksi kun tuohon traileriin oli laitettu pelin parhaimmat osuudet eli tarina tehtävät.

Jollain kokemus voi olla pahimillaan tätä:


Itseäni lähinnä kaihertaa luokaton AI, jengiläiset sotii keskenään jossain nurkalla ja kyttä partio toljottaa hoi moilaisena jokusen kymmenen metrin päässä mutta toki tämä voi olla joku pelillinenkin ratkaisu että noi on blokattu toisistaan ettei kukaan pelaaja pääse "huijamaan" että usuttaa poliisit ja jengiläiset keskenään sotimaan ja pelaaja korjaa koko potin.

Tähän hätään en muista että pystyikö hirvöitä tulemaan Witcher 3 kyliin/kaupunkeihin missä oli NPC hahmoja ja kuinka ne käyttyityivät silloin mutta jos oikein muistan niin aika erillään ne olivat toisistaan.
 
Hölöpölö-hommia tuollaiset. Vähintään puolet maailman yrityksistä pitäisi tuolla logiikalla haastaa oikeuteen.

Ei se monissa tapauksissa pahitteeks olis. Ehkä sitten markkinointiin tulis hiukan enemmän harkintaa, että kuinka peliä lähdetään markkinoimaan, eikä välttämättä tehtäis täysin fiktiivisiä gameplay trailereita (Anthem) tai käytettäis aikaisissa mainosvideoissa lauseita, kuten "We make sure to root every detail in the world's lore, so everything has its purpose and stays believable", "A big part of our RPG experience is having a world that is interactive." ja "We've greatly enhanced our crowd and community systems to create the most believable city in any open-world game to date".

Kyllä mulle vähempikin riittäisi ja kyllähän tässä pelissä on paljon antia, joka yltää loistavuuteen asti (tarinan ympärillä pyörivät asiat paljon hiotumpia, kun muut asiat), mutta todella suuri osuus tätä pettymysten ja vihaisien pelaajien tulvaa on juuri syntynyt siitä, että peliä yli-myytiin vuosikausia ja päädyttiin lopputulokseen jossa storyline on jees, mutta maailma sen ympärillä ei-interaktiivinen, ei-uskottava kulissi - siis siinä mitä tulee sen asukkaisiin, sen dynaamisuuteen, interaktiivisuuteen ja elämään, jos sitä vierestä katselee. Ja eipä muuta voi tehdäkään, kun katsella, ellei ole mennyt "mapmarkerille" alottamaan jotain ensin.

Tätä samaa yliampuvaa markkinointia on nyt ollut kokoajan ilmassa ekasta Watch Dogs pelistä lähtien, ellei kauempaa ja ei ihme, että pelaajista pikkuhiljaa tullut niin katkeraa ja negatiivisesti suhtautuvaa sakkia... Vaikka eipä sillä, harmittaa ja kyllästyttää se itseäkin, että on aina jotain draamaa, mutta noi hölöpölöhommat jos joskus tekis markkinoinnista realistista tai realistisempaa, tuskin kukaan huutais muna tulessa ja pää punaisena, jos/kun asiat markkinoitais vaatimattomammin ja kerrankin joku julkaistu peli näyttäis paremmalta julkaisupäivänä, kun 2 vuotta sitten näytetyssä demossa.
 
Viimeksi muokattu:
@Pirate fin Varmaan siksi kun tuohon traileriin oli laitettu pelin parhaimmat osuudet eli tarina tehtävät.

Jollain kokemus voi olla pahimillaan tätä:


Itseäni lähinnä kaihertaa luokaton AI, jengiläiset sotii keskenään jossain nurkalla ja kyttä partio toljottaa hoi moilaisena jokusen kymmenen metrin päässä mutta toki tämä voi olla joku pelillinenkin ratkaisu että noi on blokattu toisistaan ettei kukaan pelaaja pääse "huijamaan" että usuttaa poliisit ja jengiläiset keskenään sotimaan ja pelaaja korjaa koko potin.

Tähän hätään en muista että pystyikö hirvöitä tulemaan Witcher 3 kyliin/kaupunkeihin missä oli NPC hahmoja ja kuinka ne käyttyityivät silloin mutta jos oikein muistan niin aika erillään ne olivat toisistaan.


Ei saamari noille videoille saa nauraa :D
 
Ei se vaan tunnu noin elävältä paikalta, mitä tuossa hypetettiin.

En muista, että olisin mitään jengisotia nähnyt, ellei niitä paikallaan seisovia jengiläisiä lasketa, jotka hyökkäävät kimppuun?

Myönnän, että annoin hypen viedä ja ei ihan täyttänyt odotuksia..
En kyllä trailerissä nähnyt mitään jengisotaa ja miten trailerin julkaiseminen on hypettämistä ?
 
Aikajana pelin kehityksestä, lähde puolalainen joka tutkinut asiaa. Sen mukaan kesällä 2018 oli 350 työntekijää ja alta 50 oli Witcher 3 tiimistä, projektin lopussa oli n.500 työntekijää.

 
Aikajana pelin kehityksestä, lähde puolalainen joka tutkinut asiaa. Sen mukaan kesällä 2018 oli 350 työntekijää ja alta 50 oli Witcher 3 tiimistä, projektin lopussa oli n.500 työntekijää.


Ottaen huomioon kuinka paljon crunchia Witcher 3 työntekijöilleen aiheutti, tuo lukema on ihan uskottava jos vertaa vaikkapa taannoisiin Naughty Dogin numeroihin ihmisistä jotka työskentelivät UC4 parissa mutta eivät enää TLOU2 parissa. Ja ylipäätäänhän pelistudioissa ukot vaihtuvat tiuhaan tahtiin verrattuna muihin aloihin ihan semmoisissakin yhtiöissä jotka eivät mitään crunchia harrasta.
 
No joo. On siitä näköjään aika paljon karsittu. En edes noista tiennyt moisista ominaisuuksista joita pelissä olisi pitänyt olla, kun ei ole tullut seurattua sen kummemmin tän pelin kehityskaarta.

Ei käy kateeksi rivityöntekijöitä...
 
Aikajana pelin kehityksestä, lähde puolalainen joka tutkinut asiaa. Sen mukaan kesällä 2018 oli 350 työntekijää ja alta 50 oli Witcher 3 tiimistä, projektin lopussa oli n.500 työntekijää.



Oliko tuossa vuodossa jotain todisteita? En lähde luottamaan jonkun ”no bodyn” pelkkään sanaan, enkä periaatteesta edes lue, todennäköisesti perätöntä juttua.

Ja hyvä jos on oikea vuoto, mutta oppinut olemaan lähdekriittinen.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tuossa vuodossa jotain todisteita? En lähde luottamaan jonkun ”no bodyn” pelkkään sanaan, enkä periaatteesta edes lue, todennäköisesti perätöntä juttua.

Ja hyvä jos on oikea vuoto, mutta oppinut olemaan lähdekriittinen.

Juu aika ympäripyöreitä väitöksiä/tietoja.. moni asia suurpiirteittäin kehityksestä kenelle tahansa tiedossa ja ois helppo vaan heittää jotain väitteitä määristä. Ei vakuuta, mistään, kun ei oikein ole minkäänlaista yksityiskohtaa mikä tuntuis jotenkin inside tiedolta.

Tosin kylläpä olis hanurista jos PS5 ja XSX versiot ei tulis ennen 2022 vuotta :'O
 
Tosin kylläpä olis hanurista jos PS5 ja XSX versiot ei tulis ennen 2022 vuotta :'O

Alunperin XSX- ja PS5-versiot piti tulla vuoden 2021 lopussa, joten kun katsoo mikä fiasko tässä nyt CDPR käsissä on, niin en yhtään ihmettelisi jos siirtyisi vuoteen 2022. Moninpelin piti ilmestyä vuonna 2022, mutta katsotaan saapuko laisinkaan. DLC:t laitettu nyt myös syrjään odottamaan.
 
Ylös Bottom