Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

joo näköjään lähes jokainen media on napannu kopin tuosta että Ps4 ja xbox one versioiden performance olisi se syy niin, että se on varmaan sitten se oikea syy. Tässähän käy kohta sillai että versiot vaihtaa paikkaa, että next gen tulee jouluks ja old gen sitten keväälle, kävis mulle, toivon ainaki että jos ne ei saa old genillä peliä kunnolla rullaamaan niin laittas sitten ne next gen ja pc versiot ulos. eikä tulis enää uutta delaytä,.
 
Viimeksi muokattu:
Miksiköhän ihmeessä pelin tiedoissa näkyy ainakin Microsoftin storessa edelleen 19.11.? Eikös tuo julkaisupäivä nyt pitäisi noihin verkkokauppoihin heti korjata, kun kerran on siirtynyt?
 
Miksiköhän ihmeessä pelin tiedoissa näkyy ainakin Microsoftin storessa edelleen 19.11.? Eikös tuo julkaisupäivä nyt pitäisi noihin verkkokauppoihin heti korjata, kun kerran on siirtynyt?

Kyllä se vielä siirtyy. Muualla kuulemma ainakin siirtynyt.

Tämä kävi mielessä, mutta ei avautunut itselle miksi ei julkaisisi sitten next-geneille ja pc:lle tai pelkälle pc:lle?

Tuosta vasta sota syttyisikin. Siis Xbox One X:llä ja PS4 Prolla tuo peli kuulemma skulaa, ongelma on ne normiversiot. Voisivat unohtaa ne kokonaan omasta mielestäni ja julkaista vaan X:llä, Prolle, PC:lle ja seuraavalle sukupolvelle.
 
joo ei tullu cyberpunkkia, noissa playstation twitter esittelyissä, viimeinen julkaisu oli semmonen game kun Bugsnax :D no onhan tässä vielä se Xbox Series X digital event edessä :) jospa siellä olisi sitten vaikka gameplay pätkä näistä next gen versioista tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Huonojen uutisten kyttääjä Jason Schreier iskee taas, kun peli myöhästyi.

 
Huonojen uutisten kyttääjä Jason Schreier iskee taas, kun peli myöhästyi.
Tämä on ihan Jasonin bravuuriliike. Hän kun on kerran uutisoinut siitä (ehkä jopa ensimmäisenä), että Cyberpunkin parissa joudutaan paahtamaan ylitöitä, niin hän ei tästä irti päästä. Ja jos joku sanoo mitään vastaan, niin blokki heiluu. On kyllä jotenkin niin hauras ukko ja semmonen oman agendan ja oikeassa olemisen tuputtaja että alta pois.

Jos uutisen voi lukea melkein mistä muualta tahansa kuin Jasonin suusta, niin näin myös teen.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on ihan Jason bravuuriliike. Hän kun on kerran uutisoinut siitä (ehkä jopa ensimmäisenä), että Cyberpunkin parissa joudutaan paahtamaan ylitöitä, niin hän ei tästä irti päästä. Ja jos joku sanoo mitään vastaan, niin blokki heiluu. On kyllä jotenkin niin hauras ukko ja semmonen oman agendan ja oikeassa olemisen tuputtaja että alta pois.

Jos uutisen voi lukea melkein mistä muualta tahansa kuin Jasonin suusta, niin näin myös teen.
Itsekään en herran twitter-käyttäytymisestä tykkää jossa blokkia tulee jos vähän sanoo herralle vastaan jostakin, mutta ei hän kyllä tässä tapauksessa ole tehnyt mitään väärää. Herra on ainoastaan uutisoinut ihmisten kovasti odottamasta pelistä jotain negatiivista mikä sitten tietenkin pistää hiertämään pelaavaa kansaa.

Kuten sanottua, herrasta voi olla montaa mieltä mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että kaikki mitä hän uutisoi näistä huonoista työolosuhteista, on varmistettu myös työntekijöiltä tehden niistä aika lailla faktaa. Ei ole herraa ennenkään voinut syyttää väärästä informaatiosta tai siitä, että lähteet eivät olisi olleet kunnossa ennen uutisointia.

Kyllähän se niin on, että jos crunchaus on jatkunut toista vuotta johtaen parhaimmillaan yli 100 tunnin työviikkoihin, on syytä studiolle antaa rapaa vaikka kuinka olisi kaikkien rakastama CDPR joka kumminkin maksaa ylityötunneista extraa. No niin maksaa extraa mikä tahansa peliyhtiö jota on aiemmin crunchista syytetty.
 
Itsekään en herran twitter-käyttäytymisestä tykkää jossa blokkia tulee jos vähän sanoo herralle vastaan jostakin, mutta ei hän kyllä tässä tapauksessa ole tehnyt mitään väärää. Herra on ainoastaan uutisoinut ihmisten kovasti odottamasta pelistä jotain negatiivista mikä sitten tietenkin pistää hiertämään pelaavaa kansaa.

Kuten sanottua, herrasta voi olla montaa mieltä mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että kaikki mitä hän uutisoi näistä huonoista työolosuhteista, on varmistettu myös työntekijöiltä tehden niistä aika lailla faktaa. Ei ole herraa ennenkään voinut syyttää väärästä informaatiosta tai siitä, että lähteet eivät olisi olleet kunnossa ennen uutisointia.

Kyllähän se niin on, että jos crunchaus on jatkunut toista vuotta johtaen parhaimmillaan yli 100 tunnin työviikkoihin, on syytä studiolle antaa rapaa vaikka kuinka olisi kaikkien rakastama CDPR joka kumminkin maksaa ylityötunneista extraa. No niin maksaa extraa mikä tahansa peliyhtiö jota on aiemmin crunchista syytetty.
Kuten olen tässä ketjussa sanonut, niin ei tosiaan ole tämä crunch yhtään sen parempi asia kuin jonkun toisen studion crunch. Ihan yhtä paskaa.

Silti tapa jolla Jason uutisoi tekee huonosta tilanteesta entistä huonomman. Kärjistettynä Jasonin uutisointi on tällaista.

- Uutisoi ensimmäisenä jostain asiasta. Yleensä kyseessä on negatiivinen asia.
- Pommittaa saman asian tiimoilta reilulla kädellä, eikä kuuntele vastaväitteitä.
- Kääntää kovin usein samaan firmaan liittyvät uutiset tavalla tai toisella koskemaan sitä asiaa josta hän ensin uutisoi.
- Tekee yleensä näillä jutuilla hallaa myös niille työntekijöille ja ihmiselle, jotka jutun ovat Jasonille paljastaneet.
- Jos asia uutisoidaan myöhemmin uudelleen, on Jason aivan varmasti paikalla lällättelemässä ja pommittamassa jälleen hänen omaa uutistaan, koska auta armias, jos joku muu tästä kehtaa puhua tai uutisoida.

Hieno mies.
 
Kuten olen tässä ketjussa sanonut, niin ei tosiaan ole tämä crunch yhtään sen parempi asia kuin jonkun toisen studion crunch. Ihan yhtä paskaa.

Silti tapa jolla Jason uutisoi tekee huonosta tilanteesta entistä huonomman. Kärjistettynä Jasonin uutisointi on tällaista.

- Uutisoi ensimmäisenä jostain asiasta. Yleensä kyseessä on negatiivinen asia.
- Pommittaa saman asian tiimoilta reilulla kädellä, eikä kuuntele vastaväitteitä.
- Kääntää kovin usein samaan firmaan liittyvät uutiset tavalla tai toisella koskemaan sitä asiaa josta hän ensin uutisoi.
- Tekee yleensä näillä jutuilla hallaa myös niille työntekijöille ja ihmiselle, jotka jutun ovat Jasonille paljastaneet.
- Jos asia uutisoidaan myöhemmin uudelleen, on Jason aivan varmasti paikalla lällättelemässä ja pommittamassa jälleen hänen omaa uutistaan, koska auta armias, jos joku muu tästä kehtaa puhua tai uutisoida.

Hieno mies.
On muotia pahoittaa mielensä, myös siitä että aikuiset ihmiset ovat vapaaehtoisesti töissä (toivottavasti, jos näin ei ole niin sitten on syytä meteliin) paska juttu, mutta kyllä sitä joutuu monella alalla aika sikaisia tunteja painamaan että saa dedikset ja projektit tehtyä.
Itse en tiedä kuka tämä herra on, mutta jos ainoa meriitti on öyhätä somessa niin ketä kiinnostaa.
Omasta mielestä Project Redin olisi pitänyt ottaa tarpeeksi aikaa, eikä väkisin änkeä joulumarkkinoille. Varsinkin kun peli myy ihan simona, oli ajankohta julkaisulle mikä tahansa. Nyt jäi vähän kakka maku suuhun, vaikka yleensä en vastaavista paljoa mieltä pahoitakkaan. Oma hype droppasi, mutta kuten aiemmin totesin ei ole oikeastaan mitään muutakaan peliä odotella, niin kai sitä joutuu pelaamaan Warzonea PS5lla samalla kun odottelee seuraavaa lykkäysuutista.
 
Vähän kyllä ihmetyttää, että miksi tota julkaisua ei edelliskerrasta opittuna otettu samantien kerralla riittävästi eteenpäin vaan haluttiin olla yli-optimistisia, jonka vuoksi jouduttiin taas lykkäämään. Olis voinut kuvitella, että edellisen lykkäyksen jälkeen oli kuitenkin varmasti jo tiedossa miten hidasta pelinkehitys ja viimeistely on nyt korona aikana.

Pikkasen on sellanen fiilis, että tämä on vaan taktikoitua markkinointia enemmän tai vähemmän, peli pysyy koko ajan uutisaiheena ja kaikkien huulilla, silloinkin kun pelistä ei edes julkaista uutta kuvaa. Se jos mikä on halpaa markkinointia; yksi twitter ilmoitus ja peli pyörii viikkotolkulla uutisissa myöhästymisen vuoksi. Monelle muulle julkaisulle tämänkaltainen myöhästyminen ja siitä uutisointi voisi olla itsemurha, mutta tämän pelin brändäystä on niin taitavasti rakennettu alusta saakka, että tämän kohdalla aiheuttaa vaan hypen kasvua ja jatkuvat myöhästymiset takaa vain sen, että jos jostain vielä löytyy peli-untuvikko, joka ei ole pelistä kuullut niin viimeistään näiden myöhästymisten myötä kuulee jostain peli-alan uutismediasta.

Haittapuolena toki nämä nykyajan anonyymit sekopäät, jotka ovat menettäneet suhteellisuudentajuntansa oikeaan elämään peliä odottaessa. Hyvää ystäväni lainaten "sen ei tartte olla iso vika, jos se on päässä".

MILLON NE ADDUT TULEE MYYNTIIN?

EDIT: itseäni ei pelin lykkäys haittaa, saan PS5 vasta alkuvuodesta, joten tähdätään sinne julkaisun kanssa ;) :D
 
Itsekään en herran twitter-käyttäytymisestä tykkää jossa blokkia tulee jos vähän sanoo herralle vastaan jostakin, mutta ei hän kyllä tässä tapauksessa ole tehnyt mitään väärää. Herra on ainoastaan uutisoinut ihmisten kovasti odottamasta pelistä jotain negatiivista mikä sitten tietenkin pistää hiertämään pelaavaa kansaa.

Kuten sanottua, herrasta voi olla montaa mieltä mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että kaikki mitä hän uutisoi näistä huonoista työolosuhteista, on varmistettu myös työntekijöiltä tehden niistä aika lailla faktaa. Ei ole herraa ennenkään voinut syyttää väärästä informaatiosta tai siitä, että lähteet eivät olisi olleet kunnossa ennen uutisointia.

Kyllähän se niin on, että jos crunchaus on jatkunut toista vuotta johtaen parhaimmillaan yli 100 tunnin työviikkoihin, on syytä studiolle antaa rapaa vaikka kuinka olisi kaikkien rakastama CDPR joka kumminkin maksaa ylityötunneista extraa. No niin maksaa extraa mikä tahansa peliyhtiö jota on aiemmin crunchista syytetty.
Olisi kiva nähdä kuinka monta näistä ylitöitä tekevistä on oikeasti pakotettu ja kuinka moni tekee sitä omasta halusta
 
Olisi kiva nähdä kuinka monta näistä ylitöitä tekevistä on oikeasti pakotettu ja kuinka moni tekee sitä omasta halusta
Eihän näissä peliyhtiöissä pakoteta ketään työskentelemään väkisin potkuja uhkailemalla. Varmasti myös CDPR:llä tehdään selväksi haastattelu-tilanteessa se, että crunchia tapahtuu ja se on vain kestettävä jos haluat kuulua yhteen maailman parhaimmista pelistudioista. Mutta silloin ei pitäisi studion itsensäkään puhua Witcher 3:n epäinhimillisestä crunchista ja lupailla sen olevan mennyttä jos näin ei kumminkaan ole.

Vaikka jotkut nuoremmista työntekijöistä ei näe crunchia niin pahana kuin vaikkapa ne perheelliset työntekijät, tulee ongelma siinä kohtaa, kun tiimihengessä tehdään hommia ja jos siellä joku antaa isompaa panosta, tulee tästä varmaan molemmille osapuolille epämiellyttävä tilanne jossa se perheellinenkin devi saattaa lähteä vääntämään ylitöitä lopulta, etenkin jos perheellisen devin kehittämä alue pelistä on jäljessä ja muut devit ovat ikäänkuin riippuvaisia siitä alueen valmistumisesta jotta he itse pääsevät jatkamaan töitään.
 
Eihän näissä peliyhtiöissä pakoteta ketään työskentelemään väkisin potkuja uhkailemalla. Varmasti myös CDPR:llä tehdään selväksi haastattelu-tilanteessa se, että crunchia tapahtuu ja se on vain kestettävä jos haluat kuulua yhteen maailman parhaimmista pelistudioista. Mutta silloin ei pitäisi studion itsensäkään puhua Witcher 3:n epäinhimillisestä crunchista ja lupailla sen olevan mennyttä jos näin ei kumminkaan ole.

Vaikka jotkut nuoremmista työntekijöistä ei näe crunchia niin pahana kuin vaikkapa ne perheelliset työntekijät, tulee ongelma siinä kohtaa, kun tiimihengessä tehdään hommia ja jos siellä joku antaa isompaa panosta, tulee tästä varmaan molemmille osapuolille epämiellyttävä tilanne jossa se perheellinenkin devi saattaa lähteä vääntämään ylitöitä lopulta, etenkin jos perheellisen devin kehittämä alue pelistä on jäljessä ja muut devit ovat ikäänkuin riippuvaisia siitä alueen valmistumisesta jotta he itse pääsevät jatkamaan töitään.
Ketään ei voi pakottaa, mutta asia voidaan tehdä rivien välistä hyvinkin selväksi mitä tapahtuu jos et tule ylitöihin, vaikka kaikki muut tulee.

Näitä olosuhteita emme tietenkään voi tarkkaan tietää, mutta on tällainen aina huono juttu. Kun olisivat viime keväänä kerralla lykänneet vaikka vuodella eteenpäin, niin ehkä tältä oltaisiin säästytty. Nyt nämä muutaman kuukauden tai jopa vain muutaman viikon lykkäykset ovat varmaan crunchille kaikista pahinta.
 
Julkaisu siirtyy, joulukuun 10.



Joo ja kuten tuossakin sanotaan, pelistudion työhän ei lopu "kultaan" tai edes julkaisuun, vaan jatkuu koko ajan (varmaan pitkälti yötä päivää näillä hepuilla :D ). Tämä näkyy sitten tavallisille konsolinkäynnistäjille viesteinä "Peli täytyy päivittää, päivityksen koko on 50GB" ;).
 
Ylös Bottom