Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Act 2 alkoi äsken ja taidan olla aika nopeasti edennyt, mutta sen verran pahasti tuo tarina nappasi mukaansa, että ei voinut olla tekemättä tarinatehtäviä :)

Pakko edelleen toistella tuota, että suorituskyky parantui hotfixin jäljeen paljon ja en huomannut hidastelua, vaikka tuli vedettyä kunnon räiskintäosia ja kaikenlaista tavaraa lenteli ympärillä.
 
Nyt on tullut aika paljon säädettyä noita hdr asetuksia Xbox Series X-version kanssa. Kuten moni tietää, hdr on tässä pelissä "rikki", eli kuva on hailakka, eikä todelliseen mustaan päästä vaikka miten säätää. Ongelma korostuu varsinkin oled-telkuilla.

Mietin, olisiko tässäkin sama vika/ominaisuus, kuten esim. Destiny 2:ssa, jossa sdr-kirkkaussäätö vaikuttaa myös hdr-kuvan kirkkauteen. Päätin kokeilla ja seuraavilla setupeilla sain jo suht silmiä miellyttävän hdr-kuvan peliin. Tämä siis XSX ja LG C9 telkulla.

1. Konsolin hdr-kalibroinnista mustan taso niin tummaksi kun menee, eli käytännössä testikuva häviää kokonaan. Max. kirkkaus ohjeen mukaan.

2. Konsolin asetuksista hdr pois päältä ja peli päälle. Pelin gamma-asetuksista arvo noin 1.10 kohdalle, jossa vasemmalla oleva kuva häviää tai sulautuu mustaan kokonaan. Tallenna ja sulje peli.

3. Konsolin asetuksista hdr taas päälle (tarkista, että hdr-kalibroinnin asetukset eivät resetoituneet, jokin bugi tekee joskus tuota) ja peli käyntiin.

4. Pelin hdr asetuksista max kirkkaus 1000, paper white 170 ja tone mapping 0.70 (oman maun mukaan 0.65-0.75 välillä, liian matala arvo hävittää varjojen ja tummien alueiden yksityiskohtia.)

Ei tuo täydellinen ole, vaatii korjausta, mutta mielestäni antaa paremmin potkua kuin sdr-kuva.
 
Tänään löysin sitten ilmaiseksi yhden poliisitehtävän lootasta legendaariset Mantis Bladet. :cool: Olin jo sitä ennen käyttänyt Arasakan legendaarista katanaa, jonka voi ostaa V:n kotitalon nyrkkeilyvalkulta.

Ja täytyypä sanoa, että voi pojat, meikän naikkosesta on tullut ihan pysäyttämätön, teräaseistettu tappokone. Alun panostus reflekseihin teki erikoistumisen superhelpoksi. Olen vielä valinnut perkeistä sellaiset, jotka parantavat hahmoa jokaisesta Mantis Bladen aiheuttamasta verenvuodosta, jonka todennäköisyys on nykyisellä setupilla vaatimaton 70%...

Nyt harkitsenkin vaikeustason nostoa, koska haastetta ei taisteluissa ole nimeksikään. Mutta on se ihan helvetin hieno tunne kun tipahtaa kymmenen Tyger Clawsin keskelle, joista kaksi on kuollut jo adrenaliinihidastuksen aikana ja kaksi seuraavaa on menettänyt päänsä tai kätensä ennen kuin ehtivät aseitaankaan nosta.

Harmi vaan, ettei noista teristä saa photomodessa kuvia. Muutenkin oma leidini alkaa olla panssaroidussa, ihonmyötäisessä netrunner-haarniskassa ja luotiliiveissä aika upea ilmestys.

Saakeli, että mä rakastan tällaisia pelikokemuksia! :)
 
Mites, ku tuolla kaupungilla on aina välillä niitä poliiseja taistelemassa rikollisten kanssa, niin voinko mä mennä sinne räiskimään poliisien avuksi vai hyökkääkö ne heti mun kimppuun jos alan ampumaan?

Kokemuspisteiden nollaus olisi kiva olla, kun nyt tekisi muuttaa hahmoa hieman.
 
Mites, ku tuolla kaupungilla on aina välillä niitä poliiseja taistelemassa rikollisten kanssa, niin voinko mä mennä sinne räiskimään poliisien avuksi vai hyökkääkö ne heti mun kimppuun jos alan ampumaan?

Kokemuspisteiden nollaus olisi kiva olla, kun nyt tekisi muuttaa hahmoa hieman.

Mutulla aikavarmasti tulee turpaan? :p Ekoja kertoja ku pelasin niintuli vastaan kohta jossa poliisit tutki rikosta. Menin liian lähelle ja katsoin että olisiko tässä tehtävää poliisi auttamiseksi.. tuli poliiseille silmät pään päälle.. kohta olikin punaisella ja luodit viuhu pari sekunttia sen verran tiuhaan että aloitettiin peli edellisestä savesta kun kuolema kävi kylässä.
 
Mites, ku tuolla kaupungilla on aina välillä niitä poliiseja taistelemassa rikollisten kanssa, niin voinko mä mennä sinne räiskimään poliisien avuksi vai hyökkääkö ne heti mun kimppuun jos alan ampumaan?

Kokemuspisteiden nollaus olisi kiva olla, kun nyt tekisi muuttaa hahmoa hieman.
Itse olen ainakin kyttiä voinut auttaa ja eivät ole minua alkaneet räiskimään. Mutta niinkuin @Muke laittoikin, niin jos niiden rikostutkimuspaikkojen lähelle menee niin silloin poliisit suuttuvat herkästi.
 
Ai hitsi, tässä on hyvin kirjoitettu sivutehtävät, parempia mitä monen pelin pääjuoni. Äsken esim tuli vastaan ”Portalin Ai”

Yhden taxin tekoäly käyttäytyy ja kuulostaa ihan Portal:n seonneelta tekoälyltä.
8B5326D9-F2A8-4A90-B8FD-A0587BAE84F5.jpeg

Pistetään bonarina kuva kaatikselta, missä tuli pyörähdettyä eko-samuraina. Haalari on muuten kätevä, sen alla voi olla vaikka millaiset vermeet armoryna.
A9AD6B38-F616-4499-A21A-D6B84949EB3D.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on tuon elävyyden kannalta myös älyttömän iso ongelma. Se on ihan sama vaikka siellä ois 2000 ihmistä ja autoa, kun mennään täysin ennaltamäärättyä kiskoa pitkin.


Toi on ihan totta. Itsekin seurasin yhtä kävelevää tyyppiä yhden korttelin ja korttelin päähän päästyään, se kääntyy 180 astetta ja lähtee käveleen takasin. Taas seuraavaan päähän päästyä, se kääntyy ympäri ja kävelee takasin. Siksi tuntuu, että bugit ja tälläinen söi immersioo alussa niin paljon, kun oikeasti vaan kävelin ympäriinsä ja halusin tarkkailla sitä uutta maailmaa johon on tullut sukellettua tälläkertaa, eikä se vaan tuntunut hyvältä.

Toki, jos alkaa tehdä tehtäviä ja ajaa ja juoksee ympäriinsä hyvinkin päämääräisesti, niin ei siitä silloin juurikaan tuu ongelmaa ja tarinankerronta, dialogi jne. todellakin luo immersioo. Mutta avoimen maailman maailmassa olo ontuu todella pahasti. Yks juttu minkä kans alkaa huomata, on se että ilmeisestikään pelissä ei taida ees olla mahdollisuutta kokeilla tuota braindance aikuismeininkiä, jota mainostetaan aivan joka nurkalla. Ei siinä, cdprojekt forumeilla, joku sanoikin, että jos sellasta etsii niin on varmaan vähän väärä tuote ja löytää kyllä aikuisviihdettä helposti muualtakin - tottahan se, mutta samahan se ois ihan kaikessa mitä tälläsessä avoimessa maailmassa vois olla. Jos ihan joka metrillä ihmiset puhuis tenniksestä, joka nurkalla ois isoja tennispallokylttejä ja "HOT TENNIS" valotauluja alkais sitä varmaan lopulta ihmetellä "Missä täällä mä pääsen pelaan tulevaisuuden tennistä!??". Mutta kaikki alkaa tuntua kulissilta, kun tajuaa että ilman mitään tehtävää tuossa maailmassa kävellen ei oikeastaan ole elämää. Enkä tarkoita pelkästään sitä, että siviilit ei elä aidon tuntusesti, vaan sitä, että en oikeastaan voi vaan mennä clubille istuun, ryyppään, tanssiin ja olettaa että siellä tapahtuis mitään mikä ei ois ... juuri se sama status quo, kun silloin kun sinne kävelin sisään. En voi ostaa braindancee, mennä katseleen jotain hologrammeja johonkin, en voi pelata mitään niistä sadoista minipelikonsoleista joita on joka nurkalla.

Heh, ainoa asia mitä tähän asti on voinut tehdä on istua omalle kotisohvalle ja katsoa televisiosta maailman mainoksia.

Eli.. juu, kieltämättä tätä todella paljon hehkutettua night cityä odotti niin paljon, että munkin ihan ensimmäiset visiot pelistä ennen sen julkaisua oli, että haluan vaan hetken olla ja ottaa sen kaiken tunnelman sisään ja tutkia mitä se 2077 tulevaisuus on. Toki, tätä maailmanrakennusta löytyy todella paljon dialogista, mainoksista, datapädeistä ja se on kaikki ihan oikeasti todella hyvin kirjoitettu, mutta siihen ei tunnu voivan oikein ottaa osaa, ellei se kuulu missioon. Joka on suoraansanottuna harmi.

MUTTA veikkaan, että tähän on tulossa muutosta ihan puoliväkisinkin, kun CyberPunk 2077 Online tulee ihan standalone juttuna. Pakkohan meidän on tuolla kaupungissa saatava tehdä vaikka mitä silloin?

Se sitten että korjaantuuko liikenne ja siviili AI ja se, että ihmiset ja autot vaihtuu kun vähän katsoo toisaalle, ei voi tietää. Varmaankaan ei. Ois tosin kiva jos siihen voitais tehdä muutosta ettei ne ainakaan despawnaa ja respawnaa ihan niin lähellä, kun nyt, koska kyllä se pistää silmään väkisinkin.


MUTTA sanotaan nyt vielä, että v1.04 jälkeen on ollut paljon vähemmän bugisuutta PS5:llä pelatessa. Pari kaatuumista monen tunnin rupeaman aikana ja joitakin leijuvia esineitä siellä täällä ja yks puoliksi maan alla ollut auto, johon sisälle hypätessä se heitti mut autoineen päivineen läheisen talon katolle, kun auto otti fysiikoista kiinni ja napsahti pois maan alta. Mutta enää vain senverran bugia, että noita on tullut naureskeltua asioiden lomassa ja sit takaisin hauskoihin sivutehtäviin ja vähän pääjuoneenkin.

Pää storyline tuntuu olevan kyllä laadultaan aivan toistaluokkaa, kun free roaming. Mielettömän hyvää kirjoitusta, ilmeikkäitä hahmoja ja immersioo. Eli... hyvät ja huonot puolensa paketilla. Vaikka tuo avoimen maailman touhu ja elämä on pettymys, diggailen kokonaisuudesta silti ehdottomasti.
 
Onko kukaan perehtynyt craftaamiseen? Mistä esim. Voi saada paremman käsikranaatin specsin craftaamiseen? Pystyy nyt tässä alussa vaan commonia craftaa, avasin perkin rare tavaralle, mutta en ihan ymmärrä miten noi "crafting specsit" kehittyy tässä pelissä.
 
Juu ei tätä kannata pelata kaupunkisimulaationa. kaupungilla tekoäly ja muu tekeminen on enemmän Witcher 3, kuin GTA tasoa.

Tein äsken tukun sivutehtäviä, jossa ajettiin ympäri maailmaa paljon. Siinä kyllä huomasi paikoitellen, että PS4 Proon tehot loppuu kesken. Resoluutio tippui, tekstuurit oli rakennuksissa olemattomat ja liikenne hävisi. Mitään näin pahaa tiputusta ei näkynyt jalkaisin liikkuessa. Joten en ihmettele, että moni on saanut huonon ensikosketuksen peliin, jos on lähtenyt vapaasti haahuilemaan ympäri lääniä.

Olen silti tyytyväinen että julkaistu vanhemmille nuhapumpuille. Peli on pohjimmiltaan kuitenkin sama ja toinen kieros otetaan toivottavasti PS5 tai vähintäänkin sen tasoisella PC:llä ja pääsee näkemään tämän sitten, niin kuin suunniteltu.
 
Onko kukaan perehtynyt craftaamiseen? Mistä esim. Voi saada paremman käsikranaatin specsin craftaamiseen? Pystyy nyt tässä alussa vaan commonia craftaa, avasin perkin rare tavaralle, mutta en ihan ymmärrä miten noi "crafting specsit" kehittyy tässä pelissä.
IGN:llä on jonkunlainen guide craftaamiseen.


Pitää varmaan itsekkin ottaa tuo tarkistettavaksi, kun olen ihan pihalla kaikista mahdollisuuksista :D
 
Seuraava poppakonsti PC pelaajille, tämä ilmeisesti nostaa frameja aika isolla kädellä. Ilmeisesti pelin koodi on niin keskeneräistä että pelaajat tekee siitä paremman. :D

 
Nyt pelitunteja se about 20h ja netin paskamyrskyä seuranneena ei voi kuin nauraa, sillä itselläni ollut aivan toisenlainen pelikokemus kuin muilla tuntuu olevan, johtuu tietysti siitä että pelaan PC:llä, josta löytyy RTX 2060 kortti. Tosin kyllähän CDPR teki aika paskamaiset konsolipelaajille siitä ei pääse mihinkään kerta tämä oli vielä alunperin konsoleille markkinoitu. Toivon todella että konsolipelaajat pääsevät kokemaan Night cityn samalla tavalla jolla itse olen päässyt kun next gen patchit ja muut korjaukset tulevat pihalle. Noin elävää, graaffisesti upeaa (heijastukset :eek:) ja yksityiskohtaista kaupunkia en ole aikaisemmin nähnyt. Itse olen muutenki todella suuri scifin ystävä joten senkin kannalta tämä maistuu erittäin hyvin.

Huonojakin puolia toki löytyy esimerkiksi pelin tekoäly vihuilla ja npc hahmoilla on aivan naurettavan huonoa myös vaikeustason pistin heti aluksi hardille ja nyt pistin kaikista vaikeimman sillä ei tuo tarjonnut juuri ollenkaan haastetta ainakaan omalle pelityylille mikä on hyvin lievää sniikkausta, vähän hakkeroitia, mutta muuten erittäin agressiivista räiskintää. Odotin myös enemmän tuolta dialogilta eihän noissa loppupeleissä hirveästi valinnanvaraa ole eikä vielä ole tullut yhtäkää kohtaa jossa olisi huomannut jonkin aikaisemman päätöksen vaikuttavan johonkin radikaalisti. Muuten tarina kyllä menee koko ajan parempaa suuntaan ja kuten täällä on sanottu paranee mitä enemmän pelaa ja aluksi voi olla hieman vaikea päästä sisälle täysin, suosittelen katsomaan tips and tricks videoita youtubesta jos ei meinaa ymmärtää cräftäytstä tai muita valikoita. 9/10 tällä hetkellä.
 
Itselleni ja monille muille tuli tuossa ekassa cyberpsyko tehtävässä semmoinen juttu että tyypin sai tapettua mutta se pahnainen kuoli sementti portaiden sisään.. no siltä ei saa mitää otettua ja peli vaan käskee etsimään jotain neliömäiseltä sisäpihalta..no mitään ei löydy ja siihen taisi se tehtävä putki sitten jumia lopullisesti..
 
Itselleni ja monille muille tuli tuossa ekassa cyberpsyko tehtävässä semmoinen juttu että tyypin sai tapettua mutta se pahnainen kuoli sementti portaiden sisään.. no siltä ei saa mitää otettua ja peli vaan käskee etsimään jotain neliömäiseltä sisäpihalta..no mitään ei löydy ja siihen taisi se tehtävä putki sitten jumia lopullisesti..
Edellisestä seivistä uudelleen? Itse ainakin pidän muutamaa seiviä koko ajan yllä peleissä, joissa se on mahdollista. Sen verran karvaita kokemuksia on vuosikymmenten varrella useassakin pelissä vastaavista ilmiöistä.
Itselleni ja monille muille tuli tuossa ekassa cyberpsyko tehtävässä semmoinen juttu että tyypin sai tapettua mutta se pahnainen kuoli sementti portaiden sisään.. no siltä ei saa mitää otettua ja peli vaan käskee etsimään jotain neliömäiseltä sisäpihalta..no mitään ei löydy ja siihen taisi se tehtävä putki sitten jumia lopullisesti..
Tuli muuten mieleen, että olikos tuo se missä piti tekstarilla lähettää viesti sille fixerille, joka tehtävän antoi? Tuo jäi jotenkin pitkään ensin itse tajuamatta, ja yritin löytää vaikka mitä sieltä sisäpihalta. Lopulta ratkaisu oli tosiaan sen tekstarin lähettäminen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pelitunteja se about 20h ja netin paskamyrskyä seuranneena ei voi kuin nauraa, sillä itselläni ollut aivan toisenlainen pelikokemus kuin muilla tuntuu olevan, johtuu tietysti siitä että pelaan PC:llä, josta löytyy RTX 2060 kortti. Tosin kyllähän CDPR teki aika paskamaiset konsolipelaajille siitä ei pääse mihinkään kerta tämä oli vielä alunperin konsoleille markkinoitu. Toivon todella että konsolipelaajat pääsevät kokemaan Night cityn samalla tavalla jolla itse olen päässyt kun next gen patchit ja muut korjaukset tulevat pihalle. Noin elävää, graaffisesti upeaa (heijastukset :eek:) ja yksityiskohtaista kaupunkia en ole aikaisemmin nähnyt. Itse olen muutenki todella suuri scifin ystävä joten senkin kannalta tämä maistuu erittäin hyvin.

Huonojakin puolia toki löytyy esimerkiksi pelin tekoäly vihuilla ja npc hahmoilla on aivan naurettavan huonoa myös vaikeustason pistin heti aluksi hardille ja nyt pistin kaikista vaikeimman sillä ei tuo tarjonnut juuri ollenkaan haastetta ainakaan omalle pelityylille mikä on hyvin lievää sniikkausta, vähän hakkeroitia, mutta muuten erittäin agressiivista räiskintää. Odotin myös enemmän tuolta dialogilta eihän noissa loppupeleissä hirveästi valinnanvaraa ole eikä vielä ole tullut yhtäkää kohtaa jossa olisi huomannut jonkin aikaisemman päätöksen vaikuttavan johonkin radikaalisti. Muuten tarina kyllä menee koko ajan parempaa suuntaan ja kuten täällä on sanottu paranee mitä enemmän pelaa ja aluksi voi olla hieman vaikea päästä sisälle täysin, suosittelen katsomaan tips and tricks videoita youtubesta jos ei meinaa ymmärtää cräftäytstä tai muita valikoita. 9/10 tällä hetkellä.

Ai:sta olen samaa mieltä, eivät ole fiksuinta sakki tulevaisuudessa, mutta kyllä tässä pystyy paikoitellen vaikuttamaan hyvin omilla valinnoilla tapahtumiin.

Esim. Sen ”tylsän” ekan kunnon tehtävän pystyy pelaamaan ainakin kolmella erilaisella asetelmalla, riippuen omista aikaisemmista valinnoista, joista yhdessä ei ole ollenkaan taistelua ja kahdessa joutuu taistelemaan, joko jengiläisiä, tai virkavaltaa vastaan.

Lisäksi jokaista asetelmaa, pystyy pelaamaan erilaisilla taktiikoilla, hiippailu, häkkäily, erilaiset ammuskelu-taktiikat ja meelee. Sivutehtävissä on lisäksi usein vaihtoehtoisia reittejä yms.

Aika hyvin tämä peli tarjoaa mahdollisuuksia vaikuttaa tehtäviin, jos vain älyää käyttää niitä. Mitään ei vaan alleviivata, tai suoraan kerrota.
 
Edellisestä seivistä uudelleen? Itse ainakin pidän muutamaa sieviä koko ajan yllä peleissä, joissa se on mahdollista. Sen verran karvaita kokemuksia on vuosikymmenten varrella useassakin pelissä vastaavista ilmiöistä.

Tuli muuten mieleen, että olikos tuo se missä piti tekstarilla lähettää viesti sille fixerille, joka tehtävän antoi? Tuo jäi jotenkin pitkään ensin itse tajuamatta, ja yritin löytää vaikka mitä sieltä sisäpihalta. Lopulta ratkaisu oli tosiaan sen tekstarin lähettäminen.
Onhan noita saveja mutta tuossa tuli ihmeteltyä ja tallennettua ja ladattua kunnes sopivaa ei enää löytynyt.

Ei tule optiota lähettää vastausta jos ei voi lootata psykoa.. Yksi "shard" tuosta löytyi siltä poliisilta mutta eipä siinä ole mitään etenemis keinoa.

Noh, eiköhän tuohon patchi tule joskus.
 
Ylös Bottom