Tämä on tuon elävyyden kannalta myös älyttömän iso ongelma. Se on ihan sama vaikka siellä ois 2000 ihmistä ja autoa, kun mennään täysin ennaltamäärättyä kiskoa pitkin.
Toi on ihan totta. Itsekin seurasin yhtä kävelevää tyyppiä yhden korttelin ja korttelin päähän päästyään, se kääntyy 180 astetta ja lähtee käveleen takasin. Taas seuraavaan päähän päästyä, se kääntyy ympäri ja kävelee takasin. Siksi tuntuu, että bugit ja tälläinen söi immersioo alussa niin paljon, kun oikeasti vaan kävelin ympäriinsä ja halusin tarkkailla sitä uutta maailmaa johon on tullut sukellettua tälläkertaa, eikä se vaan tuntunut hyvältä.
Toki, jos alkaa tehdä tehtäviä ja ajaa ja juoksee ympäriinsä hyvinkin päämääräisesti, niin ei siitä silloin juurikaan tuu ongelmaa ja tarinankerronta, dialogi jne. todellakin luo immersioo. Mutta avoimen maailman maailmassa olo ontuu todella pahasti. Yks juttu minkä kans alkaa huomata, on se että ilmeisestikään pelissä ei taida ees olla mahdollisuutta kokeilla tuota braindance aikuismeininkiä, jota mainostetaan aivan joka nurkalla. Ei siinä, cdprojekt forumeilla, joku sanoikin, että jos sellasta etsii niin on varmaan vähän väärä tuote ja löytää kyllä aikuisviihdettä helposti muualtakin - tottahan se, mutta samahan se ois ihan kaikessa mitä tälläsessä avoimessa maailmassa vois olla. Jos ihan joka metrillä ihmiset puhuis tenniksestä, joka nurkalla ois isoja tennispallokylttejä ja "HOT TENNIS" valotauluja alkais sitä varmaan lopulta ihmetellä "Missä täällä mä pääsen pelaan tulevaisuuden tennistä!??". Mutta kaikki alkaa tuntua kulissilta, kun tajuaa että ilman mitään tehtävää tuossa maailmassa kävellen ei oikeastaan ole elämää. Enkä tarkoita pelkästään sitä, että siviilit ei elä aidon tuntusesti, vaan sitä, että en oikeastaan voi vaan mennä clubille istuun, ryyppään, tanssiin ja olettaa että siellä tapahtuis mitään mikä ei ois ... juuri se sama status quo, kun silloin kun sinne kävelin sisään. En voi ostaa braindancee, mennä katseleen jotain hologrammeja johonkin, en voi pelata mitään niistä sadoista minipelikonsoleista joita on joka nurkalla.
Heh, ainoa asia mitä tähän asti on voinut tehdä on istua omalle kotisohvalle ja katsoa televisiosta maailman mainoksia.
Eli.. juu, kieltämättä tätä todella paljon hehkutettua night cityä odotti niin paljon, että munkin ihan ensimmäiset visiot pelistä ennen sen julkaisua oli, että haluan vaan hetken olla ja ottaa sen kaiken tunnelman sisään ja tutkia mitä se 2077 tulevaisuus on. Toki, tätä maailmanrakennusta löytyy todella paljon dialogista, mainoksista, datapädeistä ja se on kaikki ihan oikeasti todella hyvin kirjoitettu, mutta siihen ei tunnu voivan oikein ottaa osaa, ellei se kuulu missioon. Joka on suoraansanottuna harmi.
MUTTA veikkaan, että tähän on tulossa muutosta ihan puoliväkisinkin, kun CyberPunk 2077 Online tulee ihan standalone juttuna. Pakkohan meidän on tuolla kaupungissa saatava tehdä vaikka mitä silloin?
Se sitten että korjaantuuko liikenne ja siviili AI ja se, että ihmiset ja autot vaihtuu kun vähän katsoo toisaalle, ei voi tietää. Varmaankaan ei. Ois tosin kiva jos siihen voitais tehdä muutosta ettei ne ainakaan despawnaa ja respawnaa ihan niin lähellä, kun nyt, koska kyllä se pistää silmään väkisinkin.
MUTTA sanotaan nyt vielä, että v1.04 jälkeen on ollut paljon vähemmän bugisuutta PS5:llä pelatessa. Pari kaatuumista monen tunnin rupeaman aikana ja joitakin leijuvia esineitä siellä täällä ja yks puoliksi maan alla ollut auto, johon sisälle hypätessä se heitti mut autoineen päivineen läheisen talon katolle, kun auto otti fysiikoista kiinni ja napsahti pois maan alta. Mutta enää vain senverran bugia, että noita on tullut naureskeltua asioiden lomassa ja sit takaisin hauskoihin sivutehtäviin ja vähän pääjuoneenkin.
Pää storyline tuntuu olevan kyllä laadultaan aivan toistaluokkaa, kun free roaming. Mielettömän hyvää kirjoitusta, ilmeikkäitä hahmoja ja immersioo. Eli... hyvät ja huonot puolensa paketilla. Vaikka tuo avoimen maailman touhu ja elämä on pettymys, diggailen kokonaisuudesta silti ehdottomasti.