Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Tuli kans tuo Phantom Menac...eiku Liberty ostettua. Vahvat Escape from NY -vaikutteet, mikä on toki aina pelkkää plussaa. Alun putkitus joo ei niin mielettömiä riemunkiljahduksia saanut aikaan, mutta oletan että paukut lisääntyvät kunhan Elba tulee mukaan. Aika nopeasti pääsee kaupunkiinkin takaisin.

Bugejakin toki valitettavasti löytyy. Ääni ja ruudun tapahtumat eivät aina ole ihan synkassa (tapahtuu ja paukkuu mutta pressa selostaa rauhallisella äänellä mitä tehdään seuraavaksi), osa äänistä tulee liian hiljaa yms. perus CDPR-sekoilua.

Miten teillä muuten ovat nuo HDR-asetukset tässä vai oliko se tässä niin ettei se oikein toimi (PS5)? Olen yrittänyt niitä säätää, mutta tuloksena on vain joko laimean harmaa pannukakku tai liian himmeä menu/GUI. Telkkarina OLED 4K.
 
HDR PS5: 1000 nits, 1.0 ja HUD 200. Toimii hyvin.

1.0 - 1.4 on hyvä alue, itse tiputtanut sitä kokoajan niin ei ylivalaise hämäriä kohtia.
 
On tämä kyllä uskomattoman keskinkertainen peli edelleen. Sillein ihan hyvä pelata mutta ei tästä voi edes vahingossa sanoa että on aikamme parhaimmistoa. Tunteja oon tähän kyllä todella paljon upottanu koska tässä on helppo käydä rähisemässä eri tyyleillä. Mutta on tämä oikeasti vain hyvää Far cry tasoa pelinä. Pelimäisyydeltään sanoisin 7-8/10 maailma on sitten immersioltaan luokkaa 1-2/10. Tuntuu että ihan sama mitä siellä on niin kaikki on samaa merkityksetöntä paskaa. Tai oikeastaan mitään mielenkiintoista siellä ei oo.
 
Jep itse vietin koko eilisen päivän Phantom Libertyn parissa ja joo samanlainen alkupään johdattelu mitä oli emopelissäkin, et siellä on todella iso ja mielenkiintoinen alue tutkittavaksi, jonka nimi on siis Dogtown, Dialogia pelissä vain on jotain sellaista että harvassa on ne pelit jotka pääsee Samalle Tasolle Dialogin tasossa kun CDPR, sama homma sitten visuaalisesti pc:llä kaikilla herkuilla ( 4k, HDR, RTX, ja kaikki asetukset max) tämä on ylivomaisesti yksi kaikkien aikojen komeita pelejä, tai sanoisin että komein, Leuka meinaa tippua vähän väliä mitä tulee tuohon visuaalisuuteen.


Itsehän tosiaan pelasin tuossa viikonlopun aikana alusta alkaen uuden hahmon viimeiseen missioniin saakka Very Hardilla, ja nyt olen tuolla hahmolla liikkeellä Phantom Libertyssä, toi 2.0 teki kyllä melkosia taikatemppuja tuolle combatille, kuvailisin omaa buildiani Light Speed Katana Samuraiksi. muutenkin tuo 2.0 oli kyllä todella erilainen kokemus, paljon eri quality of life juttuja, itsehän siis pelannut peliä viimeksi kun peli julkaistiin ennen tätä lisäriä ja 2.0.ta joten niitä muutoksia itselleni oli todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Voin sanoa että tämä peli ei näytä edes vahingossa siltä mitä parhaissa still kuvissa näytetään graafisesti. Mutta tässä on parhaillaan todella hyvä grafiikka välillä on sitten ihan täyttä paskaa. En tiedä toista peliä missä taso heittelee näin paljon.
 
Nyt pitää kyllä kysyä että mikä on taso "täydelle paskalle" grafiikkojen suhteen? Voi tietenkin johtua siitä että pelaan 1080p telkkarilla PS5:n kanssa, mutta mielestäni graafinen taso on aika tasainen. Silverhand näytti vähän hassulta aiemmin, mutta 2.0 päivityksen jälkeen kyseinen hahmo on pikkiriikkisen paremman näköinen ettei tule enää sellaista hassua fiilistä hänestäkään.
 
Itselleni Cyberpunk 2077 ollut aina semmoinen hyvä 7+ tekele monien ärsyttävyyksien kanssa.

Nyt kuitenkin useimpien päivitysten ja laajennuksen jälkeen tämä peli kipusi 9 tasolle. Loottaaminen tuntuu paljon paremmalta, cräftäys paljon selkeämpi otettu turhuuksia pois, pyörii paljon paremmin, ammuskelukin tuntuu jotenkin paremmalta. Kaikki mikä itseäni ärsytti on otettu pois tai paranneltu. Lets gooo! :)

Series X:llä pelaan ja tuntuu smuutilta paitsi silloin kun on paljon porukkaa screenillä.
 
Mulla meinasi olla melkoisen vaikeata soljua takaisin V:n nahkoihin piiiitkän tauon jälkeen. Perkki-puu tuntui työläältä täyttää uudestaan. Suuri osa perkeistä kuulosti kovasti samalta (ainakin Tech-haarassa) ja paremmat taidot vielä tavoittamattomissa. Vastaavasti en meinannut millään muistaa mistä napista häkkejä käytetään ja mitä ne edes tarkoittivat. Enkä millään saanut mantis bladejani käyttöön. Kuolema korjasi äkäisesti, vaikka juuri ennen pääjuonen PONR:ia* tallennettu hahmo alkoi muistaakseni olla jo melko OP. Ehkä se siitä alkaa taas mennä takaisin selkärankaan, kun vähän tatittaa lisää.

* Hmm... Point of no Returnia ei näemmä yleisesti lyhennetäkään näinikään. Google-haku sanalle "ponr" taisi näemmä olettaa, että siinä oli kaksi viatonta kirjainta vaihtanut paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo vinjentointin lisääntyminen kuvaan versio 2.0:ssa vähän häiritsee välillä. Joo, näyttää välillä hyvältä, mutta joskus on myös hankala nähdä sen takia.

Digital Foundryn testistä näkyi hyvin ero vanhaan ja oli se aika merkittävä. Olisi ainakin hyvä olla asetus tuolle on/off.
 
Tuo vinjentointin lisääntyminen kuvaan versio 2.0:ssa vähän häiritsee välillä. Joo, näyttää välillä hyvältä, mutta joskus on myös hankala nähdä sen takia.

Digital Foundryn testistä näkyi hyvin ero vanhaan ja oli se aika merkittävä. Olisi ainakin hyvä olla asetus tuolle on/off.
Joo saman olen pistänyt merkille. Hifisilmällä kun hdr säädöt tekee, niin pimeissä kohtauksissa menee hiukan liian tummaksi vinjentin takia.
 
Alunperin vinjentti (tai vinjentointi) on seurausta kameran optiikan virheestä jossa tosiaan reunat tummenee. Vanhoissa optiikoissa ennemmin sääntö kuin poikkeus, nykyään optiikat parantuneet ja tulee esiin isoilla aukoilla jos on tullakseen. Sekin korjataan digitaalisesti, joskin halutaan monesti vinjenttiä filmimäisen tehosteen tai muun taiteellisen fiiliksen takia.
 
Miten teillä muuten ovat nuo HDR-asetukset tässä vai oliko se tässä niin ettei se oikein toimi (PS5)? Olen yrittänyt niitä säätää, mutta tuloksena on vain joko laimean harmaa pannukakku tai liian himmeä menu/GUI. Telkkarina OLED 4K.
Täällä kanssa häiritsi tuo harmaus. Sitten säädin television pelitilan asetuksista väriä korkeammalle sen verran, että alkoi omaan silmään näyttää hyvältä. Kannattaa sitä kokeilla, jos vielä häiritsee. Muuten pelin HDR asetukset taitaa olla 800, 1.2 ja 100. Säädetty E9 OLED mukaan.
 
Cohh ajatuksia 2.0:sta sekä Phantom Libertystä läpäisyn jälkeen, ja ei voi olla kun jälleen kerran hänen kanssa täysin samaa mieltä, itse tosin olen vasta Phantom Libertyssä suhteellisen alussa ehkä (25% expansionia takana), mutta sen mitä olen nähnyt niin sanon jo nyt että 5/5 Expansion niin ku on CDPR:ltä totuttu näkemään Expansioneiden merkeissä, itse suoritan tässä samalla myös 2.0 Companion missioneita tosiaan kun aloitin sen uuden playtroughtin niin niitä putoaa vähän väliä, ja onhan ne todella hyviä, siinä samalla aion pelata Phantom Libertyn 100% lävitse. eli teen jokaisen phantom libertyn missionin, Gigin ja muut aktiviteetit. eiköhän tässä viikonloppu ainakin vierähdä mukavasti Expansionin parissa.

 
Viimeksi muokattu:
Lisärin eka bossi piesty ja oli muuten haastavaa very hard vaikeusasteella. Sai viitisen kertaa yrittää ennenkuin sai sen piestyä sen. Ihan hauska nähdä tämän pohjalta miten päivityksen jälkeen Smasher sujuu tällä samaisella vaikeusasteella kun kaikki bossitkin on nyt päivitetty.

Ennen tuota ekaa bossia muuten huomasin viittauksen, jota ensin epäilin Star Wars viittaukseksi, mutta bossin ilmestyttyä se olikin ihan selkeä Final Fantasy 8 viittaus.

Eli juuri ennen bossitappelua rakennuksen aulasta löytyy tietokone, jossa on viestejä Wedgen ja Biggsin välillä. Seuraavaksi hämähäkkitankki jahtaakin pelaajaa ympäriinsä aivan kuten FF8 Dollet hyökkäyksessä :D
 
Jaahans, tässä on melkein kuukausi kun PS5 on viimeksi käynnistetty - kiitos Starfieldin.
Aika palata Cyberpunkin maailmaan, aloitan ihan alusta kun kerran pelintekijätkin näin suosittelee :) Ensimmäinen rundi oli mahtava, toivottavasti uusi kierros on vielä mahtavampi lisäreineen! :)

Ikävä tähän 'action-packed' maailmaan oikeastaan starfieldin jälkeen :D
Kaikelle on oma paikkansa ja aikansa
 
Jaahans, tässä on melkein kuukausi kun PS5 on viimeksi käynnistetty - kiitos Starfieldin.
Aika palata Cyberpunkin maailmaan, aloitan ihan alusta kun kerran pelintekijätkin näin suosittelee :) Ensimmäinen rundi oli mahtava, toivottavasti uusi kierros on vielä mahtavampi lisäreineen! :)

Ikävä tähän 'action-packed' maailmaan oikeastaan starfieldin jälkeen :D
Kaikelle on oma paikkansa ja aikansa
Itse taas jatkoin pitkällisen harkinnan jälkeen peliä aikaisemmalla hahmolla Phantom Libertyyn, kun ei sitten omalla kohdallani kasetti vaan millään meinaa kestää samojen pelien uudelleen pelaamista. Kannatti varmaankin näin itselleni, mutta toki kukin tavallaan.

Alku kyllä ollut pelkkää putkessa menoa ja varsin paljon hiippailua, mistä en itse peleissä oikein välitä, mutta sitten vaan kyllästyin siihen ja aloin vetää kunnon tulitaistelulla koko ajan eteenpäin, niin oli itse asiassa aika innostavaa räiskintää. Joku ihan hyvä bossitaistelu tuli illan päätteeksi eilen, ja kun sen selvitin, niin ilmeisesti peli siirtyy taas avoimempaan maailmaan. En ehtinyt katsella tarkemmin, kun piti nukkumaan mennä, mutta nyt voisi tsekkaillakin tuota kohta paremmin.

Ihan hauskaa tämä on itsellenikin ollut taas Starfieldin vastapainoksi. Ei ole Starfieldkaan läpi vielä mutta ihan loppumetreillä, ja siinä tullut itselleni sama ilmiö kuin kaikissa erityisen paljon pitämissäni peleissä, eli alan pitkittämään pelin loppuun viemistä, kun en haluaisi tavallaan, että se itselleni niin kovin mieleinen peli jo loppuisi. Mutta eipä siinä enää juurikaan ole löytynyt uutta mielekästä tekemistä, joten kai se täytyy jo ehkä viikonlopun aikana viedä loppuun.

Toivottavasti Cyberpunkissa on nyt kuitenkin useiksi kymmeniksi tunneiksi vielä pelattavaa. Varmaan entistä mukavampaa tuon Phantom Liberty pelaaminen, kun pääsen varmaankin siinäkin avoimessa maailmassa vapaammin seikkailemaan.
 
Q
Itse taas jatkoin pitkällisen harkinnan jälkeen peliä aikaisemmalla hahmolla Phantom Libertyyn, kun ei sitten omalla kohdallani kasetti vaan millään meinaa kestää samojen pelien uudelleen pelaamista. Kannatti varmaankin näin itselleni, mutta toki kukin tavallaan.

Alku kyllä ollut pelkkää putkessa menoa ja varsin paljon hiippailua, mistä en itse peleissä oikein välitä, mutta sitten vaan kyllästyin siihen ja aloin vetää kunnon tulitaistelulla koko ajan eteenpäin, niin oli itse asiassa aika innostavaa räiskintää. Joku ihan hyvä bossitaistelu tuli illan päätteeksi eilen, ja kun sen selvitin, niin ilmeisesti peli siirtyy taas avoimempaan maailmaan. En ehtinyt katsella tarkemmin, kun piti nukkumaan mennä, mutta nyt voisi tsekkaillakin tuota kohta paremmin.

Ihan hauskaa tämä on itsellenikin ollut taas Starfieldin vastapainoksi. Ei ole Starfieldkaan läpi vielä mutta ihan loppumetreillä, ja siinä tullut itselleni sama ilmiö kuin kaikissa erityisen paljon pitämissäni peleissä, eli alan pitkittämään pelin loppuun viemistä, kun en haluaisi tavallaan, että se itselleni niin kovin mieleinen peli jo loppuisi. Mutta eipä siinä enää juurikaan ole löytynyt uutta mielekästä tekemistä, joten kai se täytyy jo ehkä viikonlopun aikana viedä loppuun.

Toivottavasti Cyberpunkissa on nyt kuitenkin useiksi kymmeniksi tunneiksi vielä pelattavaa. Varmaan entistä mukavampaa tuon Phantom Liberty pelaaminen, kun pääsen varmaankin siinäkin avoimessa maailmassa vapaammin seikkailemaan.
Ite tein ekaa kertaa netrunner/body/shotgun buildin ja voi pojat kun on ollu hauskaa meininkiä kun käyttää ympäristöä hyväkseen ja hiippailee, räiskintä tilanteissa sitten pää irti shotgunilla :D Ja jos kiinnostaa melee buildi niin sekin soveltuu hyvin kun on Bodya 20. Tämä buildi varmaan toimii tuohon expansioniinkin kuin nyrkki silmään kun on ilmeisesti vakooja tyyppinen tarina tai jotain.

Ensimmäisillä pelikerroilla oli vielä hakusessa buildit yms säätäminen mutta nyt hahmonkehitys tuntuu jo paljon paremmalta kun ovat parantaneet paljon juttuja ja itekki kokeillu eri tyylejä.

Tämä ehdottomasti hauskin kaikista mitä oon testannut. Ja tietenkin vaikeimmalla vaikeustasolla.
 
Ylös Bottom