Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls II

Tuli tuossa taas vaihteeksi kuoltua (no se oli ensimmäinen kuolema). :p
Ajattelin, että menen heti avustamaan jotakin old dragonslayerin vastaan. Sain sitten heti humanityn takaisin, eli näköjään se on aika random touhua.
 
Vastaus: Dark Souls II

Black Gulch alue suoritettu jonka jälkeen seikkailemaan Huntsman"mikälie aluetta (sama alue joka oli betassa).
Helvetin hermoja raastava alue, oma leveli tais olla jotain 80 ja +5 halberdilla mennään, mutta turpaan tulee.
Yksittäinen vihu on helppo tappaa, mutta aina suurempi joukko vihuja hyökkää kimppuun ja osa ampuu kaukaa jouskarilla. Stamina kuluu helposti joten sitä kannattais ite varmaan kehittää

Kun turpaan oli tullut se 10 kertaa, ajattelin suoraan vaan juosta bossin kimppuun.
Bossi alueella olevat luuranko jäbät herää uudestaan henkiin, vaikka tappaisit ne miljoona kertaa putkeen ja myöskään "holy" aseet ei auta siihen (esim. morning star)
Ensin täytyy tappaa 3 maagikkoa jotka herättää näitä luuranko vihuja henkiin, mutta se on todella vaikea homma tappaa näitä maagikkoja koska 10 luurankoa tökkii samaan aikaan selkään :mad:

Loistava peli, vaikkakin tuhoaa hermot.
 
Vastaus: Dark Souls II

Kuka perrkele täältä on poistanut viestejä? Moderaattoriko? Aiemmin päivällä oli seitsemäs sivu ja siinä yksi viesti.

Pääsinpä kerrankin ajoissa töistä ja näköjään sitä keksii umpiväsyneenä jotain sellaista, mitä ei olisi voinut kuvitellakaan ja taas ollaan pelissä yksi askel pitemmällä (sen enempää spoilaamatta). Torstaina alkaa pitkä peliputki!

Peliä harkitseville täytyy sanoa, että DS2 edustaa juuri sitä pahemman luokan masokistisuutta ja vielä niin monessa kohtaa, että ehkä sitä oppii ymmärtämään - muutkin kuin ne, jotka siitä nauttivat, esimerkiksi minä. DS2 pärjää jopa niille entisaikain peleille, joita näki mm. C64:llä ja Amigalla, näiden koneiden harvoissa peleissä oli minkäänlaista tallennusmahdolisuutta ja vain rajattu määrä elämiä tai yipäätään mitään jatkomahdollisuutta. Those were the days! Ainoa ero nykypäivään on, että tällainen vanha pappa ei osaa enää nauttia pelaamisesta samalla tavalla kuin silloin yli 20 vuotta sitten, vaikka kivaa se toki on edelleen.

Yksi asia on kuitenkin muuttunut - jotenkin se on kivaa turhautua, kun tietää lopulta onnistuvansa, jos vain jaksaa yrittää tarpeeksi. Se onnistumisen tunne on sanoinkuvaamaton, kun hoksaat jotakin tai selvität "liki mahdottoman" bossin tai kaadat haudan partaalta maailmaasi tunkeutuneen phantomin. Hyvä esimerkki DS1:stä, kun pidin forest covenantin sormusta jatkuvasti kädessäni, että saisin kutsuja tulla puolustamaan oman ryhmäni alueita - turpaan tuli kymmeniä kertoja, mutta sitten sattui tilanne, jossa sain kaksi muuta samaan aikaan mukaani ja vastassa oli vain yksi kovempi jannu. Kyllä siinä leuka loksahti lattialle, kun sain palkkioksi n. 535 000 soulia yhdestä ainoasta ihmispelaajasta. Lähetin jopa kiitokset hänelle privana, mutta en koskaan saanut vastausta :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls II

Lopputekstejä katsellaan..:) aikaa meni n.60h ja lvl tais olla 118. Ja kyllä loppua kohden hyvin vaikeutu peli, pakko oli käydä "muutaman" kerran hermosavuilla!:D
 
Vastaus: Dark Souls II

Juonesta haluaisin kysyä sen verran,
että olenko ymmärtänyt oikein että se lattiaan kaiverrettu kartta Dracletista, joka sijaitsee majulan kartanon sisällä ilmaise liekeillään siitä että kuinka monta ja missä on teurastanut vanhoja muinaisia joita pitäisi olla neljä? Omasta mielestä olen hoidellut vain yhden muinaisen vahan, joka oli sinner,s vankilan pohjalla ja siitä pikkubonfirestä sai trophyn, mutta kartassa palaa kaksi tulta joten kysynkin, että laskettinko se viimeinen jättiläinen, joka oli pelin ensimmäinen bossi vanhoihiin muinaisiin?

Lisäksi tuosta McDuffi sepästä, mistä niitä emberejä oikein löytää? Sillä olen käsittänyt niin, että kyseinen seppä ei tee yhtikäs mitään ellei tälle vie embereitä.

Lopuksi Executioner Charriotista sen verran,
että sarjasamme vittumaiset bossit vol. xiv. on se mukavaa kun saa tuhlattua omaa tyhmyttään kaikki human eggifyt ja lopulta itse voittaa koko säädön puolikkailla energioilla ja saa tämän jälkeen huomata, että koko bossille meno oli iso virhe. Ei oikein lohduta, että saa vastaansa haastavan taistelun jälkeen umpikujan, jossa on vain yksi turhuus hahmo, jolla ei ole mitään hyötyä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä human effigyjä, vaan auttakaa muita niitä loppubosseja vastaan. Kannattaa säästää niitä pahan päivän varalle.Itse en ole käyttänyt ainuttakaan vielä.

Lisäksi tuosta McDuffi sepästä, mistä niitä emberejä oikein löytää? Sillä olen käsittänyt niin, että kyseinen seppä ei tee yhtikäs mitään ellei tälle vie embereitä.

Ihan oikein olet ymmärtänyt. Muistaakseni se oli joku Dull Ember, joka sille pitää kiikuttaa. Itelläkin on se vielä hakematta, koska se on jossain hevonkuusessa.:D
 
Vastaus: Dark Souls II

Lisäksi tuosta McDuffi sepästä, mistä niitä emberejä oikein löytää? Sillä olen käsittänyt niin, että kyseinen seppä ei tee yhtikäs mitään ellei tälle vie embereitä.

Täältä löytyy:
Eli yksi ainoa Ember (Dull Ember) vain tarvitsee sepälle viedä ja itse löysin emberin Iron Keepistä, löytyy Huntsman Corpsen ja Earthpeakin jälkeiseltä alueelta (en muista tarkkoja paikan nimiä). Aika End game kamaa kuitenkin. Sepälle sitten näillä eri kivillä voi aseita päivittää, esim Boltstone muuttaa aseen sähköksi jne. Kato youtubesta emberin tarkempi sijainti jos kiinnostaa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Onko toi co-oppi samanlainen kun Dark Souls ykkösessä oli vai onko co-oppi "perus" cuuppi?
Tuossa tuumailtiin josko kavereiden kanssa hommattaisiin jos cuuppi on normaali.
 
Vastaus: Dark Souls II

Älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä human effigyjä, vaan auttakaa muita niitä loppubosseja vastaan. Kannattaa säästää niitä pahan päivän varalle.Itse en ole käyttänyt ainuttakaan vielä.

Tätä mä en ole oikein ymmärtänyt, joka taholta tulee samanlaista läpyskää. Mä olen käyttänyt niitä aika ahkerasti bossien yhteydessä ja hyvin on riittänyt. Välillähän niitä löytää viisi kerrallaan ja sillähän pärjää jo pitkälle. Tietenkään en käytä niitä koko ajan vaan ainoastaan, jos energiaa on se puolet ja boss fight edessä. Niitähän voi jopa ostaa. Siis kyllä niitä voi huoletta käyttää, mutta harkiten. Sanoisin, että vain poikkeustapauksessa kannattaa käyttää melkein täysillä HP:lla.

Aivan mahtava geimi. En hirveästi edes lähtisi vertaamaan edelliseen. Molemmat on vaan niin hyviä. Joitain uudistuksia ja eroavaisuuksia on, mutta pääpiirteittäin samaa settiä eli vähän kuin lisäosa aiempaan. Usein tämä seikka on negatiivinen asia pelimaailmassa eli uusi peli nähdään vanhan toistona ja pelaajat kokevat sen vain rahastuksena. DS:n kohdalla tilanne on vähän eri. Peli nyt vaan on yksinkertaisesti niin perkeleen hyvä, että tästä sais mun puolesta tulla vaikka kymmenen jatko-osaa.

Vaikeustasosta en oikein edes voi sanoa mitään. Tottakai vaikuttaa se, että DS1:n parissa on vietetty jokunen tunti. Paljon ois toki enemmänkin sanottavaa, mutta jätettäköön ne siihen vaiheeseen, ettei spoilereita tartte käyttää.
 
Vastaus: Dark Souls II

Siis mistä sitä kynnystä on madallettu edelliseen peliin nähden :confused: Alusta alkaen tulee vastaan vihuja, jotka on yksinkin vaarallisia, mutta parhaimmillaan kohtaat kolme kerrallaan. Lisäksi törmäät toistuvasti örmyihin, jotka latoo 100-0 pataan.. Ne voi onneksi ohittaa, mutta ei tämä nyt mitenkään helpotetulta todellakaan tunnu, kun energiaa on niin samperin vähän eikä ole estus flaskiakaan. Mistä hitosta senkin saa.. Ja miksen pysty levelöimään nuotiolla!?

Meen sokkona ja olen ollut pari ekaa tuntia nyt aivan kujalla. :D Ilmeisesti jossain betan hoodeilla, jos oikein muistan parin videon perusteella (vai onkohan ollut joku early access video.. no enivei):
Laskeuduin nuotiolta, minkä vieressä on se kääkkä myyjä, alas portaita alueelle, missä tulee vastaan kilvin, miekoin ja keihäin varustettuja epäkuolleita sotilaita. Pataan tuli, kun hamusin aarretta ahtaassa paikassa, jossa tuli kolme vastaan kerralla. Sieltäkin selvisin kuin ihmeen kaupalla, mistä ei päässyt kääntymään takaisin, vaikka se jamppa epäsuorasti varoittelikin sinne menemästä..
 
Vastaus: Dark Souls II

Tietenkään en käytä niitä koko ajan vaan ainoastaan, jos energiaa on se puolet ja boss fight edessä. Niitähän voi jopa ostaa. Siis kyllä niitä voi huoletta käyttää, mutta harkiten. Sanoisin, että vain poikkeustapauksessa kannattaa käyttää melkein täysillä HP:lla.

Tuosta olen melko samaa mieltä. Kieltämättä niitä on nyt löytynyt aika mukavasti. Humanity vaan on todella helppo saada takaisin. Eilenkin vaan liityin toisen peliin, eikä edes bossia saatu hengiltä. Host kuoli lähes välittömästi ja sain tuolla tavalla humanityn.:D
Offline pelaajillahan tuo effigy on ainoa keino.



Leveliä voi nostaa Majulassa. Nuotion vieressä on se naikkonen, joka vahvistaa estus flaskia ja hoitaa sen levelin noston.

Blue Sentinels covanantissa olen ollut nyt jonkun aikaa. Monta kertaa on jo kutsuttu apuun toisen peliin listimään invaderi. On muuten sitten hauskaa touhua. Ihmetyttää vaan, missä on ne invaderit mun pelistä? Yksi ainoa on tullut ja humanityn kanssa olen pelannut lähes koko ajan. Mahtaako tuolla covenantilla olla jotakin tekemistä sen kanssa? Lv on jotain 40-50 välissä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Humanity vaan on todella helppo saada takaisin. Eilenkin vaan liityin toisen peliin, eikä edes bossia saatu hengiltä. Host kuoli lähes välittömästi ja sain tuolla tavalla humanityn.:D
Nimenomaan, se on bugi pelissä, jos tapatte bossin yhdessä niin et saa humanityä takaisin.

Ihmetyttää vaan, missä on ne invaderit mun pelistä? Yksi ainoa on tullut ja humanityn kanssa olen pelannut lähes koko ajan. Mahtaako tuolla covenantilla olla jotakin tekemistä sen kanssa? Lv on jotain 40-50 välissä.
Eipä ole täälläkään näkynyt yhtään ihmisen ohjaamaa punaista tunkeutujaa(sl120), näköjään invade järjestys systeemi toimii(syntinen > ihminen+summonoidut haamut > ihminen > hollow).

Mikä idea tossa poisessa on, kun laittaa raskaimmat panssarit niskaan jolloin poise on n.100 ja silti yksi miekanisku horjauttaa?
 
Vastaus: Dark Souls II

...eikä ole estus flaskiakaan. Mistä hitosta senkin saa..[/SPOILER]

Estuksen löytää Majulasta. Erään rakennuksen vieressä on kaivo, jonka vieressä riippuu kivi. Iske naru poikki, niin saat ensimmäisen. Estuksen määrää voi nostaa yhdellä löytämällä Estus flask shardeja ja viemällä ne samalle naiselle, joka nostaa leveleitä. Niitä löytyy aina silloin tällöin, itse omistan nyt 6kpl. Yksi löytyy bonfiren yläpuolella olevasta huoneesta, jonne mennään kiviportaita. Ovi pitää lyödä palasiksi. Puhun siis siitä bonfirestä, jonka vieressä on kauppias ja samassa huoneessa on iso reikä lattiassa.

Tämä nyt on aika halpamainen temppu, mutta jos jatkuvasti tulee pataan lähitaistelussa, niin voi yrittää tehdä näin:

Jokaisella vihollisella on tietty alue, jossa ne liikkuvat. Juokse karkuun ja odota, kunnes vihut kääntyvät. Sitten voit rauhassa heikentää vihollista kaukoaseilla/loitsuilla ja kerätä souleja levelien nostamiseksi, kunnes alkaa pärjäämään. Itsekin sain alussa jatkuvasti turpaan jopa ihan perusvihulaisilta, kun varusteita ei juuri ollut ja soul arrowit tappoivat vasta noin 2-3 osumalla. Etenkin jos vihuja oli useampia.
 
Vastaus: Dark Souls II

Noni, johan mää edellisellä tai sitä edellisellä sivulla pääsin sanomasta et tää tulee vasta alelaarista hommattua...

Eli siis peli tuli nyt jo ostettua täyteen hintaan, sen verta nosti tuo demons soulssin pelaaminen haluja tätä kohtaan. Kun mulle nyt tuli tuo black armour edition, niin kysyisin et kuinka op noi sen mukana tulleet aseet ovat? Ei hirveästi haluta käyttää niitä jos tappaa kaiken yhdestä osumasta pelin puoliväliin asti. Kuitenkin tullut pelattua ds1 ja demons soulssia sen verran et pelin perusmekaniikka pitäisi olla hallussa parrya lukuunottamatta. Tosin sekin tuntuu demons soulssissa onnistuvan helpmmin mitä dark soulssissa. Hahmosta varmaan tulee kuitenkin varmaan aika vahvasti dex buildi, sillä strenght aseet ovat usein omaan makuun hitaita käyttää.
 
Vastaus: Dark Souls II

Noni, johan mää edellisellä tai sitä edellisellä sivulla pääsin sanomasta et tää tulee vasta alelaarista hommattua...

Eli siis peli tuli nyt jo ostettua täyteen hintaan, sen verta nosti tuo demons soulssin pelaaminen haluja tätä kohtaan. Kun mulle nyt tuli tuo black armour edition, niin kysyisin et kuinka op noi sen mukana tulleet aseet ovat? Ei hirveästi haluta käyttää niitä jos tappaa kaiken yhdestä osumasta pelin puoliväliin asti. Kuitenkin tullut pelattua ds1 ja demons soulssia sen verran et pelin perusmekaniikka pitäisi olla hallussa parrya lukuunottamatta. Tosin sekin tuntuu demons soulssissa onnistuvan helpmmin mitä dark soulssissa. Hahmosta varmaan tulee kuitenkin varmaan aika vahvasti dex buildi, sillä strenght aseet ovat usein omaan makuun hitaita käyttää.

Ei ne DLC aseet kovin hääppöisiä ole. Itellä kans kyseinen edition ja en itse noita käyttänyt kuin yhtä kilpeä kunnes parempi löytyi kaupasta. STR aseista tässä pelissä sen verran että tuntuvat vähän nopeammilta heilutella kuin aikaisemmissa osissa, joten sinänsä suosittelen ainakin kokeilemaan niitä. Itsellä kans DEX buildi päähahmolla ja hyviä dex-aseita sai odotella useampi kymmentuntia. Toki reittivalinta vaikuttaa.. Mutta siis ehdottomasti kannattaa pelata sillä buildilla mikä itelle mieleen on :)

Itse oon nyt soul level 80 ja loppupuoli pelistä häämöttää:
Nyt on kaikki 4 (vai 5?) primal demonia tapettuna ja nuotiota sytytettynä ja matka jatkuu kohti sitä isoa linnaa ja ilmeisesti tätä salaperäistä "kuningasta". En tiedä miten paljon alueita vielä on jäljellä, mutta jotain trailereista tuttuja paikkoja vielä näkemättä ja yhtään lohikäärmettäkään ei ole vielä vastaan tullut, joten eiköhän niitäkin kohta satele niskaan..

Peli on kyllä paljon haastavampi kuin aikaisemmat, sanoi kuka mitä tahansa niin ei itsellä Demon's tai Dark Souls 1 tuottaneet näin paljon kuolemia ja vaikeuksia. Toki ei peli mahdoton ole ja älykkäällä pelillä pääsee kyllä pitkälle.
 
Vastaus: Dark Souls II

Patch 1.02 oli tullut. Nyt sitten tulee jatkuvasti tällainen teksti. Failed to create summon sign. Timed out from server.
Hiano homma!
 
Vastaus: Dark Souls II

Mikäli oikein ymmärsin niin summonointi hajosi jo aiemmin ja patch oli tarkoitus se korjata, mutta ei korjannut.. Tai näin lueskelin netistä kun selvitin patchia. Onhan tuo sääli jos ei viikonlopuksi saada sitä korjattua :)
 
Vastaus: Dark Souls II

Ei anna ladata koko patchia. "Virhe latauksen aikana" ja välillä antaa "Palvelinvirhe on tapahtunut. HTTP Status Code: 503). Verkko toimii moitteetta muuten.

Ilman verkkoyhteyttä näyttäisi pelittävän.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tuli sit pvp:ssä yhestä maagista n. 500k sielua :D

Tahtoo myös!!

Olipa hankalaa eilen, kun koetin aikamoisen väsyneenä tahkota The Lost Sinner -pomon nurin. Hankalinta koko hommassa oli blokatessa tullut vaurio, kun en omista tarpeeksi hyvää kilpeä - tai sellaista, jota voisin käyttää nykyisillä statseilla. Tähän mennessä vastaantulleista pomoista juuri TLS:ään on kaikkein vaikeinta käyttää loitsuja, vaikka ne purevatkin aika hyvin. Pahinta koko hommassa oli silti lukituksen jatkuva irtoaminen, kun TLS pomppasi kauemmas ja sitten piti vain luottaa omaan arviointikykyyn ja väistötaitoon hyökkäyksen tullessa.

Tässä pieni vinkki, jonka kuulin jälkikäteen, sillä taistelun saa hieman helpommaksi:

Taisteluareenaa ennen vasemmalla ja oikealla on lukitut ovet. Jos omaat avaimen niihin, niin saat sytytettyä paikkaan valot ja tällöin lukitus ei irtoa TLS:n mennessä kauemmas.

Nyt olen ollut niin kauan hollow-tilassa, että taidanpa muuttua vaihteeksi ihmiseksi. Ainuttakaan PvP-taistelua en ole vielä kokenut.
 
Ylös Bottom