Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Ehkä ensimmäistä kertaa Soulsia pelaavalle. Minä pelaan koko ajan samalla tasolla, enkä opi uutta enää. Ainoastaan, kun saa sen ekan risun mikä käteen annetaan vaihdettua, niin alkaa tapahtua. Tietysti silloin toki, kun pitää opetella uusien vihollisten liikeratoja ja hyökkäyksiä, voi tietenkin oppia. Puhun vain perustasosta, mikä on muotoutunu aiemmista osista. En edes viitsi päivittää niitä alkupään halberdeja/long swordeja yms. +3:a pidemmälle, koska odotan löytäväni jonkin vanhoista suosikeista ennen pitkää, tai jonkin muun mikä kelpaa.

Arvelinkin, että kyse on tuosta. Vähän sama kuin Gears of Warin moninpelin kanssa: kun aikoinaan opetteli tavoille ekassa pelissä, ovat jatko-osatkin taipuneet melko kivuttomasti verrattuna ummikkoina sarjan pariin loikkaaviin.

lvl 24, Undead Settlement alkoi ja lopulta oli pakko nöyrtyä: kilpi + kahden käden miekka normaalissa menossa, ja pomotaistoihin sitten kilpi pois ja paljon väistöjä Endurancen kera. Kyllä kai tämä tästä lähtee.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=a535165b01038ff60220f26b9dc0e70f&oe=578210FD

Sen verran ongelmia suorituskyvyn kanssa pc:llä, että vaihtuu pleikkarille pelaaminen toisen bossin jälkeen :D taidan silti tehdä vielä str heepon uudestaan ja tuolla ensimmäisellä greatswordilla lähteä paukuttamaan eteenpäin.

Huhu on pitänyt kyllä paikkansa, eli velholla tulisi aika monessa kohdassa hankaluuksia ainakin perustason loitsuilla, joita on pelin alkupuolella tarjolla pari kappaletta. Vaaka on kallistunut entistä enemmän melee-puolelle, vaikka tarkoitus olikin tehdä myös kohtuullisen vahva loitsija. Taistelut alkaneet sujua paremmin, joten harjoituksen puutetta se vain oli - nyt on edetty jo mukavasti ja kuolo ei korjaa enää niin usein.

Edellä tuli kyllä hyvä neuvo, "eivät vihollisetkaan taistele rehellisesti, joten miksi itsekään tekisit niin" :)

Isona laumana heikommatkin viholliset saattavat olla hankalia, mutta 1vs1 on vain omaa heikkoutta jos ottaa paljon osumaa. Asiaa ovat kyllä auttaneet hankalan alun jälkeen kunnollinen kilpi (jonka Lothric Knight tiputti) ja hyvä miekka, jota tuunasin hieman. Str/Dex-buildia olen tasaisesti lisännyt, samaten staminaa tasaiseen tahtiin, niin alkasi pärjäämään. Backstabbia haen kyllä lähes aina jos mahdollista, tasoittaa puntteja huomattavasti.

Ja nyt sen toisen bossin kimppuun... peli etenee turhankin hitaasti, kun tullut nuohottua jokainen nurkka huolellisesti.

Eräs arkku "High Wall of Lotric" -alueella:

Juostuani lohikäärmeen alta sisätiloihin, näin maassa arkun ja pitihän se arvata, että Mimic se siellä kyttää ja löin arkkua. Mutta onpas se kirotun vaarallinen vastustaja nykyään! Ennen hoitelin sen helposti loitsuilla, nyt joutui jo väistelemään. Ei sentään ahmaissut minua, mutta tappoi pari kertaa hyppypotkullaan, kun en osannut odottaa. Kyseinen otus pitää vielä niin ärsyttävää ääntä, ikään kuin nauraisi.

Ja nyt sen toisen bossin kimppuun... peli etenee turhankin hitaasti, kun tullut nuohottua jokainen nurkka huolellisesti.

Tänään toka pomo tuli kaadettua toisella yrittämällä. Oli jo mennä ensimmäisellä, ahneuttani menin vain siinä häviämään. Ritaritkin alkavat olla altavastaajia, sen sinisen kanssa saa olla vähän tarkempi. Uudelle alueelle siirrytty ja taas täysin uudet örkit ja taistelumekaniikat. Pysyy freesinä.

Peliä seitsemän tuntia takana ja yhä ollaan vasta lähtösuoralla.

Juostuani lohikäärmeen alta sisätiloihin, näin maassa arkun ja pitihän se arvata, että Mimic se siellä kyttää ja löin arkkua. Mutta onpas se kirotun vaarallinen vastustaja nykyään! Ennen hoitelin sen helposti loitsuilla, nyt joutui jo väistelemään. Ei sentään ahmaissut minua, mutta tappoi pari kertaa hyppypotkullaan, kun en osannut odottaa. Kyseinen otus pitää vielä niin ärsyttävää ääntä, ikään kuin nauraisi.

Noilla on kyllä hyvät muuvit ja kivasti pystyy dodgeen "puikoista" :D

Onks tullu jotain paikkaa vastaan mistä tippuis/sais cracked red eye orbeja? Täl hetkel cathedraalin alueella ni jostain lähimain

Huhu on pitänyt kyllä paikkansa, eli velholla tulisi aika monessa kohdassa hankaluuksia ainakin perustason loitsuilla, joita on pelin alkupuolella tarjolla pari kappaletta. Vaaka on kallistunut entistä enemmän melee-puolelle, vaikka tarkoitus olikin tehdä myös kohtuullisen vahva loitsija. Taistelut alkaneet sujua paremmin, joten harjoituksen puutetta se vain oli - nyt on edetty jo mukavasti ja kuolo ei korjaa enää niin usein.

Edellä tuli kyllä hyvä neuvo, "eivät vihollisetkaan taistele rehellisesti, joten miksi itsekään tekisit niin" :)

Isona laumana heikommatkin viholliset saattavat olla hankalia, mutta 1vs1 on vain omaa heikkoutta jos ottaa paljon osumaa. Asiaa ovat kyllä auttaneet hankalan alun jälkeen kunnollinen kilpi (jonka Lothric Knight tiputti) ja hyvä miekka, jota tuunasin hieman. Str/Dex-buildia olen tasaisesti lisännyt, samaten staminaa tasaiseen tahtiin, niin alkasi pärjäämään. Backstabbia haen kyllä lähes aina jos mahdollista, tasoittaa puntteja huomattavasti.

Jaa mun mielestä velholla on ollu jopa kohtuu helppoa pelailla, loitsujakin on alkanu kerääntymään iha mukavasti. Velholla kun pelaa niin pitää kehittää attunementyia sekä intelligencea. Int nostaa loitsujen tekemää vahinkoa, jos ei inttiä nosta niin silloin loitsutkin sukkaa.

Aika hyvin isommatkin monsterit kaatuu, pitää vain osata valita aika millo sitä taikaa alkaa virittelemään

Taikuutta buffataan ja nopeutetaan erilaisten sormusten avulla

Ehkä ensimmäistä kertaa Soulsia pelaavalle. Minä pelaan koko ajan samalla tasolla, enkä opi uutta enää. Ainoastaan, kun saa sen ekan risun mikä käteen annetaan vaihdettua, niin alkaa tapahtua. Tietysti silloin toki, kun pitää opetella uusien vihollisten liikeratoja ja hyökkäyksiä, voi tietenkin oppia. Puhun vain perustasosta, mikä on muotoutunu aiemmista osista. En edes viitsi päivittää niitä alkupään halberdeja/long swordeja yms. +3:a pidemmälle, koska odotan löytäväni jonkin vanhoista suosikeista ennen pitkää, tai jonkin muun mikä kelpaa.

Täytyy nyt vähän tarttua tähän, eli ei välttämättä tässä pelissä kannata automaattisesti olettaa, että alussa vastaan tulevat aseet olisivat jotenkin huonompia kuin nuo nimetyt "fan favouritet". Enempi kyse on omista mieltymyksistä ja siitä minkä aseluokan liikeradoista sattuu pitämään. Monista risuista saattaa päivittämällä saada aikaan ihan pätevän aseen.

Itse tähtään str+dex molemmat 40 paikkeille ja kaveriksi longsword maksimiin upattuna, ihan jo tämän alle laittamani videon innostamana ja suurilta osin siksi, kun pidän straight swordien liikeradoista, niin tässä, kuin aiemmissakin soulsseissa. Toki rinnalla tulee myös upittua jotain muuta kepukkaa vaihtelun vuoksi, todennäköisesti jotain isompaa kahden käden morssäriä.

https://youtu.be/oUxfw_QKo7E

En usko että tuo nyt sentään paras mahdollinen ase on mutta vaikuttaa omaan makuun erittäin sopivalta. Toki vaihtoehtona voisi kokeilla myös Irithyll straight swordia, päheen näköinen kepukka, jos ei muuta :D

Undead settlementissä oli hyvä kun tutun oloinen kaveri sipulinmuotoisessa kypärässä kävelee vastaan ja kysyy, oletkos koskaan kävellyt valkoista reittiä samalla kun suuria nuolia sataa niskaan?

Noniin nyt on peli vedetty läpi ja 5/5 kokemushan se oli. Puoleen väliin asti melko helppoa menoa mutta sen jälkeen vaikeutuu huomattavasti ja kuolemia ropisi kovaan tahtiin, varsinkin loppupään bosseissa, sanoisin että jopa vaikein Souls peli tähän mennessä. :)

Onks tullu jotain paikkaa vastaan mistä tippuis/sais cracked red eye orbeja? Täl hetkel cathedraalin alueella ni jostain lähimain

Ainakin mulle ilmestyy
Firelink Shrineen sinne jättituolin viereen sälli aina välillä, joka nitä jakelee.

Jaa mun mielestä velholla on ollu jopa kohtuu helppoa pelailla, loitsujakin on alkanu kerääntymään iha mukavasti. Velholla kun pelaa niin pitää kehittää attunementyia sekä intelligencea. Int nostaa loitsujen tekemää vahinkoa, jos ei inttiä nosta niin silloin loitsutkin sukkaa.

Aika hyvin isommatkin monsterit kaatuu, pitää vain osata valita aika millo sitä taikaa alkaa virittelemään

Taikuutta buffataan ja nopeutetaan erilaisten sormusten avulla

Kiitos, tämä madaltaa kynnystä ryhtyä pelaamaan velholla sitten joskus, koska tuskin tämä yhteen hahmoon jää.

Pelityylini on vain sellainen, että menen high risk, high reward -tyylillä ja nyt kun pitäisi suhteuttaa mana- ja estus-pullojen määrää keskenään, niin se tekee homman jotenkin hankalaksi. Tietty helpompaa sitten, kun on tuunannut mainittuja skillejä paremmiksi. Ennen oli kuitenkin helpompaa, aina riittävästi estuksia varastossa ja taikojen lukumäärä vakio - tai pystyi myös tuplaamaan määrät, jos oli kaksi samanlaista ja molemmat valittuna attunement-valikosta.

Eikös niitä saa siitä läheltä perusvihulta:
Niiltä myrkkysuon Dark Wraitheilta ainakin itse oon niitä saanut. Niitä on yks siellä suolla, ja kaks ennen sitä Abyss Watchers bossia.

Crackedeja jakeleva äijä antaa myös avaimen, jolla pääsee ottelemaan High Wallin kellarissa darkwraithia vastaan ja tämä tyyppi tiputtaa EHJÄN red eye orbin. Loputonta invaasiohupia tiedossa! :cool:

Crackedeja jakeleva äijä antaa myös avaimen, jolla pääsee ottelemaan High Wallin kellarissa darkwraithia vastaan ja tämä tyyppi tiputtaa EHJÄN red eye orbin. Loputonta invaasiohupia tiedossa! :cool:

Perhana kun oon yrittäny
saada sitä avainta mutta se heppu ei ole enää ilmaantunut, pitääkö mun itse ensin inveidata jonkun maailmaan ja voittaa vai millä saisin sen tulemaan uudestaan.

Edit: Pienen rajoitetun googlailun avulla sain selville mitä pitää tehdä, tai oikeastaan mitä pitää hankkia tässä vaiheessa.

L2- napista mun Warrior - hahmo huutaa ja rupeaa hehkumaan. Tämä aktivoi R2:sta tapahtuvaan raskaaseen lyöntiin uuden hyvin tehokkaan liikkeen, rynnimisen + hammer - iskun.
Eli ilmeisesti tässä on kyse jostain erikoiskyvystä joka käyttää sitä sinistä palkkia? Mikä taito hahmonkehityksessä lisää tuota sinistä palkkia sekä kyvyn kestoa ja onko muutkin lyönnit silloin tehokkaampia kun tuo kyky on aktivoitu?

L2- napista mun Warrior - hahmo huutaa ja rupeaa hehkumaan. Tämä aktivoi R2:sta tapahtuvaan raskaaseen lyöntiin uuden hyvin tehokkaan liikkeen, rynnimisen + hammer - iskun.
Eli ilmeisesti tässä on kyse jostain erikoiskyvystä joka käyttää sitä sinistä palkkia? Mikä taito hahmonkehityksessä lisää tuota sinistä palkkia sekä kyvyn kestoa ja onko muutkin lyönnit silloin tehokkaampia kun tuo kyky on aktivoitu?

Attunement nostaa sinistä palkkia, tosin sä voit vissiin ilmankin sinistä palkkia käyttää noita mutta ne taitaa syödä staminaa aika paljon, voi olla että oon väärässä, kokeile :) Noi kyvyt on niitä uusia weapon ja shield artteja jotka aktivoidaan juurikin tuosta L2:sta, eri aseilla on erilaisia kykyjä, ja aseilla pitää usein ottaa kahden käden ote että voi L2:sta aktivoida sen. Esim. velhosauvalla kahden käden otteella pystyy boostaamaan loitsujen tehoa hetkellisesti.

Longswordilla L2:sta pohjaan niin hahmo ottaa taisteluasennon ja kun sitten lyö miekalla painamalla esim R1, edelleen L2 pohjassa kuitenkin, niin se tekee jotain isoja syöksyjä ja kunnon swingejä.

Tuo sun punainen hehku taitaa olla kirveen kyky jos en väärin muista, antaa hetkellisen damage boostin.

Hieno alue myös tuo Undead Settlement ja osa siitä on vielä tutkimattakin. Kuolemia on vasta muutama takana, mutta oma pelityyli on kyllä ehkä vähän liiankin varovainen. Sitä se on ollut DS1 lähtien. Toinen bossi ei mennyt enää ekalla yrityksellä, mutta pääsin onneksi jo jyvälle siitä. Oli vähän hämärä aluksi :) Battle Axe +2 tällä hetkellä käytössä, mutta Claymoree tai Lucernee ajattelin myös kokeilla, kunhan saan muutaman lisäpojon vitalityyn laitettua.

Enhän mä muistanu että se avain jo inventoryssa oli, unohtunu iha täysi käydä tuolla, kiitos muistutuksesta!

Heh :D tää on kova. Madaltaa kynnystä ostaa peli vielä kolmannen kerran ja fyysisenä versiona.

Velhojen tilasta en hirveesti tiedä, Demon's ja eka Dark Souls ajoilta lähtien ongelmana on ollut se että magic buildi on aina ns. Easy mode. Käsittääkseni tässä on jo aika hyvin tasapainoitettu sitä mutta varmasti jotain nerffejä/buffeja on vielä luvassa.

15 tuntia nyt peliä takana, eilen päihitin neljännen bossin
Crystal Sage, joka taas vaikutta hieman helpommalta versiolta Darklurkelista.
Pomo taistelut eivät ole vielä haastavuudellaan vakuuttaneet, kaikki mennyt soolona ekalla yrittämällä mutta ilmeisesti haastetta on myöhemmin vielä luvassa. Yllättävän paljon on peliaikaa kulunut ja suht alussa vielä ollaan. Täytyy ottaa online puolesta kaikki irti kun se on aktiivisimmillaan, aikaa on mennyt ihan Sunlight medaleja hankkiessa co-opittaen pomoja ja Blue Sentinelinä inveidaajien kanssa hippaa. :)

Uskollista Zweihanderia ei ole vielä löytynyt mutta vanha kunnon Butcher's Knife on tehnyt tehtävänsä hyvin. Voi ainakin vähän leikkiä Bloodborne-liteä hp:ta palauttavilla iskuilla. ;)

Ylös Bottom