Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Velhojen tilasta en hirveesti tiedä, Demon's ja eka Dark Souls ajoilta lähtien ongelmana on ollut se että magic buildi on aina ns. Easy mode. Käsittääkseni tässä on jo aika hyvin tasapainoitettu sitä mutta varmasti jotain nerffejä/buffeja on vielä luvassa.

Mun vertailut perustuu DS2:een, siinä pelasin pelin läpi velholla ja se oli tosiaan aika helppoa matkantekoa lopulta kun pystyi pomoja laittamaan kumoon ihan muutamilla loitsuilla.

DS3:ssa tätä on tasapainotettu niin että taikojen viritys kestää kohtalaisen kauan, vihut on todella paljon nopeampia ja agressiivisempia mikä tekee pitkistä virittelyistä vähän hemmetin vaarallisia. Joten tässä pitää osata vähän väistellä ja lukea vihollista että milloin loitsua kannattaa paukutella. Toki jotkut perusvihut nyt tippuu helpolla ihan perusloitsulla mutta vähänkin erikoisempi vihollinen niin pulassa on jos meinaa ihan tyynesti vaan pysyä paikoillaan taikaa paukuttamassa.

Itse ainakin kokenut velholla pelaamisen sopivan haastavaksi, kuolema on korjannut usein, pomot on olleet myös tosi haastavia velholla pelatessa, vielä ei ole tullut tilannetta jossa oisi tullut sellainen halpa fiilis, samanlainen kuin usein DS2:ssa tuli.

Kyllä mulla melee-ase on turvana kun päälle tulee vähän kiireisempi yksilö, ei ole vaan oikein hirveästi uskaltanut päivitellä aseita kun en tiedä miten paljon päivitysmateriaaleja on olemassa. Luulen että tänään päivitän velhosauvan paremmaks, oon tykästynyt tohon heretic staffiin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kai tässä pystyy useampaa hahmoa pelaamaan samaan aikaan, kuten aiemmissa osissa? Tai siis onhan noita hahmoslotteja useampia, ettei tarvitse toisella accolla aloittaa uutta?

Kiinnostaisi kokeilla tuota magic buildia, kun on jokaisessa soulssissa tullut suosittua noita perus melee hahmoja. Varmaan str/dex/int päivittäen, intellect tärkeimpänä ja hikisiin lähitaisteluihin varalle meleeaseeksi joku tikku, joka skaalais myös intellectiä, kuten se crystal Sage's rapier tai vast.
 
Vastaus: Dark Souls III

Itsellä edelleen käytössä pelin alkupuoliskolta löydetty Broadsword, tosin +6 päivitettynä ja strenaan skaalautuvana. Shardeja tuntuu tippuvan melko useasti, joten tarvittaessa saa aika vapaasti päivitettyä muitakin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Joop eli matka jatkui tänään.

Tuli sitten päästyä tuo muuri alue läpi ja bossi oli suunnattoman helppo vaikka ei ollut kun 2 estusta jäljellä kun tuli vähän tutkittua alueita ennen sitä :D Pelästyin vähän sitä rush liikettä jonka se teki mutta aika hyvin sen otti kilvellä vastaan. Ne pahuksen ritarit oli aika vaikeita vihollisia mutta ne jotka tuli vastaan sai kaadettua ja bossin oven ulkopuolella vaan väistin ne kaikki. Sen jälkeen tulikin varman jokaisesta pelistä tutut siivekkäät kaverit jotka kantoivat meikäläisen uudelle alueelle. Kylässä nyt on vähän edetty ja alueita tutkittu, mutta sitten alkoi homma mennä vähän tukalaks kun yritti rushia ajanpuutten takia ja alko kuolemia tulemaan. Vaikutti erittäin mieenkiintoiselta alueelta mutta siinä vieressä oleva alue näytti sen verran tutulta että onkohan se miksi sitä luulen, no aika näyttää.

Huomenna jatkuu :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Minkähän takia en pääse onlineen ollenkaan, ilmoittaa heti että olet offlinessa kun painan log in. Asetusten muuttaminen ei auta. Muuten verkko toimii pleikkarissa ihan normaalisti.

Onko muilla ollut ongelmia?
 
Vastaus: Dark Souls III

Tänään kaatui pelin pomoista numero kolmonen. Arviolta neljännen kuoleman jälkeen alkoi hahmottamaan herran tavat toimia taistelukentällä. Mukana myös vauhdikas käänne. Party chattiin vuodatettu epätoivo kääntyi lopulta voiton huutoihin.

Kokeilin hetken pelata great swordilla, mutta eivät noi liikkeet vakuuttaneet ja nopeasti palattiin takaisiin kahden käden kirveeseen, kilpi on jo heitetty reppuun. Upattu ylös ja buffattu sepän toimesta tulella, jota sormus vielä vahvistaa. Tällä hetkellä mikään ei pysäytä, mutta pian se seinä tulee taas vastaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Maanantaina tulossa päivitys kaikille alustoille. Seuraavin muutoksin:

  • Performance adjustment for “Greatsword”
  • Battle performance adjustment for “Dancer’s Enchanted Sword”, “Winged Knight Twinaxes”
  • Performance adjustment for “Soul’s Greatsword”, and “Farron Flashsword”
  • Fix for issue where multiple items become impossible to use at “Road of Sacrifices”, “Farron Keep”, “Cathedral of the Deep” after clea

Lähde: https://twitter.com/darksoulsgame/status/721100214627467264
 
Vastaus: Dark Souls III

Hermot menee jo tuohon ekaan varsinaiseen bossiin. Estus loppuu heti kättelyssä ja miten sen hörppääminen voikin kestää noin kauan. Lisäksi tuo vihu tuntuu hidastavan hahmon liikettä sekä puolivälin jälkeen tekee mistä tahansa suunnasta aoe damagea, ei tarvitse iskujen mennä edes lähelle.

Kovin vaikealta kyllä tuntuu. Perusvihutkin iskevät armottoman lujaa ja nopeasti, hetkeksikään tässä ei pääse mukava olo puseroon. Pieni virhe tai kaksi ja estusta meni jo huikka, takas vaan nuotiolla kun turha ees koittaa sitä bossia parilla huikalla.

On tässä vähän ehkä liikaakin ruuvattu vaikeutta, kun Souls veteraanikin joutuu kohta turvautumaan level grindiin ja vieläpä heti alussa. Co-op edelläkö tämä on laadittu ja yksin eteneminen on ns hc moodi..?
 
Vastaus: Dark Souls III

Hermot menee jo tuohon ekaan varsinaiseen bossiin...

Itsekin jouduin muutaman kerran tota ekaa vastaan taistelemaan. Pikkuhiljaa liikkeet tulivat tutuksi ja rohkeasti piti iholle mennä. Pelin edetessä taidot ovat selvästi karttuneet, sillä toka bossi kaatui toisella yrittämällä ja eilen illalla kolmas bossi heti ekalla yrityksellä :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Kyllä se co-op on easymode ja yksin normaalia peliä. Tuli kokeiltua auttaa randomeita Pontiffissa ja tanssijassa, nehän tippuu kahdestaan/kolmestaan ilman mitään vastusta. Koska tuntuu ettei bossit osaa hyökätä kuin yhden kimppuun kokoajan, jää muille aikaa hakata selkään koko staminan verran.. :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

No niin. Nyt ois 8 bossia soolona kaadettu. Ei vielä hirveesti ole ahdistunut. Mut on kyllä vaikeustaso noussut hurjasti sitten ds2 sen. Tank buildilla mennään, ei oo hirveesti rollailtu. Exile greatsword aseena.
 
Vastaus: Dark Souls III

Hermot menee jo tuohon ekaan varsinaiseen bossiin. Estus loppuu heti kättelyssä ja miten sen hörppääminen voikin kestää noin kauan. Lisäksi tuo vihu tuntuu hidastavan hahmon liikettä sekä puolivälin jälkeen tekee mistä tahansa suunnasta aoe damagea, ei tarvitse iskujen mennä edes lähelle.

Kovin vaikealta kyllä tuntuu. Perusvihutkin iskevät armottoman lujaa ja nopeasti, hetkeksikään tässä ei pääse mukava olo puseroon. Pieni virhe tai kaksi ja estusta meni jo huikka, takas vaan nuotiolla kun turha ees koittaa sitä bossia parilla huikalla.

On tässä vähän ehkä liikaakin ruuvattu vaikeutta, kun Souls veteraanikin joutuu kohta turvautumaan level grindiin ja vieläpä heti alussa. Co-op edelläkö tämä on laadittu ja yksin eteneminen on ns hc moodi..?

Oma kokemus on kyllä kovin erilainen enkä ole edes veteraani. Ehkä korkeintaan semmoinen puoli-veteraani Soulseissa :D Ei tässä mitään varsinaisia ongelmia ole ollut ainakaan kahden ensimmäisen (varsinaisen) alueen aikana ja tuntuu vaikeusaste olevan juuri sopiva. Vaikeammaksi Bloodbornen koin, ainakin pelin alkupuolella. Voisko sulla olla vielä Bloodbornen jäljiltä hieman huolimaton pelityyli päällä?
 
Eka bossi meni just niin kuin ajattelin. Ensimmäisellä yrityksellä iskun päässä kuolemasta. Sittem väliin hirveetä säätöä ja kuolemaa. Sitten ku oppi taktiikan niin ei paljon estuksia tarttenu.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei tää peli oo helppo. Vaikka veteraaniksi itseni lasken, niin silti on vaikeaa. Tuntuma on, että perusvihut lyö tässä pelissä kovempaa mitä aiemmissa Soulseissa. Myöskin päivitysmateriaalia, taikoja, pyromancyja, miracleja ja varusteita tulee eteen tasaiseen tahtiin, muttei heti alussa. Aiemmissa peleissähän on aina ollut että hyvät varusteet voi suurinpiirtein heti pelin alettua jostain käydä juoksemassa, vrt Dark Souls 1 Gravelord Sword, ehdoton lemppari. Sai jo vartin pelin käynnistyksen jälkeen haettua.

Oma peli maistuu taas vähän enemmän. Bosseja takana 4 ja nyt ollaan
Catacombseissa. Kivan oloinen paikka, vaikka vihaankin vihuja siellä.
 
Vastaus: Dark Souls III

3 bossi pyyhkii lattiaa meikäläisellä niin sanotusti ;) Tiedän kyllä mitä tehdä mutta kun sitä yrittää olla liian ahne niin selkään tulee äkkiä. No taukoa välillä kun alkaa hermot mennä ja sit yritetään uudestaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Undead Settlement nyt haravoitavana ja sinne siirtyminen (minispoileri)
oli sitten pitänyt matkia Anor Londoon matkustamisesta, vaikka odotin mehevää tappelua.

Sellainen huomio, että ainakin toiselle bossille matkustaminen oli vaikeampaa kuin pomo itse, se meni toisella yrittämällä. Se hyvä puoli tosin on, että oppii ainakin reitit kunnolla. Ohimennen kävin myös vapauttamassa erään hepun tyrmästä, löydettyäni avaimen.

Str/Dex-buildi on helpottanut taisteluita kummasti, kun lämää saa jo kivasti aikaan Claymore +3:lla. Varsin kevyillä tamineilla olen mennyt, Assassinin alkuperäiset vetimet vielä niskassa, vain kilpi on vaihtunut parempaan (Silver Eagle Kite Shield +1).

1v1 -tilanteet menevät jo rutiinilla, mutta useampi vihollinen tuottaa heti hankaluuksia, liikkuva taistelutyyli kun ei ole koskaan kuulunut vahvuuksiini, vaan pyrin hallitsemaan taistelua pienessä tilassa. Tavallisesti kiusaan jollakin loitsulla yhtä vihollista ja houkuttelen ne luokseni tapettaviksi, mutta aika usein saa kyllä useamman niskaansa ja ei ole enää niin helppoa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Oli kyllä ehkä paras (ja vaikein?) souls peli kokonaisuudessaan. Tekoälykin on tainnut saada huomattavan parannuksen edellisiin verrattuna, jotkut vihut prkl väistelee, buffaa ja vetelee estusta minkä kerkee :D 50h meni ja lopputekstit tuli:) ja erilaisilla dual wield aseilla mentiin alusta loppuun, vois seuraavaks suunnitella jotain ihan uutta buildia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kaksi Lord of Cinderiä nirhattu ja matka on nyt tyssännyt pyhä Aldricin paskaläjään. Muut bossit ovat olleet desingiltään ihan hyviä, ei ole ollut mitään erityisen ärsyttävää tapausta ja kaikki on tullut yksin tapettua periksiantamattomuudella ja sinnikkyydellä. Poikkeus on ollut Pontif Sylvalum johon oli pakko kutsua yksi apuri, koska
tuo tasitelu oli yksinkin niin helvetin ärsyttäväksi tehty. Esim. suuresta areenasta huolimatta ei ole kovin kummoisia mahdollisuuksia hörpätä estusta tämän syöksyessä kimppuun monine sarjoineen. Yksin kyllä tuon saa piestyä puoleen väliin, mutta sitten koko taistelun viihteelisyys arvo putoaa nollan tuntumaan, koska onhan se hauskaa että tämä Pontif on yksinään aika vaikea, niin tämän pitää luoda itsestään aavekopio. AAARRRGGGGHHH!

Aseista sen verran, että tuo susicovenantista saatava susimiekka on aika hyvä, sillä
sen damage kasvaa aina, kun lyö sarjoja. Lisäksi skaalautuu hyvin dexterityn mykaan.
Aluksi käytin hilperiä ja miracleja, mutta vaidoin tuohon susimiekkaan ja käytän pyrotekniikoita.

Pyrotekniikoista puheen ollen, miten sen pimeä tyyppisen pyro scrollin saa opetettua, kun pyrotekniikoita opettava hahmo kieltäytyy ottamsta sitä vastaan?

Patces huijarista
Miten sen kolmannen sillan saa nostettua ylös, kun tuohon ansaan on langennut? Lisäksi Catarina of siegment on jossain kaivossa jumissa. Olen tutkinut koko kadetraalin ja sen ympäröivän piha alueen, mutta en todellakaan keksi tuohon ratkaisua.
 
Vastaus: Dark Souls III

Oma kokemus on kyllä kovin erilainen enkä ole edes veteraani. Ehkä korkeintaan semmoinen puoli-veteraani Soulseissa :D Ei tässä mitään varsinaisia ongelmia ole ollut ainakaan kahden ensimmäisen (varsinaisen) alueen aikana ja tuntuu vaikeusaste olevan juuri sopiva. Vaikeammaksi Bloodbornen koin, ainakin pelin alkupuolella. Voisko sulla olla vielä Bloodbornen jäljiltä hieman huolimaton pelityyli päällä?
Joo, voi hyvin olla, että takaraivossa on vielä Bloodborne moodi, missä ei ollut niin haitaksi osuma, kun sen pystyi kontraamaan takaisin. Vasta pari viikkoa sitten pelasin sitä vielä. Pitäisi vaan ottaa maltillisemmin, mutta se on tehty tässä aiempia Soulseja vaikeammaksi imo, koska vihu ui niin hanakasti liiveihin, ainakin osa niistä. Iskusarjat ovat myös vaikeammin luettavissa, koska viholliset muuttavat taktiikkaa etäisyyden mukaan ja kun luulit osaavasi odottaa jotain iskua, niin sieltä tuleekin joku uusi kombo. Nuo ovat myös niin nopeita, että niihin ei pääse lyömään väliin, vaan ennemmin jää itse stun lockiin.

Pitää kai jostain löytää se Souls moodi takaisin päälle. Malttia ja toistoja, malttia ja toistoja... :)
 
Ylös Bottom