Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Voi hyvinkin olla, siellä tulee kyllä pari NPC vihua heti päälle.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että tunkeutujani oli ihmispelaaja. NPC-kusipäiden listaa kun katselin netistä niin ei näyttänyt olevan moisen aika heti Suleiman-mikä-lie -pomon jälkeen.

Järkyttävää pa*kaa sanon minä varsinkin, kun peli ei millään tavalla kerro moista voivan edes tapahtua. Taas kerran siis pakotetaan yllättäen johonkin antamatta mahdollisuutta valita tai edes reagoida asianmukaisesti. Normaali tulkintahan on se, että jossain on vikaa: minähän pelaan offlinessa. Ja ihan oikeastiko peliä ei voi lopettaa silloin, kun NPC kuokkii peliin offlinessa? Siis From Software päättää minun puolestani, koska voin lopettaa pelaamisen? Ei kai nyt sentään?
 
Vastaus: Dark Souls III

Kyllä, sinä et ole tämän pelin herra. Sen kun ymmärtää ja kaivaa itsestään tarvittavan nöyryyden, alkaa olla Soulsin ytimessä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Taitaa olla myös jos joku inveidaa ja käyttää Black separation crystalia liian usein saa softbannit online puoleen.

Sama homma jos sammuttaa pelin kesken hyökkäyksen.. ;) Kyllä From osaa tehdä pelaamisesta mukavaa!
 
Vastaus: Dark Souls III

Olen silti edelleen sitä mieltä, että tunkeutujani oli ihmispelaaja. NPC-kusipäiden listaa kun katselin netistä niin ei näyttänyt olevan moisen aika heti Suleiman-mikä-lie -pomon jälkeen.

Järkyttävää pa*kaa sanon minä varsinkin, kun peli ei millään tavalla kerro moista voivan edes tapahtua. Taas kerran siis pakotetaan yllättäen johonkin antamatta mahdollisuutta valita tai edes reagoida asianmukaisesti. Normaali tulkintahan on se, että jossain on vikaa: minähän pelaan offlinessa. Ja ihan oikeastiko peliä ei voi lopettaa silloin, kun NPC kuokkii peliin offlinessa? Siis From Software päättää minun puolestani, koska voin lopettaa pelaamisen? Ei kai nyt sentään?

Lihavoituna koko soulsin sydän, joten jos se on se suurin ongelma niin peli ei vain ole sinulle tarkoitettu. From todellakin määrää mitä sinä saat / et saa tehdä. Yhden npc invaderin tappamiseen menee se hurja <60 sekunttia ja sitten pääset kynttilään kyykkimään. Koko pelisarjan idea on epäreiluus ja kädestä pitämisen puuttuminen sekä kuolemisen kautta oppiminen. Juuri nuo seikat erottavat tämän muista AAA peleistä. Borreal valleyn normi vihut eivät ole sen pahempia kuin mitkään muutkaan trashit, viimeistään kuolemisen kautta monsujen liikkeet muistiin ja kohti seuraavia. Onko peli täydellinen? ei tietenkään, mutta genressään niin yksinvaltias että monelle ongelmalle antaa helposti anteeksi.

Tutoriaalit ja asioiden selittäminen eivät kuulu tähän sarjaan toivottavasti ikinä. Tuntuu että hampaita kiristellen yrität pelata peliä läpi arvostelun tekemisen pakottamana. Monet noista mainitsemistasi ongelmista on pelin "core mechanics" tai loren kannalta täysin selviä asioita ja ovat soulsien tavaramerkkejä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Olen silti edelleen sitä mieltä, että tunkeutujani oli ihmispelaaja. NPC-kusipäiden listaa kun katselin netistä niin ei näyttänyt olevan moisen aika heti Suleiman-mikä-lie -pomon jälkeen.

Järkyttävää pa*kaa sanon minä varsinkin, kun peli ei millään tavalla kerro moista voivan edes tapahtua. Taas kerran siis pakotetaan yllättäen johonkin antamatta mahdollisuutta valita tai edes reagoida asianmukaisesti. Normaali tulkintahan on se, että jossain on vikaa: minähän pelaan offlinessa. Ja ihan oikeastiko peliä ei voi lopettaa silloin, kun NPC kuokkii peliin offlinessa? Siis From Software päättää minun puolestani, koska voin lopettaa pelaamisen? Ei kai nyt sentään?
Jos pelaat offline-moodissa, niin kannattaa kokeilla itsensä tappamista jotta pääsee hollow-muotoon ja silloin ei kukaan pääse sinun peliisi invaderina. Sama tietty pätee online-modessa, ongelmana on tietty se että ketään kanssapelaajaa / NPC:tä ei saa summonoitua kaveriksi.

Ja jos invaderit vituttaa, niin:
Easy way out: Sammuta peli väkisin ja käynnistä uudelleen, saat jatkaa samasta kohdasta missä olit ja invader on kadonnut. Tämä siis silloin jos kyseessä oli ihmis-invader. NPC-invadereiden kanssa en tiedä miten käy. Joo, tässä on riskinä että save korruptoituu, mutta eipä tuota ole vielä itselle sattunut vaikka pelaamisen onkin joutunut lopettamaan yllättäen ja maailmassa on ollut samaan invader ja quit ei toimi. Yleensä kyllä annan invadereille turpaan ihan vittuilun vuoksi, mielellään summonoin vielä muutaman kaverin auttamaan selkäsaunassa. Oppivathan olemaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Taitaa olla myös jos joku inveidaa ja käyttää Black separation crystalia liian usein saa softbannit online puoleen.
Ai saako tuolla invaderit karkoitettua? Apuriphantomit saa lähetettyä kotiinsa ja usein käytänkin niissä tapauksissa kun "apurista" on lähinnä haittaa, mutta ei ole koskaan tullut mieleen että myös invadereihin tätä voisi käyttää.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ihan hyvin jos ekalla kerralla oot ilman kilpeä vetänyt!

Yleensä cast timet on pyroissa aika kovat, joten ajoitus tietysti on tärkein. Eli loitsu latautumaan kun tilanne antaa myöten. Pelkkää ranged taikuria tuskin voi tehdä, vaan kannattaa varautua myös meleellä huitomaan. Sen verran aggressiivisia vihut tässä pelissä on. Tee joku tulimiekka tai joku ja cosplayaa sillä sitten :D

En tiedä onko tässä sama, mutta aiemmissa Soulseissa DEX on lyhentänyt taikojen cast timea. Eli yleisesti DEX+Pyro on toiminut ok. Iso ero ei oo ollu, mutta kuitenkin. Lisäksi pelistä löytynee sormuksia, jotka boostaa pyroa ja myös tuota cast timea. En tiedä oliko pelissä suojuksia tai muita, mitkä myös nopeutti taikojen tekoa, ei ole tullut seurattua nyt itse ollenkaan.

Helppoa se ei ole ollut. Eka harjoitus bossi meni läpi varmaan 6. kerralla läpi ja perus npc vihuilta tuli turpiin kunnolla. Ei oikein sovi mun pelityyliin juosta raskas haarniska päällä ja hidas miekka/kirves kädessä. Tosiaankin jokainen kuolema opettaa kaiken. Esim. kylmän laakson tanssija meni ekallla kerralla, mistä mä ylpeä :).

No, jos nyt tästäkin pyromancesta tulis jotain.
 
Vastaus: Dark Souls III

Eilen "eräällä sillalla" pelin puolivälissä kun olin listinyt pomon, ihmettelin etten pääsekään näkymättömän seinän ohi koska
nukke puuttui.
Päätin lähtemään tutkimaan edellisiä alueita, ja perhana mulla oli jäänyt road of sacrifisella väliin kokonainen iso alue. Siis se
Chrystal Sage ja sen jälkeinen alue.
Päämäärättömästä samoamisesta tulikin kiva reissu, jossa tuli sytytettyä 3 leiritulta, listittyä 1 pomo sekä yksi invaderi. Yritin invaderia vastaan käyttää young branchia ja taika muutti minut ruukuksi. Siinä sitten ruukkuna kökötin ja naureskelin kun invaaja meni pari kertaa ohikin. Mutta ruukusta lähtee emberkipinöintiä ja se taisi kiinnittää lopulta invaajan huomion. Syke nousi ja alkoi kiivas taistelu. Lopulta invaaja sai isän kädestä :)

Hitaasti, mutta varmasti edetään. Mutta onhan tämä nyt paljon helpompi kuin esim. Bloodborne. Tämmöinen noviisi kuin minäkin, saan pelin puolivälissä pomoja ekalla yrittämällä yksin. Yhdessä pomossa olen vasta apuja käyttänyt ja muutamalla yrityksellä viimeistään on pomot kaatuneet.
 
Vastaus: Dark Souls III

Olen silti edelleen sitä mieltä, että tunkeutujani oli ihmispelaaja. NPC-kusipäiden listaa kun katselin netistä niin ei näyttänyt olevan moisen aika heti Suleiman-mikä-lie -pomon jälkeen.

Järkyttävää pa*kaa sanon minä varsinkin, kun peli ei millään tavalla kerro moista voivan edes tapahtua. Taas kerran siis pakotetaan yllättäen johonkin antamatta mahdollisuutta valita tai edes reagoida asianmukaisesti. Normaali tulkintahan on se, että jossain on vikaa: minähän pelaan offlinessa. Ja ihan oikeastiko peliä ei voi lopettaa silloin, kun NPC kuokkii peliin offlinessa? Siis From Software päättää minun puolestani, koska voin lopettaa pelaamisen? Ei kai nyt sentään?

Lakkaa ny se valitus, kannattaako sun tehä tästä arvostelua kun ottaa niin paljon ihon alle?

Pontiffin jälkeen tulee kaksi npc invaajaa, tai oikeastaan eivät ole invaajia virallisesti vaan ovat ihmisvihuja. Muutenkin tuo pontiffin jälkeinen alue on aktiivista pvp aluetta, siinä on taisteluareena ulkona ja se on yhden covenantin aluetta jota ne puolustaa. Kun pääset sen pihan poikki niin hyökkäysten määrä tippuu käytännössä nollaan

Edelleen, älä juokse emberi päällä jos ei ole pakko. Kuin helvetin monta kertaa sekin pitää täällä sanoa? Ei emberiä, ei invaasiota (paitsi npc ja skriptatut). Tyyppi vinkuu pelin mekaniikasta kuin joku lapsi, varmaan tosi puolueellinen arvostelu tulossa.

Muu maailma: ds3 on todella haastava ja hyvä peli
kfin: ds3 on iha tyhmä peli ku on nii vaikee ja invaasiot on paskaa
 
Vastaus: Dark Souls III

Siis olenko ymmärtänyt oikein, että Felisleon itkuraivarit johtuvat tuosta boreal valleyn alussa olevasta silta kohdasta, missä piti juosta pakoon sitä krogodiili rotta hybridiä? Eipä käynyt itsellä mielessäkään, että sitä vastaan pitäsi jäädä tappelemaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Siis olenko ymmärtänyt oikein, että Felisleon itkuraivarit johtuvat tuosta boreal valleyn alussa olevasta silta kohdasta, missä piti juosta pakoon sitä krogodiili rotta hybridiä? Eipä käynyt itsellä mielessäkään, että sitä vastaan pitäsi jäädä tappelemaan.

Varmaan osalta sekin, ja ne minidancerit sen seuraavan bonfiren jälkeen, ja invaukset yleensäkin. Invausmekaniikka paskaa ja muottiin pakottamista vaikka todellisuudessa tähän voi itse vaikuttaa. Jäbä ilmeisesti juoksee emberi päällä 24/7 ja kerää kaikki maholliset inveiderit kimppuunsa.

Muutenkin herralla ollu pelin alusta kohtuu negatiiviset fiilarit että on varmaan vetäny lyhimmän tikun kasasta ja joutunut vasten tahtoaan arvostelua vääntämään.

Ei siinä, kritiikkia saa ja pitää antaa pelistä kuin pelistä, ja osa pointeista ollu ihan ok, mutta kyllä sen huomaa milloin se vika on siellä ohjaimen ja konehuoneen välillä eikä niinkään pelissä itsessään, mutta peliä silti syytetään.
 
Vastaus: Dark Souls III

Noh pelit on aina niin että joku tykkää ja joku ei. Tällä pelillä on tietty maine, joten ei sinällään pitäis kovin monelle tulla enää yllätyksenä että peli ei aina ole reilua.

[video=youtube;PMU41taZJLw]https://www.youtube.com/watch?v=PMU41taZJLw[/video]
 
Siis olenko ymmärtänyt oikein, että Felisleon itkuraivarit johtuvat tuosta boreal valleyn alussa olevasta silta kohdasta, missä piti juosta pakoon sitä krogodiili rotta hybridiä? Eipä käynyt itsellä mielessäkään, että sitä vastaan pitäsi jäädä tappelemaan.

Heh itellä ensimmäinen ajatus että nyt kuonoon tota :D Sit kirottiin kun epäonnistu väistään sitä liikettä missä koittaa saada sut suuhun, vaikka niin helppo lukee millon se tekee sen ja sekunteja aikaa reagoida :D Ja vähän myöhemmin meni kaks kerralla matalaks, on tää mukavaa kun oppii virheistään.
 
Vastaus: Dark Souls III

Oli ne levelit mitä tahansa niin ei näissä koskaan tule sellasta tilannetta vastaan etteikö rivivihollisia vastaan pärjäis. Tottakai miltä mobilta vaan on mahdollista saada selkään jos on vähänkään kiire edetä. Siellä välissä tulee sit näitä spessuja jotka on kovia, kyl se Irithylin siltalisko nosti itselläkin sykkeet mutta hyvä vääntö se oli. Muuten tuo paikka on hienointa mitä vastaan on tullut, Pontiff Sulyvahn toi tähänastisista bosseista mieleen tuulahduksen ykkösen ajoilta niin pitkillä iskusarjoillaan ettei varmaan kellään stamina riitä niiden torjumiseen, joten se oli pelattava ilman kilpeä. Vankityrmän epäsikiöt ja jailerit jotka kuristaa hiparipalkin yhteen kymmenesosaan pelkällä katseella oli ehtaa Soulsia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Jos pelaat offline-moodissa, niin kannattaa kokeilla itsensä tappamista jotta pääsee hollow-muotoon ja silloin ei kukaan pääse sinun peliisi invaderina. Sama tietty pätee online-modessa, ongelmana on tietty se että ketään kanssapelaajaa / NPC:tä ei saa summonoitua kaveriksi.

Juuri näin olen viime aikoina tehnytkin. Pomovastuksen jälkeen jää tietysti Ember päälle eikä sitä ihan mielellään itseään tappaisi, mutta näemmä se on pakko. Mikään muu keino ei ole toistaiseksi toiminut varmasti, ei edes offlinessa pelaaminen.

Jos edes offlinessa pelaaminen ei estä ylimääräisiä tunkeutujia, on nettikoodissa vikaa ja pahasti. Ellei sitten kyse ole tietoisesta pelaajan huijaamisesta: "Offline hei ei kuule olekaan offline, heh heh hee..."

PvE:tä pelaavan pakottaminen satunnaisiin PvP-kohtaamisiin satunnaisilla hetkillä satunnaisen usein ja satunnaisen vastustajamäärän kanssa samaan aikaan on äärimmäisen typerä temppu. Onkohan moinen sisällytetty mukaan siksi, ettei From Software osannut tehdä erikseen toimivaa verkkopeliä PvE- ja PvP-kahinoitsijoille? Vuosien varrella sitten kyseinen moka muuntautui osaksi Souls-pelien syvintä olemusta hieman samoin kuin Gears of Warin tunnetuin glitch nimeltä weapon slide.

Ylipäänsä Dark Souls 3:n ylivoimaisesti suurimmat ongelmat liittyvät eri tavoin sen verkkotoimintoihin. Siitä ei pääse mihinkään.

Lvl 77 ja Profaned Capitalissa kohti Yhorm the Giant -pomoa.
Hyvin todennäköisesti kutsun apuja itselleni, MUTTA hyppään heti sen jälkeen kielekkeeltä alas saadakseni Emberin pois päältä. Muita keinoja ei näemmä ole.
 
Vastaus: Dark Souls III

Juuri näin olen viime aikoina tehnytkin. Pomovastuksen jälkeen jää tietysti Ember päälle eikä sitä ihan mielellään itseään tappaisi, mutta näemmä se on pakko. Mikään muu keino ei ole toistaiseksi toiminut varmasti, ei edes offlinessa pelaaminen.

Jos edes offlinessa pelaaminen ei estä ylimääräisiä tunkeutujia, on nettikoodissa vikaa ja pahasti. Ellei sitten kyse ole tietoisesta pelaajan huijaamisesta: "Offline hei ei kuule olekaan offline, heh heh hee..."

PvE:tä pelaavan pakottaminen satunnaisiin PvP-kohtaamisiin satunnaisilla hetkillä satunnaisen usein ja satunnaisen vastustajamäärän kanssa samaan aikaan on äärimmäisen typerä temppu. Onkohan moinen sisällytetty mukaan siksi, ettei From Software osannut tehdä erikseen toimivaa verkkopeliä PvE- ja PvP-kahinoitsijoille? Vuosien varrella sitten kyseinen moka muuntautui osaksi Souls-pelien syvintä olemusta hieman samoin kuin Gears of Warin tunnetuin glitch nimeltä weapon slide.

Ylipäänsä Dark Souls 3:n ylivoimaisesti suurimmat ongelmat liittyvät eri tavoin sen verkkotoimintoihin. Siitä ei pääse mihinkään.

Lvl 77 ja Profaned Capitalissa kohti Yhorm the Giant -pomoa.
Hyvin todennäköisesti kutsun apuja itselleni, MUTTA hyppään heti sen jälkeen kielekkeeltä alas saadakseni Emberin pois päältä. Muita keinoja ei näemmä ole.
Muistaakseni pelin aloitusvalikon settingseistä saa valittua oletuksen offline/online. Vaihdappa sieltä valinnaksi offline, niin ei kyllä pitäisi tulla mitään PvP kähinöitä enää.
Ja "Jorma" on helppo vastus, kunhan tsekkaat sen taisteluareenan läpi ensin näin vinkkinä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei emberiä, ei invaasiota (paitsi npc ja skriptatut).


Muistaakseni NPC invaderit ei tule jos olet hollow tilassa, ellei ne sitten ole onetime invaasioita, koska olen pari kertaa kuollut NPC invaasioon ja ne ei ole tulleet takaisin kun mennyt uudestaan. Ellen sitten ole luullut oikeaa pelaaja NPC:ksi :D
 
Vastaus: Dark Souls III

Jos on offlinessa niin on, sillon ei ihmisiä tule invaamaan, mutta jos laitat sen valikosta päälle kesken pelin niin se ei vaikuta, pitää käydä menun kautta joka on loogista. Kuten kerrottu heti pontiffin jälkeen tulee ne kaks NPC vihua päälle, jotka aivan jokainen yksinpelaajakin joutuu hoitelemaan.

Ekaa kertaa äsken laitoin ihan normaalin valkosen summonin maahan profanedin bossin eteen, ajattelin et meenpä auttamaan jos joku ei oo vaikka hiffannu sitä. Se oli virhe, neljähän meitä oli siellä sit ja parilla vielä se itemi millä se hoidetaan, eihän se matsi kestäny ku 15sekuntia suurinpiirtein ja häpee oli suuri että näinkö tätä jotkut pelaa. Toivottavasti ei ollu sen jätkän eka kerta siinä bossissa, ohi meni visuaalisesti hieno bossi joka nyt on todella helppo jo yksinkin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Muistaakseni pelin aloitusvalikon settingseistä saa valittua oletuksen offline/online. Vaihdappa sieltä valinnaksi offline, niin ei kyllä pitäisi tulla mitään PvP kähinöitä enää.

Juuri tuo se ongelma olikin: käynnistin pelini offline-tilassa ollakseni varma siitä, ettei ylimääräisiä tule. Ei toiminut. Vain Emberittä pelaaminen on estänyt kuokkijat.

EDIT:
Ekaa kertaa äsken laitoin ihan normaalin valkosen summonin maahan profanedin bossin eteen, ajattelin et meenpä auttamaan jos joku ei oo vaikka hiffannu sitä. Se oli virhe, neljähän meitä oli siellä sit ja parilla vielä se itemi millä se hoidetaan, eihän se matsi kestäny ku 15sekuntia suurinpiirtein ja häpee oli suuri että näinkö tätä jotkut pelaa. Toivottavasti ei ollu sen jätkän eka kerta siinä bossissa, ohi meni visuaalisesti hieno bossi joka nyt on todella helppo jo yksinkin.

Jaa no pitääpä sitten mennä yksin. Toistaiseksi vaikuttavin visuaalinen elämys oli
Abyss Watchers musiikkeineen päivineen.
 
Vastaus: Dark Souls III

Järkyttävää tuo invademisesta itkeminen :D Mutta kuten monta kertaa todettu, kuuluu tähän peliin. Mikähän ei vituta niin paljon kuin se että on paljon sieluja kannossa, estukset loppu, ei mitään tietoa missä seuraava bonfire ja kaiken huipuksi läsähtää ruutuun viesti että joku hyökkää peliisi.
Tilanne on 9/10 kertaa että "You died" ruudun jälkeen lyödään ragequit ja katotaan hommaa uudestaan myöhemmin. Kerran tai pari saattaakin Red Phantom turpaan ja silloin on kyllä uskomaton fiilis. Ilo ei kestä loputtomiin mutta ilo se on pienikin ilo :D

Fiksusti yksi tärkeä esine on saatavilla muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain Host of Embersin tappamisesta, joten välillä joutuu itsekin pilaamaan toisen pelit. Ja kyllä on mukavaa :p
 
Ylös Bottom