Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kellään kokemuksia Black Knight Swordista? Muutaman level uppauksen jälkeen olis tarvittavat skillit sen käyttöön. Weapon tilastojen perusteella paljon parempi kuin tuo kaikkien hehkuttama Drake Sword :D

On, BKS hakkaa Draken mennen tullen, itsellä nyt BKS +4, ja damaa tulee reippaasti enemmän (jotain 350 yhellä kädel ja 380 kaksin käsin) ja Drakea ei voi päivittää, kun taas BKS saa päivitettyä ihan järkyttävän hyväksi. Drake on alussa ihan ok, mutta pelin edetessä muuttuu täysin turhaksi kapistukseksi. Toistaiseksi ei ole PVP:ssä kukaan vielä piessyt kun BKS käytössä, tosin levelinikin on erittäin pieni vielä (35). Upgradet saa helposti vaihdettua asylymin Snuggly varikselta aina tuonne +4 asti.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olis vähä pitempään pelanneille kysymys tosta helyputelista. Tuli pieni kämmi tehtyä.

Eli menin vahingossa käyttään sen firekeeper’s(?) soulin, millä siis ainakin sen tekstin mukaan saa tehokkaammaks sen helyputelin ja huomasin vasta jälkeenpäin et se olis pitäny viedä npc:lle tonne firelink shrineen. Kysymys kuuluukin, että onko näitä souleja enemmänkin ja tuoko ne kuinka paljo tehoa lisää,? Ja tosta kindlestä, ni voiko se tehdä vaan kerran per nuotio, vai voiko sitä spämmiä yhdellä nuotiolla. Tarttis varmaan nostattaa sitä maksimäärää, ku kävi 10 kpl aika niukaks tuolla blight townis, joten jouduin uhraan pari humanityä ja ilman evil eye sormusta en olis varmaan ikinä päässy sitä läpi.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olis vähä pitempään pelanneille kysymys tosta helyputelista. Tuli pieni kämmi tehtyä.

Eli menin vahingossa käyttään sen firekeeper’s(?) soulin, millä siis ainakin sen tekstin mukaan saa tehokkaammaks sen helyputelin ja huomasin vasta jälkeenpäin et se olis pitäny viedä npc:lle tonne firelink shrineen. Kysymys kuuluukin, että onko näitä souleja enemmänkin ja tuoko ne kuinka paljo tehoa lisää,? Ja tosta kindlestä, ni voiko se tehdä vaan kerran per nuotio, vai voiko sitä spämmiä yhdellä nuotiolla. Tarttis varmaan nostattaa sitä maksimäärää, ku kävi 10 kpl aika niukaks tuolla blight townis, joten jouduin uhraan pari humanityä ja ilman evil eye sormusta en olis varmaan ikinä päässy sitä läpi.
Juu kyllä se
helyputelin upraaminen vaikuttaa aika paljon itellä nääs on +3 ja healaa lähestulkoon jokakerta mut täyteen, ja kyllä sinun onneksesi niitä löytää lisää (mutta aika niukasti,mutta ei niitä kovinkaan monestapaikasta elikkä hyvä tuuri käy jos vahingossa löydät paitsi undead parishissa ku se on siellä alttarilla mutta loput onkin haasteellisempia löytää. Ja tuosta kindleemisestä en ole aivan varma mutta kyllä sen minun mielestäni pystyy kolmannen kerran kindleemään
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Nyt olisi vuorossa Anor London bossi taistelu, vaikutti kyllä todella mielenkiintoiselta
Ornstein & Smough

Ite eilen just tämän vedin.
Olihan se aika hankala taistelu, tapoin ensin sen pienemmän kaverin ja siihen asti oli vielä helppoa, mutta sitten tämä iso kaveri sai sähköä siihen isoon nuijaansa niin se teki välillä sellaista lightning shockwavea joka aina välillä 1-hit meiläläisen vaikka yritin väistää kauemmas. Kokeilin myös eka tappaa sitä isoa mut sit se pienempi kasvo isommaks ja lävisti meikäläisen keihäällään alle 3 sekassa.. Tiesti jos summonoi apua tuohon niin varmasti helpottuu, mutta kärsivällisyys ja hyvä kilpi auttaa jo melko paljon. Sain sen viimein kukistettua ja hyvä mieli jäi, oli varmaan vaikein bossi mitä tähän asti oon nähny pelissä.

Asiasta toiseen, kyllähän tuota Drake miekkaa voi päivittää? Ainaki mulla on sellainen mahis blacksmithillä nostaa sen tehoa noilla dracon scaleilla. Tosin en kyllä niitä siihen käytä vaan säästän myöhempään :p

EDIT: Tohon Vigi_ :n ongelmaan ja yleisesti noista nuotioiden kindlettämisestä:

Niitä firekeeper sieluja löytyy pelistä useampiakin, mutta mie oon vain yhden löytäny. Eli +1 flaskeilla mennään ja se on riittänyt mulle ihan hyvin. Tiedän että vissiin Blighttowniin mulla jäi yks mut sinne en mielelläni takas enää mee. Noilla parannuksilla on toki hyötyä, eli suosittelen ehtimään jostain edes sen yhden niin se helpottaa peliä huomattavasti.

Nuotioita voi kindlettää useamman kerran, mutta jotta voit niin tehdä niin sun pitää tappaa yks tietty Bossi jolta saa sellasen itemin joka mahollistaa kindlettämisen vissiin 20 flaskiin asti.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Spoilaisko joku että mistä saa Green Titanite Shardin. Tarttis nimittäin kehittää miekkaa...
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olen lueskellut tätä viestiketjua jo vähän aikaa ja nyt sitten kävin poistamassa Gigantista erikoisversion pelistä hintaan 54€.
Mitä olen lukenut, niin todella haasteellinen peli tulee olemaan, mutta olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä näin alkuun mitä kannattaa ottaa huomioon?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mitä olen lukenut, niin todella haasteellinen peli tulee olemaan, mutta olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä näin alkuun mitä kannattaa ottaa huomioon?

Ketjua selaamalla löytyy tukuttain hyviä vinkkejä, mutta laitanpa nyt muutaman.

- Demon Souls/Dark Souls ensikertalaiselle hahmoluokaksi suosittelisin jotain kestävää melee hahmoa. Esim. Knight tai Warrior. Ei haittaa vaikka muutaman osuman ottaakin verrattuna sitten johonkin Thiefiin.

- Dark Souls Wiki on paras kaverisi: http://darksoulswiki.wikispaces.com/ . Toki jos ei halua yhtään spoilaantua niin sitten kannattaa jättää wikin selailu väliin. Siellä on kuitenkin paljon elintärkeää tietoa.

- Ole kärsivällinen. Vihollisia vastaan toimivaksi todettu taktiikka on, että antaa vihollisen hyökätä ja sitten joko väistää tai torjuu iskun ja sivaltaa itse vastaan. Varovainen eteneminen kilpi edessä on enemmän kuin kannattavaa, sillä ansoja ja yllätyshyökkäyksiä tekeviä vihollisia vaanii välillä varsin yllättävissäkin paikoissa.

- Tutki joka nurkka. Tämä on jo pelkästään siksi tärkeää, ettet missaa savepaikkoja (nuotioita) tai kauppiaita. Toki näin löydät myös eniten aarteita. :)

- Hommaa hahmollesi sekä lyömäase että pitkän kantaman ase mahdollisimman nopeasti.

- Suhtaudu suurella varauksella toisten pelaajien kenttiin jättämiin vinkkeihin. "Jump down from here" -teksti jyrkänteen reunalla ei välttämättä tarkoita, että sinne kannattaa hypätä. Poikkeus vahvistaa säännön.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tässä olisi tälläinen kysymys että mistä saisin cracked red eye orbbeja lisää, sattu nääs hupenemaan. 3 meni faileddiin ja 1 onnistu seki tyyppi heitti mut jyrkänteeltä alas :(.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tässä olisi tälläinen kysymys että mistä saisin cracked red eye orbbeja lisää, sattu nääs hupenemaan. 3 meni faileddiin ja 1 onnistu seki tyyppi heitti mut jyrkänteeltä alas :(.

Itse löysin tänään lisää (oisko 5 tai 6 kiveä ollut) spoil.
New Londo Ruinsista. Muualta en ole löytänyt ja en tiedä onko niitä missään. Se harakka saattaa vaihtaa jotai itemejä noihin kiviin mut en ole varma. Mut jos haluat invadea enemmän niin suosittelen liittymään Darkmoon covenantiin josta saa mustan kiven jolla voi invadea loputtomiin.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olen lueskellut tätä viestiketjua jo vähän aikaa ja nyt sitten kävin poistamassa Gigantista erikoisversion pelistä hintaan 54€.
Mitä olen lukenut, niin todella haasteellinen peli tulee olemaan, mutta olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä näin alkuun mitä kannattaa ottaa huomioon?

-Käytä target lockia. Aika paljon youtubessa näkee aloittelijoiden videoita jotka eivät tuota käytä. Target lock lukitsee vihollisen, jolloin rintama suuntasi pysyy koko ajan vastustajaa kohti ja voit pyöriä sen ympäri yms. Voit esimerkiksi pakittaa vastustajasta niin ettei tarvitse kääntää selkää sille. Käytä tätä.

-Vaikka peli on vaikea, niin melkein jokaiseen kovempaan taisteluun on olemassa joku helppo kikka, jolla siitä selviää. Jos jäät jumiin eikä millään onnistu, niin googleta tai kysy forumilta se helppo kikka, niin homma lähtee taas luistamaan.

-Pelin alussa on helppo eksyä paikkaan, jossa on huomattavasti itseäsi kovempia vastustajia. Jos tulee turpiin 100-0 niin kannattaa katsella muualle. Aloittelijalle ystävällinen aloituspaikka on nimeltä
undead burg.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Täältäkin suosituksena Warrior tai Knight aloittelevalle pelaajalle. Aloittelijalle paras hyve on kärsivällisyys. Kannattaa jo etukäteen hyväksyä se, että kuolemia tulee ja samoja kohtia joutuu hieromaan ja hieromaan, kunnes se onnistuminen lopulta tulee. Kuvittelin, että Demon's veteraanina tämä etenee kepeästi ainakin alussa, mutta hahmovalintani takia olen joutunut hakemaan pelityyliä ja se on näkynyt ajoittaisena sähellyksenä.

Kannattaa jo alussa päättää, mihin suuntaan haluat hahmoasi kehittää. Kaiken taitavaa hahmoa ei kannata yrittääkään luoda, vaan pääpaino joko meleellä tai taioilla ja tueksi sitten jousi, kevyt melee tms. Sieluja ei anneta lahjaksi, joten ei kannata käyttää niitä summittaisesti. Wikistä löytyy apua character buildiin.

Turhautuneena ja suutuksissa kannattaa suosiolla laskea ohjain vähäksi aikaa ja pitää kunnon tauko. Peli vaatii jatkuvaa keskittymistä ja nuppi tiltissä hommasta ei tule mitään.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kyllä laittoi Darkroot Basinin Hydra kauan hanttiin, ennen kuin löytyi todella hyvä taktiikka. Ottelu päättyi sillä kerralla ihan 100-0 sorcererille. Meinasi olla hieman hankalaa, kun ei tuo melee ole tuolla daamilla oikein hallussa. Todella hauskoja paikkoja on kyllä Darkroot Basin ja Darkroot Garden. Ainakin näin velhon silmin katottuna.:)

Blighttown taas ei edelleenkään ole kauheen hauska paikka, vaikka varustus on vimosen päälle kunnossa. Onko joku jo keksinyt, mikä tai minkälainen aseistus niihin vastuksiin tehoaa? Tässä en tarkoita nyt sitten pelkkää voimaa..

Vapise susi, kohta lätty lätisee..:D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Sain viimein päivitettyä lightning aseen tappiin, hölmönä rupesin tekemään lightning partizania vaikka oli jo spearin alku olemassa. Aattelin että partizan ois parempi niin noilla pirulaisilla on identtinen tuo teho! Turhaan tuhlasin arvokasta materiaalia. Keihäs on sinänsä ihan kiva ase että voipi kilpeä pitää ylhäällä kun iskee ja kantama on pitkä. En ole aiemmin koskaan keihäillä pelannut, en edes Demon's Soulsissa. Ehkä nyt tulee sitäkin enemmän heiluteltua :D

Lisäksi tein yhden aseen Bossin sielusta, eli
Queelagin Furyswordin. Sen päivitin myös tappiin ja tekee oikein kivaa Fire damagea. Ilmeisesti se vielä tehostuu jos enemmän humanitya ja skaalaa vieläpä Dexin mukaan, eli erittäin hyvä miekka.
Siitä onki hyötyä tuossa seuraavassa bossissa, jota en tänään onnistunut kukistamaan ja sehän on
Four Kings tuolla New Londo Ruinseilla. Ei vaan millään meinaa onnistua, kerran olin lähellä ja sille jäi kahen iskun verran hp:tä mut menin ja kuolin sitten. Ilmeisesti tuota vastaan on turha yrittää kilvellä suojautua niin pistin aseen kahteen käteen ja rupesin vaan läiskimään samalla väistellen. Ei siinä mitään että vaikea olis mutku niitä tulee sit lisää koko ajan ja kahelle on jo vaikeempi pärjätä.. Huoh no ehkä se pienen huilin jälkeen taas onnistuu.

Nyt viikonlopun yli saa peli huilata hyllyssä, ehtii kyllä ens viikolla taas itkeä kun syysloma otti ja alkoi :eek:
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Spoilaisko joku että mistä saa Green Titanite Shardin. Tarttis nimittäin kehittää miekkaa...

Blighttownin pohjalla on semmosia iilimatoja. Niistä voi farmata green titanite shardeja ja large titanite shardeja. Varsinki jos löytyy se kärmessormus joka lisää lootin tippumisen määrää niin aika nopeaa saa kerättyä kun sitten kun tiputtavat niin tiputtavat nuita green shardeja yleensä 5-6 kerralla.

fLÄSh:

Taitaa four kingsit tehä magic damagea, joten kilpi joka sitä vasten on tehokas toimii hyvin. Itellä toimi aika hyvin semmonen strategia tuossa että lähin vaan kilpi ylhäällä pyöriin yhtä ympäri ja ainaku pääsin selkäpuolelle annoin vähän kirvestä. Aina välillä tuli osumaa muilta mutta aika rauhassa sai ottaa monesti estustaki. Loppujen lopuksi kuolema tuli kun oli yhen tyypin saanu jo hengiltä ja toinen oli juuri kuolemassa niin innostuin vähän liikaa ilmeisesti ja lopetin liikkeen ja koitin pistää combolla kaverin hengiltä niin toinen pisti selkään aika tehokkaasti. Huomenna sitten uudelleen.

Ja kaikille jotka ovat päivittelemässä kamojaan:

Kannattaa tarkastaa että ase paranee kehittämällä, sillä moni kehitys vie skaalautumisen mennessään tai huonontaa skaalautumista. Esim ite innoissani kehitin longbown +5 ja siitä sitten fire longbowksi. myöhemmin huomasin sitten että minun täysin kehittämätön short bow tekeekin enemmän vahinkoa kun fire longbow. Kaikki aseet ei toki skaalaa niin kovasti kun jouskarit joten ei välttämättä ihan nuin räikeästi käy, mutta siltikki kannattaa kattoa.

Vielä viimosena, tietääkö kukaan mistä sais farmattua Twinkling titanite shardeja, oon niitä saanu kyllä alkupuolella jostain mutta en oo tainnu tulla vastaan ketään elukoita jokka niitä tiputtelis. Wiki sano nuista näin:

Crystal lizard drop, Giant Clam drop, Trade Snuggly The Crow

Snugglyltä oon kaikki hommannu ja giant clameja kävin farmaamassa jo jonku aikaa tuossa, mutta tiputtelivat vaan purging stoneja
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Vielä viimosena, tietääkö kukaan mistä sais farmattua Twinkling titanite shardeja, oon niitä saanu kyllä alkupuolella jostain mutta en oo tainnu tulla vastaan ketään elukoita jokka niitä tiputtelis. Wiki sano nuista näin:

Eilen kuollessa satoja tuhansia kertoja Anor Londossa Smough & Ornstiin, niin sain 2 kappaletta twinkling titanite shardeja niiltä jättiläisiltä sieltä linnan aulasta, vai onko se kirkko... :D Mutta ei kyllä taida olla farmin arvosia.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Onko kellään tietoa, mistä ja milloin sitä virallista Strategy Guidea saa painettuna versiona ostaa? Ihan siis olettamuksena, että sellainen tulee myyntiin, koska tuo digiversio on mini-opas ja sisältää vain pienen osan kyseisestä oppaasta.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Onko kellään tietoa, mistä ja milloin sitä virallista Strategy Guidea saa painettuna versiona ostaa? Ihan siis olettamuksena, että sellainen tulee myyntiin, koska tuo digiversio on mini-opas ja sisältää vain pienen osan kyseisestä oppaasta.

Ainakin Play.comissa on joku:

Play.com - Buy Dark Souls - The Official Guide - Future Press online at Play.com and read reviews. Free delivery to UK and Europe!

400 sivua on aika paljon. Täytyypä tilata ihan kurillaan ja katsoa löytyykö hienoa arttia.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Ainakin Play.comissa on joku:

Play.com - Buy Dark Souls - The Official Guide - Future Press online at Play.com and read reviews. Free delivery to UK and Europe!

400 sivua on aika paljon. Täytyypä tilata ihan kurillaan ja katsoa löytyykö hienoa arttia.
Taitaa mennä tilaukseen. En sitä näin alkuun halua edes käyttää, mutta ihan jo pelkästä keräilyinnosta täytyy saada hyllyyn. :cool:

btw, bongasin Dark Souls - The Official Guide, Future Press (9783869930480) - Adlibris kirjakauppa
 
Ylös Bottom