Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls

Humanity on niitä mustavalkoisia jutskuja joita käytt kun herätät itsesi bonfirel henkiin ja gindlaat bonfireä. Niitä saa lisää joko keräämällä maastosta tai vasemmassa yläkulmassa on numero joka nousee kun tappaa vihollisia tarpeeksi paljon tietyllä alueella bossin ollessa hengissä, menetät nämä vihollisilta saadut humanityt jos kuolet ja et pääse veritahrasi luokse takaisin. Joten alkuun kannattaa säästellä niitä inventaariossa olevia.

Todella iso osa pelaamista on se että kehität aseita ja armoreita heti kun vaan pääset ekan blacksmithin luokse, vähentää todella paljon taisteluissa kulutettua aikaa ja kestät iskuja paljon enemmän. Se on tärkeämpää kun soul levelin grindaaminen.

Peli tosiaan vaatii tuhottomasti aikaa ja opettelua joten jos ei sitä aikaa ole niin eteneminen voi olla todella hidasta. Ensimmäisellä läpipeluukerralla menee varmasti 50-80h mutta toisella kertaa kun tuntee paikat sun muuta niin se 10-20h tai onhan maailmaennätys vissiin joku 30 min :D

Pelin suurin ongelma on juuri se että pelaajalle ei kerrota yhtään mitään mistään ja täytyy kuluttaa tuhottomasti aikaa tutkiessa asiota.
 
Vastaus: Dark Souls

Pelin suurin ongelma on juuri se että pelaajalle ei kerrota yhtään mitään mistään ja täytyy kuluttaa tuhottomasti aikaa tutkiessa asiota.
Niin, pelin juoni alkoi mulle selkeytyä jossain kolmannella kierroksella kun kerättyä materiaalia rupesi tarkemmin tutkiskelemaan. Silti edelleenkään peli ei anna riittävästi kontekstia siihen, minkä perusteella tekisin valinnan
viimeisellä nuotiolla.
 
Vastaus: Dark Souls

Kannattaa Huttu antaa pelille vielä mahis. Tsekkaa tuolta wikistä vähän juttuja ja kokeile uudestaan. Peli on todella vaikea, jos ei wikiä kato ollenkaan. Niin kuin joku sano, niin useamman kerran joutuu läpi vetää et pääsee hommaan sisään. Ja jos ilman apuja (wiki) vetää niin saat pelaa sata kertaa läpi etkä siltikään tiedä kaikkia hienouksia, mitä peli pitää sisällään.

Taistelut on kyllä kaikkea muuta kuin torju, odota ja lyö takaisin. Sä et oo vielä saanu juonesta vaan kiinni. Grindatakaan ei oo pakko, vaikkakin ekalla kerralla se on käytännössä se helpoin tie.
 
Vastaus: Dark Souls

Tulipa aloitettuu uus hahmo pitkästä aikaa ja päätin ensimmäistä kertaa kokeilla strength/hidas tankki buildilla kun pari ekaa menny et vitalityy ja endurancee vaan paljon. Kävi sit kauhee munkki ja eka black knight budotti miekkansa ja toinen kilven niin on tehnyt aika tuhoisaa jälkeä vihollisista :D meinaa kuolo välillä tulla kun vitalityy ei ole niin paljon kun yleensä ollut mut kiva silti kokeilla jotain uutta. Ehkä joskus vois jotain mage buldii kokeilla kans...
 
Vastaus: Dark Souls

Hola!

Tavoitteena tuo Knight's Honor trophy ja yksi ainoa tavara puuttuu (Greatshield of Artorias). Löytyykö joku ystävällinen, joka käyttäisi tuon kilven mulla? Eikö se kuitenkin riitä, että se käy tuolla inventoryssa? Voin pudottaa tilalle jotakin, mitä tarvitset. Toki saat myös sen kilven takaisin, kun en sitä varsinaisesti tarvitse.

Tilanne on se, että hahmo on lv99 ja NG+ menossa. Ainoa ongelma on se, että neljä kuningasta vastustaa nyt aika hulluna juuri tätä hahmoa. Muuten täytyy grindata järjettömästi, että homma etenee..:D

Miten on, sovitaanko treffit? :)
 
Vastaus: Dark Souls

Apua!

Jostain syystä en saa crystal magick weaponilla kuin yhden käytön kolmen sijasta! Kun en käytä kädessä taikasauvaa niin se näkyy, että käyttöjä on 3 mutta heti kun otan sauvan käteen niin käyttöjä on vain 1!? Kun se yksi on käytetty niin ilman sauvaa näkyy taas, että olisi 1 käyttö jäljellä (pitäisi olla 2) ja sauvan käteen laittaessa käyttöjä on 0.

Olen ottanut kaikki spell paikat pois ja laittanut takaisin, käynyt bonfirella, käynnistanyt pelin uudestaan ja mikään ei auta. Osaako kukaan auttaa? Tämmösen glitchin takia on meni buildi pilalle :mad::mad::mad:
 
Vastaus: Dark Souls

Apua!

Jostain syystä en saa crystal magick weaponilla kuin yhden käytön kolmen sijasta! Kun en käytä kädessä taikasauvaa niin se näkyy, että käyttöjä on 3 mutta heti kun otan sauvan käteen niin käyttöjä on vain 1!? Kun se yksi on käytetty niin ilman sauvaa näkyy taas, että olisi 1 käyttö jäljellä (pitäisi olla 2) ja sauvan käteen laittaessa käyttöjä on 0.

Olen ottanut kaikki spell paikat pois ja laittanut takaisin, käynyt bonfirella, käynnistanyt pelin uudestaan ja mikään ei auta. Osaako kukaan auttaa? Tämmösen glitchin takia on meni buildi pilalle :mad::mad::mad:

Johtuu sun taikavarvusta, ne tehokkaimmat puolittaa taikojen määrän.
 
Vastaus: Dark Souls

Nyt olisi taas Xbox marketplacella tämä 5 euroa. Itse kun sen silloin ostin ja pelaamisen jälkeen kokonais tuntihinnaksi tuli 4 senttiä. :D
 
Vastaus: Dark Souls

Toisaalta tekisi mieli, mutta toisaalta en usko, että jaksaa kiinnostaa loppujen lopulta. Peliaika on muutenkin kortilla niin ehkä sen käyttää johonkin josta voi nauttia?
Kommenttisi TA:ssa (ja Healtin jutut silloin aikanaan kun pelasi tätä) ovat kyllä nostaneen mielenkiintoa.
 
Vastaus: Dark Souls

Toivottavasti kakkosessa kerrotaan asioita vähän enempi. Enkä tarkoita lorea vaan ihan perus pelimekaniikkoja. Toinen juttu on noin turhat ylläri äkkikuolemat joihin on todella hankala varautua ensimmäisellä kerralla. Esimerkiksi se Red Drake siellä sillalla.

Kolmas napinan on kanssa noi pari huonoa/surkeasti suunniteltua pomotaistelua. Carpa Demon, Bed of Chaos ja Centipede Demon ainakin tulivat mieleen.

Ja vaikka pelin maailma on synkkä niin vähän vähempi niitä pimeitä onkaloita ja koloja. Anor Londo on kaunis ja valoisa, mutta samalla myös ahdistava. Sellaisia lisää kiitos!

Ja ei enää mitää Blighttownin tapaista....
 
Vastaus: Dark Souls

Bed of chaos oli tosiaan aika pettymys pomotaisteluna, samoin pinwheel.

Capra demon sen sijaan oli aika kylmäävä kokemus. Ekalla läpipeluukerralla melkein pelkäsin mennä kohtaamaan kys. bossia, oli niin kauheita tarinoita kuullut sen vaikeudesta. Varmaan sen kymmenen kertaa matsi kesti vaan noin 5-10 sekuntia kun kuolo korjasi. Lopulta sitten hiffasi kuinka se pirulainen ja sen hurtat pidetään aisoissa..

Blightown olisi varmaan ollut ihan hyvä alue ilman hirveitä ruudunpäivitys- ja kameraongelmia. Ne vaikeuttivat pelaamista "väärällä" tavalla. Toisaalta olipa aika voittajafiilis kun sieltä pimeydestä lopulta pääsi ryömimään pois!

Dark souls tuli aikanaan itselle täysin puun takaa ja vei kirkkaasti ps3/x360 ajan parhaan pelin tittelin. Vaikka on jo nextgen kelkkaan hypätty, on silti aivan pakko hankkia Dark souls 2 vanhalle rouskuttimelle. Ei vastaavanlaisia tunnekuohuja ole mikään muu peli antanut ; äärimmäistä v*tutusta ja huikeita ilon hetkiä :)
 
Vastaus: Dark Souls

Minäkään en ymmärrä miksi joku pitäisi Capra demon pomotaistelua yhtä tyhmänä kuin Bed of chaosia. Bed of chaos on tyhmin videopelipomo mitä olen ikinä nähnyt.
Tuli just hakattua peli läpi ja kaikki pomot Soul Level 1 hahmolla. Oli paljon helpompi kuin oletin. Jumitin pahasti O&S tappelussa, mutta Red Tearstone Ring + chaos fireball, auttoi Ornsteinin kukistamisessa paljon. Kokonais peliaikaa meni pelikerrassa melkein 21h.
Nyt pelaan BKH hahmolla Anor Londossa ja autan nuubeja O&S pomossa. Pitäis varmaan alottaa joku uus challenge run. Vaikka ilman kilpeä.
Pelialueista sen verran, että blightown ja lost izalith on järjettömän lagisia ja mielikuvituksettomia paikkoja. Toivottavasi Dark Souls 2:ssa on keskitytty arkitehtuuriin ja maailmojen suunnitteluun alusta loppuun.
 
Vastaus: Dark Souls

Toivottavasti kakkosessa kerrotaan asioita vähän enempi. Enkä tarkoita lorea vaan ihan perus pelimekaniikkoja. Toinen juttu on noin turhat ylläri äkkikuolemat joihin on todella hankala varautua ensimmäisellä kerralla. Esimerkiksi se Red Drake siellä sillalla.

Tästä sen verran samaa mieltä, että ihan kunnon tutoriaali + selitykset olis kyllä poikaa, ei tarttis arvailla niin paljon vaan vois keskittyä enemmän tunnelman imemiseen ja pelailuun.

Punasen lohikäärmeen tyyliset äkkikuolemat on loppupelissä ihan jees, vaikka varmasti kirpaisee ekalla ja varmaan vielä tokallakin kerralla. Ei sieltä bonfirelta loppujen lopuks niin pitkä matka ole, kun sen pari kertaa tekee. Ne tuo kuitenkin sitä "jotain" fiilistä peliin, joka pitää jatkuvasti varpaillaan. Ja lisää tietysti ohjainmyyntiä.
 
Vastaus: Dark Souls

From rakastaa antaa pieniä vihjeitä noista "pakollisista" kuolemista. Esimerkiksi juuri tuossa red drake kohdassa se on nähty lentelemässä aiemmin ja silta on täynnä nokea ja palaneita ruumiita.

Myöskin Sens Fortressissa
se eka mimic on vinossa keskellä huonetta. Erittäin hienovaraista, mutta joka tapauksessa selvä vinkki.
Kuitenkin From luotti ehkä vähän liikaa muiden pelaajien vihjeisiin. Varsinkin monet illuusioseinät olivat melko haista v**** hommaa, jos ei sattunut olemaan viestiä asiasta.

Joka tapauksessa Dark Souls on omalla kohdalla viime sukupolven paras pelielämys, joten jatko-osan hype alkaa olemaan melko korkealla.
 
Vastaus: Dark Souls

Minäkään en ymmärrä miksi joku pitäisi Capra demon pomotaistelua yhtä tyhmänä kuin Bed of chaosia.

Ei ehkä yhtä tyhmä, mutta epäreilu. Jos tilaa ja aikaa olisi enempi reagoida niin tuohan olisi loistava vääntö. Toinen vaihtoehto olisi laittaa bonfire aivan pomotaistelun viereen jolloin sitä pääsisi yrittämään melkein samantien uudestaan.

Blighttownissa ärsytti eniten koko paikan epäselvyys. On pimeätä, lagista, ahdasta ja monta kerrosta.

Törkeän hyvä peli joka tapauksessa enkä malta odottaa, että kakkosta pääsee pelaamaan.
 
Vastaus: Dark Souls

Capraahan pääsee yrittämään lähes heti uudestaan kunhan sen oikoreitin aukaisee viemäristä. Mut klassikkohan tuo on. Kunnon shokki useimmille uusille DS pelureille.
 
Vastaus: Dark Souls

Capran pointti on se ahtaus ja usean vihollisen kanssa pärjääminen pienessä tilassa. Capra itsessään on suht heikko ja hidas eikä koirillakaan olisi mitään merkitystä avarassa tilassa. Omalaatuinen ja erilainen bossi, jota ei todellakaan tulisi muuttaa vain koska voi olla vähän vaikea.
 
Ylös Bottom