Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)
Joo, tiedän et ne pitää käyttää molemmat alkuvalikossa kertaalleen. Elikkä siis ei tarvitse muuta kuin asentaa ne kaksi levykettä (tarviiko muuten levyn olla CD-Romissa pelaamisen aikana, jos pitää niin AO?) ja asentamisen ja alkuvalikossakäyttämisen jälkeen latailis tuon Six Uptaderin vaan. Sehän ymmärtääkseni tekee omat "extra" kansionsa eli en olisi hyötynyt mitään, jos olisin ensin manuaalisesti tehnyt @DayZ ja addons, koska ne olisi pitänyt kuitenkin poistaa. Loogista, mutta en tullut ajatelleeksi asiaa. Kuitenkin tiesin, että Six Uptaderia varten pitäisi poistaa manuaaliset shitit, how stupid I was? No anyways, tarkennuksia.. pitääkös minun ensin Six Uptader ja sen jälkeen uusin beta patch (onko jo korjattu se Arma X juttu?) vai onko sillä mitään väliä. Nyt on aamu, mutta ei jaksa paneutua asiaan nyt, illalla sitten. Jos sitä vaikkapa perjantaiyönä ja seikkailisi Chernaruksessa.
Hoidat kaiken
näillä helpoilla step-by-step -ohjeilla.
Eli ihan ensiksi asennat sen ArmA II:n. Asennuksen jälkeen käynnistä peli ja käytä se alkuvalikossa asti. Tämän jälkeen asenna ArmA II: Operation Arrowhead (asennuksen yhteydessä peli päivittää itse itsensä tuohon 1.60:een) ja käytä sekin asennuksen jälkeen alkuvalikossa. Seuraavaksi siirry noissa samoissa ohjeissa kohtaan "
Non-Steam Users (easier option):" eli nyt asennat tuon Six Updaterin ja annat sen ekalla käynnistyksellä päivittää itsensä. Seuraa noita ohjeita Six Updaterin asetusten säätämiseksi.
Ja jottei jää epäselväksi tuo yksi "vaikea" kohta (itse ainakin pähkäilin hetken aikaa), eli tuo Six Updaterin 3. vaihe ("
Direct blaablaa..."): Itse laitoin sekä Game folderiin, että Mod folderiin molempiin ihan saman tiedostopolun elikkäs mulla se ainakin on vain
C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA II. Tuo siis niihin molempiin kohtiin.
Ja vielä yksi looginen juttu, että nuo ohjeet ovat jo aika vanhat, joten kun etsit sitä modia sieltä Six Updaterin kautta, niin siinä ei luonnollisestikaan lue tuota "DayZ Zombie RPG v1.4.##", vaan nyt ollaan jo versiossa v.1.7.1.5 (kohta puoliin 1.7.2), mutta varmasti älysitkin tuon.
Ja sitten ennen pelaamista kannattaa lukea noista ohjeista vielä tuolta ihan alhaalta tuo "General tips" -osio.
EDIT: Enkä tiedä, tarviiko olla DVD-levy asemassa pelatessa, luultavasti pitää, mutta ei sillä sen väliä. Ja tietenkin Operation Arrowheadin levy siinä tapauksessa, koska DayZ:aa pelataan nimenomaan tuon OA:n kautta. ArmA II:sta tavallaan tarvitaan vaan jotain tiedostoja tuohon modin toimintaan.