Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kui noita aseita voi laittaa talteen ilman että pitää kädessä? Ite köysin haulikon ja se vaan katos ku koitin laittaa reppuun.

Pitää olla tarpeeks tilaa siellä repussa tai muuten ne katoo. Pistooli/taskulamppu vie varmaan jotain 5 paikkaa sieltä repusta. En tiiä monta isompi ase sitten vie, mutta pystyy niitäki säilömään reppuun, jos on tarpeeks tilaa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Näyttää kyllä uhkaavasti niin kiireiseltä tämä tuleva viikonloppu että pelit jäävät nyt myös lauantailta väliin...

Säästän samalla paukkuja ensi viikkoon kun pe-la-su ja maanantai ovat vapaata! Loman omistankin sitten kokonaan Day Z:lle!

Toisaalta ihan hyvä pitää vähän taukoa pelistä kun foorumi-keskustelut luovat uhkaavan kuvan noista peliä riivaavista hakkereista. Hahmot spawnaavat muiden hahmojen housuihin ja kokonaisia kaupunkeja on tuhottu ydinräjähdyksillä... En mielelläni halua luovuttaa oman hahmoni henkeä jonkun hakkerin käsiin. Toivottavasti tuo uusin päivitys saataisiin myös ensi viikoksi linjoille(jotta ylipäätänsä pääsisi pelailemaan!).

EDIT: Voi luoja nämä Day Z-videot muuttuvat päivä päivältä yhä vain omituisemmiksi:

[video=youtube;JNS0LkOnRVc]http://www.youtube.com/watch?v=JNS0LkOnRVc&t=1m2s[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Siirsin motskaria pois teltan luota (nyt teltan ja auton välissä), parempi että kaikki ovat vähän erillään toisista että jos yksi löydetään niin ei kaikkia viedä. Polkupyörä on telttaa vastapäätä olevassa kuusessa :D.
Pitää muuten sitte muistaa että vähintään 7 päivän välein käy ajamassa muutaman metrin noilla, muutoin ne resetoituu ja katoavat.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Pitää muuten sitte muistaa että vähintään 7 päivän välein käy ajamassa muutaman metrin noilla, muutoin ne resetoituu ja katoavat.
Jep, näin pitää tehdä! Kunhan peli saadaan kondikseen olisi muutenkin tarkoitus käydä nopeasti tsekkaamassa leiriä ja vaihtamassa myös omaa spawn-paikkaa.

Kokeillaan myös harrastaa niitä pienimuotoisia(parin tunnin kestoisia) operaatioita tässä ensi viikonloppua odotellessa. Näin saan edes vähän kompattua noita pitempiä sessioita joita en nyt kerkeä järjestämään...
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kokeillaan myös harrastaa niitä pienimuotoisia(parin tunnin kestoisia) operaatioita tässä ensi viikonloppua odotellessa. Näin saan edes vähän kompattua noita pitempiä sessioita joita en nyt kerkeä järjestämään...

Joo, kyllä parissa tunnissa kerkee tehdä vaikka mitä :D.

Tulee muuten streamia juuri nyt http://en.twitch.tv/pcgamer tai oikeastaan tullut jo pari tuntia, rockettia siellä haastatellaan ja puhuu muutenki modista.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Pistin pari telttaa mäelle. Koittapaaka ettiä, sillä mielestäni sain melko hyvin piiloon :rolleyes:
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo, kyllä parissa tunnissa kerkee tehdä vaikka mitä :D.
Todellakin, siinä ajassa ehtii ainakin kuolemaan... :D

Tässä(osa 1, osa 2) muuten se haastattelu josta olen Skypessä mesonnut. Muutamia hyvin mielenkiintoisia lainauksia:

- Day Z was my suggestion to the New Zealand Army for training soldiers.

- I secretly put it in, and didn’t put it in the build notes, that zombies will investigate a lot of sounds. Like drinking, eating, hunting and that, they’ll walk to the location.

- I already had a rough sort of cell phone mechanic that was actually… You were able to send e-mail from inside Day Z, because what I wanted to have was, if you were having a problem, you could contact someone inside Day Z.

- If you can run Arma 2 you can run Arma 3.

- Having radios with various ranges, channel access capability, then you could really be saving your battery for a hairy situation and trying to call for help...

- And imagine if we start making maps bigger and connecting more worlds together to an extent, and then radios become important. You get a whole meta-game going on.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

  • ARMA 2 - ULTIMATE MILITARY SIMULATOR
  • ARMA 2: OPERATION ARROWHEAD
Näiden asentamisen pitäisi riittää. Grafiikat tosiaan päivittyvät noiden mukana.

Pistin pari telttaa mäelle. Koittapaaka ettiä, sillä mielestäni sain melko hyvin piiloon :rolleyes:

Pistitkö ne siihen mäen päälle(missä meillä oli kaikki rojut) vai onko ne teltat siellä taaempana mäen rinteellä?

Tulee muuten uusimman päivityksen myötä näistä leirien suojelemisesta hivenen helpompaa:

* [NEW] Set Bear Traps that break player and infected legs, kills animals, when activated

Haha, ihan loistavaa! Kuinkakohan monta tahatonta vahinkoa nämä tulevat aiheuttamaan? :D
 
Dodiih, tänään postista sai noukkia X-paketin. Tässä nyt ajattelin kysäistä, että mitkä noista levyistä minun pitää asentaa saadakseni tuon modin toimimaan. Ajattelin pikkuhiljaa alkaa asentelemaan, jos puoliltaöin sakemannien voiton jälkeen alkaisi. Tuossahan on siis


  • ARMA X: ANNIVERSARY EDITION - BONUS MATERIALS
  • ARMA: GOLD
  • ARMA: COLD WAR ASSAULT + BONUS CONTENT
  • ARMA 2 - ULTIMATE MILITARY SIMULATOR
  • ARMA 2: OPERATION ARROWHEAD

Ymmärtääkseni kolmea ylintä en tarvitse? Tuo neljäs on ymmärtääkseni se perus Arma ja alin on tuo OA, jonka mukana tulee automaattisesti British Armed Forces & Private Military Company. Eikös tuo BAF & PRC jotenkin vaikuta graffoihin positiivisella tavalla tuossa modissa :confused:

Kiitos jo etukäteen.

Juurikin nuo kaksi alimmaista mielestäni.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Eipä nyt kyllä jaksa alkaa kikkailemaan, hoidan asentelut yms. sitten aamusella herättyäni. Kysytään nyt vielä sitäkin, että miten jengi hoitaa tämän päivityksen, Six Uptaderilla vai manuaalisesti addonsiin?

Six Updaterillahan tuo helpointa on. Modin voi muutenkin ladata sitä kautta. ArmA II:n beta patchit pitää ladata manuaalisesti, mutta ne asennetaan helposti ajamalla pelkkä .exe-sovellus. Muista käyttää molemmat pelit päällä kerran (alkuvalikossa asti) ennen modin asentamista.
 
Jos ei ole huonoja päiviä niin ei olisi niitä hyviäkään. Henki lähti liiankin helposti tänään, en näköjään selvinnyt siitä kranaatti iskusta, johon aikaisemmin jouduin. Kaveri makasi tajuttomana ja sain katsella verien valuvan 8k:sta ilman toivoa pelastuksesta. Siitä se alamäki vasta alkoi, tuo luun murtuminen oli tämän päivän aiheena eikä kertaakaan johtunut suoranaisesti zetojen hyökkäyksestä.

Sain kumminkin pikkuisen pesämunan kerrytettyä huomista iltaa varten ja sain myös dualshock ohjaimen pelittämään moitteetta ja mitä tärkeintä melkein ilman kompromisseja näppäinten asettelun kanssa. Jostain syystä kieriminen onnistuu, mutta pään kallistelu ei. Eikö pitäisi olla sama nappi eri asento vain?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo, tiedän et ne pitää käyttää molemmat alkuvalikossa kertaalleen. Elikkä siis ei tarvitse muuta kuin asentaa ne kaksi levykettä (tarviiko muuten levyn olla CD-Romissa pelaamisen aikana, jos pitää niin AO?) ja asentamisen ja alkuvalikossakäyttämisen jälkeen latailis tuon Six Uptaderin vaan. Sehän ymmärtääkseni tekee omat "extra" kansionsa eli en olisi hyötynyt mitään, jos olisin ensin manuaalisesti tehnyt @DayZ ja addons, koska ne olisi pitänyt kuitenkin poistaa. Loogista, mutta en tullut ajatelleeksi asiaa. Kuitenkin tiesin, että Six Uptaderia varten pitäisi poistaa manuaaliset shitit, how stupid I was? No anyways, tarkennuksia.. pitääkös minun ensin Six Uptader ja sen jälkeen uusin beta patch (onko jo korjattu se Arma X juttu?) vai onko sillä mitään väliä. Nyt on aamu, mutta ei jaksa paneutua asiaan nyt, illalla sitten. Jos sitä vaikkapa perjantaiyönä ja seikkailisi Chernaruksessa.

Hoidat kaiken näillä helpoilla step-by-step -ohjeilla.

Eli ihan ensiksi asennat sen ArmA II:n. Asennuksen jälkeen käynnistä peli ja käytä se alkuvalikossa asti. Tämän jälkeen asenna ArmA II: Operation Arrowhead (asennuksen yhteydessä peli päivittää itse itsensä tuohon 1.60:een) ja käytä sekin asennuksen jälkeen alkuvalikossa. Seuraavaksi siirry noissa samoissa ohjeissa kohtaan "Non-Steam Users (easier option):" eli nyt asennat tuon Six Updaterin ja annat sen ekalla käynnistyksellä päivittää itsensä. Seuraa noita ohjeita Six Updaterin asetusten säätämiseksi.

Ja jottei jää epäselväksi tuo yksi "vaikea" kohta (itse ainakin pähkäilin hetken aikaa), eli tuo Six Updaterin 3. vaihe ("Direct blaablaa..."): Itse laitoin sekä Game folderiin, että Mod folderiin molempiin ihan saman tiedostopolun elikkäs mulla se ainakin on vain C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA II. Tuo siis niihin molempiin kohtiin.

Ja vielä yksi looginen juttu, että nuo ohjeet ovat jo aika vanhat, joten kun etsit sitä modia sieltä Six Updaterin kautta, niin siinä ei luonnollisestikaan lue tuota "DayZ Zombie RPG v1.4.##", vaan nyt ollaan jo versiossa v.1.7.1.5 (kohta puoliin 1.7.2), mutta varmasti älysitkin tuon.

Ja sitten ennen pelaamista kannattaa lukea noista ohjeista vielä tuolta ihan alhaalta tuo "General tips" -osio.

EDIT: Enkä tiedä, tarviiko olla DVD-levy asemassa pelatessa, luultavasti pitää, mutta ei sillä sen väliä. Ja tietenkin Operation Arrowheadin levy siinä tapauksessa, koska DayZ:aa pelataan nimenomaan tuon OA:n kautta. ArmA II:sta tavallaan tarvitaan vaan jotain tiedostoja tuohon modin toimintaan.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kädetöntä meininkiä :o

Pelit asentelin ja launchasin, kaikki siihen asti toiminut perfect, nyt vaan ei mitään käryä tarviiko ensin se Six Uptader vai beta patchit, vai onko sillä mitään väliä. Lisäksi googletuksesta huolimatta en ole varma mihin kansioon ne beta patchit pitää tunkea, enkä sitäkään onko se uusin beta patch edelleen se, missä X bugittaa?

Lataat beta patchit mihin tahansa kansioon (Windowsissa oletuksena ne menee varmaankin (Omat) Tiedostot --> Lataukset. Purat lataamasi paketin esim. WinRAR:lla vaikkapa sinne Lataukset-kansioon. Tämän jälkeen avaat puratun kansion ja tuplaklikkaat sen .exe-sovelluksen päälle, joka automaattisesti asentaa beta patchit oikeaan paikkaan. Ihan sama, missä vaiheessa asennat ne beta patchit. Voit vaikka nyt heti ensalkuun ne asentaa, sitten alat säätämään sen Six Updaterin kanssa sen kuvan ohjeilla, jonka aiemmin linkitin.

Ja T4iZuuni: Ainakin omasta mielestäni Six Updaterilla homma hoituu helpommin. Niiden alkusäädösten tekemiseen menee aikaa, mutta sen jälkeen sun ei tarvii tehdä ikinä mitään muuta kuin avata Six Launcher ja klikata isoa, keltaista "Update" -nappia, joka onnistuisi vaikka naapurin mummolta. ;)
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Jeah, nyt tuon ymmärsin, mutta onko tuo uusin beta patch edelleen se, mikä bugittaa ArmA X:n kanssa? Lisäksi vähän lyö pää tyhjää tuon Six Uptader/Laucnher jutun kanssa. En ajatellut tämän nyt näin vaikeaa olevan. Tuo step-by-step ja parit juutupivideot katsoneena edelleen ei ymmärrä. Taidan manuaalisesti tehdä kaiken.

Mikä kohta noissa "step-by-step" -ohjeissa on vaikeaa?

EDIT: Lisää Puoli_Elama_2 Steamiin kaveriksi, niin neuvon chatissa vaikka jokaisen askeleen sulle, että mistä painat ja mitä kirjotat. :D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo aika hyvässä piilossa ilmeisesti ovat, haravoin ton meidän alueen aika laajasti ja en siltikään niitä löytänyt :D.

No ei tosiaan löytynyt telttoja (paitsi yksi), kovasti yritin itsekkin T4iZuunin telttoja löytää. Teltat on siitä hyviä etteivät näy kunnolla lämpökameralla, ajoneuvot löytää kyllä tosi helposti (olivat vielä tallella). Sen ainoan teltan jonka löysin, takana oli piikkilanka joka oli vähän huonosti sijoitettu.. laitoin ite langat 3:lle muulle sivulle mutta jos tämän ensimmäisen langan laittaja voisi vielä sijoittaa omansa vähän taaemmas ja siten että se sulkee alueen. Nyt aidassa on reikä ja teltan eteläpäädyssä oleva lanka on liian lähellä telttaa (teltan voi lootata etelästä vaikka aita olisi yhtenäinen..


Edit#1: Meidän leiristä pohjoiseen löytyi peräti 5 telttaa melkein samasta läjästä, ovathan nämä meidän telttoja? :O

Näytä liitetiedosto 9537

Edit#2: Matkalla tarttu mukaan Remingtoni ja MP5, löytyvät aidatusta teltasta jos joku tarvii..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Toin muutomia akm ja makarov lippaita teltalle, kun en muutakaan tuliaisia pikkureppuuni saanut mahtumaan. Meni hiukkasen aikaa löytää uudestaan tuo meijän leiripaikka,kun ei ekalla kerralla tullut karttaa katsottua.
 
Ekan kerran servulle ku joinii,niin siinä kestää tolkuttoman kauan kyl. (10-30min?) Ittelläni meni pariin kertaan usko ennenkuin onnisti. Kannattaa vaan ihan rauhassa odotella. Arma X:stä ei tietoa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

EDIT3: Ei toimi, koitin serverille, mutta tuli jotain shittiä, unohdin jo mitä siinä luki. Koko tuon jutun ajaksi hiiri ei reagoinut mihinkään, luulin jo et kaatuu koko systeemi. En kyllä enää edes yritä, antaa olla. Pakko silti kysyä, että onko vielä siis tuo uusin beta patch se, mikä bugaa tuon ArmA X kanssa? Olen varmaan viisi kertaa kysynyt saamatta vastausta.

Edelleen varmaa tämä This server is running an incorrect version of the server side application.. Tuo "korjataan" DayZ 1.7.2 päivityksessä joka on jo viikon myöhässä. Korjaantuu jos lataat takaisin 93965 Arma2 beta patchiin, ja
pelaat sellaisilla servuilla missä on vielä tuo kyseinen patchi. Luulis että DayZ 1.7.2 tulee viimeistään maanantaina.
 
Ylös Bottom