Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Päiväkirjoja mukava lueskella. Niistä oppii aina jotain myös itse.

Tänään tapahtui se kauan odotettu kohtaaminen. KFIN-posse kävi noukkimassa tämän äskettäin rantavedestä itsensä löytäneen tulokkaan, jolla ei ollut muuta tarjota kuin nuo perässä juosseet Jumalan hylkäämät. Nopeasti sai nyyppäkin oman tuliluikun parilla lippaalla, sekä repun täyteen safkaa ja juomaa. Uskaliaimmat operaatiot jätettiin veteraaneille, ja tulokas sai tehtäväkseen suojata autoa sillä välin. Vaiherikkaan iltapäivän päätteeksi kokoonnuimme vielä yhteiskuvaan:

nisupulla-albums-muuta-picture9498-dayz-kauhunsekaisessa-maailmassa-taivaltaneet-kfin-soturit-yhteiskuvassa-paivan-saaliin-kera-arma-ii-mod-dayz.jpg
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Lyhyt kooste iltapäivän seikkailuista:

[video=youtube;3W-o7MP_NQw]http://www.youtube.com/watch?v=3W-o7MP_NQw[/video]
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Lyhyt kooste iltapäivän seikkailuista:
Ihan huippu tuo random selviytyjä joka vain huiteli sun ohitse zombielauma perässä! Mutta paras oli tietenkin tuo meidän "hippie bus to the rescue"-kohtaus! :D

Muutama huomio tuosta videosta: syy miksi et kuullut meidän autoa oli varmasti tuo musiikki mikä soi taustalla. Tuo kannattaa kytkeä pois koska ympäristön äänet varoittavat usein mahdollisesta uhasta(laukaukset, askeleet yms). Musiikki hukutta usein kaikki nämä äänet. Toiseksi: kuulinkohan oikein mutta sun puheita ei tainnut olla tuossa klipissä? Johtuikohan tämä siitä ohjelmasta minkä latasit äänien tallentamista varten?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

... Vaiherikkaan iltapäivän päätteeksi kokoonnuimme vielä yhteiskuvaan:

*kuva*

Hieno kuva! :D Mistä napista muuten pääsee istumaan? Löysin netistä ohjeet vain ilmeisesti jenkkinäppäimistölle, mutten saanut sitten selvää, mikä nappi se eurooppalaisella näppiksellä on.

Aiempaan postaukseeni lisäten: oma ruumiini oli jo haudattu tai jotain, koska en löytänyt sitä enää. Alotin siis taas nollasta. Mutta olipahan taas mukavaa. Yhden brittikaverin kanssa kuljeskeltiin ympäri Chernoa loottien eri paikkoja. Yhdessä vaiheessa kiivettiin sairaalan katolle houkuttelemaan randomeita selviytyjiä paikalle, jotta saataisiin niitä niitattua (itelle eka kerta, kun pelaan tavallaan bandiittina, jos minut sellaiseksi nyt pystyi laskemaan - mitäs tulivat sinne pällistelemään! :D Enkä kehdannut nyt kaverille sanoa, että en halua pelata tolleen) lootin toivossa. Noh, ei aikaakaan, kun joku sankari eksyi paikalle. Avattiin tuli tätä kohti kohtuu kaukaa ja tämä lähti ryömimään sinne, mistä tulikin.

Jonkun ajan päästä tämä tyyppi saapui takaisin paikalle. Avattiin taas tuli ja tämä pakeni sairaalan katolta näkyvän tien risteyksen kulmauksessa olevaan taloon. Jäin katolle vahtiin ja kaveri lähti etenemään taloa kohti hiljaksiin. Kohta kaveri ilmoittaa, että tyyppi on yläkerrassa ja minä lähden menemään myös sinne talolle. Suunnitelmaksi päätetään se, että minä menen ensimmäisenä, kun minulta löytyy haulikko. Hiivitään portaat ylös, mutta yllätykseksi tyyppi ei olekaan siinä heti portaisiin katsomassa. Hiippailen vielä hetken ja ryntään seuraavaan huoneeseen oikealle - ei ketään. Seuraavaksi vain juoksen loput huoneet läpi ja toteamme, että tyyppi ei ollutkaan ylhäällä, vaan nähtävästi livahti tiehensä takaovesta.

Jäätiin yläkertaan, sillä kaverin piti käydä tekemässä jotain, joten jätti pelin päälle. Sanoi menevän 5 minuuttia. Oltiin portaista katsottuna oikealla olevassa huoneessa, kaveri makasi lattialla kaatunene pöydän takana ja minä vartioin oviaukkoa sen äsköisen camo-pukuun sonnustautuneen tyypin varalta. Noin neljä minuuttia siinä maltillisesti tähtäsin vain oviaukkea kohti makuultaan maaten ja aivan yllättäen se camoon sonnustautunut sama tyyppi ilmestyykin siihen oviaukolle. Ammun kaksipiippuisella haulikolla kaksi kertaa, tämä saa minuunkin siinä rytäkässä osuman ja verta jää 8900. Tyyppi näyttää minun ruudussani kaatuvan maahan ja kuolevan, mutta mitään ilmoitusta kuolemasta tai murderia ei tule debug monitoriin, joten jään edelleen siihen vahtiin. Ruumis myös jotenkin "katosi" siitä maasta, joten tuskin tämä edes oikeasti siihen kaatui, vaan lähti vaan muuten vaan pakoon ja peli lagasi omassa ruudussani. Välillä kuuluu satunnaisia askelia portaista, aina yksi askel kerrallaan, aivan kuin tyyppi yrittäisi kiivetä mahdollisimman hiljaa portaita ylös. Mitään ei kuitenkaan loppujen lopuksi tapahdu, kaveri palaa koneelle ja jatkamme pian matkaa, joka päättyy Stary Soboriin.

Kaveri on aikeissa lähteä, joten niin minäkin. Lootataan Stary Soborin armeijateltat ja vaihdetaan vielä serveriä paremman lootin toivossa, kun juuri mitään ei löytynyt ensimmäiseltä (ja ei, tätä "server hoppingia" ei tule harrastettua kyllä, paitsi nyt kerran). Spawnaan teltan sisään toiselle serverille (kaveri meni eri serverille). Juoksen ulos teltasta ja kas kummaa, kaksi tyyppiähän siellä oikealla tutkii telttoja. Juoksen takaksin sisään ja raukkamaisesti quitin serveriltä. Etsin uutta serveriä ja connectaan yhdelle. En muista edellisen serverin nimeä, mutta herää epäilys, että en kai vaan liittynyt juuri samalla serverille, millä äsken olin... Noh, spawnaan ja siinähän se sama äskönen tyyppi on mun edessä, kylki minuun päin. Arvaan tulevani ammutuksi, joten avaan itse ensin tulen ja ammun tyyppiä revolverilla muutaman kerran suoraan päähän. Tyyppi ei tunnu kuolevan ja pian tappaakin minut vain parilla laukauksella. Ruudun vasempaan reunaan tulee kaksi kuolinilmoitusta minun lisäkseni, joten tyyppi taisi itsekin kuolla tai oikeus ei toteunut, koska ammuin tätä aivan selvästi monesti päähän. Liekö sitten lagia, mutta ärsytti kyllä kuolla, kun olisin muuten selvästi selvinnyt tilanteesta vahingoittumattomana, koska tyypin olisi pitänyt kuolla...

Noh, kaikki alusta. Nyt ollaan taas Elektrossa. Löytypähän jo kohtuu harvinainen tulitikkuaski, lisäksi puukko, kello ja M1911 kolmella lippaalla, sekä sairaalalta kävin hakemassa repun ja inventaarion täyteen veripusseja ja harvinaista morfiinia. Tämä brittikaverini kuoli myös myöhemmin Stary Soborissa ja nyt ollaan aikeissa huomenna matkata taas sinne. Tällä kertaa hieman varovammin tosin.

EDIT: Laitetaanpa tähän loppuun vielä muutamia hienohkoja maisemakuvia Chernaruksesta.

Näytä liitetiedosto 9499Näytä liitetiedosto 9500Näytä liitetiedosto 9501Näytä liitetiedosto 9502Näytä liitetiedosto 9503Näytä liitetiedosto 9504Näytä liitetiedosto 9505
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Frapsi ei mulla ainakaan nauhoita omaa ääntä.

Harmi että jussi vei voiton eikä itse kerennyt mukaan seikkailemaan. Millois porukka olis lähdössä taas chernaruksen ihmeelliseen maailmaan?
Hepa nickillä pitäs steamistä löytyä jos sen kautta joku haluaa tehdä uutta tuttavuutta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Frapsi ei mulla ainakaan nauhoita omaa ääntä.
Mikäköhän tähän on syy koska itse saan nauhoitettua oman ääneni Frapsin kautta? Onhan ohjelman Movies-asetuksista(record external input) valittu se väline millä oman äänen saa nauhoitettua?

---

Lauantain päätön riehuminen vaihtui sunnuntaina taas yhteen ikimuistoiseen sessioon. Harmitus kuorma-auton ja tukikohdan menetyksestä muuttui nopeasti iloksi kun törmättiin keskellä pahinta paniikkia siniseen hippibusiin joka oli jätetty ehjänä keskelle Novy Soboria. Hetkeä aiemmin oli meidän lämpökameralla varustettu suojelusenkeli One-Eyed-Jack huomannut selviytyjän pakenevan kaupungista. Liekkö ollut auton omistaja? Pienen mekkalan päätteeksi(joka varmasti pelotti myös muut mahdolliset selviytyjät kaupungista) otimme uuden ajoneuvon käyttöön ja joukkomme ylämäki alkoi:

Päivän ensimmäinen saldo = tuliterä moottoripyörä:

foeman-albums-day-z-picture9510-moottoripyora-lallaripyora.jpg



Juuri löydetty sininen hippibussimme piilottelee metsän suojassa:

foeman-albums-day-z-picture9511-hippibussi.jpg



Uuden suosikin löydyttyä moottoripyörä joutui kovan koetuksen eteen kun sininen hippibussimme haastoi tämän viivalle:

foeman-albums-day-z-picture9514-viivaa.jpg



Tosinopee oli ilmiselvästi ihastunut allekirjoittaneseen ja tämän uuteen chillie-pukuun.

Eihän nämä jatkuvat rakkauden katseet voi muutakaan viestittää:

foeman-albums-day-z-picture9512-kuvateksti.jpg



Uudesti varustautunut joukkomme voiton huipulla:

foeman-albums-day-z-picture9516-posetusta-auton.jpg


Vaihdoimme tosiaan leirin paikkaa josta löytyy tällä hetkellä seuraavat ajoneuvot: hippibussi, moottoripyörä ja polkupyörä. Ei hullumpi saldo. Nyt vain odotellaan ja katsellaan että kuinka kauan leiri pysyy piilossa.

---

Millois porukka olis lähdössä taas chernaruksen ihmeelliseen maailmaan?
Itselläni on vähän nihkeämpi työviikko edessä ja oikeastaan ainoat päivät jolloin pääsen pelailemaan on perjantai ja lauantai. Perjantaina on vapaata eli silloin ajattelin pelailla iltäpäivästä lähtien. Lauantaina taas olisin pelailemassa iltasella(jostakin klo 17 eteenpäin). Sunnuntain joudun skippamaan tällä kertaa kokonaan... Seuraavalla viikolla on toisaalta neljän päivän loma eli ensi viikolla järjestän useampia sessioita!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Vaihdoimme tosiaan leirin paikkaa josta löytyy tällä hetkellä seuraavat ajoneuvot: hippibussi, moottoripyörä ja polkupyörä. Ei hullumpi saldo. Nyt vain odotellaan ja katsellaan että kuinka kauan leiri pysyy piilossa.

En tiedä piilotitteko bussin vielä paremmin ennen kuin lähdin, mutta äsken ei tuntunut löytyvän mistään bussia. Mopo ja polkupyörä olivat kuitenkin tallella.
Joka tapauksessa hauskaa oli ja toivottavasti löydän itselleni oman röllipuvun (löysin Foemanin puvun, mutta ryökäle otti sen).
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Hienoa kuvamateriaalia Foemanilta ja Nisulta :) Oli kyllä hyvät reissut, hieman turvallisempi olo liikkua kunnon ryhmässä kuin yksin tai kaverin kanssa. Seuraavan kerran pääsen itsekin linjoille vasta lauantaina.

En tiedä piilotitteko bussin vielä paremmin ennen kuin lähdin, mutta äsken ei tuntunut löytyvän mistään bussia. Mopo ja polkupyörä olivat kuitenkin tallella.
Joka tapauksessa hauskaa oli ja toivottavasti löydän itselleni oman röllipuvun (löysin Foemanin puvun, mutta ryökäle otti sen).

Kävinpä äsken itsekin katsastamassa leirin ja tosiaan polkupyörä ja mopo löytyy mutta autosta ei jälkeäkään.. En millään usko että olisi joku auton käynyt pöllimässä ja jättänyt motskarin leiriin. Toivottavasti auto on vaan viety parempaan suojaan. Alla vielä pari kuvaa tuosta L85A2 RIS CWS lämpökiikarista, on ihan kätevä peli myös ajoneuvojen paikantamiseen..

Näytä liitetiedosto 9517Näytä liitetiedosto 9518
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Nyt vain odotellaan ja katsellaan että kuinka kauan leiri pysyy piilossa.

Joo auto viety.


En millään usko että olisi joku auton käynyt pöllimässä ja jättänyt motskarin leiriin. Toivottavasti auto on vaan viety parempaan suojaan.

Voi olla että joku yksinäinen vaeltaja sen on vienyt, ja näin ollen ei ole pystynyt ottamaan kuin yhden kulkuvälineen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eilen illalla, ennen matsia 22:00 maissa lähdin leiristä lootimaan ja silloin lovemachine oli vielä tallella puun alla. Maatilan tyhjentämisen keskeytti pari(?)bandiittia kranaatinheittimien kanssa. En jäänyt haulikolla ja uzilla kiistelemään heidän kanssaan vaan häntä koipien välissä quittasin itseni ulos.
Voi olla että samat jannut vei autonkin?
En usko heidän seuranneen minua, en ihan suorinta reittiä poistunut leiristä.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Alan epäilemään vilppiä tuolla serverillä kun nuo ajoneuvot "häviävät" aina noinkin nopeasti. Viimeisin leiri oli oikeasti niin hornassa etten usko kenenkään tuonne vain eksyvän... Todella merkillistä.

Toisaalta tuo auto kyllä herättää huomiota hyvinkin kaukaa. Eihän tuota voi tosiaan koskaan tietää! :D

Mutta seuraava operaatio onkin sitten itsestäänselvyys: uusi ajoneuvo on löydettävä. Tämänhän voi joku aktiivipelaaja meille jo hommata viikonlopuksi.

Tuosta Foemanin kuvasta näkee paremmin tuon kiikarin kokoluokan (olen tuo biaatch polviasennossa):]
Multa löytyy itseasiassa parempikin kuva susta ja sun rakkaasta:

foeman-albums-day-z-picture9513-peloton-tarkkailijamme-one-eyed-jack.jpg


PS: Piätisikö niitä pyöriä siirtää vähän ylemmäs sitä tukikohdan mäkeä?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Serverin ylläpitäjällä on pääsy pelin lokitiedostoihin josta näkyy kaikkien kulkuneuvojen sijainnit. En kyllä usko että ylläpitäjä jaksaisi tuollaista kiusaa tehdä.

Nyt löytyy pari telttaa, toolboxia ja lankaa tukikohdalle. Yllättävän paljon tuli vastaan autonosia, mutta ei oikein yksin noita pysty kanniskelemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Etkös sä Koura sanontukin että se DevilDogGamer pelaa samassa klaanissa kuin se servun ylläpitäjä? Jotain epäilyttävää siinä on että meidän vähän harvinaisemmat ajoneuvot "vain sattuvat" osumaan jonkun satunnaisen jalankulkijan tielle... Etenkin kun näin on tapahtunut jo kaksi kertaa peräkkäin. Omituista on myös se että kilpailevalta klaanilta löytyy aina hienoimmat ja uusimmat vehkeet. Haiskahtaa vilpiltä.

Pitäisikö harkita jopa toiselle servulle muuttoa? Käydä vähän kattelemassa muiden servujen meininkiä ja testailla tallentuuko nuo tapahtumat niihin yhtä hyvin kuin tähän nykyiseen?

TAI joku meistä on viennyt sen pakun! Meidän joukossa voi olla myös petturi. Kuka myöntää? :D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tuo US4-serveri on muutenkin aina keltasella pingillä merkitty. Miksette pelaa vaikka EU-servuilla? Itse pyörin yleensä EU12:sta, tänään löytyi toinenkin hyvä servu: DE 2.

Ja nyt olen itse varustautunut CZ 550 -snipulla sekä M1911:llä. Brittikaverilla täysin samat roippeet. :D Löytyy myös toolboxit, kiikarit, tulitikut ja muut. Sekä Czech Backpack. :)
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tuo US4-serveri on muutenkin aina keltasella pingillä merkitty. Miksette pelaa vaikka EU-servuilla?
Koska noilla pingeillä ei edelleenkään ole mitään merkitystä servujen todelliseen luonteseen. US4 pyörii paljon paremmin kuin yksikään testaamani EU-serveri.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Etkös sä Koura sanontukin että se DevilDogGamer pelaa samassa klaanissa kuin se servun ylläpitäjä?

Kyllä, jos tosiaan on noin että servun ylläpitäjät tietävät autojen ja ym. sijainnit niin kyllähän tässä haisee ja pahasti. Eli servun omistaja on United Operations
Toisinaan en usko että tekisivät tuollaista, ja se meidän lovemachine oli kyllä aika hyvin spotattavissa ainakin lännestä :D. Tiedä sitte onko servun vaihto tarpeen.

Edit. Olisko nyt aika tehdä se oma yhteisö?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Edit. Olisko nyt aika tehdä se oma yhteisö?
Joo mä virittelen sen pystyyn tässä kahden viikon aikana. Jos en tämän viikon aikana saa lähetettä aikaiseksi niin viimeistään ensi viikon lomalla sitten.

Ajattelin että tuonne yhteisöön voisi pistää vain muutaman ketjun pystyyn. Pidetään tämä edelleen meidän yleisenä ketjuna(näin uudet tulokkaat löytävät pelin helpommin). Yhteisöön voisi heittää vain ne kaikki salaista tietoa käsittelevät ketjut. Mietin myös että pidetään yhteisö suhteellisen privana eli tuntemattomia tulokkaita ei tuonne päästetä. Vain ne pääsevät mukaan ketkä ovat pelissä osoittaneet olevansa luottamuksen arvoisia. Näin pysytään pelin luonteelle uskollisina ja luodaan samalla vahvaa skeneä pelin ympärillä.
 
Ylös Bottom