Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Löyty tuollainen jospa auttaa fps ongelmiin

If you want your game to be a LOT smoother:

Make sure "Video Memory" in Video Options is set to Default, not Very High. Very High = 512MB VRAM, while Default detects your video card's full VRAM.

Nvidia users: Go in your control panel, in the profile for Arma 2 OA, set the following:

Ambient Occlusion - Off
Anisotropic Filtering - Application controlled
AntiAliasing Gamma Correction - On
AntiAliasing Mode - Application controlled
AntiAliasing Setting - Application controlled
AntiAliasing Transparency - Off
Maximum Pre-Rendered Frames - 0
Multi-Display/GPU Accelaration - Single Display Performance Mode
Power Management Mode - Prefer Maximum Performance
Texture Filtering Sample Optimization - On
Texture Filtering Negative LOD Bias - Allow
Texture Filtering Quality - High Performance
Texture Filtering Trilinear Optimization - On
Threaded Optimization - Auto
Triple Buffering - Off
Vertical Sync - Off

ATI Users: Just find the equivalent in your control panel

Now go to My Documents/ArmA 2, open up the file called "<profilename>.ArmA2OAProfile"
Change these lines to the following:
shadingQuality=0
mouseSmoothing=1

Enjoy zero mouse lag, higher FPS, and being able to see more.


Hiiri tuntuisi toimivan smoothisti. FPS en mitannut, koska yleisesti itselläni on pyörinnyt 60-80 tietämillä high asetuksilla. Ehkäpä tuo auttaa kaupungeissa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Voisko joku kertoo, mistä nuo säädökset tehdään ATI:n korteilla?

AMD:n korteilla ei ole samoja ongelmia kuin Nvidian, kerrankin näin päin :D

Edit: Aaa, tuonhan saa laitettua pelistäkin. Mouse smoothing "0" ja post process "disabled" optionsseista.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

AMD:n korteilla ei ole samoja ongelmia kuin Nvidian, kerrankin näin päin :D

Edit: Aaa, tuonhan saa laitettua pelistäkin. Mouse smoothing "0" ja post process "disabled" optionsseista.

Kas kun kukaan ei ole tuota mouse smoothingia ennen huomannut. Itse laitoin sen päälle heti, kun ihan ekan kerran spawnasin koko DayZ:ssa.

Ja kyllä fps tuntuu paljon paremmalta nyt nykyään uusien päivitysten jälkeen. Tai sit tuon shadingQualityn muuttaminen auttoi vaan. Pyöri tuo näin kyllä jo ennen tuon muuttamista. Kaupungeissa edelleen jotain 20 fps, mutta on tuo aivan pelattava, kun vertaa siihen 8 fps:n diashow'hun.

Ja kylläpä löyty äskettäin arsenaalia Balotan lentokentältä. Kolme asetta pelkästään siinä lennonjohtotornissa. AKM, AK-74 ja M16A2. Otin noista tosin tuon 74:n, kun siihen löytyi kolme lipasta (ja myöhemmin vielä kolme lisää) ja M16A2:een vain kaksi, ja tuo on bursti-ase. AKM:ään oli vain yks lipas. Mutta että nyt menee kyllä hyvin ainakin pääaseen puolesta... :) Kunhan tulis se hotfixi nyt vielä, niin pääsis pelailee.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kävin juuri tsekkaamassa meidän "linnaketta" ja ainakin toistaiseksi kaikki oli vielä tallella. Myös meidän rakas kuorma-automme. Uskoisin että niin kauan kuin pidetään asia salassa, tämä tämänhetkinen tukikohta on varsin hyvässä piilossa. En usko että tuota ainakaan ihan lähipäivinä ryöstetään. Vaaroista pahin on tällä hetkellä noiden datapohjien buuttailu...

Seuraava vaihe onkin sitten leirin vahvistaminen. Telttoja on pystytettävä ja työkalupakkeja löydettävä. Nopeampi ajoneuvo olisi myös tarpeen. Pitääkin tälle viikolle(tietenkin vasta loppuviikolle) suunnitella isompi operaatio juuri näitä varten. Mietin myös sellaisen pienen leirintäalueen perustamista joka toimisi loot-etappina rannikolle spawnaaville selviytyjille. Tämä toisi vähän helpotusta yhä kiristyviin aloitus luutteihin.

EDIT: Alan tässä myös vaivihkaa suunnittelmaan tuota Day Z-yhteisöä. Peli kun opettaa sen verran vainoharhaiseksi ettei täällä oikeasti uskalla enään ihan kaikkea jakaa.

Joo ei ollu kuorma-auto enää tallella kun kävin katsomassa. Päätin sitte että käyn vilkasemassa sen DeviDogGamerin leirin ja mitäs sieltä löytykään.. Kuorma-autohan se siellä, ajelin sen sitten takasin tonne meidän mestaan
mutta vähän enemmän itään päin edellisestä paikasta. Eli olis hyvä jos vaihdettais paikkaa? :D Auton pojat olivat kyllä korjanneet, meinaa moottori oli vihreenä :D. Ja autossa oli myös 6 telttaa eli niistä ei nyt ole ainakaan pulaa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo ei ollu kuorma-auto enää tallella kun kävin katsomassa. Päätin sitte että käyn vilkasemassa sen DeviDogGamerin leirin ja mitäs sieltä löytykään.. Kuorma-autohan se siellä, ajelin sen sitten takasin tonne meidän mestaan
mutta vähän enemmän itään päin edellisestä paikasta. Eli olis hyvä jos vaihdettais paikkaa? :D Auton pojat olivat kyllä korjanneet, meinaa moottori oli vihreenä :D. Ja autossa oli myös 6 telttaa eli niistä ei nyt ole ainakaan pulaa.

Kukas tää DevilDogGamer on ja miten ne löys sinne teidän leiriinne? :D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kun tuli noi lyömäaseet, onko ne sulla jo respatessa? Antakaa vinkkejä mitä tehä alotuksessa ilman aseita jne!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

TheDevildogGamer - YouTube. Ei sitte minkäänlaista käryä :D. Tosin voi olla että ollaan niiden kulkureitin kohdalla.

Hmm, ei kai ne pölli sitä teidän rekkaa tässä videossa (joka on julkaistu juuri eilen)? :D Tai sitten joku muu vaan pölli sen teidän rekan ja se sun pöllimä rekka oli juuri tuo videossa ollut, jonka ne löysi jostain ihan muualta. :P

EDIT: Lisätäänpäs tämä vielä tähän...

HUOMIO TELTTAILIJAT!

Kaikki teltat poistetaan lähiaikoina (luultavasti 24 h sisällä), kertoo DayZ:n viralliset foorumit. Tämä tehdään, jotta jotkut "telttakaupungit" saadaan poistettua. Teltat siis tekevät kuitenkin ilmeisesti paluun, mutta nykyiset teltat ja täten tavarat niiden sisällä poistuu pian.

Eli Foeman ja muut, katsokaahan, ettei ole mitään arvokasta jäänyt sinne teidän leirinne telttoihin, ellette halua, että ne poistuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo ei ollu kuorma-auto enää tallella kun kävin katsomassa. Päätin sitte että käyn vilkasemassa sen DeviDogGamerin leirin ja mitäs sieltä löytykään.. Kuorma-autohan se siellä, ajelin sen sitten takasin tonne meidän mestaan mutta vähän enemmän itään päin edellisestä paikasta. Eli olis hyvä jos vaihdettais paikkaa?
Haha, ihan loistavaa! Hyvä että se löytyi noinkin nopeasti ja sait jopa pienen koston aikaseksi. Ryöstäjien leiriin pitää kyllä tehdä joku hyökkäys jossain vaiheessa...

Olisikohan sittenkin paras vaihtoehto se "liikkuva tukikohta"-ratkaisu? Eli leiriä siirrettäisiin kuorma-auton kanssa aina jokaisen session päätteeksi.

Mitenkä muuten noiden telttojen kanssa, pystyykö omat teltat purkamaan pystyksen jälkeen?

PS: Koura, jos vain kerkeät niin sen kuormurin voisi melkein siirtää vieläkin kauemmas tuosta nykyisen leirin tuntumasta.

Eli Foeman ja muut, katsokaahan, ettei ole mitään arvokasta jäänyt sinne teidän leirinne telttoihin, ellette halua, että ne poistuu.
Joo, ei huolta. Me kustiin telttojen pystyttäminen viime sessiossa aika tyylikkäästi eikä yhtään saatu pystyyn.

Exe muuten, missä kohtaa ne tuossa videossa löytää sen kuorma-auton? Kelailin tuon läpi enkä nähnyt mitään kuormurin pöllimistä.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

...

Exe muuten, missä kohtaa ne tuossa videossa löytää sen kuorma-auton? Kelailin tuon läpi enkä nähnyt mitään kuormurin pöllimistä.
Siis heti videon alussa ne löytää tuon kuorma-auton (ja kai mönkijän, vai oliko se niillä jo valmiiksi?), jota ne lähtee viemään etelään päin. Vai katoinko sitten väärin ja se ei ollukkaan kuormuri...
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

PS: Koura, jos vain kerkeät niin sen kuormurin voisi melkein siirtää vieläkin kauemmas tuosta nykyisen leirin tuntumasta.

Jees, vein sen nyt hieman pidemmälle mutta on edelleen kuitenkin aika lähellä nykyistä leiriä. Kävi muuten DeviDogGamer samaan aikaan servulla, mahtaa poikia ketuttaa :D.
Tosissaan se raidi kaikkiin niiden leireille on kyllä pakko tehdä, jos nyt pitävät samat paikat tän teltta resetoinnin takia. En huomannut muita kulkuneuvoja tuolla missä kävin, mutta
kyllä niillä ainakin muutama pitäisi olla kuten tuo Jeeppi.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo tuo meidän mesta taitaa olla aika yleinen paikka joten parempi, että pistetään kunnolla mettään tukikohta.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kävin juuri tsekkaamassa meidän "linnaketta" ja ainakin toistaiseksi kaikki oli vielä tallella. Myös meidän rakas kuorma-automme. Uskoisin että niin kauan kuin pidetään asia salassa, tämä tämänhetkinen tukikohta on varsin hyvässä piilossa. En usko että tuota ainakaan ihan lähipäivinä ryöstetään. Vaaroista pahin on tällä hetkellä noiden datapohjien buuttailu...

Seuraava vaihe onkin sitten leirin vahvistaminen. Telttoja on pystytettävä ja työkalupakkeja löydettävä. Nopeampi ajoneuvo olisi myös tarpeen. Pitääkin tälle viikolle(tietenkin vasta loppuviikolle) suunnitella isompi operaatio juuri näitä varten. Mietin myös sellaisen pienen leirintäalueen perustamista joka toimisi loot-etappina rannikolle spawnaaville selviytyjille. Tämä toisi vähän helpotusta yhä kiristyviin aloitus luutteihin.

EDIT: Alan tässä myös vaivihkaa suunnittelmaan tuota Day Z-yhteisöä. Peli kun opettaa sen verran vainoharhaiseksi ettei täällä oikeasti uskalla enään ihan kaikkea jakaa.

Voisin löyttäytyä teidän jengiin jos huolitte, tuo partneri on sen verran harvoin linjoilla ja porukassa aina hauskempaa... Löytyy kalupakki ja pari rullaa piikkilankaa leirin vahvistamiseksi. Sain myös juuri lootattua L85A2 RIS CWS assault riflen, joka tuntuisi olevan kelpo peli nightvision ja thermal scopen ansiosta :) Tänään matkustelen Starry Soborin kulmilla... Ootte ilmeisesti KFIN chatissä kokoontunu ennen sessioita?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tänään matkustelen Starry Soborin kulmilla... Ootte ilmeisesti KFIN chatissä kokoontunu ennen sessioita?
Ehdottomasti saa lyöttäytyä meidän messiin! Ollaan otettu tavaksi että pelaillaan yhdessä kerran viikossa mutta sumplin tässä juuri jussiksi useampia sessioita.

Tämän hetkisen kyselyn perusteella sunnuntaina pelaillaan ainakin. Totuttuun tapaan aloitetaan iltapäivästä. Lauantai-illalle saadaan varmasti myös porukkaa liikenteseen. Perjantai-iltaa voisi myös harkita jos kiinnostuneita löytyy tarpeeksi? Itse tosiaan ajattelin viettää ihan chilliä jussia kun en pitkän työrupeaman päätteeksi jaksa lähteä riehumaan kaupungille.

Voi olla että innostun jopa tänään pyörähtämään pelissä kun pääsen töistä. Nainen on mukavasti iltasella pyörähtämässä kaupungilla niin voisin viritellä tänään tuossa ysin pintaan mahdollisia sessioita. Pohjoisessa tosiaan luurataan tällä hetkellä joten sinne ohjeistaisin kaikkia halukkaita suuntamaan. Ohjeistuksena toimii Gvozdnon kaupunki.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tänään töiden jälkeen pitäisi asennella modi ja alkaa pelailemaan, turvallinen ja hyvä seura kiinnostaisi myös.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Ite oon koittanu pelata iisisti, tappamatta ketään turhia, ja aina vihannu bandiitteja. Heti ku menee isompaan porukkaan pelaan, niin kaikki on bandiitteja, koska ne pelkää. Sen takia tää modi on niin hieno.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tänään tossa tunnin päästä rantaudun lopullisesti (kunnes kuolema kohtaa) kauhujen saarelle.
Pitää yrittää päästä nopeasti peliin mukaan ja toivoa että löytää jotain kättäpidempää heti alkuun.

Tätä on odotettu! Eilinen meni kokonaan steamin kanssa painimiseksi, mutta nyt kaikki pitäis olla kunnossa.
 
Ylös Bottom