Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Onko sulla uusin versio? Tarkista ja asenna uusin muuten vaan, jos se auttais.

Niitä us4 servuja on kaksi. Canada ja normi versio. Toisessa oli 3rd person view poissa päältä. Kummalla pelaatte? Itse en ainakaan tykkää pelata ilman 3pv:tä ja en tule pelaamaankaan.

Oon viikonloput töissä niin ei pääse mukaan karkeloihin. Onko viikolla tarpeeksi pelaajia isompaan porukkaan?

3rd person -kuvakulma lähtee muutenkin tulevaisuudessa veke, niin kannattais totutella siihen 1st personiin.

Ja latasin ja asensin kyllä 1.70-version (eli uusimman), mutta pelin päävalikossa peli sanoo edelleen 1.60, mutta kuullema se kuului asiaan..? Ja nuohan melkeinpä kaikki serverit on nykyään 1.70 ja pystyn niillä pelaamaan, joten tuskin siitä kiikastaa?
 
Tarkotin betan uusin versio... Heiluu vähän liikaa 1st personista mielestäni. :S Jos tulee pakolliseksi saa nähdä jääkö pelaamiseni siihen.
 
Vastaus: PELI-ILTA VIIKOLLE 24

Pääseekö mikittömät mukaan poppooseen?
Kyllähän mikittömätkin seuraan saavat liittyä!

Tuossa on vaan muutamia ongelmia. Ensinnäkin ollaan viime aikoina pelattu servuilla joissa on tuo chätti poistettu. Siellä toimii vain Direct. Muutenkin tuon tekstichatin käyttö on tajuttoman nihkeää ja hidasta. Tuon käyttö on vaaraksi sekä itsellesi että koko ryhmälle. Suosittelen edelleen että liittyy meidän skype ryhmään vaikkei mikkiä omistaisikaan. Näin edes kuulee minne ja missä mennään.

PS: Hommaa mikki ;)
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Ja lisätäänpä tarkemmat tiedot uudesta päivityksestä:

Affected addons:
* dayz_code 1.7.1
* dayz_sfx 1.2
* dayz 1.3
* dayz_equip 1.3
* dayz_weapons 1.2
* dayz_anim 0.2

Developer's Note:
* Requires ArmA2 Beta.
* Raytracing doesn't work so well inside some buildings at the moment so interiors will ignore raytracing
* Infected sprinting animation not included yet
* On respawn, your flashlight spawns in your BACKPACK. I did this because nothing would have said NOOB more than all the new players running around in the day with torches with no idea what the fuck to do.

Changelog:
* [FIXED] Wire Spools, Toolboxes, hedgehog (tank trap) kits not spawning
* [FIXED] Bodies still being deleted too quickly sometimes
* [FIXED] No backpacks or medical boxes spawning
* [FIXED] "No Speaker..." debug report spam
* [FIXED] Infected spawning too close to players (minimum 30m now)
* [FIXED] Infected not spawning inside buildings any more
* [FIXED] General Server Script Errors (big thanks to Dwarden for fixing these!)
* [FIXED] Loot/Infected spawning time delay desync'ing with server
* [NEW] Infected can't attack through walls
* [NEW] Infected can't see through objects any more
* [NEW] Infected visibility increased (but limited by LOS)
* [NEW] Infected attack range increased (but limited by LOS)
* [NEW] Infected can cause greater damage when they hit you
* [NEW] You can hide from an infected chasing you
* [NEW] Optimized server cleanup routine
* [NEW] Player body exists for five seconds after disconnect (UNCONFIRMED IF WORKING)
* [NEW] Infected see based on eye direction, not on body direction as before
* [NEW] 30Rnd_545x39_AK added to loot table
* [NEW] More infected attack animations
* [NEW] More infected feeding animations
* [NEW] Replaced monkey infected crawing run animation
* [NEW] Heartbeat when cursor on a player with very low humanity (heart beats faster the lower it is)
* [NEW] Humanity GUI indicator removed
* [NEW] New Infected and Action sound effects (more AWESOME stuff by Michael Manning)
* [NEW] Initial version of double-barreled shotgun added (by Artyom)
* [FIXED] CZ550 spawning far too often in farms
* [FIXED] Winchester decreased spawnrate (% given to double barrel shotty)
* [NEW] Recombine shotgun rounds between 2 and 8 rounds
* [NEW] Recombine 45ACP rounds between M1911 and Revolver rounds
* [FIXED] Tent placement is completely screwed (now can place anywhere except in building)
* [FIXED] Items for Eating and Drinking not removed instantly (allowed some duping)
* [NEW] DayZ: Now with additional cruelty! Spawn with only a bandage, painkillers, and a torch.
Nyt on kyseessä hyvinkin mielenkiintoinen päivitys. Bandiitit ovat nyt tunnistettavissa ja raadoilla on enemmän toimintoja! Loistavaa! Rullasivat päivityksen vieläpä oikeaan aikaan. Klo 12 räjähtää!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

"[NEW] You can hide from an infected chasing you"

Noniin, tätä toivoin, mutten osannut odottaa. :)


"[FIXED] Tent placement is completely screwed (now can place anywhere except in building)"

Loistavaa! Mahtavaa! Upeaa! Nyt teltan voi viimein pystyttää. Itse en aiemmin ole onnistunut tässä kertaakaan, vaikka yritin tätä jopa kiitoradalle, jossa oli jo valmiina yksi teltta (varmaan pelin valmiiksi laittama).


"[NEW] DayZ: Now with additional cruelty! Spawn with only a bandage, painkillers, and a torch."

Ja oho! Tätä en kyllä osannut odottaa. Eikö pelaajalta löydy enää edes Makarovia? :eek:


Ja muistakaahan, että nykyään ei voi sitten enää paeta kuolemaa disconnectaamalla, koska hahmosi jää peliin vielä viideksi sekunniksi disconnectaamisen jälkeen ja tämä voi kuolla vielä tällöin. Tällä estetään siis etenkin PvP-kuolemien pakenemista. Ärsyttikin nuo nyhväkkeet, jotka tätä harrastivat. Tosin ehkä joku 10 s voisi olla vielä parempi.

EDIT: Voisko joku neuvoa, mitä nyt lataan, että saan tuon uusimman version toimimaan? Koitin ladata uusinta beta patchia täältä, mutta tuota 93701.zip:iä klikatessa ei tapahdu mitään. Tuo toiseksi uusin versio kyllä lähtee latautumaan...
 
Vastaus: PELI-ILTA VIIKOLLE 24

Ajattelin itse sessioida pitkissäkin erissä alkaen heti huomisesta iltapäivästä. Klo 12 jos lähtisi liikenteseen. Klo 14 voisi pitää safkiksen ja 15 voisi taas jatkaa matkaa.
Ja muistutuksena vielä: päivän pelit ovat nyt käynnissä!

Aloitus hieman viivästyi teknisten kommervenkkien johdosta mutta nyt sain pelit vihdoin rullamaan. Testailen tässä aluksi noita muita servuja ja siirrytään yhteiselle serverille kunhan saadaan possea kasaan.

KonsoliFIN Chat toimii tietenkin jo totutulla tavalla.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Osta ärrältä niitä prepaid raha hommeleita ja pistä steamwallettiin jonka avulla sitten ostat jos mietityttää luottokortilla ostaminen.

Ei tässä ole kuin yksi kansio mihin ne kamat pistetään joten mitään six updateria ei tarvitse.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Oli kyllä huikean muikeat, koko päivän pituiset sessiot! Kiitokset kanssa matkustajille.

Tänä sunnuntaina päästiin vihdoin ja viimein ajoneuvojen makuun. Ensimmäiseksi ihmetystä aiheutti wanha kunnon traktori jonka avulla penetroiduimme hienosto kaupungin keskustaan.

Kuskinamme tietenkin mitään pelkäämätön Koura:

foeman-albums-day-z-picture9467-koura-traktorin-ylpea-omistaja.jpg


Operaatio oli kerrassan onnistunut vaikka jouduimmekin hylkämään tämän kateutta herättävän ajoneuvon.


Päivän kuluessa Kouran verensokerit alkoivat olla sitä luokkaa että toveri päätti pyörtyä aina muutaman minuutin välein:

foeman-albums-day-z-picture9468-valilla-kourankin-pitaa-huilia.jpg


Stressi ja kova paine ovat pelissä jatkuvasti läsnä. Ei siis mikään ihme että toveria alkoi juilimaan ja heikottamaan.


Matkamme edetessä(ja joukkomme kasvaessa) saimme varustuksiimme varusteista upeimman: meidän ensimmäisen kuorma-auton:

foeman-albums-day-z-picture9469-t4izuuni-koura-mikko-foeman-kuormurin-ylpeat-omistajat.jpg


Päivä sisälsi tietenkin myös sydäntä kiristävää jännitystä ja lukuisia läheltä piti-tilanteita. Kukaan joukostamme ei kuitenkaan kuollut ja tämä palkittiinkin ruhtinaallisesti. Löysimme vihdoin tukikohdan jota varjella. Salaisessa lokaatiossa sijaitseva majoitus pitää tällä hetkellä sisällään kaiken mitä pieni joukkomme tarvitsee selviytyäkseen. Kaiken lisäksi meiltä löytyy nyt ajoneuvo jolla pääsemme kulkemaan ja kuljettamaan.

Tästä on hyvä jatkaa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Asennan Beta patchin mutta tulee tämmönen: Error Creating Direct3D 9 Graphical Engine. Auttakaa?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Six updaterin saa myös hakemaan beta patchit. Siitä en ole varma tuleeko uudet filut myöhemmin.
Manuaalisesti on oikeasti todella simppeliä. Patcheistä on yleensä heti torrent paketti jossa kaikki filut ovat yhdessä köntissä. Beta patchi on .exe tiedosto joka osaa itse asentaa filut oikeaan paikkaan.

DayZ:lle on myös tehty ihan oma updater joka ainakin osasi tehdä kaiken yhdestä napin painalluksesta. Pari kymmentä sekunttia kestää manuaalisesti pelin päivittäminen beta patchin kanssa jos ei lasketa latauksia. Ei tuollaiseen aikaan mielestäni mitään omaa softaa tarvitse.

EDIT: Baune, tuossa on jotain ohjeita: http://forums.bistudio.com/showthread.php?73571-error-creating-direct3d-9-graphical-engine
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Hotfix tulossa näillä näppäimillä. Nopeaa ja hyvää toimintaa, se täytyy kyllä sanoa.

Pending Hotfix: Build 1.7.1.1
Current Changelog:
* [FIXED] Server item cleanup error (thanks Dwarden for identifying)
* [FIXED] Server weighted random object error (thanks Dwarden for identifying)
* [REVERT] 5 second delay for disconnecting (will need to wait till new method developed)
* [REVERT] Disabling of interior raycasting (will mean some buildings you will be invisible/can't be hit in for the moment as they don't have view LODs)
* [REVERT] Infected sight based on head not body direction (infected glace around alot, this meant that they had super view directions. Now locked at body direction)
* [FIXED] Area not checked for existing infected before spawning new ones ("blind faith" that it had not made a mistake didn't work)
* [FIXED] Crippling performance issues caused by loot items never being cleaned up (loot now cleaned up)
* [FIXED] Tent pitching (Who the hell codes tent location checks TWICE before pitching? Oh apparently I do)
* [NEW] Marakov spawn rate increased
* [NEW] Small chance Mararov ammo will spawn on an infected
* [FIXED] Converting magazines didn't work if you had MORE than one of that magazine type (now works as intended)
* [NEW] Tweaked audibility and visibility values for kneel walking
* [REVERT] Secret nerf of prone (you noticed)
* [NEW] Can select gender for each new character
* [FIXED] Toolboxes aren't spawning (classname error in loot table)
* [NEW] Small tweaks to AI zombie routines to improve performance
* [REVERT] New spawn timer mechanism (back to the old one for now)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kai se sitten on päivällä hankittava tuo Steamin kautta. Varsinkin kun tuo hotfix tulee ulos sopivasti, mutta nyt en enää löydä tuolta DayZ:n virallisilta kotisivuiltakaan sitä ketjua, jossa kerrotaan mitä pitää tehdä. :confused:

Index of Helpful Threads

Tuolla ainakin noita ohjeita, en tiedä tarkoititko noita mutta ainakin alkuun pääset.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Asennan Beta patchin mutta tulee tämmönen: Error Creating Direct3D 9 Graphical Engine. Auttakaa?

Steam-kaverillani oli sama ongelma, mutta sai sen korjattua tekemällä tämän.


...

Joko lataan sen Uptaderin, joka automaattisesti aina etsii uusimmat setit, mutta kyseinen ohjelma hakee uusimmat patchit yms. myöhemmin verrattaessa manuaaliasennukseen? Lisäksi mites tämä beta jutut tuon kanssa?
Toinen vaihtoehto olisi sitten manuaalisesti aina sinne jonnekkin yhteen ja samaan kansioon lisätä/korvata (kumpi?) uudet päivityspaketit.

Korjattavaa/lisättävää?

Tämä on luultavasti helpoin tapa:

1. Lataa ja asenna Six Updater (ja samalla Six Launcher) klikkaamalla tästä.
2. Lataa uusimmat beta-patchit klikkaamalla tästä.
3. Mene kansioon, jonne latasit beta-patchit, klikkaa hiiren oikealla napilla tätä latausta ja valitse "Pura..." tai "Pura kansioon...".
4. Purun jälkeen asenna beta patchi klikkaamalla exe-tiedosto auki. Klikkaile Nextiä ja muuta, ohjelma hoitaa asennuksen.
5. Käynnistä Six Updater ja seuraa näitä ohjeita (rullaa alas kohtaan, jossa aletaan puhua Six Updaterista) ohjelman asetusten värkkäämiseksi.
6. Kun asetukset on kondiksessa, mene Six Launcheriin ja paina vihreää "Quick Play" -nappia, joka päivittää DayZ:n, jos vain tarve vaatii. Tämän jälkeen voit pelata samasta napista.

Tosin jos ostat pelin Steamin kautta, niin seuraa tuon kuvan ohjeiden kohtaa, jossa ohjeistetaan Steam-käyttäjiä (itse ostin Steamin ulkopuolelta, niin en noista tiedä).


Kai se sitten on päivällä hankittava tuo Steamin kautta. Varsinkin kun tuo hotfix tulee ulos sopivasti, mutta nyt en enää löydä tuolta DayZ:n virallisilta kotisivuiltakaan sitä ketjua, jossa kerrotaan mitä pitää tehdä. :confused:

Tästä löytyy edelleen ohjeet sekä Steam-käyttäjille, että myös muillekin.


...

Alempana on tuo Beta Patch ja siitä minulla olisikin kysymys. Mitä hyötyä/haittaa siitä on? Ainakaan se ei näyttänyt olevan pakollinen.

...

EDIT2: Latasin Steamin, mutta poistin viiden minuutin sisään, ***** mitä paskaa koko paska.

Beta patch on nykyään pakollinen DayZ:n pelaamiseksi. Tai siis jos haluat pelata uusinta versiota ja tietysti haluat. Beta patch on hyvin helppo ladata ja asentaa. Seuraa vain noita paria step-by-step -kohtaa ohjeissani ylempänä.

Ja mikä siinä Steamissa nyt niin kauheaa on? Itse haluan käyttää Steamia DayZ:n kanssa, vaikkei se olisi pakollistakaan (ja en edes ostanut peliä Steamin kautta, mutta lisäsin sen silti sinne). Mitään en ole ikinä Steamista ostanut, tosin.


Ja Foeman, hienoja kuvia! 8)
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Laitetaan lisää päivitysinfoja tänne, tuskin siitä mitään haittaakaan on ja kaikki eivät välttämättä lue pelin omaa foorumia.

Pending Hotfix: Build 1.7.1.2
Changelog:
* [NEW] Tone Mapping to enhance nightlighting conditions
* [FIXED] Generic Loot not spawning (such as food etc...)
* [FIXED] Animals stand still and HURR DURRR (they now walk around)
* [FIXED] New blood values not being saved when a player eats (they do now)
* [FIXED] Duplicate players not being removed (should now be removed on login)
* [NEW] Melee Weapon introduced: Hatchet (can only drop through right click in gear menu)
* [NEW] Maximum animals increased
* [NEW] Melee Weapon introduced: Crowbar (can only drop through right click in gear menu)

Päivitys suljetussa testissä tätä kirjoittaessa, eli kai se sieltä kohta ulos tulee.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Hotfixin hotfixiä pukkaa uusilla ominaisuuksilla:

hups hidas

Melee on luultavasti tarkoitettu viimeiseksi vaihtoehdoksi eli ei mitään L4D2 ramboilua.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kävin juuri tsekkaamassa meidän "linnaketta" ja ainakin toistaiseksi kaikki oli vielä tallella. Myös meidän rakas kuorma-automme. Uskoisin että niin kauan kuin pidetään asia salassa, tämä tämänhetkinen tukikohta on varsin hyvässä piilossa. En usko että tuota ainakaan ihan lähipäivinä ryöstetään. Vaaroista pahin on tällä hetkellä noiden datapohjien buuttailu...

Seuraava vaihe onkin sitten leirin vahvistaminen. Telttoja on pystytettävä ja työkalupakkeja löydettävä. Nopeampi ajoneuvo olisi myös tarpeen. Pitääkin tälle viikolle(tietenkin vasta loppuviikolle) suunnitella isompi operaatio juuri näitä varten. Mietin myös sellaisen pienen leirintäalueen perustamista joka toimisi loot-etappina rannikolle spawnaaville selviytyjille. Tämä toisi vähän helpotusta yhä kiristyviin aloitus luutteihin.

EDIT: Alan tässä myös vaivihkaa suunnittelmaan tuota Day Z-yhteisöä. Peli kun opettaa sen verran vainoharhaiseksi ettei täällä oikeasti uskalla enään ihan kaikkea jakaa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kannattaa sitten aina silloin tällöin käydä sen kuorma-autonne sisässä istumassa, jotta sitä "käytetään" ja se ei katoa sieltä tietyn ajan täytyttyä.

Ja tuo uusin hotfixi paskansi taas vaihteeksi koko modin. Serverit kaatuilee noin 5-10 minuutin välein. Syynä se, että jos poimii maasta vaikkapa kellon tai kompassin (tai muun tavaran, joka kuuluu siihen alimpaan inventaariolokeroon), niin maahan ilmestyy kymmenittäin noita melee-aseita eli hakkuja ja sorkkarautoja. Ja kun kaikki tekee tätä, niin kyllähän se serveri äkkiä kaatuu, kun tavaraa spawnaa liikaa.

Ja äsken olin Chernon ydinkeskustassa sellaisen hotellin sisällementävässä ala-aulassa, jossa on lasi-ikkunat. Mua aletaan ampumaan Makarovilla, joten menen makuulle. Katson joka suuntaan, mutta ketään ei näy. Menen vieläpä ikkunan alle seinän viereen, ettei ikkunasta ole mitenkään mahdollista ampua mua päin. Sisällä ei ole ketään. Silti vain saan varmaan jotain 8 osumaa ja lopulta kuolo korjaa. Olikohan kyseessä taas semmoinen näkymätön pelaaja..? :|
 
Ylös Bottom