Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)
Tämä oikeastaan summaa hyvin pelin nykyisen luonteen... Ikävästi on Day Z muuttunut melkein yksinomaan toisten pelaajien tappamiseksi.
...
Juu no itsellä ollut periaatteena, että kysyn ensin ja ammun vasta sitten. Ja näin olen toiminutkin tähän asti melkeinpä aina. Tuo bandiitti oli siis se, joka tappoi juuri tuon toisen viattoman selviytyjän, joten otin velvollisuudekseni täyttää menehtyneen selviytyjän viimeisen toiveen ja kostaa tämän kuoleman.
Sanoisin, että tuo tappo oli ihan oikeutettu. Tämän jälkeen joku spawnasi siihen vierelle, kääntyi minua päin kivääri ojossa, joten tuossa vain hetken mielijohteesta tyhjensin Makarovin tämän päähän ennen kuin tämä ahneuksissaan ryöstäisi minulta juuri saamani ALICE-repun, sun muut tavarat. Liian usein olen kuollut, kun alan kirjoittamaan chattiin "friendly?".
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että joku bandiitti-skini saisi löytyä, mutta mielellään sellainen, jota ei huomaisi kaukaa paljaalla silmällä (tai edes sillä zoomilla). rocket'han suunnittelee tällä hetkellä jonkinlaista uutta systeemiä. Ehdotti mm. sellaista, että laittaessaan tähtäimen toisen pelaajan päälle, kuulee sydämenlyönti-ääniä, ja mitä tiheämmin ja kovempaa sydän lyö, sitä matalampi Humanity tällä pelaajalla on. Omaa Humanityä ei pysty mitenkään tietämään, ellei kysy joltain toiselta pelaajalta tai "pidä kirjaa" omista tekemisistään. En oikeastaan ole tämänkään systeemin kannalla, koska tuo on aika epärealistinen ja esimerkiksi pusikossa piileksivän pelaajan voisi huomata vain sohimalla hiirellä ja kuulustelemalla mahdollisia sydämenlyönti-ääniä.
Joku ehdotti jonkinlaista käsinauhaa, niin että bandiiteilla olisi punainen käsinauha ja neutraaleilla harmaa. Tämähän olisi kuitenkin vain vähän huomaamattomampi bandit-skini, joten en kannata tätäkään. Ja rocket sanoi jo, että tämä ei onnistuisi, koska tämä vaatisi skinien muokkaamista ja se veisi liikaa aikaa. Nykyiselläänhän DayZ käyttää ArmA:n skinejä. Sen sijaan bandiitin naamassa voisi olla vaikka arpia, sillä ArmA:n skineistähän löytyy nytkin jo näitä tällaisia ilmestyksiä. Voisi tehdä, että muut eivät voi käyttää näitä arpinaamoja, vaan bandiiteille tulisi automaattisesti tällaiset hahmot. Täten bandiitteja ei erottaisi muista pelaajista kauempaa, mutta lähempänä totuus paljastuisi. Sen sijaan kiikareilla saattaisi nähdä, onko tyypillä arpia vai ei, ja päättää tämän perusteella lähestyäkö tätä vai jatkaako matkaansa muualle. Tällöin PvP-kuolematkin varmaan vähenisivät.
Eilen sattui muuten "hauska" tilanne taas. Olin Elektron voimalaitoksella, vai onkohan se nyt palolaitos. Ainakin se rakennus on aivan sama kuin palolaitoksella, mutta kartta näyttää sen "power plantiksi". Noh, joku pelaaja juoksee sinne sisälle verta vuotavana ja zombit kintereillään. Tämä katselee minua hetken, mutta alan ampumaan zombeja, jotta tämä tajuaa, etten ole vihamielinen. Sillä aikaa tämä tyyppi sitoo haavansa ja pakenee kohta portaita pitkin sinne torniin. Itse ammuskelen zombeja, mutta vaikka olen sisätiloissa, niitä tulee päälle aivan liikaa ja joka puolelta. Päätän vain, että "screw it" ja juoksen pakoon, jättäen tämän sankarin sinne taistelemaan yksin. Olisi nyt edes jäänyt siihen ammuskelemaan niitä zombeja, eikä vain paennut sinne ylös. Kierrän voimalaitoksen muurin pohjoispuolelle ja odottelen. Laitan chattiin vielä, että "sorry dude, it's every man for himself". Kuulen satunnaisia Makarovin laukauksia, kunnes lopulta jää jäljelle pelkkä hiljaisuus. Menen katsastamaan tilanteen, ammun muutamat zombit alakerrasta ja kiipeän torniin. Siellä makaa kaksi zombin ruumista yhdessä läjässä tämän selviytyjän (jos häntä voi enää sellaiseksi kutsua) kanssa. Otan tältä tarpeelliset kamat ja jatkan matkaani.