Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Vähän on vanha "uutinen" mutta laitetaan kuitenkin tänne, kyseinen teksti englanniks kääntäköön joku jos jaksaa.

The creator of DayZ and Bohemia Interactive employee, Rocket, has been instructed by Bohemia to work on the mod full-time. That’s according to an account of a fan who chatted with him at E3 earlier today, spotted by Craig over on the DayZ subreddit. The account says that Rocket believes that DayZ is “the first step towards Bohemia gearing up to make it into a full standalone game.”

He goes on to say that Rocket talked about having already ported the mod over to the Arma 3 engine, and that “it works great.” Rocket also reportedly said that DayZ has been tested internally with the new tech, and can “handle 100-200 players easily” on a server.
This qualifies as a rumour for now, as the comments are second hand, but Graham will be meeting Rocket at E3 tomorrow. We’ll have solid answers then.

lähde: Rumour: DayZ creator instructed to work on mod full-time by Bohemia | PC Gamer
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Uudessa(ilmeisesti tämän viikon aikana ilmestyvässä) päivityksessä on varsin toivottuja korjauksia:

Rough outline of what to expect in the pending update.

I will update this as more stuff is put in. Changelog will then follow it.

Performance and Optimization

- Reduction/elimination of the new server lag. This is caused by the ArmA2 server expecting immediate response from the central server. Vehicles are the main cause of this, as whenever they are damaged everything stops while the server ensures this is recorded in the database.
- Bugs fixed that were possibly causing very significant netcode overhead (will need mass-scale testing to verify this).

Infected Behavior

- Infected can no longer see/attack through walls.
- Entirely new mocap'd attack and running animations

Content

- Additional Idle Infected sounds
- Revised Attack sounds
- Many new action sounds, including IV, bandaging etc...

Notes

- This update will REQUIRE the beta patch, so it is worth installing this now and getting used to it.
- Read up at the BI Forums about the beta patch install. It's pretty easy.
Tuon performanssin nostamisen lisäksi silmiin pistää ainakin tuo raatojen uudet animoinnit. Johan noihin on jo tässä kuukausien saatossa ehtinyt tottumaan... Mutta voi luoja sentään kuinka hetkisiä ja sattuman varaisia ne ovatkaan olleet... Tämä on uudistuksista ainakin peukkunsa ansainnut. Tietenkin vain ja ainoastaan JOS se oikeasti parantaa raatojen hektistä liikkumista.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Siis tarkottaako tuo "server lag" nyt sitä kamalaa ajoittaista fps:ää? En kyllä mitään muutakaan "lagia" ole havainnut, mutta eikö lagi ole vähän väärä sana tuolle, jos se tarkoittaa nimenomaan huonoa ruudunpäivitystä. Nimittäin en ole ainoa, jolla peli pyörii useastikin vain jollain 10:llä fps:llä, vaikka koneen rauta riittäisi muuten medium-asetusten sulavaan pyörittämiseen.

Ja nuo lisä-äänet etenkin zombeille on hyvä lisä. Ärsyttää nykyään, että jos vaikka ryömit lähellä zombia, joka ei ole sinua huomannut, niin tämä ääntelee silti täysin samalla tavalla kuin, jos se olisi nähnyt sinut ja olisi perässäsi. Eli nyt noihin "idle-ääniin" tulee muutoksia, joten äänien perusteella tietää jo sitten, jos zombiet ovat perässä.

Ja uudet animaatiot on hyvä juttu, mutta etenkin tuo, että zombit eivät voi enää kulkea ja hakata seinien läpi, on loisto uudistus.

Ja jos tästä joskus tulee joku ihan omansa kunnon standalone-peli, niin ostan varmasti.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Luulen että tuo server lag tarkoittaa sitä että kun ajoneuvo ottaa vahinkoa niin kaiken muun päivittely jää taustalle servulla... Tarkoittaa sitä että aina kun ammut ajoneuvoa niin tulee punaista ketjua. Vaikka en kyllä muista että olisi ollut mitään hirveitä lagipiikkejä kun käytiin kurmottamassa hekoa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

ARMA 2 DAY Z "Survive" Part 23 - Christine - 16m41s Ilmeisesti noi tyypit pelaavat vielä tuolla servulla. En kyllä nähnyt tuota DevilDogGameriä siellä pelaajalistassa. Ollaan ilmeisesti tuossa oikealla? :D
Samassa servussa ollaan ainakin koska videossa näkyy kohdassa 14:57 että joku kysyy serverin nimeä ja se on kyseinen US4. Tai voi olla että oltiin eri aikaa servulla, ja ajelivat tuota reittiä monta kertaa. Videosta saa selville myös että saivat toisen auton valmiiksi.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

ARMA 2 DAY Z "Survive" Part 23 - Christine - 16m41s Ilmeisesti noi tyypit pelaavat vielä tuolla servulla. En kyllä nähnyt tuota DevilDogGameriä siellä pelaajalistassa. Ollaan ilmeisesti tuossa oikealla? :D
Katohan pirulainen! Eikö ne ohita tuossa klipissä juuri sen metikön(oikealla) missä me oltiin naamat mudassa? Aika huvitavaa että koettiin tuo sama hieman ahdistavampana kuin mukavana kruisailuna :D

Meikältä muuten löytyy klippikin tuosta samasta kohtauksesta... Siitä kun neljä miestä pitää turpansa tiukasti maassa kun metsän takaa kuuluu moottorin surinaa. Eipä ole hetkeen saannut sellaisia sydämmen tykytyksiä kuin silloin tuossa kohtaa. Pitää editoida se johonkin montaasiin. Videoista puheen ollen, kokeilen muutenkin puskea tällä viikolla uutta Day Z-videota tuubiin. Kunhan kiireiltäni saan klipin valmiiksi.

Mutta todella siisti löytö tuo video! Aika hurjaa ajatella että me ollaan oikeasti tuossa videossa mukana, mutta vain me tiedetään siitä. Day Z... On tämä kyllä melkoinen peli!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kunhan joskus CDONista tulis tilaamani 2 teran kovo niin pystyisi itsekkin kuvailemaan laajemmin.

PS: Käykää ihmeessä siellä Stary soborin teltoilla. Ihan mukavasti loottia ja kanssapelaajia ei pahemmin näy.
 
Onkos kfiniläisillä jotain basea pystyssä? Itsellä nyt pari tuulilasia ja jerrykanisteria. Nämä voisin tuoda johonkin yhteishyvään, jos on ajoneuvoa kokoomassa. Saako asetelineestä poimittua rynkkyä? Harmitti hieman kun siinä oli muutama ase enkä saanut niitä matkaan. Mitäs save tent tai save vechicle tekee?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Onkos kfiniläisillä jotain basea pystyssä?
Ei löydetty viime reissulla vielä sopivaa tukikohtaa. Basen metsästys jatkunee tulevan viikonlopun aikana.

Sunnuntaina on taas hyvää aikaa pelailla mutta ajattelin paukutella ilmoille myös mahdollisesti lauantaina joskus illan hämärtyessä. Joukkoon saa tietenkin liittyä.

Itse hengailen edelleen siellä mihin jumitettiin viime reissun päätteeksi: Grishinon itäisellä reunustalla. Matkan luontevana etappina tietenkin NW:n lentokenttä.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Onkos kfiniläisillä jotain basea pystyssä? Itsellä nyt pari tuulilasia ja jerrykanisteria. Nämä voisin tuoda johonkin yhteishyvään, jos on ajoneuvoa kokoomassa. Saako asetelineestä poimittua rynkkyä? Harmitti hieman kun siinä oli muutama ase enkä saanut niitä matkaan. Mitäs save tent tai save vechicle tekee?

Ei saa poimittua, pelkkää rekvisiittaa. Jaksaisikohan tuota itsekin ruveta taas pelaamaan, kun meni aikaisemmin hermot tuohon ainaiseen rannikolle syntymiseen, yhteyden katkeiluun ja tavaroiden häviämiseen. Alphahan tämä joten ymmärtää bugisuuden mutta kyllä se silti aina kyrsii kun tallentaa pohjoisessa ja seuraavalla kerralla on taas rannikolla jossa ei ole kovin turvallinen olo. Tai ei tässä kyllä missään järin turvallinen olo ole vaan aina on se jatkuva ahdistus ja pelko persiissä :D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Pakko oli modi ladata kun sitä niin on hehkutettu. Armaa ei ole tullut varmaan vuoteen pelattua mutta tämä antoi uutta intoa.
Millä servulla muuten pelaatte jos saatais kfin porukkaa kasaan.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

US4:lla ollaan pelailtu.

Seuraavan kerran kun kuolema koittaa alan psykoloogista terrorisointia harrastamaan :D

[video=youtube;CVFHQsWPMhU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CVFHQsWPMhU[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Huhhuh, tapoin toisen ihmispelaajan äskettäin ja kädet ihan tärisi sen jälkeen, kun oli niin jännittävää. :D Eli olin Elektrossa paloasemalla ja kiipesin sinne "torniin" loottia etsiskellen. Kuolin jo päiviä aiemmin sinne kerran (sain kai snipun luodista ikkunan läpi nassuun), joten osasin olla varovainen ja pysyä poissa ikkunoista. Noh, loottia ei löytynyt, joten lähdin alas. Ja silloin viuhuikin pari luotia ikkunoiden läpi, mutta menivät minusta ohi. Äkkiä alas ja pakoon, selvisinpäs. :P

Ja sitten toinen, paljon parempi tarina, joka sattui vain hetkeä myöhemmin... Menin johonkin mökkiin varoittamaan tuosta ammuskelevasta hepusta. Hetken päästä kuulen laukauksen ja ruutuun tulee teksti "OverLord was killed". Chattailin tämän tyypin kanssa vain hetki sitten niitä näitä. Sanoin, että kuulin laukauksen, joka tappoi tämän. Tämä tyyppi sanoi kuolleensa Elektron marketin eteen ja pyysi minua hoitelemaan tämän bandiitin.

Noh, lähdin siinä sitten varovaisesti johonkin suuntaan ja ihmeen kaupalla päädyinkin marketin luokse. Ja hui! Siinähän se bandiitti tutki tappamaansa ruumista. Mietin, että menisinkö lähemmäs, mutta tämä voisi kuulla askeleeni. Jään talon nurkalle roskiksen taakse tähtäämään Makarovilla, matkaa on noin 15-20 metriä. Pari ekaa laukausta menee ohi, mutta lopulta osun päähän ja bandiitti putoaa ennen kuin kerkeää varmaan edes sulkea inventaariotaan. Kädet kirjaimellisesti tärisee ja adrenaliini virtaa.

OverLord kiittää hyvästä työstä ja itse saan "palkinnoksi" bandiitin ALICE-repun, kiikarit, kompassin ja myös reppu on luonnollisesti täynnä ruokaa ja juomaa. Siinä ihmettelen jotain, kunnes aivan suoraan eteeni, noin puolentoista metrin päähän minusta, spawnaa joku tyyppi. Tällä on kivääri siinä ojossa minua kohti, joten en ota riskejä, vaan upotan Makarovin kuulat hänenkin kalloonsa. Tältä ei löydy muuta kuin Lee Enfield, tosin Winchesteriin löytyy neljä lipasta. Siltä bandiitilta taas löyty Winchester, joten otin molemmilta tyypeiltä kaiken tarpeellisen ja lähdin matkaan upouuden Winchesterini kanssa. Ammun muutamat paikalle eksyneet zombiet ja vaeltelen hieman muualle sieltä "hot zonelta". Joku kommentoikin chattiin: "so much death in Elektro..." :D Jään johonkin kauempaan mökkiin, peli tallentuu ja lopetan. Ja taas ollaan yhden seikkailun verran rikkaampia.

EDIT: Hahah, toi "no no no" -video oli hyvä. Mikähän ton kaverin idea oli? :D "He's like a Pac-man ghost!" Hahaha.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

"Huhhuh, tapoin toisen ihmispelaajan äskettäin ja kädet ihan tärisi sen jälkeen, kun oli niin jännittävää."

"Pari ekaa laukausta menee ohi, mutta lopulta osun päähän ja bandiitti putoaa ennen kuin kerkeää varmaan edes sulkea inventaariotaan. Kädet kirjaimellisesti tärisee ja adrenaliini virtaa."

"Tällä on kivääri siinä ojossa minua kohti, joten en ota riskejä, vaan upotan Makarovin kuulat hänenkin kalloonsa."
Tämä oikeastaan summaa hyvin pelin nykyisen luonteen... Ikävästi on Day Z muuttunut melkein yksinomaan toisten pelaajien tappamiseksi.

Kaikki sai alkunsa kun bandiitti skini poistettiin pelistä. Nykyään ei voi luottaa oikeastaan kuin niihin jotka Skypessä pyörivät. Pelissä kun ammutaan ensin ja kysytään vasta sitten. Mielestäni peliä oli mukavampi pelata silloin kun bandiitit olivat vielä tunnistettavissa. Tuolloin muita selviytyjiä uskalsi vielä lähestyä ja toisten luottamus oli mahdollista ansaita. Yhdet parhaista kokemuksista pelin parissa syntyivätkin juuri niiden random selviytyjien kanssa. Nyt nuo kokemukset ovat hyvin, hyvin, hyvin harvassa...

Toivottavasti tulevaisuudessa peliin saadaan esim. niitä huhuttuja hahmoluokkia jotta pelaajat olisivat edes jotenkin riippuvaisia toistensa seurasta. Zombiet voisivat myös olla tappavampia ja vaarallisempia.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tämä oikeastaan summaa hyvin pelin nykyisen luonteen... Ikävästi on Day Z muuttunut melkein yksinomaan toisten pelaajien tappamiseksi.

...

Juu no itsellä ollut periaatteena, että kysyn ensin ja ammun vasta sitten. Ja näin olen toiminutkin tähän asti melkeinpä aina. Tuo bandiitti oli siis se, joka tappoi juuri tuon toisen viattoman selviytyjän, joten otin velvollisuudekseni täyttää menehtyneen selviytyjän viimeisen toiveen ja kostaa tämän kuoleman. ;) Sanoisin, että tuo tappo oli ihan oikeutettu. Tämän jälkeen joku spawnasi siihen vierelle, kääntyi minua päin kivääri ojossa, joten tuossa vain hetken mielijohteesta tyhjensin Makarovin tämän päähän ennen kuin tämä ahneuksissaan ryöstäisi minulta juuri saamani ALICE-repun, sun muut tavarat. Liian usein olen kuollut, kun alan kirjoittamaan chattiin "friendly?".

Muuten olen kyllä samaa mieltä, että joku bandiitti-skini saisi löytyä, mutta mielellään sellainen, jota ei huomaisi kaukaa paljaalla silmällä (tai edes sillä zoomilla). rocket'han suunnittelee tällä hetkellä jonkinlaista uutta systeemiä. Ehdotti mm. sellaista, että laittaessaan tähtäimen toisen pelaajan päälle, kuulee sydämenlyönti-ääniä, ja mitä tiheämmin ja kovempaa sydän lyö, sitä matalampi Humanity tällä pelaajalla on. Omaa Humanityä ei pysty mitenkään tietämään, ellei kysy joltain toiselta pelaajalta tai "pidä kirjaa" omista tekemisistään. En oikeastaan ole tämänkään systeemin kannalla, koska tuo on aika epärealistinen ja esimerkiksi pusikossa piileksivän pelaajan voisi huomata vain sohimalla hiirellä ja kuulustelemalla mahdollisia sydämenlyönti-ääniä.

Joku ehdotti jonkinlaista käsinauhaa, niin että bandiiteilla olisi punainen käsinauha ja neutraaleilla harmaa. Tämähän olisi kuitenkin vain vähän huomaamattomampi bandit-skini, joten en kannata tätäkään. Ja rocket sanoi jo, että tämä ei onnistuisi, koska tämä vaatisi skinien muokkaamista ja se veisi liikaa aikaa. Nykyiselläänhän DayZ käyttää ArmA:n skinejä. Sen sijaan bandiitin naamassa voisi olla vaikka arpia, sillä ArmA:n skineistähän löytyy nytkin jo näitä tällaisia ilmestyksiä. Voisi tehdä, että muut eivät voi käyttää näitä arpinaamoja, vaan bandiiteille tulisi automaattisesti tällaiset hahmot. Täten bandiitteja ei erottaisi muista pelaajista kauempaa, mutta lähempänä totuus paljastuisi. Sen sijaan kiikareilla saattaisi nähdä, onko tyypillä arpia vai ei, ja päättää tämän perusteella lähestyäkö tätä vai jatkaako matkaansa muualle. Tällöin PvP-kuolematkin varmaan vähenisivät.


Eilen sattui muuten "hauska" tilanne taas. Olin Elektron voimalaitoksella, vai onkohan se nyt palolaitos. Ainakin se rakennus on aivan sama kuin palolaitoksella, mutta kartta näyttää sen "power plantiksi". Noh, joku pelaaja juoksee sinne sisälle verta vuotavana ja zombit kintereillään. Tämä katselee minua hetken, mutta alan ampumaan zombeja, jotta tämä tajuaa, etten ole vihamielinen. Sillä aikaa tämä tyyppi sitoo haavansa ja pakenee kohta portaita pitkin sinne torniin. Itse ammuskelen zombeja, mutta vaikka olen sisätiloissa, niitä tulee päälle aivan liikaa ja joka puolelta. Päätän vain, että "screw it" ja juoksen pakoon, jättäen tämän sankarin sinne taistelemaan yksin. Olisi nyt edes jäänyt siihen ammuskelemaan niitä zombeja, eikä vain paennut sinne ylös. Kierrän voimalaitoksen muurin pohjoispuolelle ja odottelen. Laitan chattiin vielä, että "sorry dude, it's every man for himself". Kuulen satunnaisia Makarovin laukauksia, kunnes lopulta jää jäljelle pelkkä hiljaisuus. Menen katsastamaan tilanteen, ammun muutamat zombit alakerrasta ja kiipeän torniin. Siellä makaa kaksi zombin ruumista yhdessä läjässä tämän selviytyjän (jos häntä voi enää sellaiseksi kutsua) kanssa. Otan tältä tarpeelliset kamat ja jatkan matkaani.
 
PELI-ILTA VIIKOLLE 24

Huomiselle(sunnuntai 17pv) voisi taas viritellä matseja! Naikkonen lähtee sopivasti kotoa niin päivän voi hyvällä omatunnolla pyhittää Day Z:lle.

Ajattelin itse sessioida pitkissäkin erissä alkaen heti huomisesta iltapäivästä. Klo 12 jos lähtisi liikenteseen. Klo 14 voisi pitää safkiksen ja 15 voisi taas jatkaa matkaa.

Tilanteet elävät jatkuvasti mutta itse aloitan siis sieltä Grishinon lähettyviltä. Liikenteessä pitää tietenkin olla sillä varauksella että servuja on buuttailtu ja kengät täyttyvät rannikon hiekasta. Mutta jos pelaillaan pitkissäkin erissä niin ryhmään voi hyvin liittyä myös sieltä etelästä käsin. Hommaahan jatketaan tietenkin siitä mihin viime viikolla jäätiin eli leiriä metsästetään. Matkaan liittyviä kehoitetaan edelleen hamstramaan mukaansa piikkilanka-aitoja ja telttoja. Skype toimii taas ensisijaisen yhteydenpitovälineenä ja siihen ryhmään liittyäkseen riittää että tykitätte allekirjoittaneelle privaa.

Varautukaa myös siihen että päädytte livestreamiin. Ajattelin huomenna testailla seission lähettämistä suoraan livenä tänne konsolifiniin.
 
Vastaus: PELI-ILTA VIIKOLLE 24

Huomiselle(sunnuntai 17pv) voisi taas viritellä matseja! Naikkonen lähtee sopivasti kotoa niin päivän voi hyvällä omatunnolla pyhittää Day Z:lle.

Ajattelin itse sessioida pitkissäkin erissä alkaen heti huomisesta iltapäivästä. Klo 12 jos lähtisi liikenteseen. Klo 14 voisi pitää safkiksen ja 15 voisi taas jatkaa matkaa.

Tilanteet elävät jatkuvasti mutta itse aloitan siis sieltä Grishinon lähettyviltä. Liikenteessä pitää tietenkin olla sillä varauksella että servuja on buuttailtu ja kengät täyttyvät rannikon hiekasta. Mutta jos pelaillaan pitkissäkin erissä niin ryhmään voi hyvin liittyä myös sieltä etelästä käsin. Hommaahan jatketaan tietenkin siitä mihin viime viikolla jäätiin eli leiriä metsästetään. Matkaan liittyviä kehoitetaan edelleen hamstramaan mukaansa piikkilanka-aitoja ja telttoja. Skype toimii taas ensisijaisen yhteydenpitovälineenä ja siihen ryhmään liittyäkseen riittää että tykitätte allekirjoittaneelle privaa.

Varautukaa myös siihen että päädytte livestreamiin. Ajattelin huomenna testailla seission lähettämistä suoraan livenä tänne konsolifiniin.

Pääseekö mikittömät mukaan poppooseen? Huominen kävisi itselle hyvin, kun on luvattu sateita ja pilvistä ilmaa, niin voi tosiaan hyvällä omatunnolla jäädä sisälle pelailemaan. :) Ja mistä noita piikkilanka-aitoja löytää? Kertaakaan en ole moisia nähnyt (paitsi tietenkin joidenkin rakennusten (esim. kirkon) ympärillä, mutta niitä nyt ei varmaan tässä tarkoiteta). Ja miten tuon leirin rakentaminen siis onnistuu? Pysyykö teltat ja piikkiaidat siellä maassa sitten hamaan loppuun asti vai häviääkö kaikki serverin restartatessa? Ei varmaankaan, koska eihän tuossa leirissä olisi muuten mitään järkeä?

Ja mikähän on, kun en pääse joillekin servereille, vaan peli valittaa vain pelin versionumerosta? Esim. FI1 ja FI2 taitavat olla tällaisia, että serverivalikossa on niiden kohdalla punainen ruksi. Sen sijaan FI3 toimii. Ainakin serverinimessä FI3:ssa ei lue "betaa", mutta FI1:ssä ja 2:ssa lukee, joten ongelma lienee siinä. Mutta kun kyllä mä mun mielestä pelaan beta-versiolla, koska pelin päävalikossakin lukee sen @DayZ-jutun alla "beta"... Ja käynnistän pelin tosiaan aina sen "ArmA II OA Beta Patch" -kuvakkeen kautta, joka tuli betan asennuksen yhteydessä. Teidänkään serverille en ole tainnut päästä, kun tulee tuo sama ruksi...
 
Onko sulla uusin versio? Tarkista ja asenna uusin muuten vaan, jos se auttais.

Niitä us4 servuja on kaksi. Canada ja normi versio. Toisessa oli 3rd person view poissa päältä. Kummalla pelaatte? Itse en ainakaan tykkää pelata ilman 3pv:tä ja en tule pelaamaankaan.

Oon viikonloput töissä niin ei pääse mukaan karkeloihin. Onko viikolla tarpeeksi pelaajia isompaan porukkaan?
 
Ylös Bottom