Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Oooh, modi näyttää mielenkiintoiselta. Täytyypi laittaa Arma 2 ja OA hankintaan. Kai pääsee mukaan porukkaan harhailemaan saarelle?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Oooh, modi näyttää mielenkiintoiselta. Täytyypi laittaa Arma 2 ja OA hankintaan. Kai pääsee mukaan porukkaan harhailemaan saarelle?

Ehdottomasti. Onko porukkaa tänään lähdössä liikenteeseen? Nythän monilla taisi alkaa kesälomat, jos vielä kouluissa ovat. Itse lähden nyt jonottamaan FI2-serverille, eli sieltä löytää minut ainakin parin tunnin ajan.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

On kyllä loistava modi. Eilen pelasin noin 5tuntia ja kyllähän tuolla henki tuntuu lähtevän melko joutuin ku zombie lauma hyökkää. Myös aina kun ihmispelaajaan törmäsin niin pienen tuijottelun jälkeen ampuivat.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

...henki tuntuu lähtevän melko joutuin ku zombie lauma hyökkää.
Tämä tulee kyllä muutumaan.

Raatojen liikkeitä oppii tuntemaan hyvin nopeasti ja niiden välttämisestä tulee rutiinia. Elävillä kuolleilla on muutamia heikkoja kohtia joita hyödyntämällä selviytyminen helpottuu. Heikoin kohta on se että ne joutuvat kävelemään sisätiloissa. Jos perässä on isokin lauma, riittää että juokset esim. lähimpään latoon. Bunkeroidu johonkin nurkkaan ja pudota raadot sieltä yksitellen. Tälläisiä tilanteita varten viisas mies pitää aina myös mukanaan luoteja. Muista myös ampua vain ja ainoastaan pakon edessä. Juokseminen on kaikissa tilanteissa myös enemmänkin suositus kuin kuositus. Voin luvata että viikon päästä raatojen on jo melko vaikeaa saada sinua hengiltä. Itse en edes muista milloin viimeksi kuolin zombien kynsistä. Se oli varmaan niitä keltanokka aikoja... Nykyään kuoleman korjaa aina sen toisen pelaajan toimesta.

Itselläni rajoittuu jonkin verran pelaaminen kuluvien kuukausien aikana. Meikäläistä ei siis saa ihan niin usein enään linjoille. Viikottain tulee kuitenkin edelleen pelattua. Lähinnä vain iltaisin ja viikonloppuisin.

EDIT: Pitäisikö muuten miettiä ihan sellaisia "virallisia" Day Z-peliiltoja? Esim. 1-2 kertaa viikkossa päätetään joku päivä jolloin kokoonnutaan samalle servulle tjs.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

...

EDIT: Pitäisikö muuten miettiä ihan sellaisia "virallisia" Day Z-peliiltoja? Esim. 1-2 kertaa viikkossa päätetään joku päivä jolloin kokoonnutaan samalle servulle tjs.

Kannatetaan. Luonnollisesti Suomi-servu olis paras vaihtoehto. ;) FI1:llä ja FI3:lla on käytössä 3rd person -kuvakulma, joten mielummin FI2:een.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

US4:rolleyes:

Eipä kannata vielä oikein päätellä mikä servu olisi paras lagi ongelmien takia. Enemmän miettisi mihin sitä basea alkaisi pistää pystyyn.

Raipe1, pitää.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Perkule teidän kanssa. Pitääkö ne lomarahat nyt laittaa sitten pelikelpoiseen PC:hen.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Luonnollisesti Suomi-servu olis paras vaihtoehto.
En kannata. En sitten yhtään. Mut ja Aze kuopattiin sellaisella ala-arvoisuudella viimeisellä suomi-servu visiitillä että niiden puskapettereiden kanssa en enään halua olla missään tekemisissä. Hiiteen suomalaiset ja niiden kyvyttömyys pelata herrasmiesmäisesti... Hyi hävetkää!

Annan itsekkin ääneni tälle.

Ollaan luotu jo omaa historiaa tälle servulla ja sen kirjoittamista olisi tietenkin hyvä jatkaa siellä missä se on aloitettu. Servu tuntuu myös tallentavan mallikkaasti siellä tapahtuvia asioita joten tuon tukikohdan pystyttäminen tänne olisi tietenkin ihanteellista. Mutta tosiasiahan on se että pelataan yleinsä siellä minne ylipäätänsä päästään/mahdutaan tai mikä vain pyörii hyvin... US4 olisi kuitenkin tuon tukikohdan kannalta hyvä servu koska se on iltaisin aika tyhjä eli sinne mahtuu silloin kun ollaan yleinsä pelattu. Tuo tuntuu myös rullaavan suhteellisen lagittomasti.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tänään tuli hommattua kyseinen Arma2 combined operations ja siihen tuo Day Z modi, ilmeisemmin jotain ongelmia on tällä hetkellä kun linnuksi minut spawnasi jonkin moisen odottelun jälkeen, teidän kaikkien takia joilla hahmo on kamaa reppu täynnä toivon että ei ole resetoinut kaikkia hahmoja. US4 serveri? täytyy yrittää itsekkin löytää tuo serveri, vähän hankalaa aluks kaivaa sitä tuolta mutta eiköhän se kohta tässä, toivottavasti jopa pääsis pelailemaan! Nähdään siellä!

Edit: Nyt löytyis US4 mutta ilmeisesti kaipaa jonkin sortin päivitystä tuohon arma 2 peliin?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tänään tuli hommattua kyseinen Arma2 combined operations ja siihen tuo Day Z modi, ilmeisemmin jotain ongelmia on tällä hetkellä kun linnuksi minut spawnasi jonkin moisen odottelun jälkeen, teidän kaikkien takia joilla hahmo on kamaa reppu täynnä toivon että ei ole resetoinut kaikkia hahmoja. US4 serveri? täytyy yrittää itsekkin löytää tuo serveri, vähän hankalaa aluks kaivaa sitä tuolta mutta eiköhän se kohta tässä, toivottavasti jopa pääsis pelailemaan! Nähdään siellä!

Edit: Nyt löytyis US4 mutta ilmeisesti kaipaa jonkin sortin päivitystä tuohon arma 2 peliin?

Serverit voi asettaa aakkosjärjestykseen klikkaamalla "Host" -kohtaa sieltä serverilistan vasemmasta yläkulmasta.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Missäs päin porukka haahuilee? Ite olin parhaimmillani jo Dichinan kulmilla, menossa lentokenttää kohti ku Zombiet iski. Ei ollu panoksia ja pikkupaniikissa häsläsin itteni henkiltä. Ois kiva lyöttäytyä seuraan, ku ei tuolla yksinään tunnu hengissä pysyvän:D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Filteriin US4 niin löytyypi helpommin.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Serverit voi asettaa aakkosjärjestykseen klikkaamalla "Host" -kohtaa sieltä serverilistan vasemmasta yläkulmasta.

Juu :) sen verran osasin että löysin ton ja sain laitettua uusimmat beta pätsit peliinnki ja pääsin tonne US4 serverille, jossakin Chertoszczzzcc rannalla olen. Vahingossa pyssynki ammuin ja voi sitä ulinaa mikä rupes tulemaan :O Apuva
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Nonii!

Eilen tuli sitten vietettyä useampi hetki ja kokeiltua useampia servereitäkin, mutta viimesellä sitten päädyttiin tolle US4 serverille Rammarin kanssa. Ei ollut hirveästi tuohon yöaikaan noita pelaajia mikä sopi meille alottelijoille, mutta silti ei vastoinkäymisiltä vältytty. Kuolema korjasi omansa useamman kerran, joko oman tyhmyytemme takia , tai sitten vain sen takia että kaveri ampui varoittamatta :( tuli myös opittua, että ei välttämättä kannata mennä siihen pienimpään koppiin katsomaan roinia zombien kierrellessä vieressä (Rammari *köh*) , varsinkaan kun ammukset ovat vähissä. Nyt saatiin raahattua ukkomme Three valleyssin kohdille yöksi. Onko jotain alottelijoille sopivia kohteita mitä vois raidata? vai onko kaikki yhtä vaarallista? Tänään iltasemmalla täytyy ottaa kyllä lisää erää kyseisestä tuotoksesta!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

...Onko jotain alottelijoille sopivia kohteita mitä vois raidata? vai onko kaikki yhtä vaarallista? Tänään iltasemmalla täytyy ottaa kyllä lisää erää kyseisestä tuotoksesta!

Pienemmissä kylissä liikkuu vähemmän zombeja ja muita ihmispelaajia ei ole tullut vastaan tuollaisessa pienemmässä syrjäkylässä kuin ehkä kerran. Eli mitä siellä eteläisellä rannikolla nyt on näitä Kamyshovoa ja muita, joissa on muutamia taloja, minkä sisään pääsee. Sieltä oon itse löytänyt muutaman kerran mm. kellon (aika turha kyllä loppujen lopuksi), kompassin ja kaikenlaista muuta tarpeellista. Aseita tuntuu löytyvän parhaiten maaseudulta latojen yläkerroista. Ja siellä maaseudulla ei tosiaan niitä ihmisiä tule kyllä vastaan, zombeistakaan ei tarvitse välittää, kun osaa vältellä niitä. Isojen kaupunkien paloasemat, kaupat, kirkot ja sairaalat taitaa olla niitä pahimpia kuolonloukkoja, eli hyvin usein siellä tavaroita kahmiessa joku sattuu eksymään samaan paikkaan ja ampuu sut välittömästi ilman varoitusta.

Ärsyttää muutenkin nuo kaikki, jotka ampuu heti, eivätkä vaivaudu edes kysymään, että onko "friendly" vai ei. Kerrankin olin paloaseman lähellä, kun näin jonkun tyypin tulevan suoraan edestäpäin ja tämä näki myös minut. No menin äkkiä seinän taakse makuulteen ja kirjotin nopeesti chattiin "friendly?", mutta siihen mennessä olin jo kuollut (tää tyyppi ampu mut jotenki ihmeellisesti seinän läpi, tai sit se oli joku toinen takana, mut epäilen). Etelärannikon lentokentällä tuli vastaan joku nyyppä, jota en luonnollisesti ampunut, koska ei ole tapana niin tehdä, ellei tämä ala itse ampumaan ensin mua kohti. Kirjotin chattiin tutun "friendly" -lausahduksen ja nyyppä näytti ymmärtävän, etten tee pahaa. Sanoikin myöhemmin, että olin ensimmäinen vastaantulija, joka ei ollut ampunut.

Ja laitetaanpa tähän vielä paras lootti, mitä on tähän mennessä ollut itselläni: löysin Elektron sairaalalta revolverin ja siihen 6 lipasta eli panoksia kyllä riitti. Lähdin paloasemalle ja löysin sieltä kartan (ensimmäinen kerta ikinä) ja AK-47:n, johon vielä kolme lipasta. Kiikarit, kompassin ja kellonkin olin jostain pienemmästä kylästä aiemmin löytänyt. Ruokaa ja juomaa olin hamstrannut repun täyteen, kuten tapoihin kuuluu. Kaikki tarpeellinen löytyi ja ensimmäistä kertaa ikinä löysin jonkun "järeämmän" aseen (eli tuon AK:n) näiden perus Enfieldin ja Winchesterin lisäksi. Kiipesin paloaseman torniin, jolloin huipulla ollessani alkoi luoteja viuhua kohti ikkunan läpi. Saan pari osumaa, vuodan verta ja luut meni paskaksi. Hyppään makuulteen ja koitan ryömiä portaita alas, mutta eihän siitä tullut mitään ArmA:n tönköillä kontrolleilla. Ja sinne sain lopulta vielä armon iskun, luultavasti jostain sniperista. Spawnattuani takaisin lähdin takaisin paloasemalle, kun ilmestyin onnekkaasti Elektroon. Kuulin, kun joku ampuu laukauksia paloaseman lähellä ja zombeja lappaa sisään. Menen sisälle, mutten huomaa vasemmalla kyykkivää röllipukuista immeistä, joka oli nähtäästi sama tyyppi, joka tappoi minut äsken ja oli käynyt nyt hakemassa mun lootin. Kuolen taas kerran ja sinne meni kaikki kamat, yhyy.

Pitääpä lähteä taas seikkailemaan. Käväsen ensin varmaan Elektrossa tsekkaamassa sairaalan ja kirkon nyt ainakin, sitten taidan lähteä haukkaamaan maaseudun raitista ilmaa ja lähden tutkimaan latoja erikoisempien aseiden toivossa. :p FI2-serverille taidan mennä.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Moi! Oon ladannu ArmA II Freen Steamista ja ostanut Arrowheadin. Pätsäsin DayZin mutta kun koetan mennä peliin tulee tällainen teksti:
you cannot play/edit this mission it is dependent on downloadable content that has been deleted.chernarus Eli mitä tehdä? En pysty launchaamaan Combined Operationina ja kun teen OA:sta shortcutin sekään ei auta! Sama homma parilla kamulla. Auttakaas ettei mennyt 15€ hukkaan.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Milläs servulla jengi yleensä pelailee? Vois välillä liikkua porukassakin, kun on tullu yksin hortoiltua tuolla örkkien seassa!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Moi! Oon ladannu ArmA II Freen Steamista ja ostanut Arrowheadin. Pätsäsin DayZin mutta kun koetan mennä peliin tulee tällainen teksti:
you cannot play/edit this mission it is dependent on downloadable content that has been deleted.chernarus Eli mitä tehdä? En pysty launchaamaan Combined Operationina ja kun teen OA:sta shortcutin sekään ei auta! Sama homma parilla kamulla. Auttakaas ettei mennyt 15€ hukkaan.

Googlauksella löytyi tällänen: How to install and play DayZ with Arma 2: Free - YouTube
 
Ylös Bottom