Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Days Gone

Itsellä kävi nyt semmoinen, että peli ei antanut päättää päätehtävää (ovesta piti sisään mennä, Deacon valitti vaan että lukossa). Sitten kun yritin ladata vanhan saven, peli ei avannut options valikkoa, eikä prätkän tai sängyn luona saanut tallentaa.
No laitoin pelin kokonaan kiinni ja viimeisin save oli n. 45 min vanha. Piti pari tehtävää, pesäalue ja nero-asema uudelleen vetää.
Ja tuota köhimistä prätkällä liikkuessa kyllä tapahtuu nyt itselläkin kokoajan.

Tarinasta olen pitänyt todella paljon tähän asti ja itse pelattavuus myös toimivaa, mutta tekninen puoli selvästi laskee pisteitä.
Tarina: vähintään 9
Pelattavuus: vahva 8
Tekninen 6-7
 
Tuli muuten mieleeni noin yleisesti pelien bugeihin liittyen, kun itse niihin ihan hiton harvoin oikeastaan missään pelissä törmään. Voisiko usein bugeihin törmäämisen todennäköisyyteen vaikuttaa se, jos pelaaja pelaa kovin pitkiä pelisessioita putkeen? Ja myöskin jos pelejä pelataan pleikkarilla jopa siten, että peli jätetään taustalle päälle, jopa pelin lopettamisen jälkeen, kun pleikkari laitetaan pois päältä valmiustilaan. Jos kumpaakin näistä tehdään, niin takuulla ruokitaan joidenkin peleissä vielä olevien virheellisten ohjelmalooppien muodostumista. Mitä pidempään peli on siis päällä ja etenee yhtäjaksoisesti, sen suuremmat riskit ovat bugeihin törmäämisessä.

Itse olen jo iät ja ajat pelannut pääsääntöisesti aika lyhyitä pelisessioita, ja sammutan aina pelin myös valikosta kun lopetan pelisession. Toki erittäin hyvää peliä saatan pelata monta pelisessiota päivän aikana, mutta kovin pitkiksi en päästä sessioita juuri koskaan, vaan teen monenlaisia muita asioita aina välillä. Uskon vahvasti, että tällä on osansa siihen, että törmään kyllä todella vähän bugeihin moniin muihin pelaajiin verrattuna. Niin, ja aika ajoin kannattaa myös plege sammuttaa ihan kunnolla, eikä vain pitää sitä aina sammutettuna valmiustilassa.
 
Jos aihepiiri kiinnostaa niin onhan tämä ihan hyvää viihdettä. Silti täältäkin huokuu joidenkin fanipoikien ylistäminen Sonyn eksluja kohtaan. Ei tämä ole millään edes mikään vuoden peli, standardit on vaan noussut niin kovin, että teknisen puolen osalta tälle ei vaan pysty antamaan 8/10 kokonaisuudessaan.
Tämähän se.

Tuntuu ihmisille olevan välttämätön tuo, että pelin täytyy saada vähintään 80+ metacriticissä jotta sitä voidaan pitää hyvänä pelinä. Mistä lähtien pelien on tarvinnut olla välillä 8-10 jotta peliä voidaan pitää onnistuneena?

Itse en ole Days Gonea vielä pelannut (ensi viikolla ostan), mutta varmaan 5h verran tullut streameista tuijoteltua ja vaikka tuossa pelissä on käytännössä kaikki meikän näköistä ja olen vielä suurehko pleikkarin fanipoika, niin ei tästä pelistä millään yli kasia parempaa arvosanaa pysty antamaan, ainakaan jos nyt halutaan ihan virallista peliarvostelijaa leikkiä joka ottaa myös huomioon teknillisen toteuksen ja vertailee tuotetta genrensä muihin peleihin.
 
Jos aihepiiri kiinnostaa niin onhan tämä ihan hyvää viihdettä. Silti täältäkin huokuu joidenkin fanipoikien ylistäminen Sonyn eksluja kohtaan. Ei tämä ole millään edes mikään vuoden peli, standardit on vaan noussut niin kovin, että teknisen puolen osalta tälle ei vaan pysty antamaan 8/10 kokonaisuudessaan.
Siis mitä ihmettä? Eikö voi valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä olla muka aidosti? Minulle tämä ainakin on ihan helkkarin selkeä 9/10 pisteen peli, ja aivan selvää GOTY-materiaalia ainakin tällä erää. Tähän mennessä ihan hiton helposti vuoden peli ainakin itselleni. Metro Exodus, Kingdom Hearts 3 sekä Resident Evil 2 Remastered ovat toki minulla vielä pelaaamatta, mutta en kyllä millään usko, että mikään noista on minulle elämyksenä Days Gonen luokkaa.

Ja ainakaan minä en todellakaan ole mikään Sonyn yksinoikeuspelien fanipoika. Omistan myös Xbox X:n sekä Nintendo Switchin, ja nautin kummankin erinomaisista (mutta valitettavan harvoista) yksinoikeuspeleistä aivan yhtä paljon kuin Sonyn yksinoikeuspeleistä. Sonylla vain tuppaa niitä olemaan todella paljon enemmän kuin kilpailijoillaan.

Henkilökohtaisesti pidän Days of Gonessa kaikesta. Pelin grafiikka on aivan pelien kärkipäätä ja todella miellyttävää katseltavaa jatkuvasti. Juoni on koko ajan tuntunut vain mielenkiintoisemmalta ja on itselleni todella mukaansatempaava. Pelimekaniikat ovat pienen tottumisen jälkeen toimineet todella hyvin. Aseissa on vaihtelevuutta. Ajetaan myös moottoripyörällä, jonka kehittäminen on myös mukava lisä peliin. Sitten tietenkin aivan oman lisänsä peliin tuovat nuo valtavat hordet, jotka ovat sinänsä jotain aika ennennäkemätöntä peleissä ja tuovat aivan erityisen tunnelman peliin.

Joku jo vertailikin Days Gonea muutaman vuoden takaiseen Mad Maxiin, ja mielestäni tuo vertaus on kyllä varsin hyvä. Hämmentävän aliarvostettu peli oli tuokin mielestäni. Todella mahtava peli oli kyseessä, ja ainakin itselleni sellainen 8,5 tason peli, vaikka pieniä puutteita toki olikin. Lähinnä pelimaailma oli vähän liian geneerinen ja juonikaan ei ollut kovin kummoinen. Näissä asioissa Days Gone on juuri sen verran paremman tuntuinen kuin Mad Max, että se on sitten minulle selkeä 9 pisteen peli. Näin se vain on, sanoi kuka tahansa mitä tahansa täällä. Days Gone on minulle toistaiseksi vuoden paras peli. Toki joku peli voi vielä sen ohi minullekin mennä - onhan vuotta niin paljon kuitenkin vielä jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä luetaanko minut nyt sitten "Sony-fanipojaksi" kun olen erehtynyt peliä kehumaan enkä ottanut teknistä puolta oikeastaan huomioon mitenkään. En yritäkään olla mikään oikea arvostelija vaan olen kirjoitellut omia tuntoja pelistä. Tällä hetkellä - edelleen - tilanne on se, että maistuu ja erittäin hyvin. Tökkiihän se ja sitä on nyt enemmän tässä viimeisellä alueella mutta ei tuo peli-iloa vie. Voisi verrata vaikka johonkin PS2:n Shadow of the Colossukseen, jonka tekninen toteutus oli myös todella tökkivä ja pelistä saatiin kunnollinen versio vasta PS4:lle. Silti se taisi saada korkeita arvosanoja ja on muutenkin arvostettu teos. Tänä päivänä tosin voi uuden version olemassaolon takia sen unohtaa käytännössä kokonaan ja jos se pitäisi nyt arvostella uusiksi, niin teknisen puolen takia joku 6-7 voisi olla sopiva arvosana.

Days Gone voisi olla paljonkin sujuvampi ja hiotumpi mutta ainakin täällä on nautittu paljon. Minulta ei kyllä peli-ilo muutenkaan laske teknisen puolen takia vaan monet 7/10-pelit on juuri niitä parhaita. En kyllä myöskään olisi väittämässä että pelin pitäisi saada kymppejä arvosanaksi mutta silti vaikkapa kuusi on kovin vähän kun ottaa vaikkapa sen PS2:n Shadow of the Colossuksen huomioon. Mikäli joutuisin Days Gonen arvostelemaan niin antaisin arvosanaksi nyt vähintään 8/10 sekä varoituksen, että jos pieni tekninen tökkiminen pilaa peli-ilon, niin kannattaa vaikka testata kaverilla että pystyykö pelaamaan vai kannattaako jättää omilta pelilistoilta pois.

Olisi tämä totta kai parempi ollut vaikkapa One X:llä, jolle ostan nykyään kaikki pelini (jotka saa) mutta minkäs voi. Pidän silti hyvänä pelinä ja jos siitä jonkun fanipoika-leiman saa niin olen kai sitten Days Gone -fanipoika. Minkään valmistajan/yhtiön fanipojaksi en ihan heti ala ja tuo Xboxin suosiminenkin johtuu vain siitä, että se sattuu olemaan se tehokkain konsoli tällä hetkellä.

Täällä ei muuten ole peli kertaakaan jumittanut täysin tai kaatanut konsolia. Sammutan aina konsolin täysin kun lopetan ja pelisessiot voi olla kuusikin tuntia pitkiä. Varmaan jotain 3-6 tuntia tähän on mennyt joka kerta. Veikkaisin että jumittamisen syyt voi johtua hyvinkin konsolin valmiustilan tai jopa pelin pitämisestä jatkuvasti päällä. Tuollaista en itse harrasta vaan otan virratkin johdosta pois pelaamisen jälkeen. Bugeja muutenkin koen kohtaavani vähemmän kuin muut pelaajat. Aina saa olla miettimässä että miten muilla on niitä niin paljon kun itsellä ei välttämättä yhtään ja pelit kauhon läpi juuriaan myöten ja pitkissä pelisessioissa. Varmasti siis tuolla täydellä sammuttamisella on asiaan merkittävä vaikutus.
 
Viimeksi muokattu:
itsellä kevyesti tän vuoden paras peli tähän mennessä ja aika kova peli saa tulla loppuvuodesta että tämän peittoaa. Yksi parhaimmista avoimen maailman peleistä mitä pelannut. Toki genre vaikuttaa paljon kaikki natsaa omaan makuun. Bugeja muutamia ollut ja prätkällä ajellessa välillä pientä yskähtelyä mutta ei mitään suurempaa. Ei mitään ihmeellistä mitä muissa peleissä ei olisi.
 
En ole mikään "ammatiltani" peli arvostelija.
Nykyään tuntuu että arvostelut jakautuu aika raskaasti, se kertoo siitä että arvostelijat antaa enemmän painoarvoa joillekkin osa-alueille.

Peli pitäis pystyä arvostelemaan oikeastaan subjektiivisesti johonkin pisteeseen asti, ja sitten objektiivisesti.
Jos peli on graafisesti ja kontrolleiltaan loistava, silloin tarinan ei pitäis pystyä tiputtaan sitä arvosanaa kovin paskaksi, taasen jos peli on kontrolleiltaan paska ja pelattavuus ei toimi, niin silloin sen arvosanan voi pudottaa aika alas, vaikka tarina ois loistava.

Peleissä pelattavuus tulee ensimmäisenä, koska se on yleensä kaikille sama, sitten tulee tarina ja se että tykkääkö siitä.
Jos puotat pelin arvosana vaikka 6 pelkästään sen takia että et itse pidä tarinasta, arvostelet pelin silloin huonosti.
 
Viimeksi muokattu:
Pelihän on graafisesti ja kontrolleiltaan loistava. Ohjausta on ilmeisesti paikoin verrattu RDR2:en mutta en kyllä pysty olemaan samaa mieltä. Deacon tuntuu todella hyvältä ohjata ja vertauskohdetta etsisin vaikkapa Resident Evil 2:n remakesta. Ei yhtä sulavaa tai samaa mutta se fiilis, jonka siitä saa. Ohjattavuus vain tuntuu hyvältä. Samaa mieltä olen pyörän ohjaamisesta, sillä siinä on mukava painon tunne ja se tuntuu tietyllä tavalla realistiselta sekä mikä tärkeintä, hyvältä. Itse asiassa ohjattavuus on kuin RDR2:ssa tai GTA-peleissä mutta se ärsyttävä "ragdollimaisuus" puuttuu ja tilalla on (esimerkiksi) Resident Evil 2 remakessa oleva jämäkkyys.

Tekniseltä puolelta peli tosiaan ajoittain nykii mutta edelleen viittaan tapaukseen Shadow of the Colossus. Kuka on oikeassa tai väärässä kun antaa/ei anna muuten viihdyttävälle ja hyvälle pelille tuollaisen anteeksi?

Täysin objektiivisia arvosteluja ei tietenkään ole mutta uskaltaisin väittää että ei Days Gonen tekniset ongelmat ole kuin korkeintaan yhden pisteen vertaisia kokonaisarvosanassa. Jos pelin muut osa-alueet siis olisivat 10/10, niin tekninen puoli pudottaisi siitä yhden pisteen päätyen ysiin. Peli ei kuitenkaan mikään 10/10 olisi edes teknisellä sulavuudella varustettuna, joten muut osa-alueet huomioiden se arvosana olisi äkkiseltään siinä 7-8 paikkeilla.

Ehkä pelejä pitäisi arvostella osa-alueet erotellen? Tehdäänkö sitä kauheasti missään?

Esim:
Days Gone
Tarina: 8
Pelattavuus: 9
Tekninen toteutus: 7
jne.


Omalta osaltani taidan jättää tämän aiheen (eli arvosana-hommat) tähän. Varmasti tuli jo selväksi että pidän pelistä mutta en silti koe olevani sokea sen vioille ja puutteille. Ne vain eivät ole haitanneet pelistä nauttimisesta.
 
Siis mitä ihmettä? Eikö voi valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä olla muka aidosti? Minulle tämä ainakin on ihan helkkarin selkeä 9/10 pisteen peli, ja aivan selvää GOTY-materiaalia ainakin tällä erää. Tähän mennessä ihan hiton helposti vuoden peli ainakin itselleni. Metro Exodus, Kingdom Hearts 3 sekä Resident Evli 2 Remastered ovat toki minulla vielä pelaaamatta, mutta en kyllä millään usko, että mikään noista on minulle elämyksenä Days Gonen luokkaa.

Ja ainakaan minä en todellakaan ole mikään Sonyn yksinoikeuspelien fanipoika. Omistan myös Xbox X:n sekä Nintendo Switchin, ja nautin kummankin erinomaisista (mutta valitettavan harvoista) yksinoikeuspeleistä aivan yhtä paljon kuin kuin Sonyn yksinoikeuspeleistä. Sonylla vain tuppaa niitä olemaan todella paljon enemmän kuin kilpailijoillaan.

Henkilökohtaisesti pidän Days of Gonessa kaikesta. Pelin grafiikka on aivan pelien kärkipäätä ja todella miellyttävää katseltavaa jatkuvasti. Juoni on koko ajan tuntunut vain mielenkiintoisemmalta ja on itselleni todella mukaansatempaava. Pelimekaniikat ovat pienen tottumisen jälkeen toimineet todella hyvin. Aseissa on vaihtelevuutta. Ajetaan myös moottoripyörällä, jonka kehittäminen on myös mukava lisä peliin. Sitten tietenkin aivan oman lisänsä peliin tuovat nuo valtavat hordet, jotka ovat sinänsä jotain aika ennennäkemätöntä peleissä ja tuovat aivan erityisen tunnelman peliin.

Joku jo vertailikin Days Gonea muutaman vuoden takaiseen Mad Maxiin, ja mielestäni tuo vertaus on kyllä varsin hyvä. Hämmentävän aliarvostettu peli oli tuokin mielestäni. Todella mahtava peli oli kyseessä, ja ainakin itselleni sellainen 8,5 tason peli, vaikka pieniä puutteita toki olikin. Lähinnä pelimaailma oli vähän liian geneerinen ja juonikaan ei ollut kovin kummoinen. Näissä asioissa Days Gone on juuri sen verran paremman tuntuinen kuin Mad Max, että se on sitten minulle selkeä 9 pisteen peli. Näin se vain on, sanoi kuka tahansa mitä tahansa täällä. Days Gone on minulle toistaiseksi vuoden paras peli. Toki joku peli voi vielä sen ohi minullekin mennä - onhan vuotta niin paljon kuitenkin vielä jäljellä.
Mielestäni normaalin kuluttajan arvosana pelistä on aina hieman eroava kuin "ammattilaisen", joka tosiaan joutuu ottamaan nuo teknisen puolen ongelmat huomioon myös arvostelussa. Myös usein noilla ammattilaisilla on se etu puolellaan, että saavat arvostelukopionsa ilmaiseksi jolloin pystyy mielestäni hieman reilumman arvosanan antamaan pelistä, kun ei ole maksanut pelistä eikä tule alitajunnallista kiusausta antaa pelille lisäpisteitä sen takia, koska siitä on itse maksanut ja toivoo pelin olevan parempi kuin mitä se oikeasti on. Myöskin moni arvostelija on pelannut vastaavantyyliset pelit moneen kertaan läpi jolloin varmasti pystyy hieman vertailemaan mitä peli tekee hyvin ja mitä ei kilpailijoihin nähden.

Varmasti itselle, joka olen aika lailla skipannut kaikki Ubisoft-tyyliset open world-pelit, iskee tämä peli keskinkertaisesta gameplaystaan huolimatta paremmin kuin semmoiselle jolla on enemmän kokemusta viime vuosilta saman tyylisistä peleistä.

Tosiaan sitä en sano, että se olisi väärin pitää tätä peliä 9/10 pelinä jos pystyy olla välittämättä pelin ajottaisesta keskinkertaisuudesta, mutta mielestäni ihan paikkansa pitäviä ovat nuo 72/100 metacriticin arviot mistä täälläkin taidettiin aluksi pahoittaa mieltänsä ja puhuttiin kuinka väärin arvosteltu Days Gone oli.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä on niin makuasioita.. Itselleni tosiaan Days gone kolahti kovaa, taas toinen Sony exlu God of war ei maistunut ollenkaan.. Itse ostan kaikki multiplattarit Xbox One X:lle, PS4 vaan Sonyn yksinoikeudet, etten mikään Sonyn fanipoika myöskään ole, enemmän xbox fani.. Kun peli kolahtaa, niin pitäähän se myös kertoa.. Days Gone itselleni edelleen 9/10 peli ja lähellä tämän vuoden Gotya, Last of us 2 sen voi viedä.. En usko, että mikään muu siihen pystyy
 
Tarina olisi sitten läpi, 3 trophya taisi jäädä joten eiköhän tuo platina irtoa myös kohtapuolin. Varmaan näistä ps4 exluista mitä pelannut (Horizon, GoW, Spiderman, Uncharted 4, Bloodborne...?), jotka teknisesti pesee Days Gonen, mutta tämän tarina kolahti itseeni parhaiten; Deacon jotenkin hyvin samaistuttava renttu, sivuhahmoista nousi todella moni mielenkiintoiseksi.
"Skitso" oli mahtava pahis, pidin miten esim. siinä kaivos tehtävässä oli kokoajan sellainen "ihan ok tyypiltä tämä periaatteessa vaikuttaa, mutta kohta taitaa selkään puukkoa tulla" fiilis oli.
Muutenkin tarinassa tuli mukavia twistejä vähän väliä, mitä ei odottanut. Esim. pelkäsin kokoajan että se nisti jolle Sarahin kuva näytettiin möläyttää sen Everstille. Ja sitä kapteenia joka selvästi epäili jotain sai aina pelätä kun se ilmestyi välivideoihin.
Myös Sarahista saatiin jo takaumien avulla miellyttävä hahmo, ja hänen löytäminen oikeasti kiinnosti. Yleensä nämä pääjuonen "etsi sinulle tärkeä henkilö" tarinat ei kiinnosta yhtään (=Fallout 4) tai sitten niitä venytetään ihan liikaa (=Witcher 3). Mutta tässä oli täydellisesti tuo tehty ja vaimon näkeminen teltassa kyllä jätti yhtä hiljaiseksi kuin Deaconin.
Lisa oli todella hyvin tehty, Carlosta olisi voitu vähän enemmän näyttää, Iron-Mike oli kova ja "Happo" oli mahtava... paljon muistettavia sivuhahmoja.

Loppu myös povasi mahdolliselle jatko-osalle ehkä vähän eri meininkiä. Tässähän peli lopulta meni taas siihen "man vs man" -asetelmaan ja focus katosi "zombeista".
Lopullinen arvosana näin Sony fanipoikana menee 9/10
 
Kiikarit ei toimi. Bugi vai voiko ne hävitä valikosta?
Bugi on ilmeisesti. Itsekin tähän törmäsin ja alkoi hiukan harmittamaan. Onneksi oheisen linkin mukainen yksinkertainen toimenpide korjaa ongelman.

 
Nämä on niin makuasioita.. Itselleni tosiaan Days gone kolahti kovaa, taas toinen Sony exlu God of war ei maistunut ollenkaan..

Juurikin näin. Joskus sitä aina yllättyy, kun nauttii aivan helvetisti pelistä, jonka muut ovat lytänneet täysin. Ja sitten päin vastoin.

Toisaalta jos olet "virallinen" peliarvostelija, jonka antama numero tulee osaksi myös Metacriticin yhteisarvosanaa, vaatimustaso arvostelulle tietenkin nousee. Pitäisi pystyä objektiivisesti tarkastelemaan tarinan ulottuvuuksia sekä arvioimaan asiantuntevasti graffoja, ääniä, pelattavuutta, jne. jne. Ei oo helppoo. Loppujen lopuksihan se on kuitenkin vain yhden ihmisen mielipide.

Tästä päästään tietysti käyttäjäarvosanoihin esim. Metacriticissä. Ne ovat mielestäni kaikista huonoin indikaattori millekään. Siellä anonyymit tyypit vauhkovat milloin minkäkin asian triggeröiminä ja arvosana on aina joko 0 tai 10.
 
Tuon saman asian takia ei ole tullut mieleenkään käydä missään keskiarvosanoja muodostavalla sivustolla arvostelemassa pelejä. Nehän koostuu ikävän suurelta osin juuri ääripäistä eli joko nolla tai kymppi koska yritetään saada väännettyä keskiarvo haluamaansa suuntaan. Tajuamatta että tuo on todella typerä tapa siihen pyrkiä. (Jaa, en muka aikonut enää tähän aiheeseen liittyä... No joo.)

Nyt on tullut päästyä jo hordejen makuun ja enpä olisi uskonut tuon homman olevan noin intensiivistä, haastavaa sekä hauskaa! Tuo ensimmäinen ja varsinkin toinen pakosta vastaan tuleva horde olivat varmasti vieläpä niitä pienimpiä, joten innolla odotan mitä on edessä.

Tarinakin vain kiihdyttää kierroksia ja ei malttaisi olla pelaamatta ollenkaan mutta kun pitää muutakin välillä tehdä oikean elämän puolella.
 
Joo, ei tule itsekään user scoreihin päin edes vilaistua, mutta muutenhan metacritc on kyllä yleensä hyvinkin paikkansa pitävä sivusto jos haluaa tietää onko peli surkea vai hyvä.

Jos peli on saanut siellä 80+ niin lähes tulkoon aina voi olettaa, että kyseessä on laadukas tekele. Eri asia sitten onko se peli sinua varten. Mutta itsellä ei ainakaan ole tapana sanoa peliä huonoksi pelkästään sen perusteella, että en itse tykännyt/jaksanut pelata peliä loppuun. Kyllä laadukkaan pelin tunnistaa kun semmoisen näkee jos on yhtään pidempään pelejä pelaillut, se vain on harmillista että kaikki pelit eivät ole kaikkia varten.

Esimerkiksi ensimmäinen TLOU ei ollut itselleni 10/10 peli niin kuin se monelle oli, mutta näen kyllä syyt minkä takia suuri osa ihmisistä pelille tuon arvosanan antoi.
 
Latasin pelin eilen ja tässö nyt omat tunnelmat ekojen 5-8(?) tunnin jälkeen .. ; ensimmäisen parin tunnin jälkeen jouduin jopa miettimään lopetanko koko stoorin kesken. No tänään sitten pelailin lisää heti aamusta, ja zömbien pieksäminen maistuikin hyvin, varsinkin kun tarinaan ja Deaconiin syvennyttiin lisää. Mopoilu on mukavaa puuhaa vaikkakin joutuu nuhaisella harrikalla ajamaan.
Kontrollit oli todella hukassa alkuun Rdr2 jäljiltä, mutta nyt sujuu jo hyvin. Eli tahmean alun jälkeen näyttää ihan positiiviselta peliltä!

E. Videoiden pérusteella nähdyn perusteella täytyy kehaista pelin arsenaalia. Jos nyt vertaa lähimpään Last of usiin, jossa oli hyvin suppea asevalikoima, niin tässä haulikkofriikille on ainakin valinnanvaraa. Terminaattorin vipulukko- haulikko "1887" tyylinen, ja ehkä näistä moderneista se oma suosikki Benelli M4 Super 90 ( Liberator). Asevalikoima lähentelee kai jotain Far cry - sarjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eka bugi tuli vastaan, kun moottoripyörä muuttui näkymättömäksi, mutta onneksi fast travel korjasi tuon.

Perkuleen kova peli kyllä ja hyvin menee aikaa tuota karttaa tutkiessa.
 
Ylös Bottom